با زیباترین سواحل قشم آشنا شوید

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 1 جولای 2024
Loading...

جزیره قشم، با سواحل بی‌نظیر و طبیعت بکر خود، بهشت گردشگران طبیعت‌دوست و علاقه‌مندان به دریا و تفریحات ساحلی است. سواحل قشم، با موج‌های آرام و مناظر خیره‌کننده، مکانی ایده‌آل برای استراحت و آرامش هستند. در این جزیره می‌توان به سواحل زیبایی همچون ساحل نقره‌ای، ساحل سوزا، ساحل زیتون، جزایر ناز، و سواحل بکر روستاهای لافت و سلخ اشاره کرد. هر یک از این سواحل با ویژگی‌های خاص خود، داستانی منحصربه‌فرد برای گفتن دارند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران تور قشم رقم می‌زنند. در این مطلب، با بهترین سواحل قشم و امکانات و زیبایی‌های هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین سواحل قشم

بکر و رویایی دو واژه‌ای هستند که برای توصیف ساحل های قشم می‌توان به کار برد. سواحلی که در عین سادگی گردشگران را شیفته خود کرده و سرشار از آرامش هستند. در ادامه با بهترین سواحل قشم برای شنا و سایر تفریحات آبی آشنا می‌شویم:

ساحل نقره‌ای قشم

درخشش هم‌زمان آب و خاک در شب صحنه‌ای رؤیایی را در سواحل نقره‌ای بوجود می‌آورند. گویی که صدها ستاره همزمان بر زمین فرود آمده و نورافشانی می‌کنند. براستی که ساحل نقره‌ای برازنده‌ترین نام برای این منطقه بکر و استثنایی می‌باشد. جالب است بدانید که ساحل نقره‌ای تمام زیبایی و معروفیت خود را مدیون فلس‌ ماهی‌ها و برخی کانی‌هاست. موادی که با موج‌ها به ساحل رسیده و بر اثر تابش نور ماه، ساحلی اکلیلی ایجاد می‌کنند. این ساحل زیبا در جزیره هنگام قرار گرفته و بهترین راه برای دیدن زیبایی‌های آن یک قایق سواری جذاب شبانه است. فراموش نکنید که در حال حاضر به دلیل برداشت غیراخلاقی برخی از گردشگران از خاک ساحل، امکان قدم زدن در آن وجود ندارد.

آدرس: جزیره هنگام

امکانات: قایق سواری شبانه و مشاهده درخشش فلس‌ ماهی‌ها و کانی‌ها

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

ساحل سوزا قشم

سوزا از آرام‌ترین سواحل قشم و محلی مناسب برای قدم زدن بروی شنا و تمدد اعصاب می‌باشد. این منطقه به عنوان کمپ ساحلی نیز شناخته شده و پارک بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی، فضای مخصوص دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی و محل‌هایی برای اقامت از امکانات آن به شمار می‌رود. در این کمپ می‌توانید به دور از هیاهو در کنار دریا قدم زده و با گوش سپردن به صدای امواج دریا آرامش محض جنوب را تجربه کنید. همچنین کمی آنطرف‌تر از ساحل انواع تفریحات آبی و مناظر بکر از جمله آب انبار بی‌بی، پارک کروکدیل نوپک قشم، ساختمان قدیمی گمرک و دره‌های طبیعی و تنگه‌ها آماده‌اند تا میهمانان جزیره قشم را سورپرایز کنند.

آدرس: شهر سوزا، نزدیکی بلوار ساحلی

امکانات: کمپ ساحلی، پارک بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی، فضای مخصوص دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی، محل‌های اقامت

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

ساحل زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون تمام انتظارات میهمانان قشم را از یک مقصد ساحلی برآورده می‌کند. این پارک دارای یک فضای سبز پر از درختان نارگیل به همراه آلاچیق‌های دنج است و گردشگران می‌توانند از پیاده‌روی در مسیرهای مخصوص و سرسبز لذت برده، والیبال و فوتبال ساحلی بازی کرده، سفری اسرارآمیز در اعماق آب‌های جنوب را تجربه کرده و حتی از کنسرت‌های شبانه‌ای که گاها در فضای پارک برگزار می‌شود لذت ببرند. علاوه بر این وجود تفریحات متنوع مانند جت اسکی، اسکی روی آب، قایق بنانا، شاتل، پاراگلایدر سواری، پارک بازی کودکان و انواع رستوران با غذاهای متنوع و لذیذ از عواملی هستند که جذابیت پارک ساحلی زیتون را برای گردشگران چندین برابر می‌کنند.

آدرس: خیابان دریا قشم

امکانات: فضای سبز با درختان نارگیل، آلاچیق، مسیرهای پیاده‌روی، کلاب غواصی، والیبال و فوتبال ساحلی، جت اسکی، اسکی روی آب، قایق بنانا، شاتل، پاراگلایدر، پارک بازی کودکان، رستوران‌های متنوع

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

جزایر ناز

جزایر ناز از خاص‌ترین سواحل قشم و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جزیره شناخته می‌شود. این جزیره جزر و مدی غیر عادی دارد که باعث معروفیت آن در میان گردشگران شده. اگر به موقع به این جزر و مد برسید می‌توانید تا یک کیلومتر در کف دریا بدون آنکه خیس شوید پیاده‌روی کنید! نکته جالب اینجاست که  هنگام جزر سه صخره از آب بیرون آمده و راه شنی باریکی به وجود آمده که ناز را به قشم وصل می‌کند! شاید به دلیل همین جزر و مد غیرعادی و بیرون آمدن صخره‌ها و راه‌های آبی متفاوت است که نام ناز را بر روی جزیره گذاشته‌اند. در کنار این پدیده منحصربه‌فرد طبیعی آفرود سواری، شتر سواری، پاراگلایدر، پاراموتور و چتربازی از دیگر تفریحات جزیره ناز به شمار می‌روند.

آدرس: جنوب شرقی جزیره قشم

امکانات: آفرود سواری، شتر سواری, پاراگلایدر، پاراموتور، چتربازی

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

بیشتر بخوانید …

بهترین فصل سفر به قشم

اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم یا هتل؟

همه چیز درباره هزینه‌های تور قشم

 

ساحل روستای لافت

خانه‌هایی که به سبک خانه‌های بادگیری یزد ساخته شده‌اند اولین صحنه‌ای ست که در بدو ورود نظر گردشگران روستای لافت را به سوی خود جلب می‌کند. بادگیرهایی که برگرفته از سنت قشم بوده و همچنان نیز در ساخت خانه‌ها استفاده می‌شود. در کنار معماری جذاب، روستای لافت میزبان یکی از زیباترین سواحل قشم است؛ ساحلی با موج‌های آرام که جاذبه‌های تاریخی بسیاری را نیز در اطراف خود دارد. انواع قایق‌های گردشگری و کشتی‌ها چشم‌انداز دریا را تماشایی‌تر کرده و گردشگران می‌توانند از این مناظر برای عکاسی و ثبت خاطرات سفر استفاده کنند. پارک ساحلی، قسمتی از جنگل‌های حرا، چندین قلعه‌ باستانی و آب انبارها از دیگر جاذبه‌های روستای لافت هستند.

آدرس: ۶۰ کیلومتری جزیره قشم

امکانات: پارک ساحلی، قسمتی از جنگل‌های حرا، قلعه‌های باستانی، آب انبارها، قایق‌های گردشگری

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

ساحل روستای سلخ

اگر به دیدن سنت‌های اصیل قشم علاقه دارید حتماً بازدید از روستا و ساحل سلخ را در میان برنامه سفر خود به جزیره قشم قرار دهید. جزیره‌ای که عدم معروفیتش به سود آن تمام شده و همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است! ساحل روستای سلخ محیطی بسیار آرام داشته و برای طرفداران آرامش و تمدد اعصاب بسیار دنج و دلخواه است. ساکنان روستای سلخ سنت‌هایی شبیه به آفریقایی‌ها و هندی‌ها دارند که بسیار به آن پایبند بوده و در به جا آوردن مراسمات بسیار سختگیر هستند.

آدرس: ۷۵ کیلومتری جزیره قشم

امکانات: آرامش و تمدد اعصاب، بازدید از سنت‌های اصیل قشم

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

ساحل نقاشه قشم

ساحل نقاشه با آب‌های زلال و شفاف، شن‌های سفید و مناظر طبیعی اطراف، یکی از زیباترین سواحل قشم است. این ساحل همچنین مکان مناسبی برای غواصی، شنا و کایت‌سواری است. با وجود اینکه دسترسی به این ساحل کمی سخت است، اما بکر بودن و آرامش آن ارزش دیدن را دارد.

آدرس: غرب جزیره قشم

امکانات: غواصی، شنا، کایت‌سواری

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

ساحل کانی

ساحل کانی با شن‌های طلایی و آب‌های زلال، مکانی عالی برای استراحت و آرامش است. این ساحل که در نزدیکی روستای کانی واقع شده، فرصت‌هایی برای شنا، آفتاب گرفتن و پیک‌نیک را فراهم می‌کند و همچنین دارای امکاناتی نظیر آلاچیق و سرویس بهداشتی است.

آدرس: نزدیکی روستای کانی

امکانات: آلاچیق، شن‌های طلایی، مناسب شنا و آفتاب گرفتن

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

ساحل گورزین

ساحل گورزین که در نزدیکی روستای گورزین قرار دارد، با شن‌های نرم و آب‌های آرام، مکانی ایده‌آل برای خانواده‌ها و کودکان است. این ساحل همچنین به خاطر مناظر زیبای طلوع و غروب خورشید معروف است و فرصت‌هایی برای عکاسی و قدم زدن در طول ساحل فراهم می‌کند.

آدرس: نزدیکی روستای گورزین

امکانات: شن‌های نرم، مناظر زیبای طلوع و غروب خورشید، مناسب عکاسی و قدم زدن

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز

سخن پایانی

جزیره قشم با سواحل متنوع و زیبایش، تجربه‌ای بی‌نظیر از آرامش، طبیعت بکر و تفریحات دریایی را به شما هدیه می‌دهد. هر ساحل با ویژگی‌های خاص خود، داستانی متفاوت برای گفتن دارد و سفری فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. پس در هر فصلی که به قشم سفر می‌کنید، بازدید از این سواحل زیبا را از دست ندهید و از آرامش و زیبایی‌های طبیعی این جزیره لذت ببرید. در مجموع می‌توان گفت که سو‌‌احل قشم لوکس بودن سواحل کیش  را ندارند اما فضای بکر آن‌ها زبانزد بوده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.  اگر می‌خواهید در تور قشم شرکت کرده و تجربه‌های جدید رقم بزنید یا اینکه به تنهایی سفر کنید، جهت خرید بلیط و مطلع شدن جزئیات تور قشم می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره‌ی ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس حاصل فرمایید. 

سوالات متداول

بهترین ساحل قشم برای شنا کدام است؟

دو ساحل سوزا و زیتون از بهترین ساحل های قشم برای شنا هستند.

ساحل زیتون قشم چه امکاناتی دارد؟

تفریحات آبی متنوع، زمین بازی مخصوص کودکان، اسب سواری و شتر سواری از امکانات مجموعه تفریحی زیتون در قشم هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور قشم از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور قشم
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید