با جاذبه های دیدنی شهر مانلی (مانالی) هند آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 17 ژانویه 2023
Loading...

چه اهل تنها سفر کردن و مقاصد آرام باشید، چه اهل سفرهای گروهی پرماجرا و یا حتی اگر به دنبال مقصدی رویایی برای گذراندن ماه عسل خود هستید شهر مانلی با کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت سرسبز آماده است تا با جاذبه‌های متنوع از شما پذیرایی کند. این شهر با تپه‌های سرسبز به بهشت هند شهرت داشته و ارزشمندترین جاذبه‌های تاریخی دنیا در خود دارد. هتل‌های ۴ و ۵ ستاره مدرن نیز میهمان نوازی مانلی را تکمیل می‌کنند. اگر قصد سفر به این شهر تفریحی را دارید، در اینجا لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی در مانالی را معرفی می‌کنیم.

در این مطلب می‌خواهیم به یکی از مناطق کمتر شناخته شده اما بی‌نظیر در هند سفر کنیم. شهر مانلی یا مانالی که از زیبایی‌های طبیعی سهم خود را گرفته و در کنار آن به داشتن بناهای تاریخی ارزشمند معروف است. گردشگران تور هند که این شهر را برای اقامت انتخاب کرده‌اند می‌توانند انواع ماجراجویی مانند کوهنوردی، گشت و گذار در میان طبیعت، پاراگلایدر سواری یا صخره نوردی را تجربه کنند.

تاریخچه شهر مانلی

شهر مانلی در نزدیکی شهر کواو در ایالت هیماچال پرادش هند قرار گرفته است. این شهر با دهلی نو پایتتخت هندوستان حدود ۳۳۸ کیلومتر فاصله دارد. مانالی را می‌توان اولین راه ارتباطی هند و چین برای تجارت دانست. این شهر به عنوان دروازه تجاری منطقه لاهاول به شمار می‌رود. مانلی علاوه بر ارزش تاریخی از نظر گردشگری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بیشتر هندی‌ها این شهر را برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم تور هند را بری سفر خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید با محلی‌ها همراه شده و برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گشت و گذار در طبیعت به مانلی بروید.

معبد طلایی امریتسار | Sri Harmandir Sahib

معبد طلایی امریتسار از معروفترین جاذبه های گردشگری شهر مانلی است که توسط شخصی به نام رام داس ساخته شد. این بنا به سال ۱۵۷۷ تعلق داشته و ساخت آن در سال ۱۶۰۴ به پایان رسید. استفاده از تزیینات طلایی بسیار زیبا در معبد دلیلی شد بر آن که به نام معبد طلایی معروف شود. معماری معبد  از معماری هند و اسلامی الهام گرفته شده و برای تزیین آن از مجسمه‌‎های گل و حیوانات استفاده شده است. تمام این نقش‌ها بر روی قسمت مرمرین که در زیر بخش طلایی هستند دیده می‌شوند. گنبد طلایی معبد نیز به صورت گل نیلوفر به عنوان نماد خلوص و پاکی طراحی شده است.

تاج محل  Taj Maha l

تاج محل نماد بی چون و چرای کشور هند است و به جرات می‌توان گفت کمتر کسی ست که نام آن را نشنیده باشد. نمادی که قدرت عشق را به تصویر کشیده و قرن‌ها قدمت دارد. علاوه بر داستان عشق پرشور پادشاه هند به همسر ایرانی‌اش، سبک معماری تاج محل است که آن را بسیار منحصربه‌فرد می‌کند. طراحی اسلیمی طاق‌ها، مناره‌ها، گنبد پیازی شکل و خط مشکی منبت‌کاری همه و همه از شاهکارهای معماری تاج محل هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن زیبایی تمام عیار تاج محل سحر یا غروب را انتخاب کنید، زمانی که رنگ بنا بر اثر تابش نور خورشید تغییر می‌کند.

شهر مقدس بنارس | Varanasi

بنارس بزرگترین شهر مقدس هندوهاست که به قرن هشتم پیش از میلاد تعلق داشته و البته هیچوقت مسکونی نبوده است. رودخانه گنگ در این شهر قرار داشته و هر ساله صدها نفر برای غسل در رودخانه راهی شهر مانلی می‌شوند. حضور معبد کاشی ویشواناث در کنار رودخانه گنگ ارزش مذهبی شهر مقدس بنارس را بیشتر کرده است. این معبد در سال ۱۷۸۰ ساخته شده و هفت معبد دیگر اطراف آن را فراگرفته‌اند.  دانشگاه هندو Banaras که در سال ۱۹۱۷ تأسیس شد با یک کتابخانه بسیار عظیم، موزه بهارات کالا باوان با مجموعه‌های زیبایی از نقاشی‌های مینیاتوری، مجسمه‌ها و نمایشگاه‌های تاریخ محلی از دیگر جاذبه های شهر مقدس بنارس هستند.

شهر طلایی جایسالمر | Jaisalmer

جیسالمر ایالتی در راجستان غربی است که در قرون وسطی به عنوان مرکز تجاری منطقه شناخته می‌شد. حضور ماسه‌های زرد رنگ در بیشتر بناهای شهر آن را متمایز کرده و به شهر طلایی مشهور کرد. امروزه نیز عمارت‌های با شکوه به شهر جلوه‌ای ویژه بخشیده‌اند. چندین ذروازه با شکوه و یک قلعه اسرارآمیز از جاذبه‌های شهر طلایی جایسالمر هستند. این قلعه دارای ۹۹ سنگر است و قصر  قرار دارد. برای ساخت قلعه از معماری ایتالیایی و چینی الهام گرفته شده است. در حال حاضر بازدید از بخش‌هایی از قلعه برای عموم آزاد است.

دروازه نمادین هند | India Gate

دروازه نمادین هند با ۲۶ متر ارتفاع در شهر بمبئی قرار گرفته است. این دروازه به مناسبت بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه مری ساخته و مقدمت آن به سال ۱۹۱۱ میلادی برمی‌گردد. دروازه هند طی یک مراسم بسیار باشکوه در سال ۱۹۲۴ افتتاح شد. این بنا در زمان خود به عنوان یکی از مرتفع‌ترین سازه‌های هند به شمار می‌رفت. هر ساله گردشگرانبسیاری برای دیدن دروازه نمادین هند و نقوش برجسته دیوارهایش به بمبئی سفر می‌کنند.

قلعه سرخ دهلی نو | Red Fort

قلعه سرخ همانطور که از اسمش پیداست در شهر دهلی قرار دارد. این قلعه در سال ۱۶۴۸ و به دستور شاه جهان ساخته شد و مدت‌ها به عنوان مقر قدرت و شکوه‌ مغول‌ها شناخته می‌شد. قلعه به دلیل استفاده از ماسه‌های قرمز رنگ به نام قلعه سرخ معروف شد. در محوطه جلویی قلعه یک خندق وجود دارد که برای محافظت از ساکنان و بنا ساخته شده است.  دروازه بسیار زیبای      

مسجد مکه | Mecca Masjid

مسجد مکی در شهر حیدرآباد قرار داشته و از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مانلی شناخته می‌شود. ساخت مسجد در زمان سلطنت محمدقلی قطب شاه آغاز و اتمام آن نزدیکبه ۸۰ سال به طول انجامید. مسجد به قدری بزرگ است که ۱۰۰۰ نمازگزار می‌توانند همزمان در آن به اقامه نماز بپردازند. تخته‌های منفرد گرانیت سیاه که توسط قطارهای به محل کشیده شده‌اند از معروفترین جاذبه مسجد مکی هستند. آجرهای دروازه مسجد از شهر مکه آورده شده‌اند از این رو نام مکه برای مسجد انتخاب شد. دروازه اصلی، میدان بزرگ، یک حوض بزرگ دست‌ساز و اتاقی که گفته می‌شود موهای حضرت محمد را در خود جای داده از دیگر جاذبه های مسجد مکی هستند.

کاخ میسور | Mysore Palace

کاخ میسور که با نام کاخ آمبا ویلاس نیز شناخته می شود، یک اقامتگاه سلطنتی است که در میسورکارناتاکا واقع شده است. این کاخ قبلاً محل اقامت رسمی خاندان وادیار و مقر پادشاهی میسور بوده معماری حیرت انگیز دارد و توسط باغ‌های سرسبز احاطه شده، قصر از سه طبقه ساخته شده و با چندین برج و گنبد تزیین شده است. سقف‌ها و ستون‌های پرآذین در تالار دوربار، غرفه ازدواج باشکوه با کاشی‌های کف لعابدار، شیشه‌های رنگی خیره‌کننده و آثار هنری از جاذبه‌هایی هستند که در کاخ میسور می‌توان دید.

معبد ماها بودی بودگایا | Mahabodhi Temple

ماها بودی بودگایا معبد بودای باستانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، این معبد با قدمت چند صد ساله هر ساله میزبان هزاران بازدید کننده از سراسر جهان است. به گفته تاریخ شناسان نقطه کانونی معبد دقیقا همان مکانی ست که بودا به روشنایی رسید. از این رو بیشتر بازدیدکنندگان معبد راعلاقه مندان به آیین بودا و مدیتیشن تشکیل می‌دهند. در قسمت بالایی معبد هرمی بزرگ قرار دارد که مجسمه طلایی بودا را در خود جای داده است.

فعالیت های تفریحی در شهر مانلی

شهر مانلی به داشتن مراتع سرسبز و کوهستان‌های بلند معروف است. از این رو گردگشران علاقه مند به گل گشت و اهل کوهنوردی را به سوی خود جذب می‌کند. پاراگلایدرسواری، صخره نوردی، کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت از فعالیت‌های تفریحی هستند که در شهر مانلی می‌توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با جاذبه های گردشگری ریشی کش، شهر یوگا در هند

مناظر دیدنی منطقه شگفت انگیز لاداک هند

برای مشاهده قیمت و خرید تور هند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور هند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید