سورپرایزهای کرونایی پس از دو سال همچنان دنیای گردشگری را غافلگیر می‌کند. این بار لغو پروازهای آفریقای جنوبی ! طبق آخرین اخبار رسیده به دلیل شیوع نوع جدی ویروس کرونا بیشتر کشورها پروازهای خود را به آفریقای جنوبی لغو کردند. در ادامه به جزییات این خبر می‌پردازیم.

پس از اعلام مقامات جنوب آفریقا درباره شیوع نوع جدید ویروس کرونا، بیشتر کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی پروازهای خود را به این مقصد لغو کردند. متأسفانه زمان برقراری مجدد پروازها هنوز اعلام نشده است. این خبر در راستای حفظ سلامتی مسافران و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

لغو پروازهای آفریقای جنوبی

طبق اعلام کمیسیون اروپا تمامی ۲۷ کشور اروپایی ملزم به لغو پروازهای خود در مسیر هشت کشور آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمباوه، نامبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی هستند. پیرو این خبر بریتانیا نیز پروازهای خود را در این مسیرها به حالت تعلیق درآورد. در بیشتر کشورهای آسیایی از جمله سنگاپور، ایران و ژاپن نیز پروازهای این مسیر لغو شده‌اند. دو کشور ژاپن و هند کنترل مسافران را در مرزهای خود تشدید کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی “سازمان جهانی بهداشت خواستار تشکیل جلسه ویژه در روز جمعه برای بررسی بیشتر این گونه بیماری کووید شده است که تعداد کمی از آن در آفریقای جنوبی شناسایی شده و به B.1.1.529 معروف است.

کارشناسان بهداشت قبلاً هشدار داده‌اند که این نوع جدید ممکن است مشکل ساز باشد چرا که ترکیب ژنتیکی آن باعث سرعت بیشتر انتقال آن می شود. مقامات آفریقای جنوبی نیز گفته‌اند که ممنوعیت پروازها تصمیم عجولانه‌ای است. با این حال، مقامات انگلیسی بر لزوم اتخاذ یک رویکرد محتاطانه تاکید کردند. علاوه بر آفریقای جنوبی، کشورهای نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و بوتسوانا نیز مشمول محدودیت‌های جدید هستند.”

کدام پروازها لغو شدند؟

در پی خبر شیوع نوع جدید ویروس کرونا و لغو پروازهای آفریقای جنوبی تمامی خطوط هوایی از جمله هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی قطر، هواپیمایی قطر و غیره پروازهای خود را در مسیرهای آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و بوتسوانا به حالت تعلیق درآورده‌اند. در همین راستا مسافرانی که قصد دارند از یکی از مقاصد اعلام شده به کشور خود بازگردند تا اطلاع ثانوی و راه‌اندازی پروازها باید منتظر بمانند. همچنین تا اطلاع ثانوی تور آفریقای جنوبی نیز اجرا نخواهد شد. برقراری مجدد پروازها از همین وب سایت اعلام می‌شود.

خبر برای ایرانی‌ها (آپدیت ۷ آذر ۱۴۰۰)

تمام ایرانی‌هایی که از مبدا آفریقای جنوبی و همسایگانش قصد ورود به ایران را دارند همگی در مبادی ورودی کنترل می‌شوند و باید در شرایط قرنطینه به سر برند. همچنین در دو مرحله آزمایش pcr را پشت سر گذاشته و در صورت منفی بودن اجازه دارند به شهر و منزل خود بازگردند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید