خرید پول کشور مقصد از کارهایی ست که باید بعد از رزرو بلیط هواپیما و هتل انجام داد؛ اما تهیه واحد پولی هر کشور نیز قوانین خاص خود را دارد به عنوان مثال در صورتیکه قصد سفر به کشور مالزی را دارید خرید دلار یا یورو بسیار به صرفه‌تر از واحد پولی این کشور می‌باشد. چرا؟ در ادامه به طور مفصل درباره اینکه چرا دلار بیریم و اینکه واحد پول مالزی چیست توضیح داده‌ایم.

واحد پولی، پول رایج در هر کشور است که تمام معاملات با آن انجام می‌شود. بر همین اساس مسافران بایستی قبل از سفر از واحد پولی کشور مقصد خود اطلاع داشته و آن را تهیه کنند. مالزی نیز به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری واحد پولی مخصوص به خود را دارد. واحد پول مالزی چیست سؤالی ست که در ادامه به آن پاسخ داده‌ایم.

واحد پول مالزی چیست؟

«رینگیت» واحد رسمی پول در کشور مالزی بوده و تمامی معاملات روزمره در این کشور با اسکناس‌ها و سکه‌های رینگیت انجام می‌شود؛ بنابراین لازم است که مسافران تور مالزی با این واحد پولی آشنایی کامل داشته باشند. در همین ما در ادامه در کنار تاریخچه رینگیت تمامی اسکناس‌های موجود در بازار مالزی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. بدین ترتیب شما می‌توانید با اطلاعات کامل دلار خود را به هراندازه که نیاز دارید به این واحد پولی تبدیل کنید.

تاریخچه پول مالزی

کشور مالزی در سالیان دور جز مستعمره پرتغال به شمار می‌رفت و در آن زمان مردم این کشور از سکه‌های نقره‌ای با لبه‌های دندانه‌دار همانند زنجیر برای خرید و فروش اجناس خود استفاده می‌کردند واژه رینگیت نیز به معنای زنجیر از همان سکه‌های قدیمی گرفته شده است. در سال ۱۹۶۷ و ده سال پس از استقلال کشور مالزی از پرتغال، رینگیت به واحد پول رسمی تبدیل شد. رینگیت‌ها در ابتدا به صورت سکه در بازار دیده می‌شدند تا بعد از گذشت چند سال اسکناس‌های این واحد پولی نیز چاپ و در معاملات روزمره مورد استفاده قرار گرفتند.

نکاتی در مورد اسکناس‌های مالزیایی

در حال حاضر واحد پول مالزی با کلمه اختصاری RYM در بازار بین‌المللی شناخته می‌شود. اسکناس‌های رینگیت نیز که بیشترین استفاده را دارند در قالب اسکناس‌های ۱، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ رینگیتی در بازار وجود دارند. بر روی این اسکناس‌ها عکس تانکو عبدالرحمان (اولین نخست وزیر مالزیایی) و گل هیبیسکوس (گل ملی مالزیایی) حک شده است.

اسکناس ۱ رینگتی مالزی ۱RM

اسکناس‌های ۱ رینگیتی کوچکترین واحد پولی مالزی در قالب اسکناس هستند که در گوشه آن‌ها طراحی سنتی ماه بادبادکی با شکل گل دار به عنوان یکی از نمادهای سنتی مالزی دیده می‌شود. به طور معمول از اسکناس‌های یک رینگیتی برای خرید یک فنجان قهوه و دسر سنتی یا یک اسنک می‌توان استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام تبدیل پول حتماً اسکناس‌های یک رینگیتی را نیز درخواست کنید.

اسکناس ۵ رینگتی ۵RM

اسکناس‌های ۵ رینگیتی سبز رنگ بوده و به اختصار ۵RM نوشته می‌شوند. بر روی این اسکناس‌ها علاوه بر تصویر اولین نخست وزیر مالزی و گل ملی این کشور، پرنده افسانه‌ای و محبوب مالزی طراحی شده است. گردشگران می‌توانند برای خرید سوپ نودل، یک بشقاب کته با گوجه یا سایر میان وعده‌های مالزیایی از اسکناس‌های ۵ رینگیتی استفاده کنند. نکته جالب اینکه والدین معمولاً برای خرج روزانه بچه‌های خود در مدرسه به آن‌ها اسکناس ۵ رینگیتی می‌دهند.

اسکناس ۱۰ رینگتی ۱۰RM

در معرفی واحد پول مالزی و اسکناس‌های این کشور به اسکناس ۱۰ رینگیتی می‌رسیم. تصویر گل رافلسیا که به عنوان یکی از بزرگترین گل‌های جهان شناخته می‌شود تصویری ست که بر پشت اسکناس‌های ۱۰ رینگیتی می‌توان دید. این گل به واسطه شکل ساقه خود با نام گل جسد نیز شناخته می‌شود. گردشگران با خرج ۱۰ رینگیت می‌توانند یک وعده غذای خوب در رستوران‌های مالزی صرف کنند.

اسکناس ۲۰ رینگتی مالزی ۲۰RM

اسکناس‌های ۲۰ رینگیتی از سال ۲۰۱۲ وارد بازار پولی مالزی شدند. بر روی این اسکناس‌ها تصویر دو لاک پشت بومی و بسیار مهم مالزیایی نقش بسته است. روی اصلی اسکناس نیز همچنان تصویر اولین نخست وزیر مالزی را می‌توان دید. با مبلغ ۲۰ رینگیت می‌توان یک بلیط سینما و یک عدد پاپ کورن خرید؛ بنابراین اسکناس‌های ۲۰ رینگیتی نیز جز اسکناس‌های پرکاربرد به شمار می‌آیند.

اسکناس ۵۰ رینگتی در مالزی ۵۰RM

به اسکناس‌های ۵۰ رینگیتی می‌رسیم که نقش روغن پالم را بر روی خود دارند. کشور مالزی به عنوان دومین کشور تولیدکننده پالم در جهان به شمار می‌رود از این رو این محصول در مالزی بسیار ارزشمند و مهم تلقی می‌شود. تا جایی که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این کشور از طریق چرخه تولید روغن پالم کسب درآمد می‌کنند. ۵۰ رینگیت پول زیادی در مالزی به شمار رفته و با آن می‌توان انواع سوغاتی‌ها را خریداری کرده و حتی یک وعده غذا در رستوران‌های مجلل این کشور صرف کرد.

اسکناس صد ۱۰۰ رینگیتی ۱۰۰RM

همانطور که تا الان خواندیم هر یک از اسکناس‌های مالزیایی نقش یکی از نمادهای ملی مالزی را بر روی خود دارند. طبق همین روند بر روی اسکناس‌های ۱۰۰ رینگی می‌توان تصویر کوه‌های کینابالو در صباح و اشکال آهکی در دره گانونگ آپی در ساراواک را دید. هر دوی این مناطق طبیعی به دلیل ارزشی که دارند در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. می‌توان گفت که با اسکناس‌های ۱۰۰ رینگیتی می‌توانید حسابی تفریح کنید.

در سفر به مالزی چه پولی همراه خود داشته باشیم؟

رینگیت به عنوان واحد پول مالزی شناخته می‌شود؛ اما چرا بهتر است که در سفر به این کشور دلار همراه داشته باشیم؟ دلار ارزی ست که در تمام دنیا شناخته شده و دارای رزش است؛ بنابراین بسیار به صرفه تر است که در ابتدا دلار تهیه کرده و در مالزی به مقدار مورد نیاز دلار را به رینگیت تبدیل کنید. در این صورت حتی اگر تمام پول خود را خرج نکنید می‌توانید دلار را از مالزی خارج کرده و به عنوان پس انداز نزد خود نگاه دارید.

بیشتر بخوانید …

قیمت تور مالزی در ۱۴۰۱

پاییز یا بهار؟ بهترین فصل سفر به مالزی کدام است ؟

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالزی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالزی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید