موریس کجاست؟ | راهنمای سفر به جزیره موریس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 25 مه 2022
Loading...

شاید عجیب به نظر رسد اما نام جزیره موریس در قاره آفریقا با تاریخ ایران پیوند خورده است. جزیره‌ای که زمانی تبعیدگاه رضا شاه و پهلوی بود و امروزه به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. گردشگرانی که از موریس بازدید کرده‌اند آن را تکه‌ای از بهشت توصیف می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که موریس کجاست؟ و با چه ویژگی‌هایی خاص پسندان را به سوی خود جذب می‌کند تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

بیشتر ایرانیان نام جزیره موریس را با رضا شاه به خاطر می‌آورند؛ اما این جزیره برای گردشگران و اهالی سفر به تلخی آخرین روزهای زندگی رضا شاه پهلوی نیست، بلکه با سواحل بکر و مناظر سرسبز خود می‌تواند خاطره‌انگزترین لحظات زندگی شما را رقم زند. موریس کجاست؟ و چه جاذبه‌هایی را در دل خود پنهان کرده است؟ در ادامه می‌خوانیم. (مشاهده تور موریس)

جزیره موریس کجاست؟

کشور موریس با نام رسمی جمهوری موریس جزیره‌ای ست که در جنوب شرقی ساحل آفریقا قرار گرفته است. پایتخت موریس پورت لوئیس نام داشته و توسط کوه‌های آتشفشانی، صخره‌های مرجانی و تالاب‌ها احاطه شده است. این جزیره حدود ۱٫۸۶۵ کیلومتر مساحت داشته و ۱٬۲۶۵٬۴۷۵ جمعیت دارد. ساکنان جزیره موریس به فرهنگ و مذهب متنوع شهرت دارند. در این جزیره هندوها، مسیحیان، مسلمانان و بودایی‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. زبان رسمی ساکنان موریس انگلیسی ست اما بیش از ۹۰ درصد ساکنان جزیره به فرانسوی هم تسلط دارند. جزیره موریس در مجموع به ۹ بخش مختلف تقسیم می‌شود اما این شهر پورت لوئیس است که بیشتر از سایر مناطق توانسته امکانات لازم را فراهم و توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند.

اطلاعات کلی جزیره موریس

قبل از سفر به مناطق کمتر شناخته شده مانند جزیره موریس لازم است که اطلاعات کافی درباره مقصد داشته باشیم این اطلاعات موارد زیر را شامل می‌شود:

طول پرواز: حدوداً ۸ ساعت

واحد پولی: روپیه ی موریس (MUR)

زبان رسمی: انگلیسی، بوجپوری، فرانسوی

پیش شماره: ۲۳۰+

اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت عقب‌تر از تهران

شماره تماس با اورژانس: ۱۱۴

شماره تماس با پلیس: ۹۹۹

شماره تماس با آتش نشانی: ۱۱۵

تاریخچه جزیره موریس

در ادامه مطلب موریس کجاست؟ نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه این جزیره زیبای آفریقایی. هر چند که اطلاعات چندانی از ساکنان اولیه موریس در دست نمی‌باشد شواهد تاریخی نشان می‌دهد که عرب‌ها موریس را کشف و در ابتدا به نام «دینا آروبی» نام گذاری کردند. بعدها جزیره به دست پرتغالی‌ها افتاد و به عنوان بندری برای عبور کاروان‌های تجاری انتخاب شد. در سال ۱۵۹۸ اولین هلندی‌ها وارد جزیره شده، کنترل آن را به دست گرفته و نام آن را موریس گذاشتند. هلندی‌ها نیز سال‌ها بعد به دلیل هجوم حشرات و طوفان‌های شدید موریس را ترک و به فرانسوی‌ها واگذار کردند. فرانسوی‌ها نیز مدتی موریس را به اشغال خود درآورند اما بعدها و در سال ۱۸۱۰ این انگلیسی‌ها بودند که کنترل موریس را به دست گرفتند. موریس پس از سال‌ها مبارزه و در نهایت در سال ۱۹۶۸ توانست استقلال خود را بدست آورده و از زیر سلطه اروپاییان خارج شود.

شرایط گرفتن ویزا برای سفر به موریس

شرایط ویزا عناوین مهم مطلب موریس کجاست؟ می‌باشد. ایرانی‌ها برای سفر به جزیره موریس بایستی ویزا دریافت کنند. شرایط دریافت ویزای موریس سخت و پیچیده نیز نیست اما به مدارک مخصوص به خود نیاز دارد. این مدارک موارد زیر را شامل می‌شود:

  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی صدور ویزا
  • نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و با مهر امور بین الملل بانک
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل‌های محل اقامت در سفر
  • دو قطعه عکس ۶ در ۴ جدید با زمینه رنگی سفید که مربوط که کمتر از یک سال پیش باشد

خورد و خوراک در موریس

فرهنگ غذایی موریس از فرانسوی‌ها، هندی‌ها، چینی‌ها و آفریقایی‌ها الهام می‌گیرد. با این وصف تنوع غذایی در این جزیره بسیار بالا بوده تمام افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند منو غذایی خود را پیدا کنند. از آنجا که بخشی از ساکنان موریس را مسمانان تشکیل می‌دهند، مسافران ایرانی و مسلمان مشکلی برای صرف غذای حلال نخواهند داشت. انواع سوپ، غذاهای گوشتی و سبزیجات پایه غذاهای موریس را تشکیل می‌دهند. همچنین پایتخت موریس، شهر پورت لوئیس مملو است از رستوران‌های بین‌المللی و کافه‌هایی که انواع غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد را ارائه می‌دهند.

حمل و نقل در موریس

حمل و نقل عمومی عنوان بعدی ست که در مطلب موریس کجاست؟ درباره آن صحبت می‌کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا سال ۱۹۲۲ دسترسی به جزیره موریس فقط با قایق امکان‌پذیر بود تا اینکه فرودگاه موریس ساخته و اولین پرواز در این جزیره انجام شد. حمل و نقل عمومی در موریس نیز توسط اتوبوس، مترو اکسپرس و تاکسی انجام می‌شود. برای ترانسفر از شهری به شهر دیگر می‌توانید از تاکسی‌های قایقی استفاده کنید. البته بیشتر گردشگران برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری موریس از تاکسی‌های خصوصی یا عمومی استفاده می‌کنند. با توجه به واحد پولی موریس کرایه تاکسی در این جزیره برای گردشگران بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

بهترین زمان سفر به موریس

با توجه به موقعیت مکانی موریس، سفر به این جزیره در هر چهار فصل سال امکان‌پذیر می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که فصل‌های جزیره موریس با تعریفی که ما از چهار فصل سال در ذهن داریم متفاوت است. این جزیره تنها دو فصل تابستان و زمستان را دارد که هر دو نیز آب‌وهوایی نسبتاً معتدل دارند. ماه‌های اکتبر تا اپریل تابستان‌های موریس و ماه‌های ژانویه تا سپتامبر زمستان‌های موریس را شامل می‌شوند. بدین ترتیب شما هر زمان از سال که بخواهید می‌توانید برای رزرو تور موریس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جاذبه های جزیره موریس

بیشتر افراد موریس را به تفریحات آبی و سواحلش می‌شناسند اما این جزیره جاذبه‌های متنوع دیگری را نیز برای ارائه دارد که در مطلب موریس کجاست؟ با معروفترین آن‌ها آشنا می‌شویم. باغ گیاه شناسی موریس که قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی در نیم کره جنوبی به شمار رفته و نیلوفرهای آبی غول پیکر، بیش از ۸۵ نوع نخل و باغ ادویه شناسی را در خود دارد، پارک ملی بلک ریور گرجس با انواع پرندگان نادر، جزیره سرفس با سواحل شنی و انواع تفریحات آبی، دریچه گرند باسین در منطقه ساوان، پارک رنگی چامارل و خانه معروف یورکا به عنوان بزرگترین خانه موریس از جاذبه‌های گردشگری این جزیره هستند.

تفریحات موریس

جزیره موریس تفریحات متنوعی دارد که لحظه به لحظه اقامت در موریس را خاطره انگیز می‌کند. گردشگران می‌توان به وسیله امکاناتی که در نظر گرفته شده پیاده روی در زیر دریا را تجربه کنند، شنا با دلفین‌ها در ساحل غربی موریس از دیگر تجربه‌های منحصربه‌فرد جزیره می‌باشد، غواصی نیز تفریحات آبی موریس را تکمیل می‌کند؛ اما گذشته از تفریحات آبی قدم زدن در کنار شیرها در حیات وحش، زیپ لاین در طبیعت و دره نوردی از دیگر تفریحات جزیره موریس به شمار می‌روند.

جزیره موریس؛ تکه‌ای از بهشت بر روی زمین

موریس با سواحل آرام و جنگل‌های بارانی را می‌توان به تکه‌از بهشت بر روی زمین توصیف کرد. این جزیره بسیار زیبا هر ساله میزبان صدها گردشگری ست که به دنبال یک مقصد متفاوت و آرام برای گذراندن تعطیلات خود هستند. نکته آخر اینکه می‌توانید جهت رزرو تور موریس و سفر به این جزیره استثنایی با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

سوالات متداول

موریس در کدام کشور قرار دارد؟

موریس خود یک کشور مستقل است که در قاره آفریقا قرار دارد.

مردم جزیره موریس به انگلیسی صحبت می‌کنند یا فرانسوی؟

ساکنان موریس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید …

دیدنی های موریس

بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

برای مشاهده قیمت و خرید تور موریس از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور موریس
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید