باید و نبایدهای سفر به مالزی

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 7 دسامبر 2019
Loading...

در تمام دنیا، کشورها با ایجاد قوانین ثابت و الزام‌آور از حاکمیت خود حفاظت می‌کنند و این یک قاعده کلی ست که باید این خط قرمزها رعایت شود. گردشگران معمولا در طول سفر فقط به جذابیت‌های مقصد نگاه می‌کنند و موارد ایمنی را فراموش می‌نمایند که همین امر سبب استرس در سفر می‌شود. در این مطلب نگاهی به باید و نبایدهای سفر به مالزی می‌اندازیم.

پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای تور مالزی می‌باشد و اگر شما هم عازم این کشور دوست‌داشتنی هستید، بهتر است با گوشه‌ای از قوانین و اطلاعات لازم آن آشنا شوید. این نکات حتما در طول سفر به کار شما خواهد آمد و شما را از دلواپسی‌های بسیاری رها می‌کند.

در سفر به مالزی نکات زیر را رعایت کنید:

.

پریزهای برق در کشور مالزی

حتماً بارها شده که هنگام سفر دچار این مشکل شده‌اید که نمی‌توانید وسایل خود را به برق متصل کنید!

هر کشور با توجه با استانداردهای ملی خود، پریز برقی متفاوتی را تعبیه می‌کند. بهترین کار آن است که شما رابط مورد نظر را تهیه کنید و با خود همراه داشته باشید. بهتر است قبل از سفر نگاهی به نوع پریزهای مقصد بیندازید و نمونه مناسب را با خود ببرید.

پریزهای برق کشور مالزی از نوع تایپ G هستند.

سیم‌کارت‌های بین‌المللی

برای آنکه خارج از هتل یا محل اقامت خود، بتوانید از اینترنت استفاده کنید نیاز است که یک سیم‌کارت بین‌المللی تهیه کنید. با این خطوط امکان تماس، ارسال پیام و استفاده از نت را دارید.

همه می‌دانند که این روزها، اینترنت جزو ملزومات زندگی شهری است و همیشه همراه ما باشد. در مالزی ازقضا، سیم‌کارت بسیار ارزان و سرعت اینترنت بالا است.

رانندگی در خیابان‌های کوالالامپور

افرادی برای راحتی، ترجیح می‌دهند در هرجایی که هستند ماشین اجاره کنند. حال اگر مقصد سفر شما یک کشور خارجی باشد و قصد رانندگی داشته باشید، شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

شما برای رانندگی در یک کشور خارجی نیازمند گواهینامه بین‌المللی هستید چون فقط در این صورت است که می‌توانید ماشین اجاره و رانندگی کنید. اما مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، قوانین موجود در رابطه با رانندگی است. برخی از کشورها، فرمان ماشین در سمت راست قرار دارد که با توجه به همین موضوع، جهت بزرگراه‌ها و جاده‌ها نیز متفاوت است.

پس حسابی مواظب رانندگی کردن در این شرایط  باشید.

آب و هوای مالزی

اگر در پاییز و زمستان عازم سفر به مالزی هستید، حتماً چتر به همراه داشته باشید. چون هوا سر ناسازگاری با شما دارد و به‌یک‌باره بارش شدیدی سر می‌گیرد.

مطالب مرتبط

معرفی جاذبه‌های خارق‌العاده کوالالامپور

بهترین مراکز تفریحی در کوالالامپور- مالزی

ورود به سرزمین آسمانی گنتینگ؛ مالزی

بلیط تهران به کوالالامپور

.

پاور بانک همراه خود داشته باشید

پاور بانک این روزها یک وسیله ضروری در هر کیفی است، مخصوصاً زمانی که به سفر رفته‌اید. در مسافرت چون مدت طولانی از هتل بیرون هستید، نیاز مبرم به شارژ وسایل هوشمندتان پیدا می‌کنید که در اینجا پاور بانک علاج کار شماست.

مالزی یک کشور اسلامی است

مالزی یک کشور اسلامی است و افراد باحجاب کامل را در سطح شهر خواهید دید. برای آنکه به شهروندان این کشور بی‌احترامی نشود در نحوه لباس پوشیدن خود دقت کنید و بی‌پروا بیرون نیایید.

حوله فراموش نشود

هنگام سفر حوله خود را فراموش نکنید. باوجودآنکه اکثر هتل‌ها یا مراکز اقامتی به مسافران خود حوله می‌دهند اما اجازه خارج کردن آن را از محل ندارید. در این صورت اگر هوس پارک آبی یا استخر به سرتان بزند نیاز به خرید آن پیدا می کنید.

غذای ارزان در مالزی

در هر کجای دنیا، خوراکی‌های خوشمزه و خاص را می‌توانید بیابید. در مالزی غذا بسیار ارزان است و به‌راحتی می‌توانید در هرکجای کوالالامپور، بشقابی لذیذ پیدا کنید.

برندهای بزرگ فست فود و رستوران در کوالالامپور شعبه دارند که در اکثر مکان‌های توریستی به چشم می‌خورد. نکته جالب در مورد این رستوران‌ها آرم حلال است که بر روی درب آن‌ها نصب‌شده است تا افرادی که معذوریت شرعی برای خوردن هر نوع غذایی دارند؛ انتخاب آزادانه‌ای داشته باشند.

از هر نوع ملیت و فرهنگ در این شهر غذا پیدا می‌شود حتی تعداد قابل توجه‌ای رستوران ایرانی در کوالالامپور به چشم می‌خورد که گردشگران غیر ایرانی را هم طرفدار خودکرده است.

حمل و نقل در کوالالامپور

برای شهرگردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیاز به یک وسیله نقلیه دارید. در مالزی انتخاب‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد: ۱- رنت کردن ماشین ۲- تاکسی ۳- وسایل حمل‌ونقل عمومی

رنت کردن ماشین

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، برای اجاره ماشین باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

برای رنت کردن ماشین در مالزی می‌توانید از سه اپلیکیشن استفاده کنید مانند گرب، بلو تاکسی و پاندا (در این آپ همچنین می‌توانید، غذا هم سفارش دهید). بعد از درخواست در این آپ‌ها، آدرس نزدیک‌ترین ماشین‌هایی که امکان سوارشدن را دارید، به شما می‌دهد. این سیستم چیزی شبیه به دوچرخه‌های اشتراکی بی دود در ایران است. برای پرداختی بعضی از آن هم نیاز به کردیت کارت (کارت اعتباری) دارید.

اگر به سمت جاده بروید باید عوارض پرداخت کنید که بهترین کار این است که در اولین عوارضی این کار را انجام دهید.

تاکسی

تاکسی‌های کوالالامپور را بارنگ‌های گوناگون می‌توانید شناسایی کنید. ماشین‌هایی با بدنه قرمز و سفید، زرد و آبی، سبز و زرد.
تاکسی‌های این شهر مجهز به تاکسی‌متر هستند و شروع قیمت هرکدام از سه رینگت است. بسیاری معتقد هستند که اطلاعات مکانی رانندگان مالایی بسیار ضعیف است و اگر از مقصدی که می‌خواهید بروید اطلاعات کاملی ندارید، سوار نشوید.

وسایل حمل‌ونقل عمومی

کوالالامپور، شهر پیشرفته‌ای است که ناوگان عمومی آن از شهرت جهانی برخوردار می‌باشد. مترو و مونوریل، دو وسیله پراستفاده این شهر است که بسیاری آن را برای رفت‌وآمد مناسب می‌دانند.

سرویس بهداشتی

استفاده از سرویس بهداشتی عمومی معنای خاصی برای ما ایرانی‌ها دارد به‌ویژه اگر فرد سنتی هم باشید. اگر نگویم همه جهان حداقل کشورهای توریست پذیر و توسعه یافته، دارای سیستم بهداشتی فرنگی است. برخی از آن‌ها دارای خود شور هستند که با استفاده از دکمه یا اهرمی آب می‌پاشد.

محله چینی‌ها؛ ممنوع

چینی‌ها به طرز چشمگیری در مالزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مراکز مربوط به آن‌ها در سطح شهر کاملاً مشهود است. نام و آوازه محله چینی‌ها در کوالالامپور بسیار مشهور است.

محله‌ای قرمز رنگ که کالاهای کوچک و فانتزی آن بسیار چشم‌نواز است و هوس رفتن به آن به سرتان خواهد زد. بروید اما با احتیاط کامل! زمانی که هوا به سمت تاریکی رفت بی‌خیال این محله شوید و حتی نزدیک آن هم نشوید چون خطرناک است. گردشگرانی بوده‌اند که از سرقت وسایل خود در شب گلایه کرده‌اند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید