معرفی جاذبه‌ های گردشگری لنکاوی - مالزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 18 نوامبر 2023
Loading...

سواحل با مناظر خیره‌کننده، قله‌ها و مراتع سرسبز، سازه‌های خارق‌العاده‌ای که با هوش بشر ساخته شده و در آن‌ها باورهای مدرنیته و سنتی تلفیق شده‌اند، بناهای تاریخی که فرهنگ اصیل مالزی را به رخ می‌کشند و بکرترین مکان‌های غواصی معروف در دنیا ترکیبی منحصربه‌فرد از جاذبه های گردشگری لنکاوی را تشکیل می‌دهند. چه اهل ماجراجویی باشید و چه طرفدار گردشگری لوکس، لنکاوی به عنوان محبوب‌ترین مقصد ساحلی مالزی مکان‌های دیدنی بیشماری برایتان دارد. می‌خواهید درباره این ساحل محسورکننده بیشتر بدانید؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آبشار دوریان پرانگین

در شمال شرقی لنکاوی، روستای گلیم  آبشار دوریان پرانگین یک آبشار ۱۴ طبقه قرار گرفته که هر قسمت از آن ارتفاع متفاوتی دارد. یک کوهنوردی کوتاه شما را به یک پل معلق زیبا می‌برد که توسط فضای سرسبز و صخره‌های زیبا احاطه شده است. گردشگران پس از عبور از آن با یک پیاده روی به بخش انتهایی آبشار می‌رسند.

هر یک از این بخش‌ها دارای یک استخر طبیعی است که به دلیل داشتن آب‌های شفاف و تمیز گردشگران می‌توانند در آن شنا کنند. این آبشار در میان افرادی که با خانواده و بچه‌های کوچک سفر می‌کنند بسیار محبوب است.

موقعیت مکانی: Off Jalan Air Hangat road

دنیای زیر آب از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی  در تور مالزی دنیای زیر آب است که یک زمین ۶ هزار هکتاری را به خود اختصاص داده، این مجموعه عظیم گردشگران را با بیش از ۲۰۰ گونه حیات دریایی و ماهی آشنا می‌کند. این ماهی‌ها راک‌هاپر، فوک‌های بندری، پرتوهای غول‌پیکر، پنگوئن‌ها، کوسه‌ها و آراپایما غیرمعمول آمازونی که بزرگترین ماهی آب شیرین کشف‌شده در جهان است را شامل می‌شود.

علاوه بر این، مرکز تحقیقات آموزشی، تئاتر سه بعدی، جنگل‌های بارانی استوایی و بخش قطب جنوب از دیگر دیدنی‌های دنیای زیر آب هستند. این دیدنی‌های جالب و منحصربه‌فرد دنیای زیر آب را به یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن در لنکاوی تبدیل کرده‌اند.

موقعیت مکانی: Zon Pantai Cenang, Mukim Kedawang

ساعت بازدید: از دوشنبه تا جمعه ۹:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر و تعطیلات آخر هفته ۹:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب

هزینه ورودی: RM 36.65.

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد گردشگری مالزی

آبشار های تلاگا توجو از زیباترین جاذبه های گردشگری لنکاوی

آبشارهای Telaga Tujuh که به عنوان آبشارهای هفت چاه هم شهرت دارند، به مجموعه‌ای از هفت استخر طبیعی متصل به یکدیگر در کوه Mat Cincang قرار گرفته‌اند گفته می‌شود. گیاهانی که در اطراف استخرها قرار گرفته‌اند، فضا را مانند داستان‌های پریان خیره کننده و جادویی کرده‌اند! گیاهان آهک و سینتوک  از نوع منحصر به فردترین گیاهان دنیا هستند که  در این مطقه به وفور دیده می‌شوند.

اینجا یک مکان عالی برایز گذراندن یک روز پر هعیجان می‌باشد. شما می‌توانید از استخرهای طبیعی دیدن کرده و اگر علاقه‌مند به پیاده روی هستید از تپه های شیب دار اطراف منطقه بالا بروید.

موقعیت مکانی: Gunung Mat Cincang, Kuah

موزه سه بعدی

به عنوان بزرگترین موزه هنرهای سه بعدی در مالزی و دومین موزه بزرگ جهان – موزه سه بعدی Arts in Paradise با ۲۰ دقیقه رانندگی از فرودگاه بین المللی لنکاوی فاصله دارد. این موزه بیش از ۲۰۰ اثر هنری را به نمایش می گذارد و به قدری منحصربه‌فرد است که بازدیدکنندگان را شگفت زده خواهد کرد.

این موزه در مجموع به ۹ منطقه مختلف تقسیم شده که میزبان آثار هنری باشکوه هنرمندانی از سراسر جهان به ویژه ۲۳ هنرمند برجسته کره‌ای و صنعتگران مالزیایی است. موزه سه بعدی لنکاوی در واقع یک سکوی عالی برای هنرمندان، غرفه داران و دوستداران هنر به شمار رفته و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مکان‌های لنکاوی برای بازدید علاقه مندان به هنر می‌باشد.

موقعیت مکانی: Oriental Village, Jalan Telaga Tujuh, Kedah

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ غروب

هزینه ورودی: RM 38

گالری پردانا

بازدید از Galeria Perdana را حتما در بین برنامه سفر خود قرار دهید زیرا اینجا یکی جاذبه های گردسگری لنکاوی است که بازدید از آن به شدت توصیه می‌شود. گالری پرادانا موزه‌ای است که مجموعه نادری از آثار هنری و صنایع دستی را به نمایش می‌گذارد. این گالری برای نمایش جوایز و تقدیر از چهارمین و طولانی‌ترین نخست وزیر مالزی “دکتر ماهاتیر بن محمد” طراحی شده است. Galeria به نوعی تلاش این کشور برای نشان دادن عشق و احترام به وزیر سابق خود است.

کل فضای گالری در محوطه  بیش از ۵ هکتار زمین قرار گرفته و دارای باغ هایی با مناظر درختچه‌ها، درختان و گیاهان مختلف است.

موقعیت مکانی: Jalan Ayer Hangat, Mukim Kilim

ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

هزینه ورودی: RM 10

بیشتر بخوانید: ۷ سوغاتی شگفت‌انگیز که می‌توانید در مالزی خریداری کنید

شالیزار لامان پادی از خاصترین جاذبه های گردشگری لنکاوی

لاما به معنای مزرعه و پادی در زبان مالایی به معنای برنج است. بنابراین، لامان پادی مجموعه‌ای از شالیزارهای برنج به همراه باغ هایش است. این مجموعه همچنین دارای گالری‌ها و موزه‌هایی ست که سیر تکاملی کشت و برداشت برنج را در منطقه لنکاوی به تصویر می‌کشد.

لامان پادی برای گردشگرانی که دوست دارند فضای کشاورزی لنکاوی را از نزدیک ببینند یا به دنبال مکانی متفاوت برای عکاسی هستند پیشنهادی عالی است.

موقعیت مکانی: Pantai Cenang, 10 minutes drive from Langkawi International airport

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

ساحل تنگکوراک از زیباترین جاذبه های گردشگری لنکاوی

در گوشه شمالی منطقه دیتای یکی از زیباترین سواحل لنکاوی قرار گرفته است. این ساحل دارای شن‌های سفید، آب شفاف و صخره‌های سرشار از آرامش است. آب کم عمق برای علاقه‌مندان به شنا و اساساً هر چیزی که یک عاشق ساحل می‌تواند درخواست کند در تنگکورات وجود دارد.

از آنجایی که این ساحل در داخل منطقه قرار دارد به پاتوق ساکنان لنکاوی تبدیل شده است. کلبه‌های دنج و راحت و رستوران‌های لوکس از امکانات ساحل تنگکورات هستند.

موقعیت مکانی: Jalan Datai, northern coastline of Langkawi

تله کابین  لنکاوی

تله کابین لنکاوی که به نام Sky Cab هم شناخته می‌شود ادعا می‌کند شیب دارترین تله کابین در جهان است که بازدیدکنندگان را تا ارتفاع ۷۰۸ بالاتر از سطح دریا می‌برد. این تله کابین مسافران را به کوه Mat Cincang –  دومین قله مرتفع لنکاوی رسانده و از این رو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری لنکاوی در نظر گرفته می‌شود که باید از آن بازدید کرد.

هنگام بازدید از اینجا، به گردشگران توصیه می‌شود که یک ژاکت به همراه داشته باشند چرا که بدون شک هوا در ارتفاعات سرد است. مناظر بالای این قله کاملا ارزش این سواری مهیج را دارد.

موقعیت مکانی: Jalan Telaga Tujuh, Kedah

ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۷ غروب

بیشتر بخوانید: واحد پول مالزی | برای سفر به مالزی دلار ببریم یا رینگیت؟

اسکای بریج

با یک تله‌کابین سواری مهیج می‌توانید به اسکای بریج یا پل آسمان لنکاوی برسید.  اینجا یکی از برجسته‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی و تور مالزی ست که در ارتفاع ۲۳۰۰ فوتی از سطح دریا قرار دارد. بر فراز این پل، مناظر مسحور کننده جنگل‌های بارانی به همراه آبشارهای Telaga Tujuh شگفت زده‌تان خواهد کرد.

پل آسمان لنکاوی دوستداران طبیعت، عکاسان و علاقه‌مندان به ماجراجویی را به یک اندازه به خود جذب می‌کند. در اینجا، گردشگران همچنین‌می توانند از تعدادی غرفه که سوغاتی، اسباب بازی، نوشیدنی و تنقلات می فروشند خرید کنند.

موقعیت مکانی: At the end of the cable car, alan Telaga Tujuh Teluk Burau, Langkawi, Kedah

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

گونونگ رایا

گونونگ رایا بلندترین قله کوه در منطقه است که آن را در لیست محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی برای بازدید قرار می‌دهد. زمین گلف مجموعه Gunung Raya را در قسمت پایین آن  می‌توان دید. این کوه در وسعتی به ۵۰۰۰ هکتار گسترش یافته و تنوع گسترده‌ای از گیاهان و جانوران را در خود جای داده است.

برای رسیدن به قله، گردشگران می‌‌توانند پیاده روی کرده یا ماشین سواری را انتخاب کنند. جاده منتهی به قله از میان درختان انبوه جنگل می‌گذرد و عبور از آن با ماشین حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. از آنجایی که کوه شیب‌دار نیست پس مسیر رانندگی دشواری را پیش رو ندارید. از طرف دیگر، گردشگرانی که مایل به پیاده‌روی هستند باید آمادگی بدنب داشته و این شانس را دارند که گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض پرندگان و حیوانات را در حال استراحت در فضای طبیعی زندگیشان ببینند.

موقعیت مکانی: Central Langkawi

میدان عقاب یا داتاران لانگ از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری لنکاوی

داتران لنگ، معروف به میدان عقاب یکی دیگر از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری لنکاوی در میان بسیاری از مکان‌های معروف این مقصد ساحلی است. این میدان با نگه داشتن مجسمه عظیم عقاب که یکی از بهترین ساخته‌های دست بشر به شمار می‌رود، محبوبیت پیدا کرده است. مجسمه عقاب طوری قرار گرفته که گویی آماده پرواز است و می توان آن را از نقاط مختلف در Pulau مشاهده کرد. گردشگران برای دیدن این مجسمه ۱۲ متری در کنار مناظر خلیج کوآه باید سوار کشتی شوند.

تراس‌های مینیاتوری، پل‌های عابر پیاده، فواره‌ها و رستوران‌ها این مکان را برای یک سفر یک روزه مفرح و لذت‌بخش برای تمام اعضای خانواده تبدیل کرده‌اند. از میدان عقاب، منظره کشتی‌های‌ متعددی که در اقیانوس تردد می‌کنند قابل بازدید است.

موقعیت مکانی: Southeast corner of Pulau Langkawi, Kuah Jetty

روستای ایر هانگات

روستای ایر هانگات ترکیبی زیبا از مدرنیته و فرهنگ در  کشور مالزی را نشان می‌دهد. این مجموعه با چشمه آب گرم خود یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی به شمار می‌رود. این چشمه‌ها با آب شور و خاصیت درمانی که دارند در نوع خود بسیار کمیاب بوده نظیر آن‌ها را تنها در سه کشور دیگر می‌توان دید.

یک حوض بسیار زیبا، جکوزی که آب نمک در آن پمپاژ می‌شود، فواره‌ها، نمایشگاه‌های فرهنگی، باغ‌ها و تعدادی بازار فروش سوغاتی از دیگر دیدنی‌های روستای معروف ایر هانگات هستند.

موقعیت مکانی: ۱۶ Jalan Air Hangat, Mukim Air Hangat

پارک پولائو پایار

در فهرست جاذبه های گردشگری لنکاوی، پارک دریایی پولائو پایار نام خود را به‌ خوبی در ذهن گردشگران به جای گذاشته است. این پارک دریایی علاقه‌مندان به غواصی را از سرتاسر جهان که مشتاق کشف زندگی زیر آب لنکاوی هستند به سوی خود جذب می‌کند. پارک دریایی پولائو پایار از چهار جزیره Pulau Payar، Pulau Kaca، Pulau Lembu و Pulau Senangtang  تشکیل شده است.

نکته مثبت اینکه تمام این جزایر برای بکر ماندن و دور شدن از ساخت و ساز توسط محیط زیست مالزی محافظت می‌شوند. در اینجا گردشگران می‌توانند از امکانات مختلفی مانند باربیکیو، آلاچیق، میزهای پیک نیک و موارد دیگر استفاده کنند. اینجا بدون شک این یکی از بهترین مکان‌های لنکاوی برای بازدید است.

موقعیت مکانی: ۳۰ Kilometers south of Langkawi.

ساحل پانتای کوک

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لنکاوی برای بازدید، با شن‌های تمیز و آب شفاف ساحل پانتای کوک است. وجود تعدادی از تفریحات آبی در اینجا، مانند ورزش‌های آبی، شنا و غیره توجه گردشگرانی را که از سراسر جهان به ساحل می‌آیند به خود جلب کرده است.

خلیج زیبای پانتای کوک از تپه‌های آهکی و جنگل‌های انبوه به همراه منظره پارک بندر تلاگا در اسکله تشکیل شده است. در این خلیج حتی با وجود تعداد زیاد گردشگران، مکانی آرام و خلوت را ارائه می‌دهد. اینجا یک مکان ایده‌آل برای بازدیدکنندگانی است که به دنبال اوقات خوش و همچنین آرام در دامان طبیعت هستند.

موقعیت مکانی: ۲۵ kilometres from Kuah town, on the western shores of Langkawi.

پارک ژئو جنگلی گلیم کارست

پارک ژئوفارست کیلیم کارست در نوک شمال شرقی لنکاوی قرار دارد و پر از سواحل شنی، جنگل‌های حرا و درختان سرسبز است. این پارک تنها ۱۰ دقیقه با ماشین از ساحل Tanjung Rhu فاصله دارد و بنابراین، گزینه خوبی برای خانواده‌ها می‌باشد.

در ماه‌های سپتامبر تا مارس که فصل مهاجرت پرندگان به شمار می‌رود، گردشگران می‌توانند گونه‌های مختلف پرندگان را در اینجا ببینند. برخی از این گونه‌ها عبارتند از: عقاب ماهی شکم سفید، عقاب بادبادک، و شاه ماهی هستند. در زمان‌های دیگر می‌توانید موجوداتی مانند مارمولک‌های مانیتور و خرچنگ‌های درخت نورد را در حیات وحش پارک ژئو جنگلی گلیم کارست ببینید.

موقعیت مکانی: ۳ kilometres from Tanjung Rhu Beach towards the northeast

بیشتر بخوانید: پاییز یا بهار؟ بهترین فصل سفر به مالزی کدام است ؟

بهشت پرندگان از جالبترین جاذبه هعای گردشگری لنکاوی

اگر اهل رویا پردازی هستید پارک پرندگان جایی ست که رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. در اینجا می‌توانید در حالی که در میان درختان سرسبز قدم می‌زنید پرندگان رنگارنگ را از نزدیک ببینید. همچنین گردشگران می‌توانند از اتاق‌های بزرگ سرپوشیده مملو از پرندگان بازدید کنند که در آن گونه‌های متعدد درحال پرواز را از فاصله بسیار نزدیک مشاهده خواهید کرد. بدون شک بهشت پرندگان یکی از جالب‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی خواهد بود.

این پارک با ارائه راهنما به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از تمام قسمت‌ها بازدید کنند.در اینجا، گردشگران می توانند برای حیوانات غذا بخرند و به آنها نیز غذا بدهند!

موقعیت مکانی: Lot 1485, Jalan Ayer Hangat, Kampung Belanga Pecah, Kedah

ساعت بازدید: ۸:۳۰رصبح تا ۶ غروب

سخن پایانی

یکی از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی مالزی، جزیره لنکاوی ست که زندگی شبانه هیجان‌انگیز، مناظر خیره‌کننده، پارک‌های وسیع، سازه‌های نمادین و تاریخی، سواحل طلایی بکر،و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است. بنابراین اگر در سفر به مالزی می‌خواهید در کنار کوالامپور یک مقصد ساحلی را هم داشته باشید، اقامت در لنکاوی را پیشنهاد می‌دهیم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالزی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالزی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید