8 شب و 9 روز خارق‌العاده و مهیج در سریلانکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 16 مه 2021
Loading...

سفری رویایی مانند آنچه که در مالدیو در انتظارتان است را دوست دارید یا سافاری‌های جذاب آفریقای جنوبی را؟ یا شاید هم جاذبه‌های تاریخی و معابد بودایی شرق آسیا بیش از هر چیز دیگر شما را به سوی خود جذب می‌کند! بحث سفر و گردشگری که پیش می‌آید تنوع مقصدها انتخاب را سخت می‌کند. ما در اینجا اما می‌خواهیم از مقصدی بکر و تازه رونمایی کنیم، مقصدی همه چیز تمام که آنچه را از سفر انتظار دارید به صورت یکجا در اختیارتان می‌گذارد. با تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا و جاذبه‌های خارق‌العاده‌اش آشنا شوید.

تور سریلانکا را بیشتر با شهرهای کلمبو و کندی می‌شناسیم. اما این مقصد بی‌نظیر تنها در شهرهای مدرن و پر جنب و جوش خلاصه نمی‌شود. مناطق بکر و کمتر شناخته شده سریلانکا آماده‌اند تا با جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود میهمانان را به چالش کشند. ما در تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا چهره‌ای جدید از این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد. پس برای ساختن یک سفر متفاوت و هیجان‌انگیز ما را همراهی کنید.

برنامه سفر تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا

.

برنامه روز اول: ورود به کلمبو

هیجان در تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا از روز اول و در پارک ملی یالا شروع می‌شود. هر چند که سفر را از فرودگاه کلمبو آغاز می‌‌کنیم اما یک ترانسفر زمینی ۴ ساعته ما را به شگفت‌انگیزترین منطقه سریلانکا می‌رساند.

پارک جنگلی یالا همان مکان شگفت‌انگیزی ست که با پارک‌های ملی آفریقای جنوبی رقابتی تنگاتنگ داشته و وجود هتل Wild Coast Tented Lodge آن را به مکانی بی‌نظیر تبدیل کرده است. معماری این هتل با اقامتگاه‌های سنگی و دایره‌ای شکل اولین چیزی ست که توجه میهمانان را به خود جلب کرده و اقامتی لوکس در دل طبیعت را نوید می‌دهد.

خدمات هتل وایلد کوست به صورت all inclusive بوده و میهمانان در طول اقامت خود می‌توانند از  چیدمان میز و صندلی در میان طبیعت و انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های رایگان لذت ببرند.

نکته مهم اینکه در بدو ورود به هتل از مسافران تست PCR رایگان گرفته می‌شود. نتیجه تست تا کمتر از ۲۴ ساعت مشخص شده و تا آن زمان میهمانان می‌توانند به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امکانات هتل استفاده کنند. در صورت منفی بودن جواب تست تمامی امکانات هتل در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد.

برنامه روز دوم: اقامت در یالا

با منفی بودن نتیجه PCR همه چیز برای آغاز یک روز هیجان انگیز در هتل Wild Coast Tented Lodge و پارک جنگلی یالا آماده است. تمام روز را می‌توانید از امکانات هتل مانند سرو غذاهای لذیذ سریلانکایی، نوشیدنی‌های محلی، گشت و گذار در تپه‌های شنی،تفریحات آبی، پیاده روی در طبیعت و … استفاده کنید.

برنامه روز سوم: ترانسفر به گاله

پس از صرف صبحانه در هتل Wild Coast Tented ترانسفر زمینی ۲ تا ۳ ساعته به سوی گاله را در برنامه داریم.

گاله در جنوب سریلانکا قرار گرفته و بیشتر به سواحل بسیار زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی شناخته می‌شود. تلفیق معماری انگلیسی، پرتغالی، هاندی و سریلانکایی نمایی منحصربه‌فرد به شهر بخشیده و گردشگران را به گشت و گذار در شهر دعوت می‌کند.

پس از رسیدن به گاله نهار را در هتل صرف کرده و باقی روز را می‌توانید از تفریحات مهیج و بی‌نظیر این شهر لذت ببرید. 

برنامه روز چهارم: سفر به دنیای زیبای میریسا

روز چهارم تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا را به دنیای زیبای میریسا اختصاص می‌دهیم. دنیایی که ما با خود به گشتی هیجان انگیز و دیدن وال‎‌ها می‌برد. البته برای ملاقات با این حیوانات دریایی محبوب باید کمی هم سحرخیز باشید.

صبح زود و قبل از طلوع آفتاب بیدار شده، صبحانه را در طبیعت سرو کرده و در یک ترانسفر زمینی به سوی میریسا حرکت می‌کنیم. میریسا دهکده‌ای کوچک و ساحلی ست و حمام آفتاب، اسکی بر روی آب، قدم زدن در کنار دریا قایق سواری به همراه دیدن وال‌ها، و موج سواری از تفریحات آن به شمار می‌رود.

پس از یک یک قایق سواری مهیج و بازدی با وال‌های زیبا مجدد به گاله برگشته، نهار را در هتل صرف کرده و باقی روز را جهت گشت و گذار در واله در اختیار دارید.

برنامه روز پنجم: بنتوتا گردی

پس از صرف صبحانه در هتل در یک ترانسفر زمینی ۱ تا ۲ ساعته به شهر بنتوتا می‌رویم. بنتوتا شهری ساحلی در جنوب سریلانکا می‌باشد و با جذابیت‌های ویژه‌ای که دارد در میان یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور سریلانکا جای گرفته است. این شهر خارق‌العاده زرق‌وبرق ساختمان‌های لوکس را با سادگی طبیعت ترکیب کرده و به مقصدی جذاب برای هر سلیقه تبدیل شده است.

ورزش‌های آبی مانند بنانا سواری، تیوب سواری بر روی آب و قایق سواری از تفریحاتی هستند که می‌توانید در بنتوتا تجربه کنید.

برنامه روز ششم: حرکت یه سمت کندی

پس از صرف صبحانه در هتل به سمت شهر کندی حرکت می‌کنیم. ترانسفر به صورت زمینی انجام شده و ۵ تا ۶ ساعت مهیج را در جاده‌های سریلانکلا در پیش داریم.

در مسیر فیل سواری مهیج در Pinnawala Elephant را در برنامه داریم. درPinnawala Elephant یک فیل سواری جذاب را در جنگل تجربه می‌کنیم. غذا دادن به فیل‌ها، آب بازی و … از تفریحات این منطقه جذاب هستند.

در ادامه به دیدن Spice Garden می‌رویم. باغی استثنایی که در آن انواع ادویه‌های تند سریلانکایی کاشت شده و علاوه بر بازدید از آن می‌توانیم انواع ادویه محلی را به عنوان سوغات در تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا خریداری کنیم.

در ادامه سفر خود به شهر کندی می‌رسیم.

برنامه روز هفتم: سفر به گذشته

پس از صرف صبحانه به دیدن قلعه سنگی، تاریخی سیگریا می‌رویم. ترانسفر زمینی از کندی به سیگریا ۲ تا ۳ ساعت بوده و معادل همین زمان را نیز صرف بازدید از قلعه و جاذبه‌های آن خواهیم کرد.

برای رسیدن به قلعه سیگریا از جنگلی سرسبز که آثار نقاشی‌های انسان‌های اولیه را در آن می‌بینیم عبور کرده و پس از یک صخره‌نوردی کوتاه اما هیجان‌انگیز یکی از عجایب هفتگانه دنیا را مقابل خود خواهیم داشت. درون قلعه آیینه‌ای وجود دارد که متعلق به هزاران سال پیش است و بازدیدکنندگان را حیرت‌زده خواهد کرد. این آیینه دیواری است که سنگ آن صیقلی شده و پادشاهان می‌توانستند تصویر خود را در آن ببینند. از دیگر جاذبه‌های قلعه بزرگترین شیر حکاکی شده در جهان است که به مرور زمان از بین رفته اما پاهای آن به وضوح مشاهده می‌شود.

در ادامه برنامه شب را در هتل شهر کندی اقامت داریم.

برنامه روز هشتم: کندی گردی

صبحانه را در هتل صرف کرده و کندی گردی را آغاز می‌کنیم. کندی یکی از شهرهای زیبایی ست که در تور سریلانکا از آن بازدید می‌کنیم. این شهر آخرین محل اقامت پادشاهان سریلانکا بوده و جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی را برای دیدن دارد. دور تا دور شهر کندی را مزارع بسیار سرسبز چایی در برگرفته‌اند و قرارگرفتن شهر در بالاتر از سطح دریا هوایی مه‌آلود و اسرارآمیز به آن داده است.

معبد دندان بودا کندی با سقف طلایی، باغ سلطنتی پرادنیا با فضایی رازآلود و جادویی و ماشین سواری در کندی از برنامه‌های روز هشتم تور سریلانکا هستند.

پس از آن به هتل برگشته، تست PCR را انجام داده و باقی روز را برای استراحت در اختیار داریم.

برنامه روز نهم: خداحافظی

صبحانه را در هتل صرف کرده و ترانسفر زمینی به سمت کلمبو را در برنامه داریم. پس از رسیدن به کلمبو شام را را صرف کرده و از طریق فرودگاه بین‌المللی کلمبو به ایران بازمی‌گردیم.

نکات مهم در خصوص تور ۸ شب و ۹ روز سریلانکا

  • خدمات هتل Wild Coast Tented Lodge در یالا به صورت ALL (صبحانه، نهار، شام و نوشیدنی) است.
  • خدمات هتل Amari Galle گاله به صورت FB (صبحانه، نهار و شام) است.
  • خدمات هتل Jetwing Kandy کندی به صورت HB (صبحانه و شام) است.
  • تمامی هزینه ورودیه‌ها به عهده تور است.

بیشتر بخوانید …

سریلانکا کجاست؟

برای سفر به سریلانکا باید ویزا دریافت کنیم؟

بهترین فصل سفر به سریلانکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید