5 دلیل برای سفر به سریلانکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 21 فوریه 2021
Loading...

برای ماجراجویی در کشوری استثنایی آماده هستید؟ جایی که در آن طبیعت و تاریخ با هم پیوند خورده و سرزمینی متفاوت، پر از ماجراجویی و شگفت‌انگبز را پدید آورده‌اند. اینجا سریلانکاست! کشور غروب‌های عاشقانه، مزارع چای سرسبز و معابد چند هزار ساله، در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا به سریلانکا مقصدی با جاذبه‌های استثنایی را لقب داده‌ایم.

چقدر با سریلانکا و جاذبه‌های آن آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید چه چیز تور سریلانکا را آنقدر محبوب کرده است؟ سریلانکا جزیره‌ای کوچک در جنوب آسیاست. اگر از بالا به این جزیره نگاه کنید همچو اشک در میان طبیعت سرسبز پنهان شده است. این جزیره به قدری زیباست که اغراق‌آمیز نکرده‌ایم اگر آن را تکه‌ای از بهشت بنامیم. برای سفر به این مقصد جذاب آماده هستید؟

۱- بازدید از تمدن چند هزار ساله در سر‌یلانکا

قلعه‌ای زیبا از عجایب هفتگانه دنیا که قدمت آن به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد. قلعه سیگیریا نمونه‌ای از پروژه شهرسازی در هزاره اول است که قدیمی‌ترین تقسیم‌بندی شهری را در آن می‌توان دید. این قلعه تاریخی بر روی تپه‌ای بلند قرار گرفته و از قصرهای باشکوه زمان خود بوده است. برای رسیدن به قلعه باستانی سیگریا از جنگلی سرسبز که آثار نقاشی‌های انسان‌های اولیه را در آن می‌بینیم عبور کرده و پس از یک صخره‌نوردی کوتاه اما هیجان‌انگیز یکی از عجایب هفتگانه دنیا را مقابل خود خواهیم داشت. درون قلعه آیینه‌ای وجود دارد که متعلق به هزاران سال پیش است و بازدیدکنندگان را حیرت‌زده خواهد کرد. این آیینه دیواری است که سنگ آن صیقلی شده و پادشاهان می‌توانستند تصویر خود را در آن ببینند. از دیگر جاذبه‌های قلعه بزرگترین شیر حکاکی شده در جهان است که به مرور زمان از بین رفته اما پاهای آن به وضوح مشاهده می‌شود.

۲- حیاتی وحشی استثنایی سر‌یلانکا

سریلانکا به حیات‌وحش استثنایی خود می‌بالد. این کشور بهترین مکان برای دیدن فیل‌ها و پلنگ‌ها است. در همه جای دنیا شیر را سلطان جنگل می‌دانند اما در سریلانکا فیل سلطان جنگل است. رد پای فیل‌ها را نه تنها در جنگل بلکه در همه جای سریلانکا می‌توان دید. مزارع چای، پارک‌های ملی و حتی در مراسم مذهبی همه جا شکوه و قدرت این حیوانات عظیم‌الجثه قابل مشاهده است. اما شاید پارک ملی مینریا بهترین مکان برای دیدن فیل‌ها باشد. این پارک در شمال شهر کندی قرار دارد و بزرگترین گروه فیلی دنیا در آن زندگی می‌کنند. پلنگ‌ها از دیگر حیوانات محبوب در سریلانکا هستند که به شدت تحت حفاظت محیط زیست این کشور قرار دارند. پارک ملی یالا، زیستگاه شماره یک پلنگ‌های سریلانکایی است. با سافاری یکروزه در این پارک می‌توانید پلنگ‌های درنده را در حال شکار، استراحت و بازی ببینید.

مطالب مرتبط

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

۳- بازدید از سرزمین امپراطوری چای

سریلانکا قلب صنعت چای در دنیا است. جالب است بدانید که چای اولین بار توسط انگلیسی‌ها به سریلانکا برده شد اما آب و خاک حاصلخیز این کشور باعث شد کشت چای رونق گرفته و مزارع چای سریلانکا شهرت جهانی پیدا کنند.

این مزارع امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا تبدیل شده‌اند و گردشگران زیادی برای دیدن کاشت چای سیلان به این کشور سفر می‌کنند. منطقه Nuwara Eliya را می‌توان از بهترین مزارع چای دانست. در این مزرعه بزرگ کلبه‌های چوبی زیبایی برای اقامت گردشگران ساخته شده‌ است. کلبه‌ها به گردشگران این امکان را می‌دهند که چند روزی را دور از هیاهوی شهری در میان مزارع سرسبز با عطر چای اقامت کنند.

.

۴- سواحلی آرام و شگفت‌انگیز سر‌یلانکا

سریلانکا جزیره‌ای اشک مانند احاطه شده توسط اقیانوس هند است. پس جای تعجب نیست اگر سواحل این کشور به زیبایی و بی‌نظیر بودن در آسیا معروف باشند. این جزیره کوچک سواحل بهشتی زیادی دارد که گردشگران را تحت تأثیر زیبایی خود قرار می‌دهند. ساحل تانگولا با درختان نارگیل سرسبز، ساحل میریسا با هتل‌های لاکچری که همگی چشم‌اندازی رو به دریا دارند، خلیج آروگام که بهشت موج‌سواران است و ده‌ها ساحل دیگر با تفریحات هیجان‌انگیز آبی منتظرند تا تعطیلاتی استثنایی برای میهمانان سریلانکا رقم زنند. پس اگر قصد سفر به این کشور فوق‌العاده را دارید خود را برای قدم زدن میان درختان نخل و نارگیل، اقامت در هتلی لوکس، غواصی در آب‌های کریستالی و موج‌سواری آماده کنید

۵- غذاهای متنوع و لذیذ سریلانکایی

غذاهای هندی، پرتغالی، هلندی، مالزیایی، دریایی و … همه چیز در این کشور برای عاشقان غذا آماده است. سریلانکا فرهنگ غذایی خود را از کشورهای مختلف گرفته است بنابراین با سفر به این سرزمین می‌توان به چالش طعم‌های مختلف رفت. غذاهای دریایی از محبوب‌ترین غذاهای سریلانکا هستند. این غذاها با انواع ماهی، میگو، خرچنگ و صدف‌های تازه تهیه شده و طعمی بی‌نظیر دارند. علاوه بر غذا میوه‌های گرمسیری مانند موز، بوداز، گک و … از محصولات پرطرفدار سریلانکا می‌باشند.

سوالات متداول درباره سریلانکا

پایتخت سر‌یلانکا کجاست؟

شهر سری جایاواردنپورا کوته به عنوان پایتخت سیاسی و شهر کلمبو به عنوان پایتخت تجاری کشور سر‌یلانکا شناخته می‌شوند.

سریلانکایی‌ها به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

زبان سریلانکایی به شدت تحت تاثیر کشورهای همسایه خود از جمله هند، مالدیو و مالزی می‌باشد. در حال حاضر دو زبان تامیل و سینهالی به عنوان زبان زسمی در سر‌یلانکاشناخته می‌شوند.

مطالب مرتبط

معرفی جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا

معرفی مراکز خرید کلمبو

سریلانکا کجاست؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید