بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 21 ژوئن 2020
Loading...

بدون شناختن بهترین رستوران‌های استانبول وارد این شهر نشوید! حتما شنیده‌اید که می‌گویند هر چه گزینه‌های بیشتری پیش‌رو داشته باشید انتخاب سخت‌تر خواهد شد. در شهر استانبول معنی این جمله به ظاهر ساده را درک خواهید کرد چرا که در این  شهر شلوغ و پرجنب‌وجوش با وجود داشتن رستوران‌های بسیار، پیدا کردن جایی که باب میل شما باشد زمان زیادی را خواهد گرفت. از این رو خواندن این مطلب کار شما را راحت‌تر کرده و با بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی استانبول آشنا می‌کند.

تور استانبول را با خیابان‌های پرجنب‌وجوش، تفریحات مهیج و رستوران‌های رنگارنگ خیابا‌ن‌های تکسیم و استقلال به‌یادمی‌آوریم. رستوران‌های استانبول از پرطرفدارترین و مهیج‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند که با انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی از گردشگران پذیرایی کرده و خاطره‌انگیزترین لحظات سفر را برایتان رقم می‌زنند. (بلیط تهران استانبول)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین رستوران‌های استانبول

.

رستوران لوکانتا مایا (lokanta maya)

رستوران لوکانتا مایا در بین مشهورترین رستوران‌های استانبول قرار می‌گیرد. شهرت این رستوران به‌اندازه‌ای است تقریبا بیشتر ساکنان استانبول آن را می‌شناسند و در بیشتر ساعات روز صف‌های طولانی را در مقابل آن خواهیم دید.

لوکانتا مایا بیشتر معروفیت خود را مدیون سرآشپز خلاقش “دیدم شنول” است. این سرآشپز خلاق غذاهای محلی ترکی و غذاهای لذیذ فصلی را با هنر ترکیب کرده و سرو می‌کند. ۲ غذای مجوش و زوکینی فریترز از پرطرفدارترین غذاهای رستوران هستند و افراد بسیاری برای سرو آن‌ها لوکانتا مایا را انتخاب می‌کنند. نکته جالب اینکه به دلیل استقبال استانبولی‌ها از این غذاها، سرآشپز دستور غذاها را برای مشتریان بر روی آیینه رستوران نوشته است.

فضای رستوران با رنگ‌های گرم تزیین شده و میز و صندلی‌ها با تم قهوه‌ای روشن و مشکی محیطی دوستانه را ایجاد کرده‌اند. اگر طرفدار غذاهای ترکی هستید، این رستوران می‌تواند انتظار شما را از یک غذای لذیذ محلی برآورده کند.

آدرس:  Halaskargazi, 53, Rumeli Cd., 34371 Şişli/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و ۷ غروب تا ۱ نیمه شب باز است.

رستوران سانس (Sans)

در رستوران سانس انواع غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و البته ترکی سرو می‌شود. این رستوران در محوطه‌ای ویلایی با دو فضای سرباز و سرپوشیده قرار دارد و سرو غذاهای با کیفیت، قیمت مناسب و البته دکوراسیون داخلی زیبا آن را در لیست بهترین رستوران‌های استانبول قرار داده است.

در منو رستوران سانس انواع پیش‌غذا، غذا و دسر بین‌المللی را می‍توان دید. تمامی غذاها با بهترین مواد اولیه تهیه شده و داشتن تزیینات زیبا آن‌ها را خوش‌‍طعم‌تر هم می‌کند. دو فضای داخلی و بیرونی رستوران با میز و صندلی‌های مدرن تزیین شده و عطر گل‌های تازه در سراسر رستوران به مشام می‌رسد. البته به خاطر داشته باشید که محوطه باغ رستوران فقط در فصل‌های بهار و تابستان قابل استفاده می‌باشد.

قابلیت رزرو میز برای مراسم خاص، داشتن چشم‌انداز عالی، پارکینگ اختصاصی و اینترنت رایگان از دیگر ویژگی‌های رستوران سانس در استانبول هستند.

آدرس: Hacı Adil Caddesi Palmiye Sokak No:1, 1. Levent, 34330, Turkey

ساعات کاری: رستوران از ساعت ۱۱:۳۰ ظهر تا ۱۱:۳۰ شب باز است.

رستوران وای نات (Why not)

کسانی که به دنبال رستورانی با فضای آرام، صمیمانه، غذاهای ترکی، آسیایی و اروپایی با قیمتی مناسب می‌گردند، بی شک رستوران وای نات بهترین گزینه‌ای است که می‌توانند انتخاب کنند. این رستوران در بین کاربران وبسایت تریپ ادوایزر هم توصیه شده و در میان بهترین رستوران‌های استانبول قرار گرفته است.

بدون تردید نام کباب ترکی بسیار به گوشتان خورده و حتی ممکن است آن را در رستوران‌های ایران هم امتحان کرده باشید، رستوران وای نات یکی از خوش‌طعم‌ترین و منحصربه‌فرترین کباب‌های ترکی در دنیا را سرو می‌کند. این رستوران در بین گیاه‌خواران هم بسیار محبوب می‌باشد چرا که بخشی از منو آن به غذاهای گیاهی لذیذ و متنوع اختصاص دارد.

تعدادی از میز و صندلی‌های وای نات در فضای بیرونی رستوران چیده شده‌اند از این رو می‌توانید همزمان با سرو غذا از مناظر زیبای استانبول هم لذت ببرید.

آدرس: Piyerloti Cad. No 45/A | Sultanahmet, Istanbul 34000, Turkey

ساعات کاری: رستوران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب باز است.

رستوران اوتانتیک (Otantik)

اوتانتیک از معروفترین رستوران‌های استانبول است که در آن می‌توان بهترین غذاهای ترکی را سرو کرد. فضای این رستوران مانند غذاهایش با وسایل قدیمی و سنتی ترکی تزیین شده و شما می‌توانید از گوش دادن به موسیقی سنتی همزمان با سرو غذا لذت ببرید.

گزلمه از بهترین غذاهایی است که در رستوران اوتانتیک سرو می‌شود. این غذا نوعی نان محلی است که با مواد مختلف پر شده و تمام مراحل تهیه آن مقابل چشم مشتری انجام می‌شود. بره کباب با مزه ترد و آبدار از دیگر غذاهای پرطرفدار اوتانیک است که مردم را از سراسر استانبول به سمت این رستوران می‌کشاند. اگر رستوران اوتانیک را برای سرو غذا انتخاب کرده‌اید حتما دسر گولاچ را جز منو انتخابی خود قرار دهید.

رستوران اوتانیک غذاهای لذیذ خود را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می‌دهد.

آدرس: Hüseyinağa, İstiklal Cd. 80/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: این رستوران دارای منو صبحانه بوده و از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ نیمه شب باز است.

رستوران ۳۶۰ (Istanbul 360 )

چنانچه می‌خواهید یک شب رویایی در استانبول را سپری کنید به رستوران ۳۶۰ بروید. این رستوران بر روی بام یکی از بلندترین ساختمان‌های استانبول قرار گرفته و با داشتن دیوارهای شیشه‌ای نمایی فوق‌العاده از برج گالاتا و تنگه بسفر را مقابلتان قرار می‌دهد.

انواع غذاهای ترکی، هندی، ایتالیایی و حتی مدیترانه‌ای را در منو این رستوران می‌توان دید. اما چیزی که بیشتر از همه رستوران ۳۶۰ را بر سر زبان‌ها انداخته دسرها و نوشیدنی‌ها خوش‌طعم و متنوع است. انواع نوشیدنی‌های محلی که در کنار غذاهای لذیذ ارائه می‌شوند لذت سرو غذا را چندین برابر می‌کنند. علاوه براین در برخی از شب‌ها میهمانان می‌توانند به تماشای موسیقی زنده که توسط هنرمندان ترک اجرا می‌شود بنشینند.

آدرس: Tomtom, İstiklal Cd. No:163 K: 8, İstiklal Cd., 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ نیمه شب باز است.

مطالب مرتبط

بناهای عثمانی، گواهی بر شکوه و عظمت استانبول

۶ کاری که در میدان تکسیم استانبول می‌توان انجام داد

۶ ترفند ساده برای سفر ارزان به استانبول

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید