بارسلون، نگین کاتالونیا

نوشته شده توسط : سارا احمدی در پنج‌شنبه 15 آگوست 2019
Loading...

بارسلون شهری رؤیایی برای افرادی است که به شور و عشق و عناصر طبیعت علاقه دارند. فرهنگ بدون مرز بارسلون در کنار معماری بی‌نظیر آن به شما حس حضور در یک تئاتر زنده شبانه‌روزی می‌دهد. درعین‌حال در این نمایش شورانگیز به شما اجازه داده می‌شود روی صحنه قدم بزنید و با بازیگران آن هم صحبت شوید. این شهر پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیاست و خیابان‌های همیشه زنده آن نوید یک ماجراجویی بی‌پایان را به شما می‌دهد.

باوجود تاریخ غنی این شهر، با حضور معماران و هنرمندان برجسته اروپایی در انتهای قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، این شهر رنگ و رویی تازه گرفت. معماری کنونی شهر بارسلون تلفیقی از معماری کهن اروپا با هنر معاصر است که هر بیننده‌ای را در ملاقات اول مبهوت می‌سازد. جذابیت بارسلون از ابتدای ورود به آسمان این شهر و در هواپیما شروع می‌شود، زمانی که شما بافت باشکوه شهری بارسلون را می‌بینید. پس از آن در طول گشت‌وگذار خیابانی با معماری‌های خیره‌کننده گائودی روبرو خواهید شد، کلیسای گائودی که تلفیقی از معماری وی و هنر نقاشی سالوادور دالی است به مانند دروازه‌ای به تاریخ شما را در دل روزهای باشکوه بارسلون خواهد برد.

بارسلون شهری است برای همه سلیقه‌ها، اگر به دریا و تفریحات آبی علاقه داشته باشید، در هر نقطه از شهر که باشید فاصله کوتاهی با سواحل فیروزه‌ای بارسلون خواهید داشت، اگر عاشق غذا هستید، بارسلون دارای مجموعه‌ای از بهترین رستوران‌های اسپانیا است و اگر به فرهنگ و تاریخ علاقه دارید چیزی که در هر متر از خیابان‌های آن خواهید یافت معماری غنی اروپایی است. علاوه بر همه این‌ها بارسلون شهر همیشه زنده اروپاست، در هر ساعت از شبانه‌روز تفریحات متفاوتی برای سرگرم شدن شما وجود خواهد داشت.

ساگرادا فامیلیا، شکوه پایدار یک معماری

اگر فقط یک بنای تاریخی از بارسلون باشد که هر گردشگری باید از آن بازدید کند، آن کلیسای ساگرادا است. از زمانی که گائودی طرح آن را زد و ساختش شروع شد یعنی سال ۱۸۸۲ میلادی تا به الان بعد ۱۴۰ سال تنها دو سوم این کلیسا ساخته شده. این کلیسای ناتمام جذاب‌ترین ساختمان بارسلون است و هرساله بیش از ۴ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. در طول سالیان ساخت این کلیسا تغییر سبک‌های معماری و هنر نقاشی موجب شده تا شما شاهد شکوهی بی‌همتا در طی بازدید از این اثر باشید. هر دیوار کلیسا از آثار نقاشان متفاوتی پر شده و سقف‌های آن هریک به یک سبک معماری ساخته شده‌اند.

رامبلا، بافت زنده شهر

رامبلا احتمالاً معروف‌ترین خیابان بارسلون و یکی از آن‌هایی است که حتماً مسیرتان به آن خواهد رسید. این خیابان از مجموعه کوچه‌ها و گذرهای متعهد تشکیل شده و علت اصلی شهرت آن تفاوت‌های معماری و فرهنگی هر خیابان است.

شروع این خیابان از برج مشهور کاتالونیا است و انتهای آن به ساحل و دریای زیبای بارسلون می‌رسد، شما می‌توانید در طول پیاده‌روی در این خیابان، از کافه‌ها و رستوران‌های متفاوت با معماری‌های جذاب دیدن کرده، در بهترین مراکز خرید بارسلون گشت وگذار کنید و  شاهد هنرنمایی نوازندگان و اجراکنندگان متفاوت اسپانیایی باشید.

کاساباتلو، معماری بی همتای گائودی

پیدا کردن کلمه‌ای که معماری این بنای تاریخی بارسلون را توصیف کند سخت است، اما جادویی قطعاً نزدیک‌ترین مفهوم به این معماری است. کاساباتلو ترکیبی از رنگ و فرم‌های فضایی بدون گوشه ایست که گائودی معمار مشهور اروپایی در قرن ۲۰ به این شهر هدیه کرد. در نگاه اول به این ساختمان شما تصور خواهید کرد که تراشیدن یک استخوان بزرگ ثمره این بنا شده، ظرافت در همه جزییات این بنا ستودنی است و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

فانت مجیکا، نماد فستیوال‌های اسپانیا

فواره‌های میدان ساختمان اسپانیا، در قلب بارسلون یکی از جاذبه‌ها و نماد درخشش این شهر در تمام فستیوال‌های اسپانیا است. در بعضی از روزهای معلوم شده هفته، هزاران گردشگر و شهروند اسپانیا صبح هنگام و قبل از طلوع آفتاب در این میدان جمع می‌شوند و منتظر شروع برنامه نمایشی خواهند بود. قدمت این فواره‌ها که به اوایل قرن ۲۰ میلادی می‌رسد و نشان از روح تازه و شادی جوی شهر در طول تاریخ دارد.

موزه پیکاسو، نماد نقاشی در دنیا

بسیاری اسپانیا را به نقاش پرشور اروپایی، پیکاسو می‌شناسند، موزه پیکاسو در قلب شهر بارسلون میزبان بیش از ۴۰۰۰ اثر از این نقاش برجسته اروپایی است. در طی بازدید از موزه شاهد ارتباط عمیق و نزدیک آثار پیکاسو با عناصر بارسلون خواهید بود، چیزی که نمود علاقه این نقاش به این شهر افسانه ایست. این موزه در ۵ کاخ متفاوت در مرکز ریبرای بارسلون واقع شده است.

جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید