سوغات آفریقای جنوبی | یادگاری‌های از سرزمین طلا و طبیعت

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 17 فوریه 2022
Loading...

نه فقط حیات وحش و طبیعت آفریقای جنوبی بلکه سوغاتی‌های این کشور نیز گردشگران را به سوی خود جلب می‌کنند. از آنجا که خرید سوغاتی بخش جدایی‌ناپذیر هر سفر است در این مطلب می‌خواهیم با سوغات آفریقای جنوبی آشنا شویم، یادگارهایی که از صنایع دستی تا انواع خوراکی‌ها را شامل شده و خاطرات سفر به سرزمین طلا و طبیعت را برای ما زنده نگاه می‌دارند.

قطعاً زمانی که به یک کشور جدید سفر می‌کنید خرید سوغاتی برای شما کاری سخت و دشوار خواهد بود چرا که طبیعتاً از صنایع محلی مقصدی که به آن سفر کرده‌اید اطلاعات کافی نداشته و نمی‌دانید چه چیزی را به عنوان سوغات باید خریداری کنید. از این رو قبل از سفر بهتر است اطلاعات کاملی را در ارتباط با سوغات مقصد خود داشته باشید. اگر تور آفریقا را بری گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید در ادامه با ما همراه شوید تا با سوغات آفریقای جنوبی آشنا شوید.

زیورآلات آفریقایی

با دیدن زنان آفریقایی متوجه خواهید شد که استفاده از زیورآلات جز فرهنگ و سنت این کشور می‌باشد. اگر گردنبندهای رنگارنگ نظر شما را هم به خود جلب کرده می‌توانید انواع زیورآلات آفریقایی را از فروشگاه‌های صنایع دستی، بوتیک‌ها و حتی مراکز خرید بزرگ خریداری کرده و به عنوان سوغات به خانه ببرید. البته این زیورآلات فقط شامل طلا نمی‌شود بلکه انواع دستبندها و گردنبندهای بافتنی، نقره و غیره را نیز در برمی‌گیرد. حتی بسیاری از افراد اکسسوری‌های گران قیمت مانند انواع ساعت‌ را برای عزیزان خود به عنوان یادگاری از آفریقای جنوبی خریداری می‎کنند. نکته جالب اینکه در این بین گوشواره‌های بلند رنگارنگ توانسته‌اند نظر بیشتر گردشگران را به سوی خود جلب کنند. در مجموع زیورآلات را می‌توان از سوغات معروف آفریقای جنوبی به شمار آورد.

تخم شترمرغ آفریقایی

آفریقای جنوبی مقصدی خاص و منحصر به فرد است بنابراین سوغات این کشور نیز خاص می‌باشد. تخم شترمرغ آفریقایی یکی از اصیل‌ترین سوغاتی ست که می‌توانید از این سرزمین با خود به یادگار داشته باشید. البته تخم‌های شتر مرغ به راحتی و با هزینه کم در دسترس نیستند بلکه بسیار با ارزش بوده و آن‌ها را فقط در فروشگاه‌های مخصوص می‌توان پیدا کرد. حتی برخی از این تخم‌ها با طلا و نقش و نگارهای سنتی آفریقا تزیین شده و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند. از آنجایی که تخم شترمرغ بسیار حساس بوده و احتمال شکسته شدن آن زیاد است بهتر است جعبه‌های مخصوص آن را نیز خریداری کنید تا بتوانید آن را سالم به مقصد برسانید.

ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)

آردمور از معروف‌ترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌رود که در آن سنت و مدرنتیه ترکیب شده و توانسته نظر گردشگران را به سوی خود جلب کند. در واقع ساخت ظروف سفالی جزئی از فرهنگ و سنت آفریقای جنوبی بوده و قدمتی چند صد ساله دارد که آردمورها این سنت را به شکل کاملاً امروزی به نمایش گذاشته‌اند. این ظروف جنسی سرامیکی سفالی داشته و در قالب انواع مجسمه‌‎های نمادین در فروشگاه‌های مخصوص سوغاتی دیده می‌شوند. کارگاه اصلی مجسمه‌ها و ظروف سرامیکی آردمور در منطقه کوازولو (KwaZulu) آفریقای جنوبی قرار گرفته و با خلاقیت هنرمندان این منطقه شهرت جهانی پیدا کرده و توانست جایگاهی ویژه در بین سوغاتی‌های آفریقای جنوبی پیدا کند.

صنایع دستی آفریقایی

صنایع دستی آفریقای جنوبی بسیار جذاب بوده و طیف گسترده‌ای را در برمی‌گیرد. یکی از پرطرفدارترین سوغات آفریقای جنوبی که جز صنایع دستی این کشور نیز محسوب می‌شود محصولات منجق دوزی شده هستند. این کارهای دستی ارزشمند در قالب انواع کارهای مختلف مانند دستبند، گردنبند، گوشواره و حتی اشکال حیوانات مختلف ساخته شده و در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. اگر به دنبال خرید سوغاتی کوچک، با حمل آسان و البته ارزشمند هستید می‌توانید انواع محصولات منجق دوزی شده را در مراکز خرید ژوهانسبورگ پیدا کرده و خریداری کنید. علاوه بر محصولات منجق دوزی شده انواع سبدهای دست بافت، کلاه ماکاراپا و وزلا، محصولات چرمی و کنده کاری‌های روی چوب از دیگر صنایع دستی آفریقای جنوبی به شمار می‌روند.

محصولات رویبوس (Rooibos)

چای رویبوس از آن دسته سوغاتی‌هایی ست که فقط و فقط مخصوص آفریقای جنوبی می‌باشد. گیاه این چای منحصراً در این کشور وجود داشته و در هیچ کجای دنیا نمی‌توان آن را پیدا کرد؛ بنابراین می‌توانید چای رویبوس را به عنوان یک سوغاتی اصیل با خود به خانه ببرید. فروشگاه‌ها و مراکز ژوهانسبورگ و کیپ تاون برگ رویبوس را در بسته‌بندی‌های بسیار فاخر و شیک در اختیارتان قرار می‌دهند. نکته قابل توجه اینکه حتی اگر به نوشیدنی چای نیز علاقه ندارید می‌توانید محصولات پوستی رویبوس را خریداری کنید. برگ چای رویبوس به عنوان محصولات درمانی هم استفاده می‌شود.

آفریقای جنوبی؛ کشوری که شما را دست خالی به خانه برنمی‌گرداند

سوغات آفریقای جنوبی به قدری تنوع دارد که گردشگران را دست خالی به خانه برنمی‌گرداند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود انواع صنایع دستی شامل ظروف سفالی، محصولات منجق دوزی شده و حتی محصولات چرمی شیک را به عنوان سوغات برای عزیزانتان خریداری کنید. از آنجا که هنرمندان آفریقایی تبحر ویژه‌ای در ساخت اشیا منجق دوزی شده داشته و حمل این سوغاتی نیز بسیار راحت است بیشتر گردشگران این محصولات را برای خرید سوغاتی انتخاب می‌کنند. جهت رزرو تور آفریقای جنوبی می‌توانید با ما همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

هزینه تور آفریقای جنوبی

چه کسانی نباید به آفریقای جنوبی سفر کنند؟

ماجراجویی هیجان‌انگیز در پیلانسبرگ، آفریقای جنوبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید