11 جاذبه برتر هانوفر آلمان که باید ببینید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 2 ژانویه 2023
Loading...

سالن‌های تئاتر و کلیساهای قدیمی، رودخانه‌ای که از میان شهر عبور کرده و مراکز خرید بزرگ هانوفر آلمان را به مقصدی که ارزش دیدن دارد تبدیل کرده‌اند. شهری که در عین داشتن فضایی فرهنگی بسیار سرگرم کننده است و می‌تواند تجربه‌ای جدید از سفر به آلمان را برایتان رقم زند. این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی میزبان بزرگترین فستیوال‌ها و رویدادهای آلمان از جمله مسابقات سنتی «تیراندازان» است. در اینجا با فضای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر هانو‌فر آشنا می‌شویم.

بیشتر افراد آلمان را به عنوان کشوری صنعتی که بیشترین رفاه اجتماعی را در اختیار شهروندان خود قرار داده می‌شناسیم اما ویژگی‌های آلمان تنها در این خلاصه نمی‌شود. این کشور با داشتن تاریخ و طبیعتی خارق‌العاده در میان مقاصد گردشگری تور اروپا قرار گرفته و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شهر هانو‌فر آلمان یکی از آن مقاصدی ست که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در عین زیبایی داستان‌های تاریخی جذاب برای شنیدن دارد.

آشنایی با هانوفر

هانو‌فر پایتخت و بزرگترین شهر ایالت نیدرزاکسن آلمان است. ۵۳۵۹۳۲ نفر جمعیت آن را به سیزدهمین شهر بزرگ آلمان و همچنین چهارمین شهر بزرگ آلمان شمالی پس از برلین، هامبورگ و برمن تبدیل کرده است. در سال ۲۰۰۰ یک مجموعه نمایشگاهی بزرگ در این شهر ساخته شد که تا به امروز میزبانی بزرگترین رویدادهای جهانی را بر عهد داشته است از این رو هانو‌فر را به نام شهر نمایشگاه‌ها نیز می‌شناسند. مردم این شهر به زبان آلمانی صحبت می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها به انگلیسی نیز مسلط بوده و بدین ترتیب گردشگران برای ارتباط با مردم محلی با مشکل چندانی روبه‌رو نخواهند بود.

جاذبه های گردشگری هانوفر

در ادامه فهرستی از کارهایی که در سفر به هانو‌فر می‌توانید انجام دهید و جاذبه‌های تاریخی که با دیدن آن‌ها حسابی سر ذوق خواهید آمد در اختیارتان قرار می‌دهیم. در این میان حضور چندین باغ سرسبز، یک آبراه مصنوعی، چندین ساختمان قدیمی با معماری‌های جذاب و گالری‌ها بیش از جاذبه های دیگر توانسته‌اند نظر گردشگران را به سوی خود جذب کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر مناطق تاریخی شهر هانوفر در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد و فقط تعداد کمی از بناهای تاریخی این شهر عمر بیش از صد سال دارند.

۱- باغ وحش هانوفر | Zoo Hannover

باغ وحش پرماجرای هانوفر (Erlebnis-Zoo Hannover) در سال ۱۸۶۵ در حاشیه پارک Eilenriede تأسیس شد و به عنوان پنجمین پارک جانورشناسی آلمان به شمار می‌رود. هر ساله حدود ۱٫۵ میلیون نفر در سال از بیش از ۳۴۰۰ حیوان در این  باغ وحش دیدن می کنند. این باغ وحش از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که پرطرفدارترین آن بخشی که با تم کریسمس تزیین شده، منطقه ویژه کودکان، Mullewapp و با باغ‌وحش محبوب حیوانات خانگی همراه با  وسایل سواری را شامل می‌شود. از دیگر جاذبه‌های این باغ وحش خاص می‌توان به مزرعه شگفت‌انگیز Meyer’s Farm اشاره کرد که در آن می‌توانید سازه‌های نیمه‌چوبی متعلق به قرن نوزدهمی را کاوش کنید، قایق سواری در رودخانه و دیدن پرندگان رنگارنگ از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار در باغ وحش هانو‌فر آلمان است.

آدرس باغ وحش ها‌نوفر: Adenauerallee 3, 30175 Hanover, Germany

۲- موزه اسپرنگل | Sprengel Museum

بازدید از موزه اسپرنگل که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن آلمان را در خود جای داده است برای دوستداران هنر ضروری ست. این گالری در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد و به‌ دلیل داشتن آثار ارزشمندی که توسط هنرمندان معروف از جمله کورت شویترز، مکس ارنست، پیکاسو و پل کلی خلق شده توانسته در میان گردشگران اهل هنر معروف شود. مجموعه اهدایی از طرف هنرمند مشهور “پنیکی دو سنت”، یک مجسمه فلزی بزرگ که توسط الکساندر کالدر خلق شده، کارگاه‌های آموزشی و یک کتابخانه از دیگر جاذبه های موزه اسپرنگل هستند. بعد از دیدن این آثار جذاب می‌توانید به رستوران bell’ARTE، معروفترین رستوران هانو‌فر رفته و با غذاهای گرم و لذیذ از خودتان پذیرایی کنید.

آدرس موزه اسپرنگل: Kurt-Schwitters-Platz 1, 30169 Hanover, Germany

۳- سالن اوپرای هانو‌فر | Hanover Opera House

اگر اهل هنر هستید و به فرهنگ آلمانی علاقه دارید دیدن یک نمایش جذاب در سالن اپرای هانوفر از جذاب‌ترین کارهایی ست که در سفر به این شهر می‌توانید انجام دهید. این مجموعه زیبا در امتداد خیابان زیبای Georgstrasse قرار گرفته و مکانی عالی برای داشتن لحظاتی منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. این سازه باشکوه در سال ۱۸۵۲ ساخته شده و در حال حاضر محل استقرار گروه اپرای شهر ‘Staatsoper Hannover’ است. بنا در چند سال اخیر مورد بازسازی قرار گرفته و از نظر سیستم آکوستیک بهبود پیدا کرده است. علاوه بر اپرا، رقص باله نیز در سالن اپرای هانو‌فر اجرا می‌شود.

آدرس سالن اپرای هانو‌فر: Opernplatz 1, 30159 Hannover, Germany

۴- باغ هرن هاوزن | Herrenhausen Gardens

باغ‌های سلطنتی باشکوه هانوفر به نام هرنهاوزن (Herrenhäuser Gärten) از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. هر دو پارک Welfengarten و Georgengarten که در این باغ قرار گرفته‌اند به سبک انگلیسی ساخته شده و  گیاهانی مانند برگگارتن، ارکیده، نخل و کاکتوس را در خود دارند. باغ بزرگ از دیگر بخش‌های این مجموعه است که قدمت آن به سال ۱۶۶۶ رسیده و با آبشارهای زیبا، فواره‌ها، نارنجستان و حتی سالن تئاتر بهترین نمونه باغ به سبک باروک در کشور آلمان به شمار می‌رود. در بخش انتهایی باغ مقبره جورج اول بریتانیا را می‌توان دید. کاخ سلطنتی  Herrenhausen که در طول جنگ جهانی دوم تخریب و در سال ۲۰۱۲ مجدا بازسازی شد از دیگر جاذبه‌های باغ هرن هاوزن به شمار می‌رود.

آدرس باغ هرن هاوزن: Herrenhäuser Str. 4, 30419 Hannover, Germany

۵- موزه هانوفر-لاتزن | Museum Hannover-Laatzen

با ۲۰ دقیقه رانندگی به سمت جنوب هانوفر خود را در شهر Laatzen خواهید دید.  مقصدی محبوب برای گردشگران که میزبان خانه موزه عالی هوانوردی هانو‌فر است. مجموعه ای چشمگیر از ۳۶ هواپیمای کاملاً بازسازی شده، از جمله نمونه های نادری از هواپیماهای نظامی از جنگ جهانی اول و دوم در این موزه جذاب نگه داری می‌شوند. برخی از این هواپیماها از روی مدل واقعی بازسازی و به گونه‌ای جالب که پرواز را تداعی می‌کنند از سقف آویزان شده‌اند. حدود ۳۰ موتور جت که قدرت هواپیماها را نشان می‌دهند و لباس‌های خلبانی از دیگر جاذبه های موزه هانو‌فر – لاتزن هستند.

موزه هانو‌فر-لاتزن: Ulmer Str. 2, 30880 Laatzen, Germany

۶- پارک ایلنریده | Eilenriede

در ضلع شرقی شهر هانوفر، جنگلی زیبا به نام Eilenriede قرار دارد که با طبیعتی خارق‌العاده حدود ۱۶۰۰ هکتار زمین را پوشش می دهد. این منطقه به عنوان  یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های درون شهری در قاره اروپا شناخته شده و مسیرهای پیاده‌روی همراه با زمین‌های بازی و فضاهای باز برای استراحت را شامل می‌شود. بازدید از باغ وحش ماجراجویی هانو‌فر، پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیر جاده‌ای زیبا، تجربه کوهنوردی و گرفتن حمام آفتاب از کارهایی مهیجی ست که می‌توانید در پارک ایلنریده انجام دهید. یک آسیاب قدیمی، یک پارک شکار و چندین کافه و رستوران نیز از دیگر جاذبه های این پارک طبیعی زیبا هستند.

آدرس پارک ایلنریده: Niemcy, Hohenzollernstraße 28, 30161 Hannover, Germany

۷- تالار جدید شهر هانو‌فر | New Town Hall’s Tower

در منطقه Trammplatz هانو‌فر تالار با شکوه شهر قرار دارد. سازه‌ای کاخ مانند که بین سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۱۳ به سبک دوره ویلهلمین ساخته شده  و با نام تالار شهر جدید نیز شناخته می شود. این تالار را می‌توان از جالب ترین سازه های شهر هانوفر دانست که با ۶۰۲۶ توده راش ساخته شده  و تاج آن برجی گنبدی شکل است که با ۹۸ متر ارتفاع بر کل شهر تسلط دارد. یک آسانسور گردشگران را به بخش بالایی برج می‌برد جایی که می‌توان شهر هانو‌فر با تمام زیبایی‌هایش را زیر پای خود داشت.

آدرس تالار جدید شهر هانو‌‌فر: Trammplatz 2, 30159 Hannover, Germany

۸- دریاچه‌ ماش | Maschsee

Maschsee یک دریاچه مصنوعی بسیار زیبا ست که در قلب شهر هانو‌فر قرار گرفته و بیشترین تفریح و سرگرمی را به گردشگران این شهر ارائه می‌دهد.  دریاچه با ۲٫۴ کیلومتر طول و ۵۳۰ متر عرض در سال ۱۹۳۶ تکمیل شد.  این بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین منطقه ورزشی و تفریحی شهر است که در میان پارویی (از جمله کایاک) و کشتی‌های برقی  طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر این گردشگران می‌توانند از سایر امکانات دریاچه مانند شنا، حمام آفتاب، قدم زدن در خط ساحلی و حتی پیک نیک‎های آخر هفته استفاده کنند.

۹- موزه دولتی لاور ساکسونی | Lower Saxony State Museum

موزه لاور ساکسونی واقع در مقابل تالار شهر جدید، مجموعه‌های مهمی از آثار باستانی را در خود جای داده است. این آثار محبوب ترین گالری دولتی (Landesgalerie) و مجموعه ای از هنر اروپایی از دوره قرون وسطی تا قرن بیستم را شامل می‌شود. همچنین آثار مهمی مانند رامبراند و روبنس، مجموعه قابل توجهی از استادان قدیمی آلمانی و آثار امپرسیونیستی، چندین مجموعه  باستان شناسی و قوم و همچنین گونه های متعدد ماهی و خزندگان از دیگر آثار نگه داری شده در این موزه هستند.

آدرس موزه دولتی لاور ساکسونی: Willy-Brandt-Allee 5, 30169 Hannover, Germany

۱۰- موزه ویلهلم بوش | Wilhelm Busch Museum

موزه ویلهلم بوش به نام  شاعر و طراح مشهورهانوفری نامگذاری شده و قسمتی از آن به پوشش زندگی این شاعر معروف اختصاص داده شده است. موزه در سال ۱۹۳۷ تاسیس و در باغ جذاب قرن هجدهمی “Georgenpalais” از مجموعه باغ‌های معروف هرنهاوزن قرار دارد. یکی از نکات برجسته موزه بوش حضور بیش از ۷۰۰ کاریکاتور از ناپلئون و همچنین نمونه هایی از هنر طنز با قدمت حدود چهار قرن است که در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. این موزه علاوه بر نگه داری از آثار ارزشمند، میزبان کارگاه‌های آموزشی، کنسرت‌های موسیقی، رویدادهای ادبی و همچنین برنامه‌هایی برای کودکان است.

آدرس موزه ویلهلم بوش: Georgengarten, 30167 Hannover, Germany

۱۱- موزه آگوست کستنر | Museum August Kestner

موزه شیشه‌ای کستنر با ظاهری مدرن در هانوفر به دلیل داشتن مجموعه کمیاب هنرهای کاربردی و تزئینی مورد توجه است. قدمت برخی از این آثار هنری به بیش از ۶۰۰۰ سال می رسد و توسط  یک مقام رسمی در رم در اواسط قرن ۱۹ جمع آوری شده است. حضور مجموعه های چشمگیر آثار باستانی مرتبط با هنر از دوره های یونان، مصر و روم از ویژگی‌های منحصر به فرد آگوست کستر به شمار می‌رود. این موزه در سال ۱۸۸۹ تأسیس شده و قدیمی‌ترین موزه‌های شهر هانو‌فر است. سکه‌ها و صنایع دستی قرون وسطی از دیگر جاذبه‌های موزه هستند.

آدرس موزه آگوست کستنر: Trammplatz 3, 30159 Hanover, Germany

فرودگاه هانوفر

فرودگاه هانوفر در سال ۱۹۵۲ افتتاح و جایگزین فرودگاه قدیمی این شهر شد. در سال ۱۹۷۳ دو ترمینال به ساختمان فرودگاه اضافه و بزرگتر شدنش آن را در میان فرودگاه‌های اروپا معروف کرد. در سال ۱۹۹۸ با پیوستن بزرگترین ترمینال آن یعنی ترمینال C برای جابجایی مسافران بیشتر به همراه ۸ گیت ورودی و ۳ گیت خروجی بزرگتر شده و امکان پرواز همزمان ۳۳ هواپیما فراهم شد. این فرودگاه در حال حاضر میلیون‌ها مسافر را در پروازهای داخلی و بین‌المللی جا به جا می‌کند.

سوالات متداول

آیا هانوفر آلمان ارزش دیدن دارد؟

قطعا بله، از معماری زیبا گرفته تا محله‌های پر جنب و جوش، از تاریخ جالب تا هنر شگفت‌انگیز، از غذای بسیار خوب تا فضاهای سبز شگفت‌انگیز – هانوفر تمام جاذبه های گردشگری یک جا را دارد!

هانوفر آلمان به چه چیزی معروف است؟

علیرغم شهرت هانوفر به عنوان شهری بسیار صنعتی، ساخت باغ های عمومی و حفظ جنگل‌ها باعث شد هانوفر به عنوان «باغ شهر» نیز شهرت پیدا کند.

آیا هانوفر ارزان تر از برلین است؟

هزینه های زندگی در شهر هانوفر ارزان‌تر برلین است.

بیشتر بخوانید…

هر آنچه که باید درباره شهر بیرمنگام بدانید!

شهر بروژ کجاست

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید