معرفی فستیوال های اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 19 سپتامبر 2023
Loading...

خاطره‌ی سفر به کشور پر آب و رنگ اسپانیا هیچ‌وقت از یاد نمی‌رود، میدانید چه چیزی این سفر را هیجان‌ انگیز تر می‌کند؟ اسپانیایی‌ها مردمی هستند با فرهنگ غنی و شاد که همه را عاشق خود می‌کنند، مردمی که از بهانه‌ی کوچکی مثل موسیقی و رقص، رنگ و غذا و حتی حیوانات برای شاد بودن و برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌های جذاب استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید اوج لذت را در سفر به اسپانیا تجربه کنید و به راز شاد بودن مردم پی ببرید، شرکت در فستیوال های اسپانیا را از دست ندهید. در ادامه با معروفترین جشن های اسپانیا آشنا شده و اگر مسافر اسپانیا هستید می‌توانید تاریخ سفر خود را با برگزاری جشن‌ها هماهنگ کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

فستیوال سه پادشاه؛ جشت تولد مسیح مقدس

جشنی که ریشه در اعتقادات مذهبی اسپانیا دارد و به مناسبت تولد حضرت مسیح در روزهای ۵ و ۶ ژانویه برگزار می‌شود. در این جشن ۳ نفر که نماد ۳ پادشاه معروف و محبوب اسپانیا هستند، با پوشیدن لباس پادشاهی همراه ساز و آواز به خیابان می‌آیند و به سمت کودکان شیرینی پرتاب می‌کنند. در شب سال نو هم این ۳ پادشاه با رفتن به درب خانه‌ها و دادن هدیه‌ی سال نو به کودکان آن‌ها را خوشحال می‌کنند. در این جشن مردم به خیابان‌ها می‌آیند و همراه پادشاهان نمادین به شادی و رقص و آواز می‌پردازند.

فستیوال درام اسپانیا از خاصترین فستیوال های اسپانیا (La Tamborrada)

یکی از برزگ‌ترین فستیوال های اسپانیا که در اوایل فصل زمستان (ماه ژانویه) در این کشور برگزار می‌شود، فستیوال درام نام دارد که پر سر و صداترین فستیوال است؛ سر و صدا در این فستیوال به حدی زیاد است که احتمال دارد برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. این فستیوال برای افرادی که عاشق موسیقی جاز و متال هستند قطعا بهترین گزینه خواهد بود.

یکی از جذابیت‌های این فستیوال کوبیدن بر دهل‌های درام است که می‌توان تجربه کرد. این فستیوال از نظر ساعت محدودیت ندارد و اسپانیایی‌ها به مدت ۲۴ ساعت به خیابان‌ها آمده و غوغایی برپا می‌کنند. این فستیوال در همه شهرهای اسپانیا برگزار می‌شود و ممکن است در برخی شهرها مراسم شکل و اجرای خاص خود را داشته باشد. مهم‌ترین نکته در مورد فستیوال درام در اسپانیا مناسب بودن آن برای همه سنین است. این فستیوال به مناسبت آغاز سال نو میلادی برگزار شده و محل اصلی آن سن سباستین اسپانیا است.

بیشتر بخوانید: معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

فستیوال سن سباستین؛ بر طبل شادانه بکوبید

سن سباستین یکی از جشن‌های بسیار شاد و معروف در اسپانیا است. این فستیوال هر ساله در تاریخ ۱۹ و ۲۰ ژانویه در شهر سنت سباستین برگزار می‌شود. در این جشن مردم لباس‌های محلی می‌پوشند و با طبل به خیابان‌ها می‌آیند و مراسم آتش بازی و آواز و پایکوبی دارند و ۲ روز تمام به شادی می‌پردازند. با شرکت در این جشن ساعات بسیار خوبی را در تور اسپانیا سپری خواهید کرد.

فستیوال لاس فالاس والنسیا (Las Fallas De Valencia)

فستیوال فالز یا لاس فالاس هر ساله در اواسط ماه مارس در شهر والنسیا اسپانیا برگزار می‌شود. فالز یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌ اسپانیا است که بدون اغراق همه ساکنان شهر والنسیا در آن شرکت می‌کنند. این فستیوال به قدی محبوبیت دارد که باعث شده نام در آن فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شود. در فستیوال فالز که معمولا بین ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد، عروسک‌های غول‌پیکر در تمام خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند که هر کدام نشانه‌ای از یک شخصیت بزرگ یا رویداد مهم هستند. برخی از این عروسک‌های غول پیکر از شخصیت‌های کارتونی الهام گرفته شده‌اند که باعث می‌شود افرادی زیادی از فواصل دور و نزدیک به تماشای آن‌ها رفته و مسیر طولانی را دنبال آن‌ها بروند. در این فستیوال هر روز ساعت ۲ بعدازظهر یک نمایش بزرگ همراه با موسیقی و آتش‌بازی برگزار می‌شود. فستیوال لاس فالاس در سال ۲۰۲۴، بیست و پنج ساله می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه های شهر سویل اسپانیا

فستیوال سمانا سانتا؛ هفته مقدس در اسپانیا

سمانا سانتا از شناخته‌ شده‌ترین فستیوال‌ها در اسپانیا می‌باشد که به هفته‌ی مقدس هم معروف است. این جشن برگرفته از اعتقادات مذهبی مردم اسپانیا است که هر ساله در تاریخ ۹ تا ۱۶ اپریل در شهر سویل اسپانیا اجرا می‌شود. در این مراسم گروهی از مردم لباس‌های خاص مذهبی می‌پوشند و با مجسمه‌های مریم مقدس و حضرت مسیح که با جواهراتی زیبا تزیین‌شده‌اند در شهر می‌گردند، گروهی از نوازندگان هم با آلات موسیقی مشغول نواختن موسیقی مذهبی می‌شوند. مردمی که برای تماشای این مراسم زیبا می‌روند باید به احترام مریم مقدس لباس‌های بلند بپوشند، آن‌ها در این مراسم برای سلامتی خود و خانواده دعا می‌خوانند و از حضرت مسیح طلب بخشش می‌کنند

فستیوال سن فرمین؛ گاو بازی پرحاشیه

سن فرمین یا همان مراسم گاو بازی معروف‌ترین فستیوال در اسپانیا است که هر ساله گردشگران زیادی را از همه جای دنیا برای دیدن این مراسم به اسپانیا می‌کشاند. این جشن معروف که برای بزرگداشت یک مبلغ مذهبی برگزار می‌شود قدمتی ۴۰۰ ساله دارد. در این جشن از صبح، ۱۲ تا ۱۵ گاو وحشی در خیابان بین مردم رها می‌شوند و همه با دیدن گاوها شرع به فرار می‌کنند. نکته‌ی جالب اینجاست که شهر پر است از مردمی که لباس‌های سفید قرمز پوشیده‌اند و گاوها را تشویق به حمله کردن می‌کنند. علاوه بر مراسم گاو بازی موسیقی و پایکوبی هم در خیابان‌ها اجرا می‌شود و اوقات بسیار خوبی را برای همه رقم می‌زند. برای دیدن فستیوال سن فرمین می‌توانید در تاریخ ۶ تا ۱۴ جولای با تور اسپانیا به این کشور سفر کنید.

کارناوال اسپانیا (Carnival)

افرادی که علاقمند به شرکت در فستیوال‌های رنگارنگ و موزیکال هستند، کارناوال اسپانیا (Carnival) بهترین گزینه برای آن‌ها است. این فستیوال مملو از شرکت کنندگانی است که لباس‌های متنوع و رنگارنگ و زیبا بر تن دارند و با حرکات موزون به رقص و آواز مشغول هستند. این فستیوال در سراسر اسپانیا برگزار می‌شود اما شهرهای تنریف و کادیز به بهترین شکل ممکن آن را اجرا می‌کنند.

کارناوال اسپانیا در ماه فوریه برگزار می‌شود و زمان مشخصی ندارد و ممکن است به صورت پراکنده در سراسر ماه ادامه پیدا کند. شهر تنریف یکی از جزایر اسپانیا است که این فستیوال به بهترین شکل ممکن در آن برگزار شده و شرکت کنندگان می‌توانند از سایر تفریحات موجود در این جزیره نیز نهایت لذت را ببرند. کارناوال اسپانیا یکی از فستیوال‌هایی است که شهرت جهانی دارد و شبیه به یک مهمانی بزرگ با شرکت افراد مختلف از سراسر دنیا است که با پوشیدن لباس‌های زیبا و رنگارنگ در کنار یکدیگر به جشن و شادی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر بارسلون اسپانیا

فستیوال لوس پاتیوس ‏(de los patios)

یکی دیگر از فستیوال های اسپانیا که هر ساله در شهر کوردوبا برگزار می‌شود، لوس پاتیوس نام دارد که در شروع ماه می آغاز شده و به مدت چند روز ادامه پیدا می‌کند. لوس پاتیوس را می‌توان یکی از زیباترین و دوست داشتنی‌ترین فستیوال‌ های اسپانیا دانست. در این فستیوال خوراکی‌های خوشمزه توسط مردم سرو می‌شود و در همه‌جا بساط رقص و آواز برپا است. اما نقطه تمایز این فستیوال با سایر فستیوال‌ها، مناظر زیبای گل‌های رنگارنگ است. در طول برگزاری این فستیوال درب باغ‌های خصوصی گل به روی عموم باز می‌شوند تا همه بتوانند از تماشای این گل‌های زیبا لذت ببرند. شهر کوردوبا که محل اصلی برگزاری این فستیوال به حساب می‌آید به شهر خوارکی‌های خوشمزه مشهور است و شرکت کنندگان در این فستیوال می‌توانند در کنار مشاهده زیبایی‌ها و جشن و شادی، غذاهای خوشمزه اسپانیا را نیز امتحان کرده و از طعم آن لذت ببرند.

فستیوال برج انسانی؛ گار گروهی که ریشه در تاریخ دارد

این جشنواره ریشه در منطقه‌ی کاتالونیای اسپانیا دارد. در فستیوال برج انسانی مردم به گروه‌های ۱۰ تا ۵۰ نفره تقسیم می‌شوند، این گروه‌ها باید سعی می‌کنند با قرار گرفتن بر بر روی یکدیگر یک هرم انسانی درست کنند، هرکدام که بتوانند هرم بزرگ‌تر و بلندتری درست کنند برنده می‌شوند. اعضای گروه‌ها باید از افراد محکم و قوی تشکیل شده باشد تا بتوانند وزن یکدیگر را تحمل کنند. افراد زیادی برای دیدن و تشویق کردند این گروه‌ها در محل برگزاری فستیوال جمع می‌شوند.

فریا دل کابایو (The Feria del Caballo)

یکی از فستیوال های اسپانیا فریا دل کابایو نام دارد که در زبان فارسی به معنای نمایشگاه اسب است. خزر ده لا فرونترا شهر میزبان این فستیوال سالیانه است که یک شهر کوچک به حساب می‌آید. در طول برگزاری این فستیوال خیابان‌ها و معابر شهر از مردم و اسب‌هایی پر می‌شود که از سایر شهرها آمده‌اند. فریا دل کابایو را می‌توان یکی از بز‌رگ‌ترین و معروف‌ترین فستیوال های اسپانیا دانست که در فصل بهار برگزار می‌شود.

این فستیوال به مدت یک هفته برگزار می‌شود و شروع آن از اولین روی ماه می است. فریا دل کابایو فستیوالی است که در آن اسب‌ها و سوارکارانی از مناطق و شهرهای مختلف وارد شهر می‌شوند و با رژه رفتن قابلیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. این فستیوال برای دوست‌داران اسب و سوارکاری بهترین گزینه است و هر سال در حدود ۲۵۰ اسب در این مراسم شرکت می‌کنند. برنامه‌های این فستیوال به رژه اسب‌ها محدود نمی‌شود و رقص و پایکوبی یک بخش جدانشدنی است که به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر مادرید اسپانیا

فستیوال بولون سیِرو (Boloencierro)

اگر قصد دارید در یک فستیوال سراسر هیجان شرکت کنید، بولون سیرو یکی از بهترین فستیوال های اسپانیا است. این مراسم شباهت زیادی به مراسم گاوبازی خیابانی دارد، نقطه تمایز این فستیوال با گاوبازی این است که به جای گاو از یک توپ یا تعدادی توپ بزرگ استفاده می‌شود که این توپ‌ها ۳ متر قطر داشته و ۱۵۰ کیلو وزن دارد. این فستیوال نسبت به گاوبازی آسیب کمتری دارد و یک بخش مخصوص کودکان نیز اجرا می‌شود که در آن از توپ‌های کوچک رنگی استفاده می‌کنند. این فستیوال هر سال از ۶ تا ۱۴ جولای و در شهر ماتائلپینو اسپانیا برگزار می‌شود.

فستیوال گوجه فرنگی (La Tomatina)؛ برای به خاک و خون کشیده شدن آماده باشید

یکی از عجیب‌ترین فستیوال های اسپانیا که در کل دنیا شناخته شده است، فستیوال لاتوماتینا نام دارد. در این فستیوال جمعیت زیادی از مردم در کنار هم جمع می‌شوند تا به سمت یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب کنند. این فستیوال یکی از قدیمی‌ترین‌ها بوده و بیش از ۷۰ سال است که مردم اسپانیا آن را برگزار می‌کنند. در سال‌های اول تعداد شرکت کنندگان این فستیوال زیاد نبود اما رفته رفته محبوبیت زیادی پیدا کرد و امروزه افرادی زیادی از خارج اسپانیا برای شرکت در این فستیوال به این کشور سفر می‌کنند.

آخرین چهارشنبه در ماه آگوست زمان برگزاری این فستیوال است. افرادی که قصد شرکت در این مراسم را دارند از چند روز مانده به برگزاری برنامه‌ریزی کرده و گوجه‌فرنگی خریداری می‌کنند. در سال‌های اخیر که این فستیوال شناخته شده است دولت اسپانیا مسئولیت تأمین گوجه فرنگی بر عهده گرفته است. مسئولان برای این مراسم کامیون‌هایی مملو از گوجه فرنگی را در سطح شهرها به گردش در می‌آورند تا مردم بتوانند به هر میزان که دوست دارند گوجه فرنگی بردارند و برای پرت کردن به سمت دیگران استفاده کنند.

نکته مهم در مورد لاتوماتینا این است که قوانینی برای این فستیوال وجود دارد؛ در طول برگزاری این مراسم افراد نباید لباس یا اشیاء دیگری به سمت سایر افراد پرتاب کنند و نباید باعث وارد شدن آسیب به بقیه شوند. در سال‌های اخیر علاقمندان به شرکت در این فستیوال باید بلیط خریداری کنند تا میزان فروش بلیط‌ها تعداد افراد شرکت کننده در آن را نشان دهد. پس از پایان مراسم افراد شرکت کننده به سمت رودخانه‌ها و حوضچه‌های حرکت می‌کنند تا خودشان را شستشو دهند.

ایده این فستیوال از اینجا شروع شد که یک مرد محلی خشن در سال ۱۹۴۵ میلادی در یکی از خیابان‌های اسپانیا اقدام به پرتاب سبزیجات به سمت مردم و عابرین می‌کند. در مقابل این اقدام چند مرد جوان نیز شروع به پرتاب سبزیجات به سمت این مردن می‌کنند. هیجان این کار باعث شد که سال بعد افراد این کار را به قصد تفریح تکرار کنند و همین کار باعث شد که محبوبیت آن افزایش پیدا کند. با اینکه دولت در سال ۱۹۵۰ این برنامه را ممنوع کرد اما امروزه یکی از بزرگترین فستیوال های اسپانیا است که دولت نیز در برگزاری آن مشارکت دارد.

آگوست فِیر (The August Fair)

نمایشگاه ماه آگوست یا آگوست فیر یکی از بهترین جشنواره‌ها و فستیوال های اسپانیا به حساب می‌اید که در اواسط ماه آگوست در شهر مالاگا به مدت یک هفته برگزار می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین مقاصد سفر به اسپانیا در فصل تابستان، شهر مالاگا است که می‌توان در آن به استراحت پرداخته و در فستیوال‌های مختلف شرکت کرد. در طول برگزاری جشنواره‌ آگوست فیر در اسپانیا دست‌فروشان با آمدن به خیابان یک بازار خیابانی برپا می‌کنند. همچنین در کنار دست‌فروشان گروه‌های مختلف در کوچه‌ها و معابر به حرکت درآمده و به رقص و آواز می‌پردازند. به همین دلیل فستیوال ماه آگوست در مالاگا فرصت ایده‌آلی است که در آن می‌توان به خرید کردن و شادی کردن پرداخته و به بهترین شکل با آداب و رسوم مردمان بومی اسپانیا آشنا شد.

ماجور دی گراسیا (Major de Gracia)

ماجور دی گراسیا یکی از فستیوال‌ های اسپانیا است که به صورت اختصاصی در شهر بارسلون برگزار می‌شود و در دسته فستیوال‌های هنری قرار می‌گیرد. در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۱ ماه آگوست این جشنواره در شهر بارسلون برگزار می‌شود تا هنرمندان اسپانیایی به منظور نشان دادن استعدادهای خود گوشه و کنار شهر را به روش‌های مختلف تزئین کنند. در طول برگزاری این جشنواره به هر گوشه‌ای از شهر بارسلون که بروید غافلگیر خواهید شد. در این فستیوال همه قشمت‌های شهر رنگین و زیبا بوده و همه افراد با شادی در حال تماشای آثار هنری و لذت بردن از جاهای دیدنی اسپانیا هستند. در طول این جشنواره برخی از هنرمندان تازه‌کار نمایشگاه‌هایی برپا می‌کنند تا بازخورد بازدیدکننده‌ها را نسبت به آثار خود دریافت کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

جشن کالسوتادا در کاتالونیا؛ پیازها در این روز مهم می‌شوند

باور کردنش سخت است اما حتی پیازها هم روز مخصوص به خود را دارند! کالسوتادا جشن مخصوص پیازها در اسپانیاست که به مناسبت اولین برداشت این محصول برگزار می‌شود. در این جشن انواع غذاهای لذیذ سنتی اسپانیایی سرو شده و شرکت کنندگان می‌توانند حسابی از خودشان پذیرایی کنند. البته هنگام تست غذاها استفاده از پیشبند را فراموش نکنید چرا که در غیر اینصورت به دلیل تنوع سس‌ها باید قید لباستان را بزنید. جشن کالستادا بسته به زمان برداشت محصول در یکی از ماه‌های فوریه یا مارچ برگزار می‌شود.

سنت جانز ایو (Saint John’s Eve)

شب ۲۳ ماه ژوئن در اسپانیا به عنوان شب آغاز تابستان شناخته می‌شود که برای ساکنان این کشور یک شب بسیار مهم به حساب می‌آید. در این شب همه در کنار ساحل جمع شده و با روشن کردن آتش به تماشای آتش بازی می‌نشینند. این مراسم و فستیوال برای ایرانی‌ها جذابیت بیشتری دارد چون از برخی جهات شبیه به جشن چهارشنبه‌سوری است که در ایران برگزار می‌شود. در این فستیوال در اسپانیا نیز مردم از روی آتش پریده و برای خود و عزیزان خود آرزوی خوشبختی و خوش‌شانسی می‌کنند.

در طول برگزاری این فستیوال برخی از شرکت‌کنند‌گان با پوشیدن لباس‌هایی به سبک گذشتگان تلاش می‌کنند تا رنگ و بوی فرهنگی به مراسم بدهند. یکی دیگر از جنبه‌های مهم در این جشنواره در برخی نقاط اسپانیا غذا است که نقش مهمی دارد؛ در این روز بومیان اسپانیا خوراکی‌های خاص و محلی مخصوص به خود را آماده کرده و در کنار دوستان و اعضای خانواده میل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قوانین مسافرت به اسپانیا چیست {توصیه ‌های ضروری}

فستیوال آمورِوُر (Festival Amorevore Food)

این جشنواره در میان فستیوال های اسپانیا یکی از جدیدترین‌ها به حساب می‌آید که معمولا دوستان و خانواده‌ها در آن شرکت می‌کنند. کسی که فقط غذایی را می‌خورد که با عشق درست شده باشد، معنای نام این فستیوال است. هنر، آشپزی و فرهنگ سه وجه مختلف این فستیوال است که ماهیت اصلی آن‌ غذاهای خوشمزه‌ای است که در این فستیوال طبخ و آماده می‌شود. همه جنبه‌های جذاب این فستیوال به غذاهای خوشمزه محدود نمی‌شود بلکه موسیقی، فیلمبرداری، عکاسی و آموزش آشپزی توسط بهترین سرآشپزان نیز از قسمت‌ها و جنبه‌های مختلف این فستیوال به حساب می‌آید.

جشن شکلات؛ شیرین‌ترین فستیوال های اسپانیا

جشن شکلات همانطور که از اسمش پیداست از شیرین‌ترین روزهای اسپانیا به شمار می‌رود. در این جشن قرار نیست که میزهای شکلات برای شرکت کنندگان چیده شوند بلکه انواع شکلات‌های لذیذ از دو طرف خیابان به سوی افراد پرتاب خواهد شد پس برای گرفتن سهم خود باید با یکدیگر رقابت کنید، البته از دعواهای خیابانی خبری نیست چرا که شکلات به اندازه کافی برای همه موجود می‌باشد. جشن شکلات در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.

بازگشایی هتل‌های مسی با ارائه خدمات جدید؛ لذت بردن از موسیقی زیر آب

لوکس‌ترین هتل‌های اسپانیا متعلق به ستاره آرژانتینی محبوب در بارسلونا است. هتل‌های زنجیره‌ای به نام MiM Hotel که در جزایر ایبیزا و مایورکا قرار گرفته‌اند. این هتل‌ها با به‌روزترین امکانات روز هتلی دنیا تجهیز شده اما بیشتر شهرت خود را مدیون پخش موسیقی در زیر آب هستند. میهمان می‌توانند در حین شنا و ریلکسیشن از نوای موسیقی حتی در اعماق استخر لذت ببرند. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های مسی از ۲۵۰ تا ۵۵۰ پوند است.

فستیوال سونار (Sónar Barcelona)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فستیوال اسپانیا موسیقی است که نقش پررنگی دارد اما در فستیوال سونار تمرکز به صورت به کامل بر روی موسیقی وجود دارد. فستیوال‌های موسیقی در اسپانیا متعدد هستند اما فستیوال سونار یکی از مهم‌ترین فستیوال‌هایی است که در سراسر جهان شناخته شده و باعث می‌شود گردشگران زیادی از سراسر جهان برای شرکت در این فستیوال به اسپانیا سفر کنند. این فستیوال به ژانر موسیقی الکترونیک اختصاص دارد و دی‌جی‌های معروفی از سراسر دنیا در این فستیوال که در شهر بارسلون برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر های اسپانیا + عکس و توضیحات

نمایشگاه آوریل در سویا (Feria De Abril)

آوریل فیر یا نمایشگاه آوریل یکی از جالب‌ترین موارد در فهرست بهترین فستیوال های اسپانیا است که با نام سویل فیر نیز شناخته می‌شود. در این جشنواره می‌توان به در زمان و به گذشته سفر کرد و زندگی مردمان قرون گذشته در اسپانیا را از نزدیک مشاهده کرد. در این جشنواره همه‌چیز به صورتی آماده‌سازی می‌شود که ظواهر عصر حاضر حذف شده و حتی مردم برای جابجایی و حمل و نقل از وسایلی مانند کالسکه استفاده کنند.

این فستیوال از روز ۱۴ آوریل شروع می‌شود که در آن مردم علاوه بر پوشیدن لباس‌های قدیمی و فضاسازی قسمت‌های مختلف شهر، به آتشبازی، رقص و پایکوبی،‌ گاوبازی و اجرای نمایش‌های خانگی می‌پردازند. هدف اصلی از برگزاری این جشنواره زنده نگه‌داشتن فرهنگ مردمان کهن اسپانیا است از زیبایی‌ها و جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

فِستا ماژور دِ گراسیا ازرطرفدارترین فستیوال های اسپانیا

یکی از فستیوال های اسپانیا که با نام استا ماژور (ESTA MAJOR) نیز شناخته می‌شود، فستیوال تزیین خیابان‌ها است. در این فستیوال محله‌های منطقه گراسیا در شهر بارسلون برای دریافت بهترین جایزه آذین‌بندی و تزئین خیابان با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این جشنواره به صورت سالانه برگزار می‌شود، تم و تزئینات تغییر می‌کند و استانداردهای بالایی برای تعیین برنده در نظر گرفته می‌شود. خلاقیت و اصالت دو عامل اصلی است که باعث می‌شود جایزه به یک محله اعطا شود. این فستیوال به مدت یک هفته برگزار می‌شود و در طول این یک هفته بیش از ۶۰۰ کنسرت، کارگاه آموزشی، رژه نمایشی، رویداد و فعالیت‌های دیگر برگزار می‌شود.

یکی از جذابیت‌های این این فستیوال تشکیل برج‌های انسانی است. دورهم‌نشینی و اجتماعات در اسپانیا از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث می‌شود در طول برگزاری این جشنواره میزهای بزرگ و بلند در خیابان دیده شود که مردم دور آن‌ها نشسته و از خوردن انواع غذاهای کاتالونیایی لذت می‌برند.

فریا دِ مالاگا از شادترین فستیوال های اسپانیا

عنوان بهترین فستیوال ماه آگوست را می‌توان به فریا د مالاگاه دارد. این نمایشگاه و جشنواره که در ماه آگوست در مالاگا برگزار می‌شود به مدت یک هفته طول کشیده و رویدادها و فعالیت‌های هیجان‌انگیزی در آن صورت می‌گیرد. شرکت کنندگان در روز و شب در این فستیوال می‌توانند اوقات شاد و خوشی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره فرهنگ و رسوم مردم اسپانیا

فستیوال آتش والنسیا Las Fallas De Valencia

این فستیوال هر ساله در ماه مارس و در شهر والنسیا برگزار می‌شود که به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین فستیوال های اسپانیا به حساب می‌آید که به مدت ۵ روز برگزار می‌شود. یکی از شاخصه‌های این فستیوال شخصیت‌های رنگارنگ و غول‌آسایی است که به خیابان‌ها آمده و در نهایت در ساعات پایانی شب سوزانده شده و در آتش‌بازی مفصلی برگزار می‌شود. در این مراسم تعدادی از مجسمه‌ها سوزانده نشده و به به موزه Fallas در والنسیا منتقل می‌شوند. اولین دوره این فستیوال در سال ۱۷۸۴ برگزار شد که از آن تاریخ تا به امروز به صورت سالانه و با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

سخن پایانی

هرساله ده‌ها فستیوال در اسپانیا برگزارمی‌شوند که هر یک جذابیت‌های خاص خود را داشته و هزاران گردشگر را برای سفر به اسپانیا ترغیب می‌کنند. اگر شما هم به قصد شرکت در فستیوال های اسپانیا می‌خواهید به این کشور سفر کنید، با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید تا برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا اقدام و هتل و بلیط را با بهترین قیمت برایتان رزرو کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید