ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای کانادا را بیشتر می‌کند؟ اگر متقاضی ویزای کانادا هستید احتمالا این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده است. با اینکه مدارک ویزا از طرف سفارت کانادا مشخص و تعیین شده است اما ارائه برخی از مدارک اهمیت بیشتری داشته و احتمال دریافت ویزا را بیشتر می‌کند.

قانع کردن افسر سفارت در راستای اینکه شما قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید تاثیر بسیار زیادی در دریافت ویزای توریستی کانادا دارد. این کار با ارائه مدارک محکم و معتبر امکان‌پذیر است. در این مطلب می‌خواهیم درباره این موضوع صحبت کرده و به شما بگوییم کدام مدارک هستند که می‌توانند در این زمینه نقش مثبت داشته باشند.

مدارکی که شانس دریافت ویزای کانادا را بیشتر می‌کنند

با مطالعه این مطلب خواهید فهمید که ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای توریستی کانادا را بیشتر می‌کند.

ارائه گواهی اشتغال به کار و مدارک شغلی معتبر

درابتدای مطلب گفتیم که ارائه دادن مدرکی مبنی بر اینکه شما قصد اقامت دائم در کانادا را نداشته و پس از اتمام تاریخ ویزا، خاک کانادا را ترک می‌کنید در مثبت بودن جواب ویزا بسیار موثر است.

 ارائه گواهی اشتغال به کار یا داشتن مدرک شغلی یکی از مهم‌ترین عواملی است که ثابت می‌کند شما دارای یک شغل ثابت در کشور خود هستید. پس اگر کارمند هستید معرفی نامه خود را به زبان انگلیسی ارائه دهید و اگر صاحب کسب و کار هستید مجوزهای کاری خود را به صورت ترجمه شده همراه با سایر مدارک در وبسایت بارگذاری کنید.

در ادامه لیستی از مدارک ارائه شده در هر زمینه شغلی را بیان می‌کنیم

  • کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان مشخص شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی.
  • کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی ۲ ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت ۴ ماه آخر به لاتین
  • تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • مهندسان: ترجمه نظام‌مهندسی یا جواز ساخت
  • کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه‌ی بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)

ارائه اسناد ملکی

سند ملکی جز مدارکی ست که احتمال دریافت ویزای کانادا را تا حد زیادی بالا می‌برد. چرا که شما با ارائه اسناد نشان می‌دهید در کشور خود دارای ملک و املاک هستید و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. بدین ترتیب تمامی اسناد خود از قبیل خانه، زمین، ماشین، باغ (هر یک را که دارید) پس از ترجمه، همراه با سایر مدارک اسکن کرده و در وبسایت سفارت بارگذاری کنید.

دقت داشته باشید که اسناد از طرف سفارت کانادا استعلام می‌شوند، پس از ارائه اسناد غیرواقعی جدا خودداری شود. چرا که این کار باعث رد شدن جواب ویزای شما از طرف افسر سفارت خواهد شد.

داشتن وابستگی عاطفی در ایران

بخشی از تکمیل فرم ویزای کانادا مربوط به اطلات خانوادگی است. این بخش را به طور کامل، دقیق و صحیح پر کنید. اطلاعات این قسمت نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی دارای اقوام نزدیک و وابستگی عاطفی در ایران بوده و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. (این بخش برای متقاضیان ویزای توریستی و کسانی که دعوت‌نامه ندارند بسیار حائز اهمیت می‌باشد)

اگر به صورت خانوادگی جهت دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده‌اید داشتن اسناد ملکی و شغلی معتبر به اضافه مانده حساب بالا می‌تواند احتمال دریافت ویزا را برایتان بیشتر کند.

مانده حساب و تراکنش‌های بانکی بالا

موجودی حساب و تراکنش‌های بانکی از مدارک بسیار مهم و معتبر در زمینه دریافت ویزای کانادا هستند.

شما می‌خواهید به کشوری سفر کنید که در تمام زمینه‌ها بسیار قانونمند عمل می‌کند، پس دانستن این موضوع که از پس هزینه‌های سفر خود برآمده و این هزینه‌ها از کجا تامین می‌شوند برای سفارت اهمیت دارد.

در اینجا مجددا بحث مدارک شغلی را مطرح می‌کنیم. میزان درآمدی را که در فرم ویزای کانادا اعلام می‌کنید باید با مدارک شغلی و حساب بانکی شما مطابقت داشته باشد. چنانچه در میزان درآمد (مبلغ حساب بانکی) و شغلتان مغایرتی دیده شود نشان از عدم صداقت شما داشته و در نتیجه نهایی ویزا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

نکته آخر در این زمینه اینکه مانده حساب بانکی و تراکنش‌های شما باید نشان دهد که می‌توانید از پس هزینه‌های سفر به کانادا مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و …. را تامین کنید.

داشتن سابقه سفر

سابقه سفر به معنای مسافرت به کشورهای مختلف به ویژه مقاصدی ست که دارای ویزای معتبر هستند. این مسئله جز مدارک لازم برای سفارت کانادا نیست اما داشتن آن می‌تواند تاثیر بسیار مثبت در نتیجه نهایی درخواست ویزای کانادا داشته باشد.

سابقه سفر به کشورهای دارای ویزای معتبر مانند کشورهای اروپایی که نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند، انگلستان، ژاپن، امارات (دبی) و … نشان می‌دهد که شما فردی هستید قانون‌مند که پس از پایان اعتبار ویزا مجددا به کشور خود برمی‌گردید.

مجددا تاکید می‌کنیم که داشتن سابقه سفر از مدارک ضروری برای دریافت ویزای کانادا نیست اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای ویزا به چندین کشورهای اروپایی و … سفر داشته باشید.

مشخص بودن محل اقامت در کشور کانادا

 آخرین مدرکی که می‌تواند شانس دریافت ویزای کانادا را بیشتر کند مشخص بودن محل اقامت در این کشور است. اگر دارای دعوت‌نامه از طرف دوستان یا اقوام خود هستید و می‌خواهید در منزل آن‌ها اقامت داشته باشید به تبع آدرس و سایر مدارک لازم را در بخش دعوت‌نامه تکمیل کرده‌اید. درغیراینصورت پیشنهاد می‌کمنیم یک برنامه سفر دقیق همراه با برگه‌های رزرو هتل و … را ترجمه کرده و همراه با سایر مدارک در وبسایت سفارت بارگذاری کنید.

در انتها لازم به یادآوری است که تمام موارد ذکر شده فقط و فقط احتمال دریافت ویزای کانادا را بیشتر کرده و ارائه آن‌ها تضمینی جهت دریافت صدرصدی ویزا نمی‌باشد. چرا که در نهایت این افسر سفارت است که درباره نتیجه ویزای شما تصمیم می‌گیرد.

بیشتر بخوانید …

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

قیمت ویزای کانادا چقدر است؟

جواب ویزای کانادا چند روز بعد از انگشت‌نگاری مشخص می‌شود؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید