همه چیز درباره قلعه آروندل مقر دوک نورفولک در انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 3 ژانویه 2023
Loading...

داستان قلعه آروندل از سال ۱۰۶۷ شروع شده و تا همین امروز ادامه دارد. قلعه‌ای با ویژگی‌ها خاص مانند معماری قرون وسطایی و باغ‌های انگلیسی که همچنان در اوج بوده و توانسته نظر گردشگران و علاقه مندان به معماری را به سوی خود جلب کند. آروندل قصری ست که نجیب زادگان انگلیسی بسیاری را در خود پرورش داده و به عنوان یک میراث تاریخی غنی شناخته می‌شود. این مقاله ما را با تاریخچه، جاذبه‌ها و معماری جذاب این قلعه آشنا می‌کند.

قلعه‌ها، دهکده‌های تاریخی و مناظر طبیعی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری تور انگلیس هستند. قلعه‌هایی که معماری باشکوه دارند و قرن‌هاست که راز و رمز تصمیمات بزرگ سلطنتی را به دوش می‌کشند. آروندل با معماری قرون وسطایی از آن بناهای تاریخی با شکوه است که پس از گذشت صدها سال همچنان به خاندان سلطنتی بریتانیا وفادار مانده و شکوه خود را حفظ کرده است. در اینجا بخش‌های مختلف قلعه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قلعه آروندل محل اقامت دوک های نورفولک

ادوارد فیتزالان هاوارد به عنوان هجدهمین دوک نورفلوک به همراه خانواده‌اش ساکنان قلعه آ‌رو‌ندل هستند. قلعه‌ای سنگی که در جریان جنگ‌های جهانی تقریبا تخریب و بعدها مورد بازسازی قرار گرفت. دوک دوم، توماس هاوارد، ارل سوری (۱۴۴۳-۱۵۲۴) از دیگر دوک‌های شاخص آروندل است که سابقه زندگی در این قلعه را دارد. در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی آروندل نقش دفاعی موثر در بریتانیا ایفا کرده و در همان قرن‌ها بود که به خانه رویایی نورفلوک‌ها تبدیل شد. سراسر قلعه با مجسمه‌های بزرگ و باشکوه، گل‌های متنوع و سرویس‌های مبلمان منحصربه‌فرد تزیین شده است. با وجود اینکه خانواده نورفلوک در آروندل زندگی می‌کنند اما امکان بازدید از این قلعه سنگی زیبا برای عموم وجود دارد.

تاریخچه قلعه آروندل

قدمت آروندل به صدها سال قبل برمی‌گردد. بنایی بسیار زیبا که در میان دشت‌های سرسبز قرار گرفته و حدود قرن یازدهم توسط راجر دو مونتگومری، ارل آروندل ساخته شد. این قلعه از آن زمان تا کنون حوادث تاریخی بسیاری را پشت سر گذرانده و سال‌های بسیاری میزبان دوک‌های نورفلوک بوده است. قلعه آ‌روند‌ل و زمین‌های اطراف آن مدتی به خانواده دابینگی داده شد. پس از مرگ دابینگی بزرگ املاک این خانواده تقسیم و آرندل به جان فیتزالن به ارث رسید. سال‌ها بعد مری فیتزالن فرزند آخر فیتزالن‌ها به عنوان بانوی قلعه شناخته می‌شد تا اینکه با توامس هوارد دوک چهارم نورفولک ازدواج کرد و از آن زمان به بعد آرندول به عنوان محل اقامت دوک‌های نورفلک‌ شناخته شد.

بخش های مختلف قلعه آروندل

قلعه آروندل در قسمت شمالی شهری به همین نام قرار گرفته و چشم اندازی زیبا به منطقه ساسکس دارد. قرار گرفتن در میان مراتع سرسبز و داشتن معماری باشکوه قلعه را به چندین قسمت تقسیم بدی کرده و هر قسمت زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. چندین باغ زینتی، پارک‌ها جنگل‌ها، راهروهای بزرگ با وسائل تزیینی سنتی، دروازه سنگی بزرگ و اتاق‌هایی باشکوه از بخش‌های مختلف قلعه هستند که بازدیدکنندگان را شگفت زده می‌کنند. این قلعه باشکوه میزبان ملکه ویکتوریا و همسرش آلبرت بوده است. در ادامه درباره جزییات بخش‌های مختلف آروندل بیشتر می‌خوانیم.

باغ‌های قلعه آروند‌ل

باغ‌های آروندل را می‌توان تکه‌ای از بهشت نیز معرفی کرد. این باغ‌ها با مرور زمان به قلعه اضافه شده و از زیباترین مکان‌های بنا به شمار می‌آیند. باغ‌های آرندل به نوعی ادای احترام به ارل چهاردهم آروندل، توماس هاوارد (۱۵۸۵-۱۶۴۶) نیز هستند چرا که امروزه بیشتر گنجینه‌های تاریخی که در بنا دیده می‌شوند حاصل جمع‌آوری این دوک بزرگ بوده است. گذشته از گل آرایی بسیار زیبا چندین درخت بلوط  که در سراسر بریتانیا بی‌نظیر هستند، فواره‌های آبی و تراس‌هایی که با تعداد زیادی لاله تزیین شده‌اند زیباترین بخش باغ‌های آروندل به شمار می‌روند. نکته جالب اینکه تراس بالایی قلعه یک گلدان سفالی بزرگ دارد که با گل‌های آگاپانتوس پر شده در تراس پایینی می‌توان درخت‌های نخل، موز و سرخس را دید.

خندق قلعه آروند‌ل

قلعه آ‌روند‌ل در ابتدا برای محافظت از منطقه ساسکس ساخته شد از این رو بخشی از سازه‌های آن کاربرد دفاعی داشته و امروزه نیز به بخشی از جاذبه های قلعه تبدیل شده‌اند. خندق مقابل قلعه در دسته سازه‌های دفاعی بنا قرار می‌گیرد. این خندق بسیار هوشمندانه ساخته شده و در طول اتفاقات تاریخی به خوبی از پس وظیفه خود بر آمده. البته محل ساخت قلعه نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است. آروندل در مسیر رودخانه آرون ساخته و خندق نیز حدود ۱۰۰ فوت پایین‌تر از بنای اصلی قرار دارد. از این رو همیشه به عنوان یک محافظ قوی عمل کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آروندل جز معدود قلعه‌های طولانی بریتانیاست که همچنان دوک‌ها در آن ساکن هستند.

اتاق خواب های قلعه آروند‌ل

اتاق خواب‌های قلعه آروندل به قدری زیبا هستند که توانسته‌اند به محبوب ترین جاذبه قلعه تبدیل شوند. هر یک از این اتاق‌ها معماری منحصربه‌فرد خود را داشته و با اشیا عتیقه تزیین شده‌اند. سرویس خواب‌های بسیار لوکس، سرویس مبلمان، کنده کاری دیوار و سقف و میز مخصوص کار همه و همه با وسواس فراوان انتخاب و طراحی شده‌اند. درواقع در تمام اتاق‌ها حتی به کوچکترین جزییات نیز توجه شده است. علاوه بر اتاق‌های خواب برخی از اتاق‌ها به برگزاری جلسات رسمی، فضای مخصوص صرف شام یا عصرانه و ملاقات‌های خصوصی اختصاص داده شده است. در طول گشت و گذار در قصر می‌توانید از برخی اتاق‌های سلطنتی دیدن کنید.

بازسازی قلعه آرو‌ند‌ل

آروندل در طول جنگ‌های داخلی بریتانیا دچار آسیب جدی شد اما با الهام از سبک معماری قرون وسطایی مجددا بازسازی شد. در طی این بازسازی‌ها بخش‌هایی نیز به محوطه قلعه اضافه و باغ‌هانیز به گونه‌ای جدید گل آرایی شدند. البته معماران تمام تلاش خود را به کتار بردند تا لطمه‌ای به معماری اصلی بنا وارد نشود.

دروازه قلعه آروند‌ل

تحسین زیبایی و شکوه در آروندل در بدو ورود و با دیدن دروازه قلعه آغاز می‌شود. دروازه سنگی که در عین سادگی یک بازدید باشکوه سلطنتی را به گردشگران نوید می‌دهد. در قسمت بالای دروازه پرچم رسمی بریتانیا نصب شده است. پس از ورود و دقیقا در جلوی دروازه یک محراب قرار گرفته است. در مقابل محراب مقبره ارل پنجم نظرها را به سوی خود جلب می‌کند. کمی آنطرفتر یادبود بسیار باشکوه قرار دارد که معماری به سبک گوتیک داشته و برای قدردانی از ارل‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ساخته شده است. این یادبود سایه بانی حکاکی شده داشته و پلاک‌های آن برنجی هستند. بازدید از آروندل را می‌توانید از همین یادبودها آغاز کنید.

دسترسی به قلعه آروندل

قصر آرندل در شهری به همین نام و در نزدیکی منطقه ساسکس قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند با اتومبیل یا تورهایی که به سمت قلعه حرکت می‌کنند به این بنای زیبا دسترسی داشته باشند. بلیط ورود به قلعه برای بزرگسالان حدود ۱۰ پوند و برای کودکان ۵ پوند است. شما می‌توانید در روزهای یکشنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر از بخش‌های مختلف آروندل دیدن کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فیلم‌های معروف  (۲۰۱۷)Wonder Woman، ویکتوریا جوان (۲۰۰۹)، جنون شاه جورج (۱۹۹۴)، هنری هشتم (۲۰۰۳ فیلم تلویزیونی)، شکار معامله (۲۰۰۰)،  ویکتوریا و آلبرت (۲۰۰۱) و ماشین های رویایی لئوناردو (فیلم تلویزیونی ۲۰۰۳) در آروندل فیلم برداری شده‌اند.

جهت سفر به انگلیس و بازدید از این جاذبه گردشگری نیاز به اخذ ویزای توریستی انگلیس دارید، کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در این خصوص شما را همراهی می کنند.

سوالات متداول

قلعه آروند‌ل به چه دلیل معروف است؟

آروندل معماری خارق‌العاده داشته و به دلیل برگزاری مسابقات جوستینگ در دوران قرون وسطی معروف است.

چه کسی اکنون در قلعه آروند‌ل زندگی می کند؟

در حال حاضر دوک نورفولک به همراه فرزندانش در آروندل زندگی می‌کنند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید