7 ترفند کاهش هزینه های سفر به پوکت

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 6 سپتامبر 2022
Loading...

اگر به دلیل بالا بودن هزینه‌های سفر به پوکت این جزیره زیبا را از لیست مقاصد گردشگری خود حذف کرده‌‍اید تصمیم کاملا اشتباهی گرفتید چرا که با به کار بردن چند ترفند ساده می‌توانید هزینه های سفر به پوکت را کاهش داده و به یک گردشگر حرفه‌ای تبدیل شوید. برای لذت بردن از تفریحات یکی از خاص‌ترین جزیره‌های دنیا فقط کافیست بدانید چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، در هتل‌های چند ستاره اقامت داشته باشید، از چه وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و یا حتی کدام رستوران‌ها را برای صرف غذا انتخاب کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید سفری مقرون به صرفه به پوکت داشته باشید.

پوکت، بانکوک و پاتایا سه مقصد اصلی گردشگری تایلند هستند در این میان تور پوکت عنوان گران‌ترین شهر تایلند را برای سفر و گردشگری به خود اختصاص داده است؛ اما در این میان هستند راه‌کارهایی که می‌توان با به کار بستن آن‌ها هزینه سفر به جزیره پوکت را کاهش داد. در ادامه هزینه های سفر به پوکت و ترفندهای کاهش آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هزینه های رایج سفر به پوکت

هزینه های رایج سفر به پوکت را می‌توان به دو بخش قبل از سفر و پس از رسیدن به مقصد تقسیم بندی کرد. خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، دریافت ویزای تایلند و خرید بیمه مسافرتی از هزینه‌های قبل از سفر هستند که با انتخاب هوشمندانه می‌توان آن‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش داد. هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی و خرید سوغاتی هم در دسته هزینه‌های حین سفر قرار می‌گیرند که برای کاهش آن‌ها لازم است درباره مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشید. به عنوان مثال با اطلاع از واحد پولی پوکت، راه‌های حمل و نقل عمومی و حتی داشتن شناخت کلی از مراکز خرید می‌توان نه مثل یک مسافر بلکه مانند یک محلی خرید کرد.

پول رایج تایلند

پول رایج کشور تایلند بات (Thai baht) است. واحد پولی که برای قرار گرفتن در چرخه معاملات رسمی تایلندی‌ها راهی دور و دراز را طی کرده و در حال حاضر به صورت سکه و اسکناس به چاپ می‌رسد. شما به عنوان مسافر تور تایلند می‌توانید هم بات و هم دلار را برای پرداخت هزینه‌های خود پرداخت کنید؛ اما بهتر است قبل از سفر به مقدار لازم دلار خریداری کرده و در تایلند دلار خود را به بات تبدیل کنید. همیشه هم برای پرداخت هزینه‌های کوچکتر مانند پرداخت کرایه تاکسی سکه و اسکناس بات کوچکتر مانند ۵ و یا ۱۰ باتی همراه اشته باشید.

ترفندهای کاهش هزینه های سفر به پوکت

با هزینه های رایج و واحد پول تایلند آشنا شدیم وقت آن رسیده که ترفندهای کاهش هزینه های سفر به پوکت را بررسی کرده و سفری مقرون و به صرفه اما ایده آل به بهشتی‌ترین جزیره آسیای شرقی داشته باشیم.

۱- تهیه پروازهای ارزان برای سفر به پوکت

در حال حاضر دو ایرلاین قطری و امارات بهترین شرکت‌های هواپیمایی جهت پرواز به پوکت هستند. ایرلاین‌هایی که در نوع خود بهترین و باکیفیت‌ترین به شمار رفته اما همچنان می‌توان با به کار بستن چند ترفند ساده بلیط این ایرلاین‌ها را با هزینه کمتر رزرو کرد. ترفند اول اینکه بهتر است برای داشتن سفری ارزان قید سفر در روزهای تعطیل مانند ژانویه یا عید نوروز را بزنید. قیمت بلیط هواپیما در روزهای عادی قطعا ارزان‌تر از ایام تعطیلی می‌باشد. ترفند دوم ساعت حرکت پرواز است. پروازهای نیمه شب ارزانتر از پروازهای اول صبح هستند و ترفند آخر اینکه به مدت زمان توقف پرواز دقت کنید. شما می‌توانید پروازهایی با توقف بلندتر را ارزان‌تر خریداری کنید.

۲- انتخاب هتل های ۴ ستاره

تورهای پوکت معمولا به صورت ۷ شب و ۸ روزه برگزار می‌شود یعنی شما قرار است ۷ شب در این جزیره اقامت داشته باشید بنابراین هتلی که انتخاب می‌کنید نقشی مهم در هزینه های سفر به پوکت دارد. خوشبختانه این جزیره گزینه‌های متنوعی را برای اقامت پیش روی میهمانان خود قرار می‌هد؛ اما برای داشتن اقامتی عالی و در عین حال مقرون به صرفه هتل‌های ۴ ستاره بهترین گزینه هستند. این هتل‌ها هم خدمات بسیار عالی ارائه داده و هم قیمتی مناسب‌تر نسبت به هتل‌های ۵ ستاره دارند.

۳- انتخاب مسیرهای جداگانه در سفر به پوکت

بسیاری از گردشگرانی که تور تایلند را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند ترجیح می‌دهند که از دو یا سه مقصد این کشور به صورت همزمان بازدید کنند اما لازم است این نکته را یادآور شویم که اقامت در چند شهر هزینه های سفر را بالا می‌برد شما می‌توانید برای کاهش هزینه ای سفر به تایلند یکی از شهرهای این کشور جذاب را برای اقامت انتخاب کنید. در این بین ما به شما پوکت را پیشنهاد می‌دهیم جزیره‌ای بکر که هم طبعتی فوق‌العاده دارد و هم با دیدن جاذبه‌های تاریخی‌اش حسابی هیجان‌‎زده می‌شوید.

۴- انتخاب رستوران محلی در سفر پوکت

بیشتر رستوران‌های پوکت خدمات خود را با صبحانه ارائه می‌دهند بنابراین هزینه نهار و شام جز هزینه‌های سفر به پوکت محاسبه می‌شوند. در این جزیره صدها رستوران محلی و بین‌المللی وجود دارند که هر یک با توجه به دکوراسیون و منو غذایی خود قیمت‌های مختلف دارند. در این بین غذاهای خیابانی پوکت نیز با قیمتی ارزان‌تر طرفداران خاص خود را دارند. شما می‌توانید جه صرف جویی در خرج و مخارج سفر به جای رستوران‌های لوکس، رستوران‌های محلی یا دکه‌های غذایی خیابانی را انتخاب کنید.

۵- خرید از بازارهای روز پوکت

بهتر است تا می‌توانید با چمدان سبک به پوکت سفر کنید چرا که این جزیره مملو است از مراکز خرید بزرگ و کوچکی که حسابی دل گردشگران را برده و نمی‌توان در مقابلشان مقاومت کرد؛ اما اگر می‌خواهید در کنار داشتن خریدی عالی در هزینه های سفر به پوکت هم صرفه جویی کنید می‌توانید به جای مراکز خرید لوکس، مغازه‌ها و بازارهای محلی را برای خرید انتخاب کنید. در این بازارها می‌توان انواع پوشاک و صنایع دستی تایلندی را با قیمت مناسب خریداری کرد.

۶- استفاده از تفریحات رایگان ساحلی

تفریحات و ورودی اماکن تاریخی بخش دیگری از هزینه‌های سفر را به خود اختصاص می‌دهند. شما می‌توانید تفریحات کم هزینه‌تر و یا حتی رایگان را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال قدم زدن در کنار ساحل، گشت و گذار در محله پاتونگ و حتی همراه شدن با گروه‌های موسیقی خیابانی در عین هیجان انگیز بودن هزینه بالایی ندارد. از دیگر جاذبه های گردشگری پوکت می‌توان به فیل سواری یا گردش در جزیره‌های فی فی و جیمزباند اشاره کرد.

۷- استفاده از توک توک برای حمل و نقل عمومی

تاکسی، اتوبوس و توک توک از وسایل حمل و نقل عمومی در پوکت هستند. هر چند که کرایه تاکسی در این جزیره خیلی زیاد نیست اما جهت صرفه جویی در هزینه های سفر به پوکت می‌توان از توک توک برای گشت و گذار استفاده کرد. توک توک ها موتورهای سه چرخی هستند که خود بخشی از جاذبه‌های گردشی پوکت به شمار آمده و کرایه آن‌ها کمتر از تاکسی است.

تعیین بودجه برای سفر به پوکت

شما می‌توانید یکی از پکیج‌های پوکت تک و یا پکیج ترکیبی پوکت را برای سفر انتخاب کنید. بودجه‌ای که برای این کار اختصاص می‌دهید کاملا به انتخب شما بستگی دارد. در ادامه انواع پکیج‌های پوکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • پکیج تور پوکت (۷ شب و ۸ روز) با خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، سیم کارت، راهنمای فارسی زبان، بیمه مسافرتی با پوشش کرونا، ویزا حدود ۲۷۰ دلار به علاوه قیمت بلیط
  • پکیج تور پوکت (۴ شب پوکت + ۳ شب بانکوک) با خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، ۷ شب اقامت در هتل با صبحانه، ویزای توریستی، بیمه مسافرتی، پرواز داخلی، ترانسفر فرودگاهی حدود ۴۲۰ دلار به علاوه قیمت بلیط
  • پکیج تور پوکت (۵ شب پوکت + ۵ شب سامویی) با خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، سیم کارت، راهنمای تور، بیمه مسافرتی، پرواز داخلی، ویزا حدود ۵۶۰ دلار به علاوه قیمت بلیط

بیشتربخوانید …

تفریحات شبانه پوکت که به هیچ عنوان نباید از دست داد

۵ گشت جذاب و هیجان‌انگیز در پوکت
با معروف‌ترین مراکز خرید پوکت آشنا شوید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید