رایج ترین تفریحات آبی در پوکت

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 11 سپتامبر 2024
Loading...

پوکت با سواحل شگفت انگیز، پارک‌های تفریحی، مراکز خرید، تفریحات شبانه و آب‌های زیبای فیروزه‌ای یکی از اولین انتخاب‌های گردشگران طرفدار مقاصد ساحلی برای گذراندن تعطیلات است. تفریحات آبی در پوکت روز به روز محبوب تر شده و هر ساله گردشگران از سراسر جهان برای تجربه بهترین ورزش‌های آبی به این مقصد سفر می‌کنند. اگر علاقه‌مند به ماجراجویی هستید یا فقط در قالب یک مبتدی می‌خواهید ورزش‌های آبی را شروع کنید، پوکت کاملا مناسب شماست! در این جزیره می‌توانید موج سواری، غواصی و کایت سواری را در باکیفیت‌ترین حالت خود تجربه کنید.

تفریحات آبی در پوکت

وقتی صحبت از ورزش‌های آبی می‌شود، پوکت گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد. این جزیره بهشتی برای دوستداران ماجراجویی مقصدی ایده آل است. در اینجا می‌توانید با غواصی وارد دنیای زیر آب شده و صخره‌های مرجانی را ببینید. حتی می‌توانید از غواصان حرفه‌ای گواهینامه دریافت کنید! سایر تفریحات آبی در پوکت موج سواری، کایاک سواری در دریا و جت اسکی را شامل می‌شود. در ادامه با این تفریحات پرطرفدار و خارق العاده آشنا می‌شویم:

اسنورکلینگ

یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در پوکت اسنورکلینگ است که هم در بین گردشگران و هم در بین مردم محلی محبوب است. با اسنورکلینگ می‌توانید در آب‌های آرام دریای آندامان کاوش کرده و از صخره‌های مرجانی افسانه‌ای و زندگی دریایی رنگارنگ لذت ببرید. برای تجربه این تفریح شگفت انگیز در تور پوکت می‌توانید ماسک اسنورکل و یک جفت کفش باله خود را در ساحل تهیه کرده و به دل دریای زمردین رفته و در میان ماهی‌های رنگارنگ شنا کنید. گردشگران همچنین می‌توانند مربیان زیادی را که دارای گواهینامه بین المللی هستند در ساحل پیدا کرده و از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

بهترین مکان برای اسنورکلینگ در پوکت: ساحل آزادی در Patong، Ao Sane، Kata Noi، و Paradise Beach

کایاک سواری در دریا

اگر اهل ماجراجویی نیستید و تفریحات آرام را در تور تایلند ترجیح می‌دهید، کایاک سواری بر روی دریا بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. در این ورزش آبی روی قایق‌های کوچک با عرشه سرپوشیده می‌نشینید و با پارو زدن در آب‌های آزاد پیش می‌روید. در مسیر می‌توانید از دیدن غارهای آهکی زیبا، صخره‌های سر به فلک کشیده‌ای که ریشه در آب دارند و جزایر کوچک لذت ببرید. همچنین در حین قایق سواری امکان این را خواهید داشت تا تصاویر شگفت انگیزی را در دوربینتان به ثبت رسانید.

بهترین مکان برای کایاک سواری در پوکت: خلیج فانگ نگا، موئانگ

غواصی از پرطرفدارترین تفریحات آبی در پوکت

یکی از شگفت انگیزترین تفریحات آبی در پوکت، غواصی است که طرفداران بسیاری هم دارد. پوکت به داشتن بهترین آب های جهان برای تجربه غواصی معروف است. علاقه مندان به این ورزش به راحتی می توانند مربیان دارای گواهینامه رانندگی را در ساحل پیدا کرده و همراهشان به دنیای زیر آب سفر کنند. علاوه بر این پوکت از بهترین مکان‌ها برای دریافت گواهینامه معتبر PADI است. جایی که شما می‌توانید از دیدن آب‌های فیروزه‌ای افسانه‌ای لذت ببرید و در میان ماهی‌های پر جنب و جوش و دیگر موجودات دریایی شنا کنید. تورهای غواصی زیادی وجود دارد که گردشگران را با قایق به مقصد غواصی می‌برند. این مقاصد غواصی در وسط دریا قرار دارند و یکی از خیره کننده ترین مکان‌ها برای دیدن زندگی زیر آب هستند.

بهترین مکان برای غواصی در پوکت: ساحل پاتونگ

قایق سواری ایستاده

یکی دیگر از محبوب ترین فعالیت‌های آبی در پوکت، قایق سواری ایستاده در میان امواج است. این ورزش در بین گردشگران و مردم محلی طرفداران زیادی دارد. برای این کار گردشگران می‌توانند به راحتی تخته پارویی کرایه کرده و بین ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر در دریای آندامان پارو بزنند. از آنجا که پارو زدن ایستاده کاری نسبتا دشوار است و نیاز به تعادل بالا دارد، می‌توانید شاهد لذت بردن و تلاش افراد ۱۰ ساله تا ۴۰ ساله برای حفظ تعادلشان در قایق باشید. در این ورزش امکان افتادن در دریا بسیار بالاست بنابراین شنا یک مهارت ضروری برای لذت بردن از آن است.

بهترین مکان برای قایق سواری ایستاده: جزیره فی فی

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های پوکت

پاراسلینگ از بهترین تفریحات آبی در پوکت

پاراسلینگ که به‌عنوان یکی از بهترین تفریحات آبی در پوکت شناخته می‌شود، تجربه‌ای است که حتی اگر شده یک بار آن را امتحان کنید. در این ورزش می‌توانید با پوشیدن جلیقه نجات در حالی که یک قایق تندرو شما را به اطراف ساحل می کشد، در هوا پرواز کنید! اگر می‌خواهید از مناظر جزیره متفات‌تر از دیگران لذت ببرید، بدون شک پاراسلینگ بهترین گزینه خواهد بود. یکی از بهترین مکان ها برای پاراسل، ساحل کاتا است که می‌توانید در حین پرواز منظره آب‌های شفاف و طبیعت سرسبز را همزمان زیر پایتان داشته باشید. بهترین زمان برای امتحان پاراسلینگ در ماه های جولای و آگوست است که دما و آب و هوا مطبوع می‌باشد.

بهترین مکان برای پاراسلینگ در پوکت: ساحل کاتا، ساحل پاتونگ، هلو کامالا و ساحل سورینا

موج سواری از مهیج‌ترین تفریحات آبی در پوکت

اگر عاشق ماجراجویی و فعالیت‌های هیجان انگیز هستید، بدون شک موج سواری یکی از بهترین ورزش‌های آبی پوکت برای شما خواهد بود. در این ورزش می‌توانید توانایی حفظ تعادلتان را به چالش کشیده و از سر خوردن در میان امواج بلند دریای آندامان لذت ببرید. گردشگران مبتدی همچنین می‌توانند با کمک مربیان موج سواری را در ساحل که دارای گواهینامه هستند آموزش ببینند.

بهترین مکان برای موج سواری در پوکت: ساحل کاتا، ساحل سورین، ساحل کامالا و ساحل کالیم.

بیشتر بخوانید: کاوش در سرگرمی‌های پر جنب‌وجوش جزیره پوکت

کایت سواری

کایت‌سرفینگ از منحصربه فردترین تفریحات آبی در پوکت است و مطمئناً  فقط افراد با قدرت بدنی بالا از عهده آن بر می‌آیند. این ورزش در لیست فعالیت‌های ماجراجویانه و چالش برانگیز قرار می‌گیرد. به‌ویژه در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر که آب و هوای پوکت به بادها و رگبارهای شدید معروف است! در کایت سرفینگ می‌توانید با یک تخته نرم روی امواج بلغزید و از پرواز با یک بادبادک بزرگ که متصل به تخته نرم است لذت ببرید. در این زمینه هم مربیلن مجرب و آموزش دیده کنار ساحل راهنماییتان خواهند کرد.

بهترین مکان برای کایت سواری در پوکت: کیت زون پوکت در موانگ، ساحل کالیم و ساحل کاتا.

جت اسکی

یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های آبی در پوکت، برای افرادی که علاقه‌ای به شنا ندارند اما می‌خواهند از آب لذت ببرند، جت اسکی است. در این ورزش با یک وسیله نقلیه آبی موتوری می‌توانید حس باورنکردنی دوچرخه سواری در دریا را تجربه کنید. مانند تمام ورزش های آبی در پوکت، مربیان زیادی پیدا خواهید کرد که شما را در طول فعالیت راهنمایی می‌کنند. ساحل پاتونگ یکی از بهترین مکان‌ها به عنوان اولین انتخاب برای طرفداران ورزش‌ آبی جت اسکی در پوکت است.

بهترین مکان برای جت اسکی در پوکت: ساحل پاتونگ، ساحل کامالا و ساحل کاتا.

بیشتر بخوانید: تفریحات شبانه پوکت که به هیچ عنوان نباید از دست داد

ویک بردینگ از محبوب‌ترین تفریحات آبی در پوکت

مانند موج سواری و جت اسکی، Wakeboarding در میان تفریحات آبی در پوکت بسیار محبوب است. این ورزش سطح هیجانی بالا داشته و افراد با قدرت بدنی متوسط هم می‌توانند آن را تجربه کنند. در ویک بردینگ شما می‌توانید با نگه داشتن سیمی که توسط یک قایق تندرو کشیده می‌شود، از میان آب‌ها عبور کرده و سر بخورید. این فعالیت آبی مستلزم آن است که ورزشکاران مهارت شنا و چگونگی حفظ تعادل بدن را بلد باشند. در صورت داشتن این دو توانایی بدون شک ویک بردینگ برایتان بسیار سرگرم کننده و مهیج خواهد بود.

بهترین مکان برای ویک بردینگ در پوکت: پارک ویک پوکت در کوتا.

فلای بورد

یکی از پرماجراترین و هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی در پوکت، فلای‌بردینگ نام دارد. فعالیتی که در آن تخته پروازی به جت اسکی متصل شده و سپس فلای بورد قبل از اینکه در آب بیفتید به ارتفاع ۱۵ متری در هوا به پرواز درمی‌آید. اگر به دنبال انجام یک ورزش بسیار چالش برانگیز با آدرنالین بالا هستید، این یکی از بهترین ورزش های آبی در پوکت برای شما خواهد بود. مربیان ماهر همچنین می‌توانند به شما یاد بدهند که با فلای برد چگونه در هوا بک فلیپ و سالتو انجام دهید.

بهترین مکان برای فلای برد در پوکت: ساحل پاتونگ در کوتا.

بنانا سواری از ملجراجویانه‌ترین تفریحات آبی در پوکت

یکی از ماجراجویانه‌ترین تفریحات آبی در پوکت بنانا سواری است که برای همه سنین با هر توان جسمی مناسب می‌باشد. گردشگران می‌توانند سوار بر قایق موزی شکلی که به قایق تندرو بسته شده شوند و از حرکت در میان آب‌های آرام دریای آندامان لذت ببرند. بنانا سواری همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین ورزش‌های آبی پوکت است که به ۶ نفر همزمان امکان استفاده از قایق را می‌دهد. می‌توانید این تفریح مهیج را در اکثر سواحل پوکت امتحان کنید. این یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های آبی در پوکت برای کودکان می‌باشد.

بهترین مکان برای بنانا سواری در پوکت: ساحل پاتونگ، کارون، ساحل راوای و سورینا.

غواصی ماجراجویی

یکی دیگر از مقرون به صرفه ترین ورزش های آبی در پوکت، مرحله دوم غواصی است که معمولا به عنوان غواصی ماجراجویی شناخته می‌شود. شما می‌توانید مربیان پیشرفته‌تری را بیابید که را در این فعالیت راهنماییتان کنند. در غواصی ماجراجویی می‌توانید تا ارتفاع ۳۰ متری از سطح دریا پایین رفته و درباره نحوه رفتار حیوانات دریایی طلاعات بیشتری کسب کنید. عوامل مختلفی مانند دما، نور و آلودگی که به پایین دریا می‌رسد، بر  حیات ارزشمند زیر آب تأثیر می گذارند.

بهترین مکان برای غواصی ماجراجویانه در پوکت: ساحل پاتونگ

سخن پایانی

اگر به دنبال این هستید که سفری ماجراجویانه به پوکت داشته باشید، می‌توانید در این جزیره غواصی، کایاک سواری در دریا یا قایق سواری با قایق‌های موزی را امتحان کنید. برای تجربه هر یک از این تفریحات آبی در پوکت نیازی به یادگیری شنا ندارید و می‌توانید بدون این مهارت از مناظر زیبای دریای آندامان لذت ببرید. بیشتر سواحل پوکت دارای فعالیت‌های آبی هستند اما ساحل پاتونگ یکی از بهترین مکان‌هایی است که می توانید بسیاری از فعالیت های آبی را در جزیره امتحان کنید. ساحل پارادایس، ساحل کالیم، ساحل کاتا، ساحل کامالا و ساحل سورین گزینه‌های شگفت انگیز دیگر برای ورزش‌های آبی در پوکت هستند.

سوالات متداول

آیا قبل از انجام هر ورزش آبی در پوکت باید آزمایشات پزشکی انجام دهیم؟

خیر، فعالیت‌های آبی در پوکت توسط هر کسی که به آن علاقه دارد می‌تواند انجام شود. فقط گردشگران باید از سلامت خود اطمینان داشته و با توجه به توانایی‌های بدنی از ورزش های آبی لذت ببرند. بسیاری از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و چالش برانگیز هستند برای افراد با قدرت بدنی پایین توصیه نمی‌شوند.

بهترین زمان برای تجربه ورزش های آبی در پوکت چه فصلی است؟

پوکت به عنوان مقصدی برای تمام فصول شناخته شده است، اما اگر می‌خواهید از تفریحات آبی در پوکت لذت ببرید، بهترین زمان برای سفر بین نوامبر تا آوریل است که آب و هوا برای شنا و سایر فعالیت‌ها مناسب می‌باشد.

پوکت به چه دلیل معروف است؟

پوکت، بزرگترین جزیره تایلند، به خاطر سواحل زیبا و آفتابی، آب‌های فیروزه‌ای، غذاهای تایلندی و فعالیت‌های آبی متعددی مانند غواصی، موج سواری، قایق سواری با پارو و ویک بورد در بین علاقه مندان به ماجراجویی شناخته شده است.

کدام ورزش آبی در پوکت پرطرفدارتر است؟

شاید غواصی معمولی و غواصی ماجراجویانه را به دلیل دنیای شگفت انگیز زیر آب پوکت بتوان پرطرفدارترین ورزش آبی در این جزیره دانست. همچنین بسیاری از ورزش‌های آبی دیگر مانند پارو زدن ایستاده، پاراسلینگ، و ویک بورد بسیار محبوب هستند. شما می توانید تجهیزات ورزش‌های آبی خود را به راحتی در سواحل اجاره کنید.

آیا ورزش‌های آبی مخصوص کودکان در پوکت وجود دارد؟

بله، ورزش های آبی زیادی در پوکت وجود دارد که بچه ها می توانند آن‌ها را تجربه کنند. یکی از محبوب ترین فعالیت های آبی در بین بچه ها کایاک سواری در دریا است. ورزش های آبی دیگری مانند موج سواری و قایق سواری با پارو نیز وجود دارد که کودکان نیز می توانند از آنها لذت ببرند. با این حال، آنها باید زیر نظر مربیان آموزش دیده و همیشه یک بزرگسال همراهیشان کند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر