15 دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 29 سپتامبر 2018
Loading...
انجام دادن چه کارهایی احتمال رد شدن درخواست ویزای شینگن را افزایش می‌دهد؟ کدام موارد باعث ریجکت شدن ویزا می‌شود؟ اگر شما هم قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، بی‌شک با سؤالاتی نظیر این روبه‌رو هستید، با خواندن این مقاله دلایل رد شدن ویزای شینگن و رفع آن را توضیح خواهیم داد.

 

علت ریجکتی ویزای شینگن

 

چه عواملی باعث رد شدن ویزای شینگن می‌شود

رد شدن درخواست ویزای توریستی شینگن از طرف هرکدام از سفارت‌های عضو این اتحادیه امری است اجتناب‌ناپذیر و پیش‌آمدن این موضوع برای هرکسی که خود را برای سفر آماده کرده بسیار ناراحت‌کننده می‌باشد. اما از آنجایی که قبول و یا رد ویزا به تصمیم مستقیم کنسول بستگی دارد، بنابراین آگاهی از مواردی که باعث رد ویزا شده و برطرف کردن آن‌ها، تأثیر بسیار مثبتی در تصمیم کنسول و مثبت بودن نتیجه ویزا خواهد داشت.

 

۱- ارائه مدارک جعلی

ارائه مدارک به سفارت از موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در مثبت و یا منفی بودن جواب ویزای شینگن است. ارائه مدارکی مانند سند ملکی، معرفی‌نامه شغلی، آدرس اشتباه و سایر موارد به صورت جعلی به سفارت باعث می‌شود که جواب ویزای شما صد در صد منفی باشد.

۲- مانده حساب پایین و نداشتن درآمد کافی

ارائه پرینت حساب بانکی با مانده بالا به سفارت ثابت می‎کند که شما از پس هزینه‌های سفر در طول مدت اقامتتان برمی‌آیید. بنابراین درصورتی که میزان درآمد شما کم باشد و مانده حساب ارائه شده نتواند افسر را قانع کند، با جواب منفی درخواست ویزای شینگن مواجه خواهید شد. دقت داشته باشید که:

از تاریخ صورت‌حساب ارائه شده نباید بیشتر از یک ماه گذشته باشد.

ارائه چک مسافرتی به‌جای صورت‌حساب پذیرفته نیست.

۳- مشخص نبودن هدف سفر

هنگام درخواست ویزای شینگن، هدف خود را از سفر باید مشخص کرده و مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید. به عنوان مثال:

اگر توریستی می‌خواهید سفر کنید ارائه رزرو هتل و یا آدرس محل اقامت و همچنین مدارک مالی مطابق با زمان سفر الزامی است.

اگر هدف از سفر شرکت در مسابقات ورزشی و یا سمینار است دعوت‌نامه از شرکت مربوطه را ارائه دهید.

عدم ارائه مدارک کاری منطبق با درآمد، مغایرت داشتن مدت ویزا با برنامه سفر اعلام شده و همچنین ناتوانی در توضیح هدف از سفر باعث رد شدن درخواست ویزای شینگن شما خواهد شد.

۴- عدم بازگشت به کشور

مهم‌ترین عاملی که باعث رد شدن ویزای شینگن می‌شود. قانع نشدن افسر سفارت جهت بازگشت شما به ایران پس از اتمام تاریخ سفر می‌باشد.

داشتن مدارکی شغلی معتبر در ایران مانند روزنامه رسمی و مدارک مربوط به اشتغال به کار، داشتن وابستگی عاطفی، ارائه سندهای ملکی و داشتن سابقه سفرهای قبلی که ثابت کند سفر شما موقت و کوتاه مدت است در مثبت بودن جواب ویزا تأثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

 

علت ریجکتی ویزای شینگن

 

۵- داشتن دعوت‌نامه از اقوام درجه ۱

هرچند که داشتن دعوت‌نامه در مثبت بودن نتیجه ویزای شینگن بسیار تأثیرگذار است. اما درصورتی که این دعوت‌نامه از طرف اقوام درجه‌یک باشد ممکن است نتیجه عکس بگیرید. چرا که این شک را به‌وجود می‌آورد که شما می‌خواهید به صورت دائم در کشور مقصد اقامت داشته و قصد بازگشت به ایران را ندارید. اما در حالت کلی داشتن دعوت‌نامه یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

۶- داشتن ریجکتی قبلی

در صورتی که درخواست ویزای شینگن شما رد شده است. اقدام کردن مجدد از همان سفارت یا سفارت‌های دیگر بلافاصله بعد از ریجکتی، باعث گرفتن نتیجه مشابه می‌شود. برای این کار بهتر است ۸ ماه صبر کرده و سپس برای دریافت ویزا مجدداً اقدام کنید.

۷- داشتن سو سابقه

داشتن هرگونه سو سابقه‌ای که امنیت بین‌المللی و کشور مقصد را تهدید کند باعث رد شدن ویزای شینگن خواهد شد. این موارد شامل:

داشتن سابقه تروریستی، پخش مواد مخدر، سابقه آزار جنسی و سوءاستفاده از کودکان، مشارکت در جرائم سازمان‌یافته و غیره می‌باشد.

۸- داشتن گذرنامه آسیب‌دیده و نامعتبر

گذرنامه شما باید سالم و بدون پارگی باشد. ارائه گذرنامه‌ای که مخدوش شده و یا صفحات آن گم شده باشد باعث رد شدن ویزا خواهد شد. همچنین اعتبار گذرنامه تحویل داده شده به سفارت باید با مدت درخواستی ویزا مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال چنانکه متقاضی ویزای توریستی ۱۶ روزه هستید، اعتبار پاسپورت شما از زمان خروج نباید زیر ۷ ماه باشد.

۹- ارائه بیمه‌نامه نامعتبر

ارائه بیمه‌نامه مسافرتی برای اخذ ویزای شینگن الزامی است. بیمه‌نامه باید از شرکت‌های بیمه مورد تائید سفارت تهیه شود و مدت آن نیز با زمان اقامت در کشور مقصد مطابقت داشته باشد.

 

علت ریجکتی ویزای شینگن

 

۱۰- ارائه ندادن رزرو هتل و یا مشخص نبودن محل اقامت

یکی از دلایلی که باعث رد درخواست ویزای شینگن خواهد شد مشخص نبودن محل اقامت در کشور مقصد است. بنابراین ارائه رزرو هتل و یا دادن آدرس شخص دعوت کننده الزامی است.

۱۱- ارائه ندادن برنامه سفر

ارائه برنامه سفر مانند تاریخ رفت و برگشت، هدف از سفر و مشخص بودن محل اقامت در مثبت بودن نتیجه ویزا بسیار مؤثر است. در صورتی که مدت ویزای درخواست شده با تاریخ سفر مطابقت نداشته باشد، ویزای شینگن شما ریجکت خواهد شد.

 

۱۲- نداشتن سابقه سفر

داشتن سابقه سفر، حتی سفر به کشورهای نزدیک مانند ترکیه و دبی برای دریافت ویزای شینگن بسیار مهم است. البته ممکن است که با ارائه یک رزومه عالی و بدون سابقه سفر نیز جواب ویزای شما مثبت باشد اما داشتن یک پاسپورت پر، شانس شما را در مثبت بودن جواب سفارت بالا می‌برد.

۱۳- نداشتن شناسنامه معتبر

داشتن مدارک شناسایی معتبر که مورد تائید وزارت کشور مبدأ باشد مانند شناسنامه و یا کارت شناسایی ملی، برای درخواست ویزای شینگن الزامی است.

۱۴- ارائه ندادن نامه اشتغال به کنار

از دلایل رد شدن درخواست ویزای شینگن نداشتن وابستگی مالی در ایران است. ارائه نامه اشتغال به کار به شما کمک می‌کند که ثابت کنید در ایران پشوانه شغلی داشته و قصد اقامت در کشور مقصد را ندارید.

۱۵- ناهماهنگی تاریخ سفر با برنامه سفر ارائه شده

همانطور که گفته شد ارائه برنامه سفر به سفارت بسیار مهم است. بنابراین دقت کنید که تاریخ سفر شما با برنامه‌ی ذکر شده مغایرت نداشته باشد.

 

علت ریجکتی ویزای شینگن

 

چه زمانی برای اقدام مجدد ویزای شینگن مناسب است؟

چنانچه درخواست ویزای شما از طرف سفارت رد شد. ۶ الی ۸ ماه صبر کنید و سپس برای دریافت ویزای شینگن درخواست دهید. دقت کنید که برای درخواست مجدد می‌توانید از طریق همان سفارت یا سفارت‌ کشورهای دیگر عضو شینگن اقدام کنید.

 

نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن

جواب ویزای شینگن، طی نامه‌ای از طرف سفارت به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. درصورتی که درخواست شما رد شده باشد، علت ریجکتی در آن توضیح داده خواهد شد. چنانچه به دلایل سفارت برای رد شدن ویزا اعتراض دارید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • گرفتن نامه اعتراض از سفارت و پر کردن آن به زبان انگلیسی و یا هر زبانی که مورد تائید سفارت باشد.
  • تحویل مجدد نامه اعتراض پر شده به سفارت.

نکات مهم:

  • از زمان گرفتن جواب ویزا شما از ۱ تا ۳۰ روز فرصت دارید به نتیجه اعلام شده شده اعتراض کنید.
  • جواب اعتراض شما پس از ۱۴ الی ۳۰ روز کاری اعلام خواهد شد.

علت ریجکتی ویزای شینگن

 

اقدامات لازم برای رفع ریجکتی ویزای شینگن

  • دریافت نامه ریجکتی از مرکز انگشت‌نگاری.
  • اطلاع از دلایل ریجکتی.
  • نوشتن اعتراض براساس دلایل ریجکتی.
  • ارائه مدارک بیشتر در صورت صلاحدید به سفارت.
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید