10مکان دیدنی برتر دنیا که برای سال 2022 معرفی شده اند!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 24 آگوست 2022
Loading...

آسیا یا اروپا؟ به نظر شما توریستی‌ترین کشورهای دنیا در کجا قرار گرفته‌اند؟ امروزه با توجه به استقبالی که از سفر و گردشگری شده است بیشتر کشورها در زمینه جذب گردشگر با یکدیگر به رقابت پرداخته و هر یک در تلاش هستند تا عنوان توریست‌پذیرترین کشور دنیا را از آن خود کنند. در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با پرگردشگرترین کشور دنیا و جاذبه‌های آن آشنا شویم.

قاره اروپا با داشتن مقاصد بسیار زیبا و البته امنیتی که برای گردشگران خود محیا کرده توانسته بیشترین سهم را در میان لیست توریستی‌ترین کشورهای دنیا از آن خود کند. اما در این میان نباید از زیبایی کشورهایی مانند نپال، عمان، نیوزلند و حتی کانادا چشم پوشی کرد. چرا که این مقاصد نیز توانسته‌اند از قابلیت‌های توریستی خود استفاده کرده و در میان لیست ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ قرار گیرند.

۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲

با نگاهی به لیست ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ خواهیم دید که هر یک از ۵ قاره دنیا سهمی در این لیست دارند. در ادامه با این فهرست زیبا و رویایی آشنا می‌شویم:

۱– جزیره موریس

موریس جزیره‌ای بسیار زیبا در جنوب قاره آفریقاست که تلفیق دو فرهنگ فرانسوی و آفریقایی را می‌توان در آن دید. این کشور با انبوهی از سواحل رویایی، بناهای تاریخی، مرداب‌ها و مراتع سرسبز احاطه شده، موریس در کنار جاذبه‌های طبیعی تاریخی پر فراز و نشیب داشته و بناهای قدیمی با معماری‌های جذاب را می‌توان در آن دید. تمامی این ویژگی‌ها موریس را در بین ۱۰ کشور توریستی دنیا قرار داده است. پورت لوئیس ((Port Louis، باغ گیاه شناسی موریس SSR Botanical Garden)) پارک ملی بلک ریور گورجس (Black River Gorges National Park)، دریاچه گرند باسین موریس (Grand Bassin)، قصر يوركا موریس (Eureka palace)، سواحل موریس Beaches) Mauritius) آبشار و زمین هفت رنگ (Chamarel Falls & Seven Coloured Earths) از جاذبه‌های گردشگری  جزیره موریس هستند.

۲- نروژ؛ کشور بایکینگ‌ها

نروژ را می‌توان خاص‌ترین مقصد اروپایی دانست. بیش از دو سوم این کشور را صخره‌های سرسبز احاطه کرده و شبه جزیره اسکاندیناوی بخش دیگر آن را تشکیل می‌دهد. از این رو به جرات می‌توان گفت که نروژ طبیعتی بی‌نهایت زیبا و رویایی دارد. شاید خاص‌ترین ویژگی نروژ را بتوان حضور گوزن‌های قطبی دانست. گوزن‌هایی که در روزهای کریسمس ظاهر شده و حال و هوای نروژ را حسابی شاد و کریمسی می‌کنند. نکته بسیار جالب اینکه نروژ کشور بایکینگ‌ها نیز به شمار می‌رود و آثار به جا مانده از نبردهای این جنگجویان را می‌توان در آن دید. وجود شفق‌های قطبی که آسمان نروژ را به منظره‌ای حیرت انگیز تبدیل می‌کنند از دیگر ویژگی‌هایی به شمار می‌رود که نام این کشور را در میان لیست ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ قرار داده است.

۳- اسلوونی؛ سرزمین خانه‌های افسانه‌ای

اسلوونی جز ۱۰ کشور توریستی جهان است که طرفداران ماجراجویی در سفر را به سوی خود می‌‌کشاند. قلعه‌های افسانه‌ای، تپه‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و جنگل‌های وسیع با درختان سر به فلک کشیده همه و همه سفری چالش برانگیز را برای شما رقم می‌زنند. بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور به دلیل منحصربه‌فرد بودن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. از معروفترین جاذبه ‌های طبیعی نروژ می‌توان به غار Postojna اشاره کرد. غاری ۲۴ کیلومتری که به عنوان پر رفت و آمدترین غار توریستی دنیا شناخته شده و در آن می‌توانید بچه اژدهاهای جذاب را از نزدیک ببینید.

۴- عمان؛ جواهر خاورمیانه

نام عمان  به عنوان کشور خاورمیانه‌ای در میان ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ به چشم می‌خورد. این کشور به داشتن باغ‌های میوه سرسبز، بازار سنتی وسیع، خانه‌های سفید رنگ، قلعه‌های تاریخی، قایق‌های بسیار جذاب که بادبان‌های عربی دارند و دره‌هایی با آب‌های جاری در تمام دنیا مشهور شده است. به گفته تاریخ شناسان عمان قدیمی‌ترین کشور مستقل عرب شناخته شده و زمانی آن را امپراتور دریای خاورمیانه می‌نامیدند. مسجد جامع قابوس، اسکه، بندگاه، موزه ملی، خانه اپرا، بازار مطرح، قصر سلطان، موزه الزبیر، قلعه جلالی فورت، بلده السفه، دیوار مسقط، خانه‌های آتری، کوه اخضر، وادی شاپ، دژ نخل و کویر وحیبا از دیگر جاذبه‌های معروف کشور عمان هستند. برای رزرو تور عمان می‌توانید با همکاران ما در واحد تور تماس بگیرید.

۵- نپال؛ خانه اورست

نپال کشوری آسیایی ست که در بخش شمالی هندوستان قرار گرفته و به لطف حضور قله اورست مناظر طبیعی بی‌نظیر دارد. هر ساله بسیاری از کوهنوردان و طبیعت گردان به قصد صعود به اورست و یا ترکینگ در طبیعت به کشور نپال سفر می‌کنند. البته علاوه بر طبیعت زیبا، نپال داستان‌های تاریخی زیادی نیز برای گفتن دارد. بسیاری از گردشگرانی که به این کشور سفر کرده‌اند کاتماندو را به دلیل معماری خاص و جاذبه‌های تاریخی منحصربه فرد متفاوت‌ترین شهر دنیا نامیده‌اند. دریاچه فیوا، کوهستان گردی، معبد براهی، دریاچه سارانگوت، میدان دوربار، گاردن آو دریمز، محله تامل و بنای بوداهانات از جاذبه‌های گردشگری نپال هستند. برای رزرو تور نپال می‌توانید با همکاران ما در واحد تور تماس بگیرید.

۶- کشور باستانی مصر

مصر را می‌توان شگفت انگیزترین کشور دنیا دانست. از این رو کاملا طبیعی ست که نام این کشور در میان لیست مقاصد پرگردشگر دنیا قرار گیرد. با سفر به مصر می‌توانید به دیدن اهرام ثلاثه، رودخانه نیل، فرعون‌های باستانی، مومیایی‌های سلطنتی، دریای سرخ و صحرای سفید که از عجیب و غریب‌ترین صحراهای دنیا به شمار می‌رود بروید. مصریان قدیمی‌ترین مردمان روی زمین هستند، بنابراین تمام نشانه‌های تمدن انسانی را در این کشور می‌توان دید. هر چند که در حال حاضر امکان سفر ایرانیان به این مقصد وجود ندارد اما مصر هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگری ست که برای دیدن مقبره‌های فرعون، صومعه‌ها و معماری‌های جذاب به این کشور باستانی سفر می‌کنند.

۷- فرانسه؛ توریستی‌ترین کشور قاره اروپا

وقتی پای معرفی ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ در میان باشد فرانسه را می‌توان در صدر این لیست قرار داد. کشوری افسونگر و بسیار جذاب که مشهورترین شاعران و نویسندگان دنیا را در خود پرورش داده و میزبان معروفترین جاذبه‌های تاریخی می‌باشد. فرانسه را می‌توان مقصدی برای ثبت لحظه‌های رمانتیک در سفر دانست. برج ایفل، کلیسای نوتردام، طاق پیروزی، موزه‌ی لور، کاخ شایو، باغ لوکزامبورگ، خیابان شانزه لیزه، کاخ گارنیه، کاخ ورسای، کلیسای سن چاپل، دیزنی‌لند و پل الکساندر سوم فقط از جاذبه‌های شهر پاریس، پایتخت فرانسه به شمار می‌روند. پا را که از پاریس فراتر بگذارید روی دیگر فرانسه را خواهید دید. بندر مارسی، شهر لیون و شهر ساحلی نیز از دیگر مقاصدی هستند که می‌توانید در تور فرانسه از آن‌ها بازدید کنید.

۸- اسپانیا؛ کشور سواحل رویایی

ترکیبی از معماری‌های شگفت انگیز، سواحل رمانتیک و طبیعت سرسبز کشور اسپانیا را تشکیل می‌دهند. کشوری که با جزایر قناری،  ایبیزا و شهر ساحلی مالاگا هر ساله گردشگران لوکس پسند را به سوی خود می‌کشاند. حتی اگر امکان سفر به این جزایر را هم نداشته باشید با اقامت در اسپانیا می‌توانید همزمان از جاذبه‌های تاریخی و تفریحات ساحلی لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا می‌توان به کلیسای ساگرادا فامیلیا، خیابان لارامبلا، موزه کازاباتیو، ورزشگاه و موزه نیو کمپ، پارک مون جوییک، ساحل بارسلونا، موزه هنر ملی کاتالونیا، قلعه‌ی مونیویک، پارک گوئل، موزه‌ی پیکاسو، آب نمای جادویی، موزه پرادو، کاخ سلطنتی، دروازه خورشید، پارک کوئن رتیرو، میدان اصلی شهر، موزه‌ی باستان‌شناسی، موزه تبسین بور نمیسا، مرکز هنری ملکه صوفیا، کلیسای سن فرانسیسک و فواره سیبلس اشاره کرد. برای رزرو تور اسپانیا می‌توانید با همکاران ما در واحد تور در ارتباط باشید.

۹- جزایر کوک با صخره‌های مرجانی

مجمع‌الجزایر کوک کشوری در اقیانوس آرام جنوبی ست که در نزدیکی نیوزلند قرار دارد. کوک در مجموع دارای ۱۵ جزیره است که در نقاط مختلف آن پراکنده شده‌اند. بزرگترین جزیره آن راروتونگا نام دارد که بکرترین سواحل و شگفت‌انگیز مناظر را در خود دارد. در بخش شمالی کوک جزیره آیتوتاکی را می‌توان دید که دارای یک تالاب وسیع بوده و توسط صخره‌های مرجانی، چندین جزیره کوچک و ساحل شنی احاطه شده است. جزایر کوک به دلیل داشتن سایت‌های غواصی در تمام دنیا مشهور شده است.

۱۰- کانادا و آبشارهای نیاگارا

زیباترین غول آبی جهان عنوانی‌ست که به آبشارهای نیاگارا نسبت داده‌اند. بخشی از این آبشارها در کشور کانادا قرار گرفته و سالانه میزبان ۱۲ میلیون گردشگر از سراسر جهان هستند. مناظر نفس‌گیر، داشتن عنوان بلندترین آبشار دنیا و سرعت آب بسیار بالا را می‌توان سه ویژگی اصلی آبشارهای نیاگارا به شمار آورد. پیشینه نیاگارا به عصر یخبندان بازمی‌گردد. پیاده روی در کنار آبشار، قایق سواری، پرواز با هلیکوپتر بر فراز آبشار، زیپ لاین سواری و شنا از تفریحاتی هستند که در کنار نیاگارا می‌توانید تجربه کنید.

توریست پذیرترین کشورهای جهان

در ادامه مطلب ۱۰ کشور توریستی ۲۰۲۲ لیستی از توریست‌پذیرترین کشورهای جهان را همراه با تعداد توریست‌ها در سال بررسی می‌کنیم، ۵ کشور اول این لیست موارد زیر را شامل می‌شوند:

۱- فرانسه با ورود ۸۶٫۹ میلیون توریست

۲- اسپانیا با ورود ۸۱٫۸ میلیون توریست

۳- آمریکا با ورود ۷۵٫۹ میلیون توریست

۴- چین با ورود ۶۰٫۷ میلیون توریست

۵- ایتالیا با ورود ۵۸٫۳ میلیون توریست

سرسبز ترین کشور جهان

می‌دانید کدام مقصد عنوان سرسبزترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است؟ کشورهای اروپایی نیز پرچمدار این لیست جذاب هستند. در ادامه با سرسبزترین کشورهای جهان آشنا می‌شویم:

  • ایسلند
  • سوئیس
  • کاستاریکا
  • سوئد
  • نروژ
  • موریس
  • فرانسه
  • اتریش
  • کوبا
  • کلمبیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید