ترانزیت فرودگاهی چیست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 20 ژوئن 2018
Loading...

 

اشتیاق رسیدن به مقصد برای همه دلچسب و شیرین است، اما زیاد بودن طول پرواز ممکن است خیلی برای شما خوشایند نباشد، پروازهایی که در یک یا چند کشور توقف دارند معمولاً مسافران را کمی خسته می‌کنند، به این توقف موقت و زمان انتظار برای پرواز بعدی به اصطلاح ترانزیت فرودگاهی می‌گویند. در این مقاله سعی کرده‌ایم که توضیح دهیم برای استفاده مناسب از زمان و استراحت کافی هنگام ترانزیت فرودگاهی چه کارهایی انجام دهید.

 

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

 

 

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

آن دسته از افرادی که مدام در سفر هستند با این اصطلاح آشنایی کامل دارند. مسافرینی که پروازهای طولانی دارند و یا برای رسیدن به مقصد پروازهای دارای توقف را انتخاب می‌کنند، بایستی زمانی را برای تعویض هواپیما، انجام کارهای مربوط به پرواز بعدی، مانند گرفتن کارت پرواز و یا در برخی از موارد جابجایی بار، در سالن ترانزیت هواپیما سپری کنند. این زمان سپری شده در سالن ترانزیت را ترانزیت فرودگاهی می‌گویند. به دلیل اینکه مسافران به طور موقت و فقط تا رسیدن زمان برای پرواز بعدی در سالن ترانزیت اقامت دارند، رعایت برخی از نکات در این خصوص ضروری است:

 

اگر زمان ترانزیت شما بین پروازها کم است به نکات زیر توجه کنید:

بعد از خرید پرواز، در انتخاب صندلی دقت کنید و صندلی را انتخاب کنید که کمترین فاصله با درب خروجی را داشته باشد تا بتوانید زودتر از بقیه مسافرین از هواپیما خارج شوید.

توجه داشته باشید که شما برای مقصد بعدی مجدداً باید کارت پرواز دریافت کنید، پس دقت کنید که این کار را در اسرع وقت انجام دهید و گیت خروجی کنترل گذرنامه را درست انتخاب کنید.

شما زمان زیادی ندارید، بنابراین تا جایی که امکان دارد از گشتن در free shop فرودگاه اجتناب کنید، چرا که ممکن است سرگرم خرید شوید و پرواز خود را از دست بدهید.

 

اگر زمان ترانزیت شما بین پروازها زیاد است می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

 

در پروازهایی که ترانزیت بین مسیرها بیشتر از ۸ ساعت باشد و شما نتوانید پرواز دیگری با ترانزیت کمتر انتخاب کنید، ایرلاین موظف است هتل و یا محل استراحتی را برای مسافر آماده کند، پس شما می‌توانید استراحت کافی در محل مناسب داشته باشید.

اما اگر هواپیمایی پروازهای بیشتری داشته باشد و خود شما ترانزیت ۸ ساعته را انتخاب کنید، دیگر ایرلاین مسئولیتی در قبال مکان استراحت شما ندارد، در اینگونه موارد مسافر می‌تواند از قبل با هواپیمایی مورد نظر هماهنگ کرده و با پرداخت هزینه‌ای بیشتر در هتل‌های فرودگاهی اقامت کند.

در ترانزیت‌های کمتر از ۸ ساعت شما می‌توانید از نوشیدنی و غذای رستوران‌ها و کافه‌های سالن ترانزیت در فرودگاه استفاده کنید و از گشت و گذار درfree shop فرودگاه لذت ببرید، اما توجه کنید که زرق و برق فرودگاه‌ها باعث حواس پرتی شما نشود، چرا که باعث از دست دادن پرواز بعدی شما می‌شود.

 

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

 

در پایان لازم است بدانید که قوانین ایرلاین ها برای ارائه‌ی خدمات ترانزیت فرودگاهی با یکدیگر متفاوت است، پس قبل از هر تصمیمی برای خرید پرواز با ایرلاین یا آژانس هواپیمایی خود مشورت کنید.

 

برای خرید بلیط اینترنتی هواپیما و آگاهی از نحوه خرید و قوانین ایرلاین‌ها به صفحه خرید بلیط هواپیما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک مراجعه کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

نظرات شما عزیزان

  • حمیدرضا
    حمیدرضا ارسال شده در 4 سال پیش

    سپاس از توضیحات جامع و مفید شما .

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 4 سال پیش

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر. سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید