پارک‌ های آبی مالزی: مقصدی بی نظیر برای تفریح و ماجراجویی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 27 جولای 2024
Loading...

مالزی بهشت گرمسیری آسیای شرقی ست که در تمام طول سال آفتاب در آن می‌درخشد! هرچند که در فصل تابستان ممکن است دمای هوا بیشتر از سایر روزهای سال باشد اما پارک های آبی مالزی روزهای گرم سال را هم به هیجان‌‌انگیزترین لحظات سفر برای گردشگران تبدیل می‌کنند. این مکان‌های سرگرم کننده از لگولند گرفته تا مقاصد خاص مانند پارک تفریحی گنتینگ هایلندز و پارک‌های موضوعی را دربرمی‌گیرند. تفریحات این پارک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازدیدکنندگان در هر سنی می‌توانند از فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده، مانند نمایش‌های زنده، اجراهای جادویی و غذاهای لذیذ لذت ببرند. در پارک‌های آبی کشور مالزی برای غوطه ور شدن در سرسره های هیجان انگیز، رودخانه‌های مصنوعی و استخرهای موج دار آماده باشید!

بهترین پارک های آبی مالزی

کشور مالزی جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد که حسابی گردشگران را سرگرم می‌کند. در این میان پارک های آبی با ارائه بازی‌ها متنوع و هیجان انگیز توانسته‌اند دل گردشگران را به دست آورده و در صدر لیست جاذبه‌های گردشگری تور مالزی قرار گیرند. در ادامه با بهترین پارک های آبی مالزی آشنا می‌شویم. 

پارک آبی اسپلش مانیا (SplashMania Waterpark)

اسپلش مانیا از جدیدترین پارک های آبی مالزی ست که اخیراً در فوریه ۲۰۲۳ افتتاح شده و دارای ۳۹ جاذبه مختلف، از جمله اولین سرسره های آبی با طراحی منحصربه‌فرد است! این پارک در خلیج گامودا واقع شده  و شما به راحتی می توانید پارک را از دور با کشتی دزدان دریایی غول پیکرش ببینید! آتلانتیس VR، اولین سرسره آبی مجازی مالزی، Shaka Waka، یک سرسره آبی ۷۸ متری با جلوه های نور LED قابل تنظیم و موسیقی از تفریحات متفاوت و مهیج این پارک هستند.

آدرس پارک آبی ایپلش مانیا: Jalan Cove Sentral 4, Bandar Gamuda Cove, 42700 Banting, Selangor

پارک آبی سان وی لاگون (Sunway Lagoon)

نام این پارک آبی سال‌هاست که در صدر لیست محبوب‌ترین پارک های آبی مالزی قرار دارد. سان وی لاگون که در شهر پر جنب و جوش Sunway واقع شده است، تجربه‌ای بی‌نظیر از پارک موضوعی را در فضایی بزرگ با ۶ منطقه ماجراجویی متمایز از جمله منطقه پارک آبی مهیج ارائه می دهد. این پارک که دارای جاذبه‌های هیجان‌انگیز متعدد، از جمله ووزلا نمادین و همچنین یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق عابر پیاده جهان است، روزی مملو از شادی، هیجان و خنده را برای شما رقم خواهد زد.

بخش های مختلف پارک تفریحی سان وی لاگون

در سان وی لاگون فرق ندارد ۷ سالتان باشد یا ۷۰ سال! در هر صورت در این مجموعه نهایت لذت و شادی را تجربه خواهید کرد. بازی‌های این پارک آبی به قدری متنوع هستند که گذر زمان در آن اصلا احساس نمی‌شود. در ادامه بخش‍های مختلف پارک آبی سان وی لاگون را معرفی می‌کنیم:

۱- نیکلدیون لاست لاگون (Nickelodeon Lost Lagoon)

نیکلدیون لاست لاگون به عنوان یکی از زیباترین بخش‌های پارک های آبی مالزی توسط گیاهان سرسبز احاطه شده در آن خبری از مناظر مدرن شهری نیست این بخش بیش از ۱۲ سرسره و تفریح متنوع را در خود جای داده است. در این پارک موضوعی به عنوان نخستین پارک نیکلدیون آسیا شخصیت‌های کارتونی شبکه آمریکایی با همین نام به نمایش گذاشته شده است.

۲- بخش آبی باب اسفنجی (Spongebob Splash Adventure)

در اینجا سرسره ها، فواره ها، آبشار و بازی با باب اسفنجی دیده می‌شود.

۳- سقوط آزاد در مانسون ۳۶۰ (Monsoon360)

در اینجا سقوط با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهید کرد. برای این کار در محل تعیین شده بایستید، دست ها را روی سینه بگذارید، پس از چند ثانیه زیر پایتان خالی شده و آدرنالین واقعی را تجربه می‌کنید.

۴- سرسره خشم جنگل (Jungle Fury)

این سرسره تفریحی مخصوص گروه های چند نفره طراحی شده است. شما می‌توانید همراه دوستانتان داخل یک تیوپ گرد بنشینید و مسیر را از ارتفاعات بالا با سقوط های ناگهانی و پیچ های تند به شمت پایین طی کنید.

۵- سرسره کوبارانگو (KUBARANGO)

این سرسره دارای ارتفاع بلند و شیب تند است. سر خوردن از سرسره کوبارانگو تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

۶- بازی شالاپ شلوپ (Splish Splash)

این قسمت مخصوص کودکان طراحی شده است. شالاپ شلوپ فضایی کاملا ایمن و تفریحات متنوع دارد.

آدرس: ۳, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Subang Jaya, Selangor

بیشتر بخوانید

سوغاتی‌ های مالزی: یادگاری‌هایی که نباید از دست بدهید

پارک آبی لگولند (LEGOLAND Water Park)

در پارک آبی لگولند به عنوان یک پارک آبی پر ماجرا با بیش از ۲۰ سرسره و جاذبه که برای خانواده‌ها و کودکان در هر سنی مناسب است، تمام رویاهای تان را به واقعیت تبدیل می‌کند. در اینجا می‌توانید اوج هیجان را در استخر امواج تجربه کرده یا در زمین بازی Joker Soaker حسابی سرگرم شوید. اگر اهل بازی‌های پرچالش‌تر هستید می‌توانید سرسره‌های تونلی را که با شیبی تند به سمت پایین کشیده شده و شما را به درون اب پرتاب می‍کنند را تجربه کنید. در لگولند به عنوان یکی از مهیج ترین پارک های آبی مالزی حتی می‌توانید با ساخت قایق‌های بزرگ و کوچک به تخیلاتتان رنگ واقعیت بدهید!

آدرس پارک آبی لگو لند: آدرس: No 7, Persiaran Medini Utara 3, Bandar, 79250 Johor Bahru, Johor

پارک آبی دسارو (Adventure Waterpark Desaru Coast)

بدون گذراندن حداقل نیم روز در ساحل Desaru  مالزی را ترک نکنید! این پارک آبی در منطقه جوهور قرار گرفته و خانه یکی از بزرگترین استخرهای موج در جهان است. این استخر تقریباً سه هکتار است و با بیش از چهار میلیون گالن آب پر شده! پارک آبی دسارو برای خانواده‌ها طراحی شده و همچنین دارای بسیاری از وسایل سواری و جاذبه‌های متنوع از جمله کشتی دزدان دریایی که تا ۱۸۰ درجه قوس دارد، ترن هوایی که از یک حلقه افقی کامل ۳۶۰ درجه عبور می کند و انواع سرسره های آبی هیجان انگیز می‌باشد.

آدرس: No. 4, Jalan Danau, Desaru Coast, 81930 Bandar Penawar, Johor

آدرس پارک آبی دسارو: No. 4, Jalan Danau, Desaru Coast, 81930 Bandar Penawar, Johor

پارک آبی دنیای گمشده تامبون (Lost World of Tambun)

دنیای گمشده تامبون یکی از زیباترین پارک های آبی مالزی است که به عنوان یک مقصد ماجراجویی پرطرفدار در دل طبیعت قرار گرفته و برای تمام  افراد با هر سن و سالی سورپرایزی ویژه دارد. این پارک موضوعی طراحی کاملا متفاوت دارد و شبیه به هیچ یک از دیگر پارک‌های آبی در مالزی نیست. دنیای گمشده تامبون در پای یک تپه آهکی باستانی با قدمت ۴۰۰ میلیون سال قرار گرفته  و بیش از ۱۲ استخر چشمه آب گرم طبیعی را در خود جای داده است. این سرزمین پر از ماجراجویی دارای جاذبه‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیزی از جمله جاذبه‌های تفریحی پارک آبی، حمام‌های چشمه‌های آب گرم و بسیاری تفریحات دیگر است. می‌توانید یک روز کامل از سفر به مالزی را به دنیای گمشده تامبون اختصاص داده و آن را به خاطره‌انگیزترین روز سفرتان تبدیل کنید.

آدرس پارک آبی دنیای تامبون: No. 1, Persiaran Lagun Sunway 1, Sunway City Perak, 31150 Ipoh, Perak

پارک آبی فرار از پنانگ (ESCAPE Penang) از بهترین پارک های آبی مالزی

اینجا خانه طولانی‌ترین سرسره آبی لوله‌ای جهان، با طول باورنکردنی ۱۱۱۱ متر است! یک سرزمین سرگرم‌کننده که نام آن در لیست محبوب ترین پارک های آبی مالزی دیده  می‌شود و باید از آن بازدید کرد. در پارک آبی فرار از  بیش از ۱۵ فعالیت آبی هیجان انگیز را  تجربه خواهید کرد. از جمله  این فعالیت‌ها می‌توان به استخر دریای مرده (اولین استخر د مالزی در نوع خود) اشاره کرد.  بنیانگذار پارک آبی  ESCAPE می‌خواست یک پارک موضوعی بسازد که طبیعی ترین شکل سرگرمی و ماجراجویی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کند. بنابراین این فضا که توسط درختان سرسبز احاطه شده و سرگرمی‌های بسیاری برای ارائه دارد متولد شد!

آدرس پارک آبی فرار از پنانگ: ۸۲۸, Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, 11050 Tanjung Bungah, Pulau Pinang

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه‌ های گردشگری پنانگ – مالزی

پارک آبی موضوعی لنکاوی (Splash Out Langkawi Water Theme Park)

قصد اقامت در جواهر مالزی “لنکاوی” را دارید؟ پس حتما یک روز از سفرتان را به پارک آبی این جزیره اختصاص دهید!  پارک آبی لنکاوی با الهام از دنیای کاوشگران و مسافران دریایی، با هزاران تفریح سرگرمی ​​برای جوانان‌ها ساخته شده است. این پارک حدود ۱۲ وسیله تفریحی مهیج دارد و حسابی سرگرمتان خواهد کرد. می‌توانید سوار امواج ۵ فوتی در آب‌های خروشان شوید، از سرسره های آبی پیچ در پیچ پایین بیایید یا در Big Splash Kingdom فرق شوید! شما به راحتی می توانید نصف روز را در اینجا سپری کرده و از سواری های هیجان انگیز لذت ببرید. پارک آبی لنکاوی از زیباترین پارک های آبی مالزی به شمار می‌رود.

آدرس پارک آبی موضوعی لنکاوی: Persiaran Mutiara 2, Pusat Dagangan Kelana Mas, 07000 Langkawi, Kedah

پارک آبی دنیای خیس (Wet World Water Park) از خاص‌ترین پارک های آبی مالزی

این پارک آبی هیجان انگیز با موضوع کارائیب مکان ایده آلی برای گذراندن عالی و مهیج در مالزی است.  در اینجا مطمئناً با مجموعه‌ای از جاذبه‌های آبی و جذاب، مانند Super Hurricane، Kiddy Typhoon Lagoon، Caribbean Rider و بسیاری دیگر حسابی خوش خواهید گذراند. همچنین دنیای خیس به عنوان یکی از بهترین پارک های آّبی مالزی غرفه‌های غذایی متعدد و مکان‌های زیادی برای استراحت دارد.

آدرس پارک آبی دنیای خیس: No. 3A, Persiaran Dato Menteri, Seksyen 14, 40000 Shah Alam, Selangor

بیشتر بخوانید

واحد پول مالزی | برای سفر به مالزی دلار ببریم یا رینگیت؟

پارک موضوعی سرزمین عجایب (Melaka Wonderland Theme Park)

یکی دیگر از پارک های موضوعی محبوبی که باید در Melaka بازدید کنید، قطعاً سرزمین عجایب است. این پارک برای خانواده‌ها، دوستان و حتی زوج ها طراحی شده است، بنابراین با هر سنی می توانید مطمئن باشید که از یک پارک آبی سرگرم کننده لذت خواهید برد! می‌توانید یک روز کامل را در اینجا سپری کرده و از تمام ۱۱ جاذبه مهیج آن از جمله تورنادو چیسر، مسابقه کامیکازه، جزیره ماجراجویی و حتی قایق‌سواری و همچنین غذا دادن به ماهی‌ها لذت ببرید. پارک موضوعی سرزمین عجایب از پرطرفدارترین پارک های آبی مالزی است.

آدرس پارک موضوعی سرزمین عجایب: Lot PT17178, Lebuh Ayer Keroh, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka

پارک آبی ملاکا (A’Famosa Melaka) از بزرگترین پارک های آبی مالزی

اینجا بزرگترین پارک آبی مالزی است که در شهر تاریخی Melaka واقع شده، تفریحات این پارک آبی برای تمام سنین مناسب است و آن را به انتخابی محبوب در میان خانواده ها و جمع‌های دوستانه تبدیل می‌کند. بیش از ۱۱ سواری و جاذبه سرگرم‌کننده در اینجا وجود دارد که حسابی غافلگیرتان می‌کند. در پارک آبی ملاکا در استخرهای خنک شیرجه بزنید، سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز (از جمله سرسره تیراندازی ۷ طبقه با سرعت بالا!) را امتحان کنید یا حتی می‌توانید بر روی صندلی‌های مخصوص نشسته و استراحت کنید.

سخن پایانی

شهربازی‌ها و پارک‌ها معمولا در سفر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما اگر فصل تابستان را برای سفر انتخاب کرده‌اید، پارک‌ های آبی مالزی را از دست ندهید! این پارک‌ها وسایل بازی متنوع و تفریحات چالش برانگیزی دارند که برای هر سنی مناسب هستند و حسابی غافلگیرتان می‌کنند. سخن آخر اینکه برای رزرو تور مالزی و اقامت در شهرهای کوالالامپور، لنکاوی و سایر مقاصد گردشگری این کشور با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بزرگترین پارک آبی مالزی کدام است؟

دنیای آب A’Famosa، بزرگترین پارک آبی مالزی و از جاذبه‌های گردشگری محبوب این کشور به شمار می‌رود.

معروفترین تم پارک موضوعی در مالزی کدام است؟

سان وی لاگون از معروفترین و مهیج‌ترین پارک های آب مالزی است که تفریحات متنوعی را ارائه می‌دهد. سان وی لاگون را می‌توان یک تم پارک دانست که ۶ منطقه ماجراجویی متنوع دارد و در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر مالزی قرار دارد.

کدام پارک آبی به عنوان اولین پارک موضوعی در مالزی آغاز به کار کرد؟

میمالند اولین پارک آبی در مالزی بود که در سال ۱۹۷۵ افتتاح و در سال ۱۹۹۴ به دلیل رانش زمین غیرقابل استفاده شد. دروازه ورودی و بقایای میمالند هنوز هم وجود دارد. اما در حال حاضر پارک‌های آبی متنوع‌تری جای آن را گرفته و به جاذبه های اصلی مالزی تبدیل شده‌اند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید