چرا به لبنان عروس خاورمیانه می‌گویند؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 25 ژانویه 2023
Loading...

دوست دارید به‌جای خانه‌ای پر از وسیله، پاسپورتی پر از مهر داشته باشید؟ اگر جوابتان مثبت است، وقت را تلف نکنید، ماجراجویی خود را با سفر به نزدیک‌ترین مقاصد و با کمترین هزینه آغاز کنید! شاید بپرسید کجا؟ ما برای شروع لبنان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کشوری که با داشتن طبیعت و تاریخی منحصربه‌فرد به عروس خاورمیانه مشهور شده است. در ادامه با زیبایی‌های این کشور بی‌مانند بیشتر آشنا خواهید شد.

لبنان عروس خاورمیانه

لبنان در غرب آسیا قرار دارد. این کشور به لطف همجواری با آب‌های مدیترانه دارای مناطق ساحلی بسیار زیبا و حیرت‌انگیز است. تمامی شهرهای کشور لبنان از این همجواری نهایت بهره را برده و هرکدام با طبیعت منحصربه‌فرد، شما را شیفته خود می‌کنند. علاوه بر طبیعت زیبا، لبنان دارای تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی نیز می‌باشد و جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی در این کشور وجود دارند که نام غالب آن‌ها در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رسیده است. در ادامه به معرفی جاذبه های تور  لبنان می‌پردازیم.

درباره لبنان

بیروت، پایتخت لبنان را با اختلاف زیاد می‌توان زیباترین شهر این کشور دانست. خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مجسمه‌های چند هزارساله، صخره‌ها و کوه‌های همیشه سبز، ساحل آفتابی و حتی مردمانی که با عقاید و سبک زندگی متفاوت در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند، باعث شده تا بیروت لقب عروس خاورمیانه را از آن خود کند. از نگاهی دیگر لبنان را می‌توان بهشت هنرمندان دنیای عرب نیز نامید چرا که هرساله فستیوال‌های بین‌المللی زیادی در شهرهای تاریخی این کشور مانند بعلبک، بیبلوس و بیت‌الدین برگزار می‌شوند. هنرمندان زیادی از جهان عرب در این فستیوال‌ها شرکت کرده و هنرهای خود را به نمایش می‌گذارند.

درباره لبنان

شهر زیبای بیروت معروف به عروس خاورمیانه

بیروت؛ عروس خاورمیانه

عروس خاورمیانه، عروس همیشه بهار، پاریس خاورمیانه همه و همه القابی هستند که بیروت به داشتنشان افتخار می‌کند. لقب‌هایی که در بدو ورود به بیروت آن‌ها را شایسته این شهر خواهید دانست.

بیروت پایتخت لبنان و باشکوه‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. زیبایی‌های این شهر غیرقابل وصف و تمام‌نشدنی هستند. ساختمان‌های مجلل و سر به فلک کشیده که نشان از ذوق و خلاقیت معماران جوان دارد، رستوران‌های فوق‌العاده شیک که در محیط بسیار صمیمی، انواع غذاهای لذیذ لبنانی را ارائه می‌دهند و وجود مناطق سرسبز و رؤیایی که تمدن چند هزار ساله لبنان را با تمام شکوه همچنان حفظ کرده‌اند، همگی باعث شده‌اند بیروت به مقصدی رؤیایی برای گردشگران تبدیل شود و نکته جالب اینکه شما در سفر به بیروت نیازی به بلد بودن زبان عربی ندارید، چرا که تمام لبنانی‌ها به راحتی انگلیسی صحبت می‌کنند، حتی اگر به زبان انگلیسی نیز مسلط نباشید، مردم بیروت به‌قدری خونگرم و میهمان‌نواز هستند که به راحتی می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

بیروت عروس خاورمیانه

بیروت دارای طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد است

غذاهای بیروت

غذاهای لبنانی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهایی هستند که در طول عمرتان خورده‌اید. میوه‌ها و سبزیجات تازه، خوراک‌های گوشت، مرغ و ماهی بسیار بسیار لذیذ که با ادویه‌های مخصوص طعم دار شده‌اند، ترکیبی عالی و استثنایی را به وجود می‌آورند. ساکنان بیروت برای تهیه غذا بیشتر از غلات، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند و ادویه‌های مخصوص لبنانی به همراه روغن‌زیتون و مقداری سیر مواد همیشگی غذاهای بیروت را تشکیل می‌دهند. البته علاوه بر طعم عالی غذا، رستوران‌های با صفا بیروت نیز که بیشتر دارای محیط باز هستند و با گل‌ها و درختان بسیار زیبا تزیین شده‌اند، در چند برابر شدن اشتهای میهمانان بی‌تأثیر نیستند.

لبنان

غذاهای لبنانی بسیار لذیذ و سازگار با ذائقه ایرانی‌ها هستند

صخره الروشه بیروت

بیروت نیز مانند بسیاری از پایتخت‌های افسانه‌ای دنیا، داستان‌های جالبی برای شنیدن دارد. صخره‌ی روشا یا صخره عشق یکی از مکان‌هایی است که شنیدن تاریخچه آن احساسات شما را به شدت تحت تأثیر قرار داده و باعث می‌شود نگاهی فراتر از یک جاذبه طبیعی به آن داشته باشید. بر طبق افسانه‌های قدیمی لبنان عاشق دل‌خسته‌ای که از فرد مورد علاقه‌اش جواب رد می‌شنود، به بالای صخره رفته و خود را به پایین پرتاب می‌کند، از آن به بعد صخره‌های روشا به نام صخره عشق معروف شده و رسم خودکشی برای معشوق نیز در بین مردم بیروت همچنان باقی می‌ماند.

صخره روشا از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بیروت به شمار می‌آید. این صخره‌ها از به هم پیوستن دو صخره کوچک به هم تشکیل شده و وجود یک گذرگاه طبیعی آن را جذاب‌تر کرده است. شما می‌توانید با قایق از زیر گذرگاه رد شوید و همچنین هنگام غروب از دیدن این سنگ‌های عظیم که از دل کوه بیرون آمده‌اند، لذت ببرید.

لبنان

صخره روشه – بیروت

خیابان شانزه لیزه بیروت

شانزه لیزه، خیابانی لوکس در بیروت که تشابه بسیار زیادش با شانزه لیزه پاریس، بیروت را به نام پاریس خاورمیانه معروف کرده است. این خیابان در منطقه روشه بیروت قرار دارد. خیابان شانزه لیزه مملو است از مراکز خرید بسیار لاکچری، رستوران‌های بزرگ و کافه‌های زیبا، عیناً مانند شانزه لیزه پاریس که می‌توانید در آن قدم بزنید، خرید کنید و در کافه‌های جذاب از خودتان پذیرایی کنید. البته اگر می‌خواهید نهایت لذت را از جذابیت‌های این خیابان ببرید، پیشنهاد می‌کنیم شب را برای گشت‌وگذار در شانزه‌لیزه انتخاب کنید، چرا که چراغ‌های تزئینی جلوه‌ای خاص و دیدنی به خیابان می‌بخشند.

لبنان

خیابان شانزه‌لیزه – بیروت

مسجد حریری در بیروت

احتمالاً نام رفیق حریری را شنیده‌اید، اگر نه لازم است بدانید که رفیق حریری نخست‌وزیر محبوب لبنان بوده است که چندین سال پیش در یک حمله تروریستی کشته شد. بنابراین برای زنده نگاه‌داشتن یادش، زیباترین مسجد بیروت را به نامش نام‌گذاری کردند. این مسجد باشکوه از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر بیروت به شمار می‌رود، همچنین آرامگاه رفیق حریری نیز در کنار همین مسجد واقع شده است.

لبنان

مسجد حریری – بیروت

غار جعیتا لبنان

جعیتا، غاری شگفت‌انگیز که در ۲۰ کیلومتری بیروت و در میان کوهستانی زیبا قرار گرفته است. جعیتا از دو غار آهکی تشکیل شده است که به صورت دو طبقه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر دو طبقه غار بسیار جذاب و دیدنی هستند. طبقه اول غاری آبی است که از طریق قایق می‌توان از آن بازدید کرد و از دیدن مناظر داخل آن لذت برد. اما غار جذاب‌تر در طبقه بالا قرار دارد که دسترسی به آن تنها از طریق تله کابین امکان‌پذیر است. تله کابینی که با سوارشدن در آن از میان مسیر جنگلی حیرت‌انگیز عبور کرده و سپس به دهانه غار می‌رسید و با ورود به داخل غار، دنیایی ناشناخته اما زیبا مقابلتان قرار خواهد گرفت.

سپس از راهرویی که توسط نیروی انسانی و با کندن سنگ‌ها ایجاد شده عبور خواهید کرد و در ادامه با بزرگ‌ترین استالاکتیت‌های دنیا مواجه خواهید شد. تمام محوطه غار با نورافکن‌ها روشن شده‌اند و صدای انعکاس آب که از غار پایینی شنیده می‌شود فضای درون غار را اسرارآمیزتر می‌کند.

اگر در تور لبنان قصد بازدید از جعیتا را دارید، به این نکته دقت کنید عکس‌برداری از داخل جعیتا ممنوع است. به همین دلیل اگر دوربین عکاسی همراه دارید، قبل از ورود به غار باید آن را به مسئولین تحویل دهید.

لبنان

غار جعیتا – لبنان

بعلبک لبنا‌ن

اگر با دیدن تخت جمشید در شیراز به وجد آمده‌اید، بی‌شک بعلبک نیز برایتان مکانی جذاب خواهد بود. این مجموعه بی‌نظیر تاریخی در دره بقاع واقع شده است و از جاذبه‌های تاریخی با ارزش در لبنان به شمار می‌آید. بقایای بازمانده از معبد ژوپیتر با شش ستون زیبا و بقایای معبد باکوس همه نشان از این دارند که در گذشته بعلبک محل عبادت خدایان لبنان بوده است. در حال حاضر، بعلبک نه تنها یک مجموعه ارزشمند در لبنان است بلکه هرساله جشن‌های بین‌المللی زیادی را نیز میزبانی می‌کند که نام بلعبک را بیش از بیش برسر زبان‌ها انداخته است.

لبنان

منطقه تاریخی بعلبک – لبنان

شهر بیبلوس

بیبلوس یا به زبان عرب‌ها جبیل شهری کوچک با قدمت ۷۰۰۰ ساله که در ۳۸ کیلومتری بیروت قرار دارد. بر طبق شواهد تاریخی بیبلوس قدیمی‌ترین شهر دنیاست که هیچ‌وقت خالی از سکنه نبوده و زندگی همیشه در آن جریان داشته است. نام بیبلوس از کتاب انجیل بایبل گرفته شده است و در حال حاضر این شهر تاریخی بزرگ‌ترین مرکز نشر کتاب در لبنان نیز به شمار می‌آید.

شهر بیبلوس را می‌توان مرکز به هم پیوستن بسیاری از تمدن‌ها در دوران‌های تاریخی مختلف دانست. وجود آثار باستانی منحصربه‌فرد که قدمت آن‌ها به عصر حجر و فینیقی‌ها می‌رسد این ادعا را به خوبی اثبات می‌کند.

بیبلوس را می‌توان به ۲ منطقه تقسیم کرد، یکی بیبلوس جدید با ساختمان‌های شیک، رستوران‌های زیبا و غذاهای لذیذ، بندر ماهیگیری جذاب و ده‌ها مکان تفریحی دیگر که برای گردشگران جذاب خواهد بود و دیگری منطقه باستانی بیبلوس که با لنگرگاه باستانی، کلیسای قدیمی یوحنا، مجموعه باستانی، قلعه‌های تاریخی، بازار سنتی بازمانده از قرون وسطی و ساحل آرام گردشگران را شیفته خود می‌کند.

رستوران‌ها و کافه‌های بیبلوس نیز بسیار جذاب می‌باشند. اکثر رستوران‌ها در فضای باز قرار دارند و با شاخ و برگ درختان تزیین شده‌اند. در این رستوران‌ها انواع غذاهای لبنانی، چینی و ایتالیایی با بهترین کیفیت سرو می‌شود.

شهر بیبلوس با داشتن یک بازار بزرگ، برای خرید سوغاتی و صنایع دستی بسیار مناسب می‌باشد، علاوه براین شما می‌توانید پوشاک مرغوب با قیمت مناسب، وسایل برقی کوچک و حتی انواع ادویه‌های مخصوص لبنان را در این بازار خریداری کنید.

لبنان

شهر بیبلوس – لبنان

حریصا

بعد از معرفی خیابان‌ها و مکان‌های تاریخی نوبت آشنایی با شگفت‌انگیزترین جاذبه لبنان می‌رسد. حریصا، منطقه‌ای که مناظر طبیعی منحصربه‌فردی را در دل خود دارد. این منطقه با قرار گرفتن در ارتفاعات سرسبز لبنان دارای محبوبیت ویژه‌ای در بین گردشگران می‌باشد.

از دو طریق جاده کوهستانی و تله‌کابین می‌توان به این مکان فوق‌العاده زیبا دسترسی پیدا کرد. البته بیشتر گردشگران به دلیل راحتی، تله‌کابین را انتخاب می‌کنند. با انتخاب این مسیر شما در مدت تنها ۹ دقیقه و با عبور از جنگل‌های کوهستانی به بلندی‌های حریصا می‌رسید و چشم‌اندازی متحیرکننده از دریا، جنگل و حتی شهر در مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت.

حریصا مجموعه‌ای متشکل از ۴ کلیسا است که در ارتفاع ۶۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند. قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کلیسا سیده لبنان نام دارد. در این کلیسای مخروطی شکل از طریق یک راه پله مارپیچی به بالا هدایت خواهید شد. هر چه بالاتر بروید راه پله باریک‌تر می‌شود، پس از رسیدن به بالای قله مجسمه برنزی غول‌پیکر را خواهید دید. این پیکره ۱۵ تنی با تاج طلا تصویر حضرت مریم است که توسط فرانسوی‌ها به لبنان هدیه داده شد و از تقدس خاصی در بین مسیحیان لبنان برخوردار است.

کلیسای معروف دیگر مجموعه بازلیک نام دارد که بزرگ‌ترین کلیسای خاورمیانه محسوب می‌شود. این کلیسا به نشانه ۵ استان لبنان، دارای ۵ سطح می‌باشد که بلندترین آن ۴۰ متر و کوتاه‌ترین آن ۲۰ متر ارتفاع دارد. در کلیسای بازلیک مراسمات مذهبی بسیاری از جمله جشن‌های مذهبی و عشای ربانی برگزار می‌شود.

لبنان

مجسمه مریم مقدس – حریصا

عروس خاورمیانه کجاست؟

هر چند که کشور لبنان و به ویژه شهر بیروت حدود ۱۶ سال درگیر جنگ داخلی بوده اما حتی این جنگ طولانی هم نتوانست عنوان‌های پاریس خاورمیانه یا عروس خاورمیانه را از این شهر پس بگیرد. بیروت برای هر یک از میهمانان خود سورپرایزی ویژه دارد. طبیعت منحصربه‌فرد، مراکز خرید بزرگ، بناهای تاریخی و حتی سواحل آرام همه و همه از جاذبه های این شهر بی‌نظیر هستند. نکته آخر اینکه نگران سفر خود به لبنان نباشید چرا که این کشور مقصدی امن برای گردشگران است.

سوالات متداول

زیباترین شهر لبنان کدام است؟

به اعتقاد بسیاری از گردشگران بیروت زیباترین شهر لبنان به شمار می‌رود.

هزینه سفر به لبنا‌ن چقدر است؟

چند فاکتور زمان سفر، تعداد شب‌های اقامت، نوع هتل و ایرلاین هزینه های سفر به لبنا‌ن را تعیین می‌کنند. برای اطلاع از قیمت تور لبنان در تاریخ مورد نظرتان با همکاران ما در واحد تور در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

غار جعیتا از اسرارآمیزترین جاذبه‌های لبنان

در سفر به لبنان، فرصت دیدن بیبلوس و جاذبه‌های آن را دست ندهید!

برای مشاهده قیمت و خرید تور لبنان از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور لبنان
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید