10 تفریح مهیج و رایگان در استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 4 فوریه 2020
Loading...

حتماً شنیده‌اید که در سفر برای هر قدمی که برمی‌دارید باید پول خرج کنید! شاید این جمله تا حدی واقعیت داشته باشد اما این فقط یک روی سکه است، حتی در گران‌ترین شهرها هم هستند تفریحاتی که برای لذت بردن از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارید. از آنجا که ترکیه و به‌ویژه استانبول از پرطرفدارترین مقاصد سفر برای ایرانیان است در این مطلب با تعدادی از تفریحات رایگان استانبول آشنا می‌شویم.

به هر کجای دنیا که سفر کنید، چه دور چه نزدیک برای لذت بردن از سفر نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید فقط کافیست قبل از سفر کمی اطلاعاتتان را درباره جاذبه‌های مقصد بیشتر کنید. بسیاری از مسافران با اینکه برای بار چندم است که به استانبول سفر می‌کنند اما همچنان آن را شهری با تفریحات گران می‌دانند و این در صورتی‌ست که این شهر پر از تفریحاتی است که در عین رایگان بودن بسیار مهیج و لذت‌بخش هستند. پس این بار با نگاهی متفاوت با تور استانبول ستاره ونک همراه شده و سفری کم‌هزینه‌تر در کنار خاطراتی شیرین‌تر به شهر زیبای استانبول داشته باشید. (خرید بلیط تهران استانبول)

مطالب مرتبط

زیباترین مکان‌های دیدنی استانبول، ترکیه

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تفریحات رایگان استانبول

قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های استانبول، راه رفتن کنار تنگه بسفر و حتی بازدید از برخی موزه گالری‌ها تفریحاتی هستند که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند سفر شما به استانبول را هیجان انگیزتر کنند. در ادامه با این تفریحات رایگان بیشتر آشنا می‌شویم:

۱-به محله (Balat) بروید

بالات از محله‌های رنگارنگ استانبول است که فضایی مانند کارتن‌های کودکانه دارد و گشت‌وگذار در آن را می‌توان از لذت‌بخش‌ترین تفریحات رایگان استانبول به شمار آورد. این محله خوش آب‌وهوا در گذشته محل زندگی ارتودوکس‌ها بوده اما در حال حاضر محله‌ای توریستی ست که ساختمان‌های رنگی و گرم، کالج‌های ارتودکس یونانی، کلیساهای سنت جورج و سنت استفن را در کوچه‌پس‌کوچه‌های خود دارد. روزانه گردشگران زیادی از این منطقه زیبا با حال و هوای خاصش بازدید می‌کنند.

۲-از گالری‌های هنر خیابان استقلال دیدن کنید

در میان همهمه و شلوغی خیابان استقلال گالری‌هایی وجود دارند دوستداران هنر و نقاشی را به خود جلب می‌کنند. این خیابان معروف‌ترین گالری‌های استانبول را در خود دارد و خبر خوب اینکه بازدید از این گالری‌ها هزینه‌ای ندارد. از پرطرفدارترین گالری‌ها Misir Apartmani را می‌توان نام برد که چندین طبقه مجزا دارد و هر طبقه به گالری خاص اختصاص پیدا کرده است. Ziberman، nev، Arter از دیگر گالری‌هایی هستند که دوستداران هنر می‌توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند.

۳-معماری بی‌نظیر مسجد آبی را از دست ندهید

عکس مسجدی عظیم با مناره‌های بزرگ و آبی رنگ را بارها و بارها در مجموعه عکس‌های استانبول دیده‌ایم. نام این مسجد زیبا سلطان احمد است که به دلیل رنگ منحصربه‌فردش آن را مسجد آبی نیز می‌نامند و یکی از نمادهای شهر استانبول به شمار می‎رود.

مسجد آبی یادگاری به جا مانده از دوران امپراطوری عثمانی است و از شاهکارهای معماری جهان اسلام محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این مسجد دقیقاً مقابل ایاصوقیه ساخته شده است تا نشان دهد معماران مسلمان عثمانی چیزی از معماران مسیحی کم ندارند. طراحی داخلی مسجد هارمونی زیبا از رنگ آبی دارد و معماری بی‌نظیر آن بازدید کنندگان را به تحسین وا می‌دارد. ورود به محوطه مسجد هزینه‌ای ندارد و بازدید از این شاهکار عثمانی از تفریحات رایگان استانبول به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط

۹ سوغاتی معروف استانبول

.

۴-برای سفر در زمان به بازار بزرگ استانبول بروید

گشت‌وگذار در بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا بسیار جذاب بوده و صحنه‌های فیلم‌های تاریخی ترکیه را تداعی می‌کند. این بازار بیش از ۴۰۰۰ مغازه دارد که به‌قول‌معروف از “شیر مرغ تا جون آدمیزاد” را در آن می‌توان پیدا کرد. انواع پارچه‌های سنتی، عتیقه‌جات، ادویه‌های ترکی و… را در بازار بزرگ استانبول می‌توانید پیدا کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید معماری و فضای بازار به‌قدری جذاب است که ارزش وقت گذاشتن را دارد و از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

۵-بر روی پل گالاتا ماهیگیری کنید

با کمی قدم زدن در کنار ساحل و ماهیگیری موافقید؟ به پل گالاتا بروید. این پل دو سمت شاخ طلایی را به هم وصل کرده و فضایی شاد و متنوع دارد. بر روی پل ماهیگیران در حال ماهیگیری هستند و اگر بخواهید می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید یا فقط قدم زده و از صدای موج آب و پرندگان دریایی لذت ببرید. البته آن طرف پل هم سورپرایزی ویژه برای گردشگران دارد. علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی می‌توانند با ساندویچ ماهی سرخ‌شده و فست فودهای جذاب از خودشان پذیرایی کنند.

۶-از کنسرت‌های خیابانی لذت ببرید

در میان تفریحات رایگان استانبول نوبتی هم باشد نوبت لذت بردن از موسیقی‌های خیابانی است. در خیابان‌های شلوغ استانبول مانند استقلال و تکسیم نوازندگان و خوانندگانی به زبان‌های مختلف دنیا در حال هنرنمایی هستند و لحظاتی شاد را به گردشگران هدیه می‌دهند. شما نیز می‌توانید با نت‌های موسیقی همراه شده و حسابی لذت ببرید. البته انعام دادن به این عزیزان را نیز فراموش نکنید.

مطالب مرتبط

برای یک وعده صبحانه اصیل استانبولی، این کافه‌ها را فراموش نکنید

.

۷-در ساحل تنگه بسفر قدم بزنید

استانبول بیش از نیمی از زیبایی‌هایش را به تنگه بسفر مدیون است. تنگه‌ای که دو نیمه اروپایی و آسیایی را به هم وصل کرده و چشم‌اندازی خارق‌العاده را به وجود آورده است. با قدم زدن در کنار تنگه می‌توانید به تماشای کشتی کروز نشسته و از مناظر زیبا لذت ببرید. علاوه بر این خیابان‌های اطراف نیز از زیبایی تنگه بسفر بهره برده و دنج‌ترین کافه‌ها، لوکس‌ترین رستوران‌ها و بزرگ‌ترین مراکز خرید را دارا هستند.

۸-به موزه مدرن استانبول بروید

بازدید از آثار هنرمندان معاصر ترک در موزه مدرن از تفریحات رایگان استانبول است. این موزه که در منطقه بی اغلو قرار دارد Istanbul museum of modern art نام داشته و در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. ساختمان موزه ۲ طبقه بوده و منحصراً آثار ر هنرمندان معاصر ترک و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. البته به خاطر داشته باشید بازدید از موزه فقط پنجشنبه‌ها رایگان است. اگر طراح یا معمار هستید بازدید از موزه‌ ذهن شما را برای ایجاد طرح‌های خلاقانه باز می‌کند.

۹-به مجموعه زیبای سالت گالاتا بروید

سالت گالاتا از دیگر مجموعه‌های فرهنگی استانبول است که محیطی متفاوت و معماری جالب دارد. این مجموعه در گذشته ساختمان بانک عثمانی‌ها بوده و امروزه با کمی تغییر طراحی داخلی به صورت نمایش نمایشگاه و کتابخانه درآمده است. رستوران، کافی شاپ و موزه گالری‌ها با ورودی رایگان از دیدن‌های مجموعه سالت گالاتا هستند.

۱۰-در خیابان کاراکوی، قدم زدن زیر چترها را تجربه کنید

کاراکوی از زیباترین، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین محله‌های استانبول است که بی چون و چرا باید از آن بازدید کرد. این محله در قسمت جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته و پاتوق هنرمندان اهل ذوق استانبولی می‌باشد.

 دیوارها و پله‌های خیابان کاراکوی مملو از نقاشی‌های دیواری ست که نقاشان خلاق ترک کشیده‌اند و سقف آن نیز با چترهای رنگارنگ پوشیده شده است و از همه جذاب‌تر کافه‌هایی هستند که با نوشیدنی اصیل استانبولی از گردشگران پذیرایی می‌کنند. فراموش نکنید در این محله می‌توانید عکس‌های یادگاری بسیار جذاب بیاندازید.

مطالب مرتبط

چگونه بلیط تهران، استانبول را ارزان بخریم؟

سوالات متداول

گالری های رایگان استانبول کدام ها هستند؟

گالری خیابان ایسکال، موسیقی های خیابانی و موزه نقاشی در خیابان کارکوی از گالری های شهر استانبول هستند که بازدید از آن‌ها هزینه‌ای ندارد.

جاذبه های تاریخی رایگان استانبول کدام ها هستند؟

شما می‌توانید در سفر به استانبول از مسجد زیرک و مسجد آبی به صورت رایگان بازدید کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید