فرقی نمی‌کند که هدف‌تان از سفر به کانادا چیست، ویزای توریستی می‌خواهید یا قصد اقامت دائم دارید، می‌خواهید به آبشار نیاگارا بروید، در پارک‌های ملی کانادا کمپ بزنید، در یک دوره آموزشی شرکت کنید و یا با خواهرتان در کانادا ملاقات کنید در هر صورت شما باید برای ورود به کانادا، ابتدا ویزا دریافت کنید. اما چگونه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه ویزا بگیرید؟ در این مطلب برایتان از مراحل درخواست آنلاین ویزای کانادا، چگونگی پرکردن آنلاین فرم‌ها و نکات مهمی که باید بدانید گفته‌ایم.
ویزای کانادا

برای ورود به کشور کانادا، ابتدا باید ویزا در یافت کنید.

برای دریافت ویزای کانادا باید از چند مرحله بگذرید که اولین آن، آماده کردن مدارک و ارسال درخواست آنلاین به سفارت کانادا است. در زمان آماده کردن مدارک ویزای کانادا، ثبت، ارسال و پر کردن فرم‌های سفارت، برای اکثر مسافران سوالاتی پیش می‌آید. در این مطلب تلاش کرده‌ایم به بخشی از این سوالات پاسخ دهیم تا شانس شما برای دریافت ویزای کانادا افزایش پیدا کند.

چرا برای ویزای کانادا ثبت‌نام آنلاین کنیم؟

در ابتدا شاید این سوال پیش بیاید که چرا روش درخواست آنلاین برای دریافت ویزای کانادا پیشنهاد می‌شود؟ کانادا در ایران سفارتخانه‌ای ندارد و در نتیجه بهتر است مسافرین برای ارتقا سطح کیفیت خدمات سفارت و داشتن وقت بیشتر برای ارسال مدارک، از روش درخواست آنلاین ویزای کانادا استفاده کنند. لازم به توضیح است، با این روش در زمان انگشت‌نگاری فقط لازم است با به همراه داشتن پاسپورت و نامه بایومتریک (که مربوط انگشت‌نگاری است) به دفاتر نمایندگی سفارت یعنی «VAC» مراجعه کنید. از سوی دیگر، روش درخواست آنلاین ویزای کانادا، جدیدترین روش مورد تایید سفارت است و زمان بررسی مدارک را نیز سرعت می‌بخشد. نکته مهم دیگر این است، مسافرانی که طی ده سال گذشته یک بار انگشت‌نگاری سفارت کانادا را انجام داده‌اند، دیگری نیازی به سفر مجدد و انجام انگشت‌نگاری ندارد و این موضوع یکی دیگر از مزایای درخواست آنلاین ویزا می‌باشد. از محاسن دیگر این روش می‌توان به بررسی دقیق مدارک، کاهش احتمال ریجکت شدن، امکان دریافت کمک از مشاوران و سپردن پر کردن فرم‌ها به آژانس‎هایی که در این زمینه خبره هستند اشاره کرد. لازم به توضیح است بسیاری از کسانی که پس از صرف هزینه‌ها و زمان زیاد، نتوانسته‌اند ویزای کانادا دریافت کنند، به دلیل اشتباهات کوچک، بی‌دقتی در ارسال مدارک، نقص پرونده و یا عدم آگاهی به چگونگی پیگیری فرآیند درخواست ویزای کانادا، این فرصت را از دست داده‌اند. در نتیجه درخواست آنلاین برای ویزای کانادا به مراتب به‌صرفه‌تر، امن‌‎تر و با احتمال پیروزی بالاتر خواهد بود.

ویزای کانادا

روش درخواست آنلاین ویزای کانادا، جدیدترین روش مورد تایید سفارت است و زمان بررسی مدارک را نیز سرعت می‌بخشد.

برای درخواست آنلاین ویزای کانادا چگونه آغاز کنیم؟

اولین جایی که باید به آن سر بزنید، سایت اداره مهاجرت کانادا است. در این سایت با توجه به مدت زمانی که می‌خواهید در کانادا اقامت داشته باشید، برای دریافت ویزا باید درخواست دهید. مثلا اگر برای گردشگری و یا دیدار با اقوام‌تان به کانادا می‌روید، باید ویزای Temporary resident یا  visitor visaرا دریافت کنید. در این سایت باید برای خودتان یک اکانت بسازید و فرم ویزا را از داخل اکانت خود دریافت و تکمیل کنید. از اینجا به بعد باید مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • در اولین مراحل ساختن اکانت، سایت از شما چند سوال امنیتی می‌پرسد تا امنیت اکانتی که ساخته‌اید، بالاتر برود. در زمان پاسخگویی به این سوالات بسیار دقت کنید و جواب‌هایی که می‌دهید را خوب به‌خاطر بسپارید چرا که در هر بار ورود به اکانت، سایت یکی از آن سوال‌ها از شما خواهد پرسید.
  • بعد از انتخاب نوع ویزا، مثلا Visitor Visa، سایت از شما چند سوال می‌پرسد که مطمئن شود گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید یا نه. بعد از پاسخگویی به این سوالات، فرم اصلی برایتان باز می‌شود. به یاد داشته باشید که می‌توانید فرم را تا مرحله‌ای پر کنید، آن‌را ذخیره و از سایت خارج شوید و بعدا دوباره برای پر کردن فرم به سایت مراجعه کنید.
  • به سوالات فرم با دقت پاسخ دهید و اطلاعاتی که لازم دارید را از قبل آماده کنید. مثلا باید بدانید که آدرس‌تان را چگونه به انگلیسی بنویسید، تاریخ تولد میلادی‌تان چیست و سمت شغلی شما به زبان انگلیسی چگونه نوشته می‌شود. تکمیل دقیق اطلاعات فرم درخواست ویزای کانادا بسیار اهمیت دارد و اگر فکر می‌کنید برای تکمیل آن نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از خدمات ویزای کانادای آژانس ستاره ونک بهره‌مند شوید و بدون نگرانی انجام تمام مراحل را به ما بسپارید.
  • بعد از تکمیل فرم، باید مدارک مورد درخواست سفارت را آپلود کنید. برای هر قسمت حجم هر فایل حداکثر می‌تواند ۴ مگا بایت باشد و ضمنا فرمت‌هایی چون doc، docx، pdf، jpg، tiff و png قابل قبول است.
ویزای کانادا

برای درخواست ویزای آنلاین کانادا، ابتدا باید در سایت رسمی سفارت یک اکانت ایجاد کنید.

برای ویزای کانادا چه مدارکی باید آپلود کنیم؟

  • فرم اقامت یا ویزا را که از اکانت خود دانلود و تکمیل کرده‌اید.
  • اسکن کلیه پاسپورت‌هایی که داشته‌اید و مدارکی که نشان می‌دهد شما به چه سفرهایی رفته‌اید. به یاد داشته‌ باشید برای سفارت کانادا سابقه سفر به‌خصوص در محدوده شینگن، امتیاز بالایی دارد.
  • اسکن تمام صفحات پاسپورت فعلی‌تان را بارگذاری کنید.
  • اطلاعات مالی، شامل تمام اسنادی که تمکن مالی‌تان را نشان می‌دهد، مدارک گردش حساب و اسنادی که دارید را باید در قسمتی که برای اطلاعات مالی است وارد کنید. بسیار دقت کنید که مدارک هر قسمت را در بخش خودش آپلود کنید و جابه‌جایی اشتباه اتفاق نیافتد.
  • عکس خودتان را با مشخصاتی که در سایت اعلام شده ارسال کنید. مثلا باید دقت کنید فرمت عکس درست و اندازه آن دقیقا منطبق با ابعادی که خواسته شده باشد.
  • اسکن مدارکی مانند رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل که نشان دهنده هدف شما از سفر هستند را باید در قسمت در نظر گرفته شده ارسال کنید. ضمنا اگر دعوت‌نامه دارید نیز باید در همین قسمت بارگذاری شود.
  • فرم مشخصات اعضای خانواده را باید تکمیل و ارسال کنید. در نظر داشته باشید که تمام اطلاعات خواسته شده باید کامل پر شوند، حتی اگر اعضای خانواده‌تان با شما به سفر نمی‎آیند.
  • فرم مشخصات فردی، بخش دیگری از فرم است که اختیاری است اما پیشنهاد می‌شود آن‌را نیز با دقت پر کنید. در این قسمت سوالاتی درباره سفرهایی که قبلا داشته‌اید و چند موضوع دیگر از شما خواهند پرسید.
  • در نهایت، فرم یک بخش توضیحات نیز دارد که پر کردن آن ضروری نیست. اما اگر نکته یا موضوعی بوده که نتوانسته‌اید از طریق جایگاه‌هایی که در بالای فرم بوده آن‌را ارسال کنید یا توضیح دهید، می‌توانید از این فضا کمک بگیرید.

چه مدارکی باید ترجمه شوند؟

مواردی مانند اسناد و مدارک گردش‌های مالی که به زبان فارسی هستند باید به انگلیسی ترجمه و آپلود شوند. معمولا برای این مدارک، مهر مترجم رسمی کافی است مگر آنکه سفارت کانادا از شما مدارک بیشتری بخواهد و یا اینکه تشخیص دهد مهر دادگستری نیز باید پای مدارک‌تان باشد.

ویزای کانادا

اپلود صحیح مدارک از مراحل مهم در ثبت نام آنلاین ویزای کانادا است.

هزینه درخواست ویزا را چگونه پرداخت کنیم؟

پس از تکمیل تمام فرم‌ها و آپلود مدارک، نوبت پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزای کانادا است. تا پرداخت شما کامل نشود، درخواست ویزای شما به‌صورت رسمی به جریان نمی‌افتد در نتیجه باید این بخش را با دقت بسیار انجام دهید. پرداخت این هزینه باید با مسترکارت انجام شود. اگر مسترکارت ندارید و یا نیاز به مرجع معتبری دارید تا به‌شکل درست پرداخت را برایتان انجام دهد، می‌توانید از خدمات ویزای کانادای آژانس ستاره ونک استفاده کنید و دیگر نگران اشتباه پر شدن فرم‌ها، بارگذاری مدارک، اشتباه در پرداخت و عدم به جریان افتادن درخواست‌تان نباشید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص ویزای توریستی کانادا و ویزای تضمینی کانادا با کارشناسان ویزا، در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
نیوشا امینیان

نظرات شما عزیزان

  • مریم
    مریم ارسال شده در 5 سال پیش

    سلام
    اگر تمکن مالی که از بانک گرفتم به دلا آمریکا باشد ایراد دارد؟ و چون دعوت نامه از طرف دایی همسرم می باشد آیا مدارک شغلی و مالی خودم در فایل همسرم آپلود کنم یا برای من هم جای دیگری باز می شود؟

    پاسخ
  • سارا احمدی
    سارا احمدی ارسال شده در 5 سال پیش

    سلام دوست عزیز
    در ارتباط با تمکن مالی مشکلی نیست اما درباره نکته دوم مدارک شما و همسرتون بایستی از هم تفکیک شود.

    پاسخ
  • سليمي
    سليمي ارسال شده در 4 سال پیش

    بعد از اپلود مدارك نامه وقت سفارت كانادا چند روز طول ميكشه تا بياد؟

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 4 سال پیش

      سلام دوست عزیز. بعد از آپلود مدارک و پرداخت وجه سفارت، نامه بایومتریک یا انگشت نگاری به طور معمول بین ۲۴ تا ۴۸ آماده میشه.

      پاسخ
  • رضا جمالی
    رضا جمالی ارسال شده در 4 سال پیش

    سلام خسته نباشید واسه یزای کانادا اقدام کردیم ریجکت شدیم دو ماه بعدمدارک رو اماده کردیم .الان ما نیازی به بایومتریک نداریم و فقطباید مدارک رو اپلود کنیم مراحل بعدش چئ هستشtracking number میدن؟ مرسی

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 4 سال پیش

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر. نیازی با انگشت‌نگاری مجدد ندارین، فقط باید مدارکتتون رو با account قبلی آپلود کنین و جواب ویزاتون به همون آدرس ایمیل ارسال میشه.

      پاسخ
  • پیمان
    پیمان ارسال شده در 4 سال پیش

    سلام وقت بخیر
    توسط ۱ وکیل درخواست ویزای توریستی کانادا رو انجام دادیم و بیومتریک هم در دفتر vac انجام شد.
    اما الان اون شخص بهش هیچ دسترسی نداریم ببینیم جوابمون چی شده و اینکه ۷ ماه پیش انگشت نگاری رو رفتیم.
    بجز ۱ کپی از نامه انگشت نگاری و لیبلی که پشت پاسپورت چسبوندن هیچی نداریم.
    چکار میتونیم بکنیم؟

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 4 سال پیش

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر. با توجه به اینکه تمام اطلاعات شما توی اکانتتون هست و متاسفانه دسترسی به اکانت ندارین. پیشنهاد می‌کنیم برای پیگیری کارتون به سفارت کانادا ایمیل بزنین.

      پاسخ
  • رادمهر
    رادمهر ارسال شده در 4 سال پیش

    سلام میخواستم مهاجرت بکنم به کانادا میخواستم بدونم شرایط ویزای توریستی چطوری

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 4 سال پیش

      سلام دوست عزیز، شرایط ویزای توریستی کانادا رو می‌تونید از صفحه ویزای کانادا مطالعه کنید.

      پاسخ

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید