آشنایی با جاذبه‌های گردشگری گوا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 1 سپتامبر 2021
Loading...

هر تصوری که از هند دارید کنار بگذارید! چرا که جزیره گوا جدای از شلوغی و جنب و جوش هند شما را با دنیای دیگری آشنا می‌کند. دنیایی جادویی که در آن ترکیبی از آرامش و هیجان درهم آمیخته و مقصدی استثنایی را پدید آورده‌اند. می‌خواهید بدانید در این جزیره‌ی رویایی چه خبر است؟ پس مطلب آشنایی با جاذبه‌های گردشگری گوا را از دست ندهید.

تور هند پکیجی از هر آنچه است که از سفر انتظار دارید. در تور مثلث طلایی دهلی، آگرا، جیپور استثنایی‌ترین بناهای تاریخ جهان از تاج محل گرفته تا قلعه‌های پادشاهان مغول را خواهید دید و تور گوا دنیایی بی‌نظیر از طبیعت، آب و نور را پیش‌ رویتان قرار می‌دهد. در همین راستا این مطلب را به معرفی جاذبه‌های گردشگری گوا یکی از بهترین مقاصد هند اختصاص داده‌ایم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

جاذبه‌های گردشگری گوا

.

سواحل رویایی گوا

گوا با طبیعت بکر و بی‌نظیر تصویری به روز شده و کاملا امروزی از هند را به نمایش می‌گذارد. سواحل این بندر جذاب بسیار رویایی بوده و میزبانی لوکس برای میهمانانی هستند که به دنبال مقصدی خوش آب و هوا برای تعطیلات زمستانی می‌گردند. در سواحل گوا می‌توانید روی صندلی‌های ساحلی بنشینید و در حالی که یک نوشیدنی خنک به سبک گوا را میل می‌کنید از آرامش دریا و صحنه زیبای غروب آفتاب لذت ببرید، یا اگر اهل هیجان هستید به ساحل آرامبول رفته و پاراگلایدر، شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری و … را تجربه کنید. اگر هم خواستید می‌توانید با قدم زدن در کنار بازارچه‌های ساحلی سوغاتی‌های رنگارنگ و ساخته شده از صدف را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. در ادامه با معروف‌ترین سواحل گوا آشنا می‌شویم.

  • ساحل آگوندا (مناسب برای دوچرخه سواری و تمدد اعصاب)
  • ساحل آنجونا (محلی برای برگزاری فستیوال و تفریحات مهیج)
  • ساحل آرامبول (مناسب پاراگلایدر، شنا، موج‌سواری)
  • ساحل آروسیم (مناسب قایق سواری)
  • ساحل آشوییم (مناسب یوگا و مدیتیشن)
  • ساحل کاندولیم (مناسب غواصی)

گشت کشتی کروز در گوا

کشتی‌های کروز از لوکس‌ترین جاذبه‌های گردشگری گوا هستند.  این کشتی‌های بسیار زیبا طراحی شده و امکاناتی مانند میز و صندلی، موسیقی زنده و … را در خود دارند. گردشگرانی که به تفریحات آبی علاقه داشته و دوست دارند یک روز کامل از سفر خود را در میان دریا بگذرانند می‌توانند تور کشتی کروز را رزرو کرده و  از مناظر رویایی و آرامش دریا لذت ببرند. کشتی‌های کروز گوا در دو نوع کوچک و بزرگ طراحی شده‌اند. نوع کوچک آن رودخانه گردی و نوع بزرگ آن دریا گردی را در برنامه خود دارند. هر کدام از گشت‌ها را که انتخاب کنید می‌توانید از موسیقی زنده، صرف غذاهای دریایی بر روی کشتی و موسیقی زنده لذت ببرید. این گشت‌ها با توجه به برنامه سفر در قالب تورهای ۲ تا ۶ ساعته برگزار شده و بلیط آن‌ها ۱۰۰ تا ۲۵۰ روپیه است.

منطقه گوای قدیم

منطقه قدیم گوا از جاذبه‌های گردشگری گوا است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، در این منطقه می‌توان روند پیشرفت فرهنگی گوا را از صدها سال قبل تا به امروز مشاهده کرد. از آنجا که گوای قدیم از قرن ۱۶ تا ۱۸ میلادی پایتخت پرتغالی‌ها در هند بوده کلیساهای باشکوه و بناهایی با معماری سبک اروپایی بیشترین جاذبه‌های منطقه را تشکیل می‌دهند. بازدید از گوای قدیم یک روز از سفر شما را به خود اختصاص داده و کلیسای جامع گوا، کلیسای آشپزی و کلیسای بوم ژیزوس از زیباترین بناهایی هستند که در گشت یکروزه خواهید دید. همچنین می‌توانید در بین دیگر بناهای تاریخی که از دوره بیجاپور به جا مانده قدم زده و علاوه بر لذت بردن از مناظر و هوای عالی از مغازه‌های محلی منطقه با اجناس رنگارنگ دیدن کنید.

قلعه آگودا

قلعه آگودا یا به قول محلی‌ها قلعه پرتغالی‌ها توانسته با معماری جذاب و بی‌نظیر خود در کنار سواحل گوا به بخشی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل شود. آگودا از بناهایی ست که در دوره استعمار هند توسط پرتغالی‌ها و به سبک معماری اروپایی ساخته شده است. این قلعه با دو کاربرد راهنمای کشتی‌ها و همچنین به عنوان حفاظی برای منطقه پانجیم و گوا در برابر حمله دشمنان دارای اهمیت ویژه‌ استراتژیک در دوران خود بود. دیوارهای آگودا از چندین لایه مستحکم ساخته شده‌اند به گونه‌ای که اگر یک لایه تخریب می‌شد، لایه‌های بعدی همچنان غیر قابل نفوذ بودند. وجود یک فانوس دریایی در طبقه چهارم قلعه و سه توپخانه از دیگر ویژگی‌های آگودا به شمار می‌روند. ساحل کندولیم و سینکوریم از جاذبه‌هایی هستند که در نزدیکی آگودا قرار گرفته و در کنار بازدید از قلعه می‌توانید از تفریحات مهیج این سواحل نیز استفاده کنید.

معبد شانتا دورگا

شانتا دورگا خدای محبوب هندی‌ها و معبد آن از جاذبه‌های گردشگری گوا به شمار می‌رود. این معبد سه الهه دورگا، ویشنو و شیوا را در خود دارد. به اعتقاد اهالی گوا دورگا الهه صلح میان جنگ ویشنو و شیوا بوده است. جدای از وجود ۳ الهه مهم هندی، شانتادورگا با ترکیب معماری هندی و پرتغالی به عنوان یکی از زیباترین بناهای گوا به شمار می‌رود. همچنین  وجود مناظر طبیعی خارق‌العاده به همراه مهمانخانه‌های سنتی این امکان را به میهمانان می‌دهد تا  بتوانند یک تا دو روز سفر خود را در این منطقه زیبا و جذاب به تمدد اعصاب و گشت و گذار در طبیعت بگذرانند.

بیشتر بخوانید ….

بهترین زمان سفر به گوا

معرفی بهترین رستوران‌های گوا

دانستنی‌های سفر به گوا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید