گردشگری در زیباترین شهرهای فرانسه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 29 دسامبر 2021
Loading...

فرانسه را دقیق‌تر بگردید! در این که پاریس یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان است تردیدی وجود ندارد. اما فرانسه تنها و تنها در پاریس خلاصه نمی‌شود. این کشور جذاب اروپایی مناطق شگفت‌آوری دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند مقصدی منحصربه‌فرد برای یک تعطیلات رویایی باشند. پس برای یک فرانسه‌گردی مهیج خود را آماده کرده و با ما همراه شوید.

هر گوشه از فرانسه هوش از سرتان برده و شما را شگفت‌زده می‌کند. این کشور به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در دنیا شناخته می‌شود و داشتن این عنوان را نه فقط مدیون پاریس بلکه مدیون مناطق ساحلی، دشت‌های پوشیده شده از گل‌های رنگارنگ، قلعه‌های سحرآمیز و روستاهای تاریخی می‌باشد. پس تور فرانسه را به پاریس محدود نکنید و در سفر به این کشور بازدید از شهرهای نیس، لیون، مارسی و … را نیز در برنامه‌های خود قرار دهید. (بلیط تهران پاریس)

لیون، شهری با معماری‌های زیبا

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است که در شرق این کشور قرار گرفته، دو رود “رون” و “سون” به همراه تپه‌های سرسبز لیون را در بر گرفته‌اند و وجود ساختمان‌هایی که در عین حفظ قدمت تاریخی با تکنولوژی روز پیشرفت کرده‌اند باعث شده تا شهر لیون به عنوان منطقه‌ای ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسد. بناهایی با معماری رنسانس سراسر لیون را احاطه کرده و وجود ۲۸ پل بر روی رودخانه‌های شهر جلوه‌ای خاص و بی‌مانند به آن بخشیده است. رستوران‌ها، کافه‌ها و موزه‌های لیون همگی همانند یک موزه بزرگ روباز در داخل شهر می‌درخشند و قدمت و شکوه لیون را به رخ گردشگران می‌کشند. این شهر بزرگ و زیبا بنا به رسمی قدیمی هر روز هنگام غروب با صدها چراغ روشن شده و نورش را نثار ساکنین وفادار خود می‌کند. یونسکو لیون را به عنوان مقر خود جهت نگه‌داری اشیا و بناهای تاریخی قرار داداه است و این امر در کنار مناظر حیرت‌انگیز ارزش لیون را در حوزه گردشگری و سفر چندین برابر می‌کند.

مارسی، بندری حیرت‌آور و قدیمی

مارسی قدیمی‌ترین شهر فرانسه است که یونانی‌ها بنای اولیه آن را گذاشته و تا مدت‌ها با نام “ماسالیا” خوانده می‌شد. اما در حال حاضر مارسی از زیباترین و پررونق‌ترین بنادر اروپا است که به دلیل آب‌وهوای آفتابی و بسیار عالی که دارد گردشگران عاشق آفتاب و تفریحات ساحلی را از سراسر اروپا و دنیا به سمت خود می‌کشاند. این بندر بسیار زیبا نه فقط به دلیل سواحل و دریای آرام بلکه با وجود بناهای تاریخی چند صد ساله که در معماری منحصربه‌فرد هستند توانسته بعد از پاریس به پرگردشگرترین شهر فرانسه تبدیل شود. رستوران‌های لوکس با غذاهای دریایی و فرانسوی از جمله صدف‌های خوراکی و سوپ ماهی، کافه‌های کوچک با فضایی دنج و عطر قهوه فرانسوی، منطقه قدیمی مارسی که ساختمان‌های رنگارنگ و گالری‌های هنری را در خود دارد و قلعه شاتو دیف که دقیقا در وسط دریا قرار گرفته به همراه غارهای رازآلود اطرافش از جاذبه‌های حیرت‌آور شهر مارسی هستند.

نیس، شهری ساحلی در فرانسه

نیس شهری ساحلی در جنوب فرانسه است که در ناحیه پروانس آلپ کوت دازور قرار گرفته است. بسیاری نیس را زیباترین شهر ساحلی مدیترانه‌ای می‌دانند و وجود سنگ‌های بزرگ و کوچک رنگی که توسط جریان آب به ساحل آورده شده‌اند و خانه‌های رنگی تاییدی بر این ادعا هستند. این منطقه بسیار زیبا زمانی استراحتگاه امپراطوران روم بود و در حال حاضر نیز با پیوندی که بین معماری گذشته و حال برقرار کرده به مکانی حیرت انگیز تبدیل شده است. شهر نیس در نزدیکی ایتالیا قرارگرفته و جالب است بدانید که این نزدیکی باعث شده تا بسیاری از اهالی نیس به زبان ایتالیایی هم مسلط باشند. در شهر نیس می‌توانید از قدم زدن در کنار ساحل و ساحل تفریحات آبی لذت ببرید، چشیدن طعم غذاهای لذیذ فرانسوی و ایتالیایی را تجربه کنید، از معماری‌های خارق‌العاده الهام بگیرید و به دیدن یکی از زیباترین، مستحکم‎‌ترین و بزرگترین قلعه‌های مدیترانه بروید.

کن، شهری با چهره متفاوت و زیبا

نام جشنواره فیلم کن را را بارها و بارها شنیده‌ایم. این جشنواره معروف در شهر کن فرانسه برگزار شده و هر ساله توریست‌های بسیاری را به سمت این شهر بندری زیبا می‌کشاند. اما گذشته از محبوبیت جشنواره، آب و هوای فوق‌العاده، درختان نخل سرسبز، سواحل خصوصی و لوکس، خیابان‌های سنگ فرش شده و بناهای قدیمی با معماری‌های زیبا شهر کن را هیچ بی چون و چرا به مرکزی برای گذراندن یک تعطیلات بی نقص تبدیل کرده است. منطقه قدیمی سوکه با تصاویری سحرانگیز، بلوار لوکس کروآزت با درختان نخل بلند، کلیسای قرن شانزدهمی نتردام اسپرانس و بازدید از کاخ کن، موزه‌ها و محل برگزاری جشنواره از جاذبه‌های منحصربه‌فرد شهر ساحلی کن هستند.

شهر صورتی تولوز

بناهایی با ترکیبی از آجرهای صورتی و قرمز تولوز را به شهر صورتی معروف کرده‌اند. این شهر در جنوب غربی فرانسه واقع شده و زمانی به عنوان بزرگترین تولید کننده رنگ طبیعی نیلی از مرفه‌ترین شهرهای فرانسه به شمار می‌رفت. هر چند که شهر تولوز امروزه دیگر اقتدار گذشته را ندارد اما یادگارهای به جا مانده از آن همچنان عظمت شهر را حفط کرده و آن را در میان لیست زیباترین شهرهای فرانسه قرار می‌دهند. با سفر به تولوز می‌توانید از جاذبه‌های حیرت‌انگیز از جمله کلیسای باسیلیکای سنت سرنین با تاریخ و معماری شگفت‌آور، میدان پر جنب و جوش کاپیتال دو تولوز، موزه آگوستین با آثار هنری دوره‌های گوتیک و رنسانس، پل قدیمی ونت نوف و باغ‌های ژاپنی با زیبایی و سوکت آرامش دهنده بازدید کنید. علاوه بر این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر تولوز یکی از مقرهای اصلی مطالعات فضایی در قاره اروپاست و همین مسئله به تولوز ارزشی دو چندان بخشیده است.

مطالب مرتبط

سفری به اعماق تاریخ کهن فر‌انسه

۵ موزه مشهور فرا‌نسه، پاریس

بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید