“تا می‌توانی سفر کن؛ به دورترین مقصدی که می‌توانی و در طولانی‌ترین زمان ممکن”. گاهی در دورترین نقاط زمین، شما رازهای بسیاری را از خلقت آفرینش می‌یابید و گاهی مبهوت توانایی و علم بشریت می‌شوید. پس تا زمانی که جان و توان دارید از گوشه زندگی خود بیرون آید و سفر کنید. در این مطلب شما را با ۱۰ مکان در اروپا که قبل از مرگ باید ببینید آشنا می‌کنیم.

قاره سبز اروپا باید یکی از مقاصد جهانگردی هر فردی باشد. چه با خرید بلیط هواپیما یا خرید تور اروپا و چه با پای پیاده و زیر پا گذاشتم وجب‌به‌وجب این کره خاکی. در هر شرایط و با هر وسیله‌ای سفر خود را شروع کنید و تا دیر نشده است شما هم نظاره‌گر زیبایی‌های این قسمت از دنیا باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

۱۰ مکان فوق‌العاده اروپا

اروپا به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز است و جاذبه‌های آن به‌قدری تنوع دارد که ممکن است عمر برای گشتن آن کفاف ندهد. ما لیست کوتاهی برای شما آماده کرده‌ایم که حتماً در سفر به اروپا از آن‌ها بازدید کنید.

۱- پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک در کرواسی

قسمتی از بهشت که در نیمه‌ای از کشور کرواسی بر زمین نشسته است. یک آبشار زلال و صاف که در میان درختان تنیده شده جنگلی سرسبز از پستی‌وبلندی‌های دو رشته‌کوه، جاری‌شده و جز شانزده دریاچه شگفت‌انگیز می‌باشد. این مکان به زیبایی در جهان شناخته می‌شود و اولین پارک ملی کرواسی لقب گرفته است. با دیدن عکس،  اینجا را برانداز نکنید چون در واقعیت  فراتر از زیباست و جز بهترین پارک‌های اروپا بشمار می‌رود.

۲- آبشار هفت خواهر Geiranger در نروژ

 طبیعتی که هر بیننده‌ای را جادو می‌کند و برای عشق‌بازی با زیبایی‌های خود، شما را فرامی‌خواند. رشته‌کوه‌های خشک و خشن این منطقه در هم‌جواری با منظره بی‌نظیر آن آرام و متین در طبیعت ساکن شده و چشم‌اندازی خیره‌کننده را خلق کرده است. آبشار از چهار رودخانه تشکیل‌شده و ارتفاع آن به ۲۵۰ متر می‌رسد. با ذوب شدن یخچال‌های طبیعی این ناحیه این رشته آبشارها به وجود می‌آید در غیر این صورت اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. توصیه می‌شود قبل از گرم شدن کره زمین و آب شدن تمام یخچال‌های طبیعی به آن سفر کنید.

۳- برج ایفل، پاریس، فرانسه

برجی فلزی که بعید می‌دانم کمتر کسی با آن آشنایی نداشته باشد. یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی جهان است که عاشقان بسیاری را به سمت خود می‌کشد. ساخت این برج ۳۲۴ متری دو سال به طول انجامید و در سال ۱۸۸۹ که هم‌زمان با نمایشگاه جهانی بود، ساخته شد. برج ایفل سمبل مقاومت مردم شناخته می‌شود. در تور فرانسه از جاذبه‌های گردشگری پاریس دیدن کنید و کنار هریک عکس یادگاری بیندازید.

۴- قصر نویْ‌شُوانشتاین، استان باواریا، آلمان

قصری به‌جای مانده از قرن نوزدهم  که در جنوب آلمان جای خوش کرده است. قلعه‌ای سفیدرنگ که بر روی تپه و مشرف‌به دره  هوهنشوانگاو سر به فلک کشیده است. قلعه نویْ‌شُوانشتاین توسط پادشاه لودویگ دوم (بایرن) ساخته‌شده و  ظاهر درونی و بیرونی آن باعث شده که آن را قصر پریان هم صدا بزنند. اگر شما هم عاشق داستان‌های سیندرلا و زیبای خفته هستید به این مکان سفر کنید چون قصرهای این داستان‌ها برگرفته از همین قلعه باواریا ست.

۵- اویا، سانتورینی، یونان

سه هزار و ۶۰۰ سال پیش فوران عظیم یک آتشفشان باعث شکل‌گیری جزیره سانتورینی شد. بعدها به همت مردم یونان دهکده‌ای چشم‌نواز بر بلندای ایجادشده این آتشفشان ساخته شد که نام “اویا” را بر آن نهادند. خانه‌های گنبدی شکلی که در مسیر باریک و پرشیب این صخره، مشرف‌به دریای آبی اژه ساخته‌شده که نظر هر بنی بشری را به خود معطوف می‌کند. اگر به دنبال یک مکان متفاوت با حس و حال عجیب هستید اصلاً درنگ نکنید و به دهکده اویا سفر کنید.

۶- ورنزا، سینک تر، ایتالیا

ما هرروز در یک سطح صاف و خورشید نصفه و نیمه پشت ساختمان‌ها از خواب برمی‌خیزیم. تصور یک روز بیدار شدن در خانه‌های رنگ و رنگ که در سراشیبی قرارگرفته و نور خورشید  ساطع شده در آب و امواج، حتماً برای ما رؤیایی خواهد بود. اهالی روستا چینکو تره یک روزمرگی حیرت‌انگیز را هرروز تجربه می‌کنند. در ورنزا  با قایق دل به دریا بزنید، کنار صخره ماهیگیری کنید و هنگام غروب عکسی به یادگار بیندازید. در تور ایتالیا حتماً برای سر زدن به این مکان وقت خود را خالی بگذارید.

۷- هال‌اشتات، اتریش

شهر هال‌اشتات به‌قدری فوق‌العاده است که به بهشت روی زمین مشهور است. شهری که در میان کوه و دریاچه قرارگرفته و برای رفت‌وآمد به آن قایق‌ها به کمک خواهند آمد. خانه‌های رنگی و جاده‌های سنگفرش شده این منطقه در قرن شانزدهم ساخته و در آن حتی بقایای از اجساد انسان اولیه هم یافته شده است.

۸- تالاب آبی، ایسلند

با زیباترین چشمه آبگرم جهان آشنا شوید. آب این چشمه متوسط بین ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد است  و این چشمه به دلیل داشتن  سیلیس و گوگرد  به انواع بیماری‌های پوستی کمک می‌کند. جالب است بدانید این تالاب آبی ساخته دست بشر است و طراحان آن با فراگیری از مواد معدنی و آب‌های زیرزمینی آن را ساخته‌اند و آب آن از هر ۴۸ ساعت یک‌بار تعویض می‌شود. این چشمه در تمامی روزهای سال به روی گردشگران باز است حتی در زمستان‌های یخ‌زده ایسلند افراد زیادی برای آب‌تنی و شنا به این منطقه می‌آیند.

۹- ساگرادا فامیلیا، بارسلون، اسپانیا

از جهانی‌ترین جاذبه گردشگری بارسلون در تور اسپانیا بازدید کنید و هرگز آن را از قلم نیندازید. کلیسا مقدس ساگرادا فامیلیا  با معماری ظریف و پرراز خود در این شهر خودنمایی می‌کند. ساخت آن از قرن نوزدهم شروع‌شده و هنوز هم پایان نیافته است. علاوه بر معماری خارجی آن معماری داخل ساگرادا فامیلیا  هم خارق‌العاده و تحسین‌برانگیز است.

۱۰- پل کارل، پراگ، جمهوری چک

پل تاریخی کارل بر روی رودخانه ولتاوا شهر پراگ قرارگرفته و شروع ساخت آن به سال ۱۳۵۷ میلادی بازمی‌گردد. شاید هنگام قدم زدن در آن تعجب کنید که این پل بعد از ۵۰۰ سال چگونه هنوز هم سرپا ایستاده و محل گذر و رفت‌وآمد است. ۳۰ مجسمه قدیمی و عجیب بالای پل قرار دارد که منظره آن را بیش‌ازپیش دیدنی کرده که شاید در هیچ کجای اروپا منظره‌ای همچون این منطقه پیدا نکنید.

در صورت تمایل به رزرو تور و اخذ ویزای توریستی شینگن با کارشناسان ما در بخش تور های خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای سفر به اروپا باید ویزای شینگن داشته باشیم؟

بله، برای سفر به ۲۶ کشور عضو در اتحادیه شینگن مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، یونان، سوییس و غیره لازم است ویزا شینگن دریافت کنید.

پر طرفدارترین مقاصد اروپایی برای سفر کدام‌ها هستند؟

کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را می‌توان به عنوان پرگردشگرترین مقاصد اروپایی معرفی کرد.

بهترین زمان برای سفر به اروپا چه زمانی ست؟

تابستان، بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به اروپا هستند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید