اسپانیا در اروپا از مقاصد گردشگری پیشرو در جهان است. جاذبه‌های توریستی، هتل‌های عالی، صمیمیت مردم خونگرم اسپانیا باعث می‌شود که هرساله ۷۵ میلیون گردشگر بین‌المللی، اسپانیا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. اگر قصد سفر و پرداخت هزینه تور اسپانیا را دارید، لازم است پیش از سفر قوانین مسافرت به اسپانیا را بدانید. با ما همراه باشید تا راجع به مهم‌ترین قوانین مسافرت به اسپانیا و مقررات سفر به این کشور بیشتر بدانید.

قوانین و مقررات سفر به کشور اسپانیا

ازآنجاکه اسپانیا هم عضو اتحادیه اروپا است و هم در لیست کشورهای حوزه شنگن قرار دارد. شرایط سفر به اسپانیا و قوانین مسافرت به اسپانیا از این موضوع پیروی می‌کند. برای سفر به اسپانیا لازم است به قوانین مسافرت به اسپانیا به‌خوبی اشراف داشته باشید تا در مراحل اخذ ویزای شنگن به مشکل برنخورید.

قوانین مسافرت به اسپانیا بسته به اینکه با چه هدفی قصد سفر به این کشور را دارید، متفاوت است. اگر قصد سفر به اسپانیا با اهداف توریستی را دارید باید برای ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنید. این ویزا، ویزای شنگن نوع C است که اجازه اقامت ۹۰ روز در هر ۱۸۰ روز را به متقاضی می‌دهد. 

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

درخواست وقت سفارت اسپانیا و آماده کردن مدارک جهت ارائه به کنسولگری اولین و مهم‌ترین قدم در قوانین مسافرت به اسپانیا است. در ابتدا باید از طریق وب‌سایت سفارت برای گرفتن وقت مصاحبه اقدام کنید.

دقت کنید که حضور پیدا کردن به‌موقع در سفارت بسیار مهم است. اگه بنا به دلیلی قادر به حضور یافتن در سفارت در موعد مقرر نبودید، با توجه به قوانین مسافرت به اسپانیا از طریق وب‌سایت اقدام به کنسل کردن وقت خود کنید تا برای رزرو وقت بعدی به مشکلی برنخورید.

برای تحویل مدارک به سفارت و انگشت‌نگاری دقت کنید که حتماً باید خودتان شخصاً در سفارت حضور پیدا کنید. از قوانین مسافرت به اسپانیا در سفارت این است که حضور متقاضیان زیر ۱۲ سال در سفارت الزامی نیست اما باز هم باید برای آن‌ها نوبت رزرو کنید.

چنانچه اشاره کردیم قوانین سفر به اسپانیا ازآنجاکه کشوری عضو شنگن است کمی دردسر و دشواری دارد. از شرایط سفر توریستی به اسپانیا برای اخذ ویزا این است که باید بتوانید، سفارت را کاملاً قانع کنید که قصد بازگشت به ایران را دارید. این مورد از قوانین مسافرت به اسپانیا است که کنسولگری درباره آن، بسیار سخت‌گیرانه رفتار می‌کند.

یکی از قوانین مسافرت به اسپانیا این است که  تاریخ ورود و خروج پرواز شما به منطقه شنگن باید دقیقاً با تاریخ ورود و خروج هتل/ هتل‌های شما یکسان باشد. این نکته مهمی است که باید حتماً لحاظ کنید. ضمن اینکه تمام اطلاعات هتل و پرواز شما باید به زبان انگلیسی باشد.

مدارک مهم ویزای اسپانیا

یکی از مهم‌ترین قوانین سفر به اسپانیا، داشتن تمکن مالی است. شما باید به سفارت اثبات کنید که تمکن مالی کافی دارید و گردش حساب ۶ ماهه اخیر شما مورد تائید سفارت قرار بگیرد تا معلوم شود از پس مخارج خود در سفر برمیایید. شما باید نامه تمکن مالی به‌اضافه ریز گردش حساب همان حساب که به زبان انگلیسی صادرشده باشد را با مانده‌حساب بالای ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان به سفارت ارائه کنید.

تهیه بیمه مسافرتی از دیگر قوانین مسافرت به اسپانیا است که باید برای تهیه آن اقدام کنید. مدت‌زمان بیمه مسافرتی نباید از مدت‌زمان اقامت شما در حوزه شنگن کمتر باشد و باید از جایی بیمه را تهیه کنید که در فهرست تحریم‌ها نباشد. بیمه مسافرتی شما باید شامل جدول و جزئیات پوشش تمام هزینه‌ها شود و آن را به زبان انگلیسی به سفارت ارائه کنید. برای راحتی بیمه مسافرتی در محل دفتر درخواست ویزا نیز ارائه می‌شود.

سؤال دیگری که در مراحل درخواست ویزا معمولاً پیش می‌آید این است که آیا در قوانین مسافرت به اسپانیا باید مدارک به زبان اسپانیایی باشند یا انگلیسی؟ در این مورد باید بگوییم که درصورتی‌که مدارک شما مانند مدارک بانکی و نامه‌های اشتغال به کار در سربرگ رسمی انگلیسی به زبان انگلیسی تایپ شود و مهر بخورد و اصل آن را ارائه دهید، نیازی به ترجمه اسپانیایی وجود ندارد.

در غیر این صورت مطابق قوانین مسافرت به اسپانیا تمام مدارک فارسی شما باید به زبان اسپانیایی در یکی از دارالترجمه‌های رسمی مورد تایید سفارت  ترجمه‌شده باشد و بیش از ۶ ماه از ترجمه مدارک نگذشته باشد.

بیشتر بخوانید…

چطور ویزای اسپانیا بگیریم؟

شرایط سفر به اسپانیا در دوره کرونا

در شرایط سفر به اسپانیا در کرونا، قوانین مسافرت به اسپانیا دستخوش تغییرات زیادی شد. از دوران اوج همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ تا شروع واکسیناسیون و پس‌ازآن،‌ قوانین مسافرت به اسپانیا با بیشترین تحولات در طی سال‌های اخیر روبرو بود.

ازجمله شرایط سفر به اسپانیا در دوران کرونا و قوانین سفر به اسپانیا در این زمان، این بود که اسپانیا ورود مسافران غیر واکسینه شده از کشورهای ثالث را لغو و ممنوع کرده بود اما درنهایت در مارس ۲۰۲۰ به مسافران اجازه داد پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا وارد خاک اسپانیا شوند. البته قوانین مسافرت به اسپانیا در خصوص واکسیناسیون و تست‌های کووید باید رعایت می‌شد.

جدیدترین شرایط سفر به اسپانیا در زمان کرونا

پس‌ازآن از تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲، تمامی محدودیت‌های سفر ناشی از کرونا از قوانین مسافرت به اسپانیا برداشته شد. در شرایط جدید سفر به اسپانیا، قوانین مسافرت به اسپانیا با توجه به جدیدترین قوانین مربوط به کرونا به شکل زیر تغییریافته است:

اثبات واکسیناسیون

 اسناد مقامات مربوطه کشورهای صادرکننده از ۱۴ روز پس از تجویز دوز نهایی تا زمانی که بیش از ۲۷۰ روز از تجویز دوز نهایی واکسن نگذشته باشد، پذیرفته خواهد شد. برای افراد زیر ۱۸ سال، مدرک واکسیناسیون تاریخ انقضا ندارد.

تست منفی کووید

یک آزمایش تقویت اسید نوکلئیک منفی (PCR، TMA، LAMP، NEAR و…) که طی ۷۲ ساعت پس از عزیمت به اسپانیا انجام شود، یا یک آزمایش آنتی‌ژن سریع منفی (RAT) که در ۲۴ ساعت پس از عزیمت به اسپانیا انجام شود، پذیرفته می‌شود.

اثبات بهبودی از کووید

اسنادی که توسط مقامات دولتی مربوطه یا توسط پزشک حداقل ۱۱ روز پس از نتیجه مثبت اولیه از طریق NAAT یا آزمایش آنتی‌ژن سریع صادر شده است. این مدارک به مدت ۱۸۰ روز پس از تاریخ نتیجه آزمایش مثبت اولیه معتبر خواهد بود.

  • افراد زیر ۱۲ سال برای ورود به اسپانیا نیازی به ارائه مدارک مرتبط با کووید ندارند.
  • سلامت سفر در اسپانیا (SpTH) و فرم مرتبط با آن، دیگر موردنیاز نیست.

از جمله قوانین سفر به اسپانیا این است که اگر در طول اقامت خود در اسپانیا علائم کووید-۱۹ را داشتید یا آزمایش کوویدتان مثبت شد، دیگر نیازی به قرنطینه و ایزوله کردن شخص وجود ندارد، اما باید مستقیما به مراجع اطلاع دهید و به مدت ۱۰ روز پس از تشخیص یا از شروع علائم اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک را رعایت کنید.

از دیگر قوانین مسافرت به اسپانیا در دوران کرونا این است که الزام زدن ماسک در حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا برداشته‌شده و استفاده از ماسک فقط در فضاهای خاص مانند مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها یا مراکز بهداشتی-اجتماعی مانند خانه سالمندان اجباری است.

نکات مهم سفر به اسپانیا

از دیگر قوانین سفر به اسپانیا در مراحل اخذ ویزا این است که پس از ثبت درخواست برای ویزا در صورت نیاز، ممکن است مدارک بیشتری از شما درخواست شود و پروسه صدور ویزای اسپانیا به طور معمول حداقل سه هفته به طول می‌انجامد. پس در تاریخ‌های رزرواسیون پرواز و هتل‌های خود دقت کنید تا پول شما سوخت نشود و ضرر مالی نکنید.

به طور کلی قوانین سفر به اسپانیا به صورت فردی کمی دست و پاگیر هستند و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارند اما اگر به صورت گروهی و با تورهای مجرب و حرفه‌ای اسپانیا برای سفر اقدام کنید، احتمال موفقیت شما به طرز چشمگیری افزایش میابد. بی شک بهترین راه برای دریافت ویزای اسپانیا اقدام در قالب تور می‌باشد.

به موارد کلی درباره قوانین سفر به اسپانیا در خصوص صدور روادید اشاره کردیم. خاطرنشان می‌کنیم که باید تمامی مدارک تعیین‌شده برای ویزای شینگن را، به طور کامل و دقیق آماده کرده و به سفارت تحویل دهید.

بیشتر بخوانید…

مدت زمان صدور ویزای اسپانیا

مهم ترین چک لیست سفر به اسپانیا

در ادامه چک لیستی از مدارک لازم برای سفر به اسپانیا با توجه قوانین مسافرت به اسپانیا، تهیه‌کرده‌ایم:

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر
  • دو قطعه عکس ۴٫۵*۳٫۵ رنگی، تمام‌رخ با زمینه سفید، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده‌حساب بالای ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی
  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • بازنشسته‌ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات
  • معلمان، اساتید و اعضا هیئت‌علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه اسپانیایی با تائید دادگستری و مهر وزارت امور خارجه دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار

مسیرهای پرواز به اسپانیا

رفتن به اسپانیا از چندین شهر، فرودگاه و مسیر مختلف میسر است که بسته به برنامه سفر، ایرلاین انتخابی و ترجیحات شخصی خود می‌توانید از بین مسیرهای پروازی مختلف، مسیر مطلوب خود را انتخاب کنید. بارسلون و مادرید بیشترین مسیرهای پروازی را به خود اختصاص می‌دهند و به طور کلی این مسیرها از تهران به مقصد اسپانیا عبارتند از:

بارسلون

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمای قطری از مسیر تهران – دوحه -بارسلون

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمایی ترکیش از مسیر تهران – استانبول – بارسلون

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمایی پگاسوس از مسیر تهران – استانبول – بارسلون

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمایی لوفتهانزا از مسیر تهران – آلمان (فرانکفورت، مونیخ) – بارسلون

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمایی سوئیس از مسیر تهران – آلمان (فرانکفورت، زوریخ) – بارسلون

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمایی امارات از مسیر تهران – دبی – بارسلون

طول پرواز از حدود ۷ ساعت آغاز می‌شود و بسته به مدت ترانزیت تا حدود ۴۰ ساعت ممکن است به طول بیانجامد.

مادرید

پرواز تهران به مادرید با هواپیمای قطری از مسیر تهران – دوحه – مادرید

پرواز تهران به مادرید با هواپیمایی ترکیش از مسیر تهران – استانبول – مادرید

پرواز تهران به مادرید با هواپیمایی پگاسوس از مسیر تهران – استانبول – مادرید

پرواز تهران به مادرید با هواپیمایی لوفتهانزا از مسیر تهران –فرانکفورت– مادرید

پرواز تهران به بارسلون با هواپیمایی سوئیس از مسیر تهران – آلمان (فرانکفورت، زوریخ) – مادرید

پرواز تهران به مادرید با هواپیمایی امارات از مسیر تهران – دبی – مادرید

طول پرواز از حدود ۷ ساعت آغاز می‌شود و بسته به مدت ترانزیت تا بیش از ۴۰ ساعت ممکن است سفر طول بکشد.

بیشتر بخوانید…

چه ایرلاین‌هایی از تهران به اسپانیا پرواز دارند؟

هزینه‌های سفر به اسپانیا

با توجه به قوانین مسافرت به اسپانیا از نظر هزینه‌های سفارت، هزینه درخواست ویزا برای افراد ۱۲ سال به بالا، ۸۰ یورو، افراد ۱۲-۶ سال، ۵۵٫۵ یورو، افراد زیر ۶ سال رایگان است. علاوه بر این مبلغ سفارت ۱۵٫۴۵ یورو نیز بابت هزینه کارگزاری دریافت می‌کند.

سفارت همچنین در قوانین مسافرت به اسپانیا، خدمات مکملی را نیز از جمله تحویل پاسپورت درب منزل (۱۳ یورو برای هر پاسپورت در شهرستان و ۷ یورو در تهران)، گرفتن عکس پرسنلی (۳ یورو)، انگشت‌نگاری سیار (بسته به تعداد نفرات هزینه آن از ۱۲۰ تا ۲۰۰ یورو متغیر است.) ارائه می‌دهد.

همچنین می توانید با توجه به قوانین مسافرت به اسپانیا از تجربه لذت‌بخش خدمات ویژه سالن VIP در مرکز درخواست ویزا استفاده کنید و از فضای آرامش‌بخش و خدمات ویژه آن بهره ببرید. هزینه خدمات VIP سفارت برای هر پاسپورت ۱۸۷ یورو است.

از جمله دیگر قوانین مسافرت به اسپانیا از نظر تمکن مالی این است که حداقل مبلغ موردنیاز برای هر نفر ۹۰ یورو در روز است. درهرصورت و صرف نظر از مدت اقامت، هر مسافر باید حداقل ۸۱۰ یورو یا معادل آن ارز همراه خود داشته باشد.

هزینه بلیط هواپیما

هزینه بلیط هواپیما با توجه به ایرلاین و زمان سفر بسیار متغیر است. می‌توان گفت بازه قیمت بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما از تهران به مقصد بارسلون یا مادرید بین ۲۲ الی ۶۸ میلیون است.

هزینه اقامت

هزینه اقامت بسته به نوع اقامتگاه و زمان رزرو شما متغیر است؛ اما می‌توانید انتظار داشته باشید که بین ۶۰ تا ۱۲۰ یورو در هر شب، برای اقامت در اسپانیا هزینه کنید. یک هاستل با سرویس مشترک حدود ۵۵ یورو برای هر شب هزینه دارد.

هزینه خوردوخوراک

در حالی که قیمت وعده‌های غذایی در اسپانیا می‌تواند متفاوت باشد، متوسط هزینه غذا در اسپانیا ۳۲ یورو در روز است. قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزان‌تر از ناهار یا شام است. قیمت غذا در رستوران‌های اسپانیا اغلب بالاتر از قیمت فست فود یا غذاهای خیابانی است.

هزینه حمل‌ونقل

به طور متوسط، مسافران ۲۲ یورو برای هر نفر، در روز، برای حمل‌ونقل محلی در اسپانیا هزینه می‌کنند. هزینه بلیط اتوبوس بین ۱.۴ تا ۲ یورو و بلیط مترو نیز برای ۵ ایستگاه، ۱.۵ یورو است و ورودی تاکسی در مادرید ۳.۵ یورو و در بارسلون ۳ یورو است.

بیشتر بخوانید…

در سفر به اسپانیا از بهترین رستوران های مادرید بازدید کنید

مهم‌ترین قوانین مسافرت به اسپانیا چه هستند؟

اخذ ویزای توریستی شنگن از طریق سفارت اسپانیا با ارائه کلیه مدارک لازم مانند تمکن مالی، انتخاب پرواز، رزرو هتل قبل از سفر و تهیه بیمه مسافرتی مناسب از مهم‌ترین قوانین مسافرت به اسپانیا هستند

قوانین مسافرت به اسپانیا در دوران کرونا چگونه است؟

سفارت اسپانیا در حال حاضر تمام محدودیت‌های کرونایی سفر را لغو کرده است و با توجه به قوانین مسافرت به اسپانیا اتباع کشورهای ثالث محدودیت سفر ندارند، ارائه مدارک اثبات واکسیناسیون، تست منفی کووید پیش از عزیمت و یا گواهی اثبات بهبودی از کووید از قوانین مسافرت به اسپانیا در این زمینه هستند.

سخن آخر

قوانین مسافرت به اسپانیا ازآنجاکه ویزای آن شنگن است، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. همه مسافران باید قبل از سفر با قوانین مسافرت به اسپانیا آشنا شوند. در این مطلب کوشیدیم مهم‌ترین قوانین مسافرت به اسپانیا را از مدارک لازم برای اخذ ویزا تا مسیرهای پرواز و هزینه‌های سفر را بررسی کنیم. تا با رعایت قوانین مسافرت به اسپانیا مراحل سفر به اسپانیا برایتان ساده تر شود و بدون آنکه به مشکلی بربخورید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

اطلاعات در خصوص ویزای به شما کمک می کند در تدارک سفر و رزرو تورهای اروپا تصمیم بهتری بگیرید. شاید مقصد بعدی شما پس از سفر اسپانیا کشورهای دیگری اروپایی باشد. 

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید