مالزی بهتره یا تایلند | کدام را انتخاب کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 19 جولای 2022
Loading...

برج‌های دوقلو کوالالامپور یا جزیره‌های طبیعی و بکر تایلند؟ فیل سواری در جزایر جیمز باند و فی فی یا گشت و گذار در میان مراکز خرید لوکس؟ مالزی بهتره یا تایلند ؟ اگر در بین دو راهی انتخاب مقصد بین یکی از این دو کشور زیبای آسیایی قرار گرفته‌اید مطالعه مطلب زیر می‌توانید انتخاب را برای شما آسان کند. در این مطلب به مقایسه ویژگی‌های هر مقصد پرداخته‌ایم.

نمی‌توان به طور مطلق گفت که تور مالزی را برای سفر انتخاب کنید یا پکیج‌های تایلند را! چرا که هر مقصد ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. یکی بکرترین جزیره‌ای آسیایی را در دل خود جای داده و یکی با انواع تفریحات مهیج می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند؛ بنابراین این انتظارات و هدف شما از سفر است که می‌تواند مقصدتان را مشخص کند. در مطلب مالزی بهتره یا تایلند این دو مقصد را از جوانب مختلف مقایسه خواهیم کرد.

مالزی یا تایلند

اگر قرار باشد یکی از مقاصد جنوب شرقی آسیا را برای سفر انتخاب کنید تور تایلند را ترجیح می‌دهید یا مالزی‌ را؟ هر یک از این مقاصد می‌توانند سفری جذاب را برای شما رقم زنند؛ اما اگر انتخاب برای شما سخت است می‌توانید هزینه‌های مربوط به سفر، امکانات حمل و نقل عمومی هر کشور، تنوع غذایی و وضعیت رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری، تفریحات و در نهایت مراکز خرید هر یک را به طور جدا بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. بدین ترتیب می‌توانید با توجه به سلیقه و انتظاراتی که از مقصد دارید تور مورد نظرتان را رزرو کنید.

هوای مالزی بهتر است یا تایلند؟

در ادامه مطلب مالزی بهتره یا تایلند آب و هوای این دو مقصد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. هر دو کشور مالزی و تایلند را می‌توان جز مناطق استوایی به شمار آورد. این دو مقصد بهار و تابستان‌هایی نسبتاً گرم و شرجی دارند و باران‌های موسمی ممکن است در برخی از روزها گردشگران را سورپرایز کنند اما با ورود به نیمه دوم سال دمای هوا پایین آمده، باران‌های موسمی متوقف شده و شرایط برای بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی و استفاده از تفریحات آبی تایلند مساعد می‌شود. با این وصف هر چهار فصل سال را می‌توان به نسبت برای سفر به تایلند و مالزی مناسب دانست.

مالزی ارزانتر است یا تایلند؟

برنامه ریزی برای مخارج از مراحل مقدماتی هر سفر است. هزینه رزرو بلیط، رزرو هتل، هزینه ویزا، حمل و نقل عمومی، هزینه‌های خورد و خوراک و تفریحات مجموع مخارج را تشکیل می‌دهند. در زمینه هزینه رزرو بلیط هتل می‌توان گفت که سفر به مالزی به صرفه‌تر خواهد بود اما می‌توان گفت که سایر هزینه‌ها مانند حمل و نقل، خورد و خوراک، تفریحات و یا حتی خرید هر دو کشور مالزی و تایلند در یک سطح قرار دارند. در مجموع هر دو کشور را می‌توان جز مقاصد نسبتاً ارزان به شمار آورد.

مقایسه مالزی و تایلند از نظر حمل و نقل عمومی

در ادامه مطلب مالزی بهتره یا تایلند به مقایسه کیفیت حمل و نقل عمومی در این دو کشور می‌پردازیم. مترو، تاکسی و اتوبوس را می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی در دو کشور مالزی و تایلند دانست؛ اما اگر بخواهیم نگاهی جزئی‌تر به این مسئله داشته باشیم مترو‌های شهر کوالالامپور پیشرفته‌تر و منظم‌تر از مرورهای تایلند هستند. از این رو بهتر تست در سفر به تایلند از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید. تاکسی‌های تایلند در بانکوک، پوکت یا پاتایا به راحتی قابل دسترس بوده و شما را با هزینه مناسب به مقصدتان می‌رسانند. در مالزی نیز می‌توانید به انتخاب خودتان از مترو یا تاکسی استفاده کنید.

مقایسه مالزی و تایلند در تنوع غذایی

مالزی کشوری مسلمان است بنابراین مسافران ایرانی به راحتی می‌توانند به رستوران‌های حلال دسترسی داشته باشند. در مجموع رستوران‌های مالزی به ارائه غذاهای با کیفیت بالا و متنوع معروف هستند. پس در سفر به این کشور دغدغه‌ای بابت وعده‌های غذایی نخواهید داشت. در تایلند انواع رستوران‌ها از معمولی تا لوکس فعالیت دارند. این به انتخاب شما بستگی دارد که کدام رستوران را برای سرو غذا انتخاب کنید. غذاهای خیابانی جذاب که البته شاید در ظاهر به مذاق ایرانی‌ها خوش نیاید از دیگر گزینه‌های انتخاب غذا در کشور تایلند هستند.

مالزی دیدنی تر است یا تایلند؟

اما در ادامه مطلب مالزی بهتره یا تایلند به موضوع اصلی یعنی دیدنی‌های هر مقصد می‌رسیم. دو شهر کوالالامپور و لنکاوی را می‌توان مقاصد اصلی گردشگری در مالزی به شمار آورد. کوالالامپور بیشتر به داشتن تفریحات متنوع و لنکاوی نیز به تفریحات ساحلی خود معروف است؛ اما در مقابل تایلند مملو است از مقاصد متنوع گردشگری که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. شهر بانکوک با زیباترین معابد آسیایی شرقی از گردشگران استقبال کرده و شهرهای پوکت، پاتایا و سامویی با طبیعت و بکر و منحصربه‌فرد تعطیلاتی رؤیایی را برایتان رقم می‌زنند.

مالزی برای خرید بهتر است یا تایلند؟

مراکز خرید تایلند یا مالزی؟ اگر به دنبال خرید از برندهای معروف جهانی هستید شهر کوالالامپور به داشتن مراکز خرید بزرگ و لوکس معروف است. البته در بانکوک هم می‌توان خریدی لوکس را تجربه کرد اما گشت و گذار در میان بازارهای شبانه و بازار روی آب تایلند تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که فقط و فقط در این کشور به دست می‌آید. در مجموع می‌توان گفت که کشور تایلند از نظر مراکز خرید متنوع‌تر از مالزی ست.

ویزای تایلند و مالزی

گردشگران ایرانی برای سفر به مالزی نیازی به دریافت ویزا ندارد. به بیان دیگر مسافران ایرانی می‌توانند تا ۷ روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند؛ اما برای ورود به تایلند لازم است ویزا دریافت کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار، دو قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی، بلیط رفت‌ و برگشت هواپیما، تأییدیه رزرو هتل در تایلند، کپی کارت ملی، کپی تمام صفحات شناسنامه، تمکن مالی با مانده حساب حداقل ۵۰ میلیون تومان، ارائه کارت واکسن کرونا دیجیتال را باید داشته باشید. در نهایت جهت رزرو تور تایلند و تور مالزی می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

بهترین مقاصد گردشگری مالزی

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی

بهترین شهرهای تایلند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید