با زیباترین سواحل قشم آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 2 فوریه 2023
Loading...

قشم یعنی زندگی یعنی صــــــــــفا،غم شده دور از دیار نیکـــــــــــــــمان،قشم یعنی شهر صیاد و هور،شهر موج و باد هست این آشــــیان، جزیره قشم با دنیایی از زیبایی‌های بی‌پایان به استقبال میهمانان خود می‌رود و سواحل بخش مهمی از این زیبایی‌های این جزیره بکر و مرموز را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه با زیباترین سواحل قشم آشنا می‌شویم.

تور قشم هم برای طرفداران گردشگری در طبیعت و کشف مکان‌های مرموز و هم برای عاشقان دریا و تفریحات ساحلی پکیجی کامل و ایده آل است. موج‌های آرام و طبیعتی بکر از ویژگی‌های اصلی سواحل قشم هستند که گردشگران را شیفته خود می‌کنند.

بهترین سواحل قشم

بکر و رویایی دو واژه‌ای هستند که برای توصیف ساحل های قشم می‌توان به کار برد. سواحلی که در عین سادگی گردشگران را شیفته خود کرده و سرشار از آرامش هستند. در ادامه با بهترین سواحل قشم برای شنا و سایر تفریحات آبی آشنا می‌شویم:

ساحل نقره‌ای قشم

درخشش هم‌زمان آب و خاک در شب صحنه‌ای رؤیایی را در سواحل نقره‌ای بوجود می‌آورند. گویی که صدها ستاره همزمان بر زمین فرود آمده و نورافشانی می‌کنند. براستی که ساحل نقره‌ای برازنده‌ترین نام برای این منطقه بکر و استثنایی می‌باشد.

جالب است بدانید که ساحل نقره‌ای تمام زیبایی و معروفیت خود را مدیون وجود فلس‌های ماهی‌ها و برخی کانی‌هاست. موادی که با موج‌ها به ساحل رسیده و بر اثر تابش نور ماه، ساحلی اکلیلی را ایجاد می‌کنند. این ساحل زیبا در جزیره هنگام قرار گرفته و بهترین راه برای دیدن زیبایی‌های آن یک قایق سواری جذاب شبانه است.

فراموش نکنید که در حال حاضر به دلیل برداشت غیراخلاقی برخی از گردشگران از خاک ساحل، امکان قدم زدن در آن وجود ندارد.

ساحل سوزا قشم

سوزا از آرام‌ترین سواحل قشم و محلی مناسب برای قدم زدن بروی شنا و تمدد اعصاب می‌باشد. این منطقه به عنوان کمپ ساحلی نیز شناخته شده و پارک بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی، فضای مخصوص دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی و محل‌هایی برای اقامت از امکانات آن به شمار می‌رود. در این کمپ می‌توانید به دور از هیاهو در کنار دریا قدم زده و با گوش سپردن به صدای امواج دریا آرامش محض جنوب را تجربه کنید.

همچنین کمی آنطرف‌تر از ساحل انواع تفریحات آبی و مناظر بکر از جمله آب انبار بی‌بی، پارک کروکدیل نوپک قشم، ساختمان قدیمی گمرک و دره‌های طبیعی و تنگه‌ها آماده‌اند تا میهمانان جزیره قشم را سورپرایز کنند. ساحل سوزا در شهر سوزا قشم و نزدیکی بلوار ساحلی قرار گرفته است.

ساحل زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون تمام انتظارات میهمانان قشم را از یک مقصد ساحلی برآورده می‌کند. این پارک دارای یک فضای سبز پر از درختان نارگیل به همراه آلاچیق‌های دنج است و گردشگران می‌توانند از پیاده‌روی در مسیرهای مخصوص و سرسبز لذت برده، والیبال و فوتبال ساحلی بازی کرده، با ثبت نام در کلاب غواصی، سفری اسرارآمیز در اعماق آب‌های جنوب را تجربه کرده و حتی از کنسرت‌های شبانه‌ای که گاها در فضای پارک برگزار می‌شود لذت ببرند.

علاوه بر این وجود تفریحات متنوع مانند جت اسکی، اسکی روی آب، قایق بنانا، شاتل، پاراگلایدر سواری، پارک بازی کودکان و انواع رستوران با غذاهای متنوع و لذیذ از عواملی هستند که جذابیت پارک ساحلی زیتون را برای گردشگران چندین برابر می‌کنند. این پارک در خیابان دریا قشم قرار گرفته است.

جزایر ناز

جزایر ناز از خاص‌ترین سواحل قشم و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جزیره شناخته می‌شود. این جزیره جزر و مدی غیر عادی دارد که باعث معروفیت آن در میان گردشگران شده است. اگر به موقع به این جزر و مد برسید می‌توانید تا یک کیلومتر در کف دریا بدون آنکه خیس شوید پیاده‌روی کنید.

نکته جالب اینکه هنگام جزر سه صخره از آب بیرون آمده و راه شنی باریکی به وجود آمده که ناز را به قشم وصل می‌کنند. شاید به دلیل همین جزر و مد غیرعادی و بیرون آمدن صخره‌ها و راه‌های آبی متفاوت است که نام ناز را بر روی جزیره گذاشته‌اند. در کنار این پدیده منحصربه‌فرد طبیعی آفرود سواری، شتر سواری، پاراگلایدر، پاراموتور و چتربازی از دیگر تفریحات جزیره ناز به شمار می‌روند.

ساحل روستای لافت

خانه‌هایی که به سبک خانه‌های بادگیری یزد ساخته شده‌اند اولین صحنه‌ای ست که در بدو ورود نظر گردشگران روستای لافت را به سوی خود جلب می‌کند. بادگیرهایی که برگرفته از سنت قشم بوده و همچنان نیز در ساخت خانه‌ها استفاده می‌شود.

در کنار معماری جذاب، روستای لافت میزبان یکی از زیباترین سواحل قشم است. ساحلی با موج‌های آرام که جاذبه‌های تاریخی بسیاری را نیز در اطراف خود دارد. انواع قایق‌های گردشگری و کشتی‌ها چشم‌انداز دریا را تماشایی‌تر کرده و گردشگران می‌توانند از این مناظر برای عکاسی و ثبت خاطرات سفر استفاده کنند. پارک ساحلی، قسمتی از جنگل‌های حرا، چندین قلعه‌ باستانی و آب انبارها از دیگر جاذبه‌های روستای لافت هستند. این روستا به همراه ساحل زیبایش در ۶۰ کیلومتری جزیره قشم قرار گرفته‌اند.

ساحل روستای سلخ

اگر به دیدن سنت‌های اصیل قشم علاقه دارید حتماً بازدید از روستا و ساحل سلخ را در میان برنامه سفر خود به جزیره قشم قرار دهید. جزیره‌ای که عدم معروفیتش به سود آن تمام شده و همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. ساحل روستای سلخ محیطی بسیار آرام داشته و برای طرفداران آرامش و تمدد اعصاب بسیار دنج و دلخواه است.

ساکنان روستای سلخ سنت‌هایی شبیه به آفریقایی‌ها و هندی‌ها دارند که بسیار به آن پایبند بوده و در به جا آوردن مراسمات بسیار سختگیر هستند. این روستای دنج و زیبا در ۷۵ کیلومتری جزیره قشم قرار گرفته است.

بهترین ساحل قشم

دو ساحل نقره‌ای و سوزا را می‌توان بهترین ساحل قبشم دانست. در ساحل نقره‌ای می‌توان همزمان با گوش دادن به صدای دریا از درخشش ماسه‌های نرم لذت ببرید. ساحل سوزا نیز با فضای آرام و بکر تفریحاتی مانند دوچرخه سواری و پارک مخصوص بازی کودکان را در اختیارتان قرار می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت که سو‌‌احل قشم لوکس بودن سواحل کیش  را ندارند اما فضای بکر آن‌ها زبانزد بوده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

سوالات متداول

بهترین ساحل قشم برای شنا کدام است؟

دو ساحل سوزا و زیتون از بهترین ساحل های قشم برای شنا هستند.

ساحل زیتون قشم چه امکاناتی دارد؟

تفریحات آبی متنوع، زمین بازی مخصوص کودکان، اسب سواری و شتر سواری از امکانات مجموعه تفریحی زیتون در قشم هستند.

بیشتر بخوانید …

بهترین فصل سفر به قشم

اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم یا هتل؟

همه چیز درباره هزینه‌های تور قشم

برای مشاهده قیمت و خرید تور قشم از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور قشم
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید