آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی در دنیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 27 دسامبر 2020
Loading...

حتی کریسمس هم از آداب و رسوم عجیب و غریب در امان نمانده است! رسم‌هایی که گاه ترسناک، گاه خنده دار و بعضی هم آنقدر عجیب هستند که غیرقابل باور به نظر می‌آیند. اما این رسوم هر چه قدر هم عجیب، در کشورهای مختلف دنیا به اجرا درآمده و به جاذبه‌ گردشگری تبدیل شده‌اند. در ادامه می‌خواهیم با آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی در نقاط مختاف دنیا آشنا شویم.

تور اروپا در هر فصل از سال جذاب و پرطرفدار است اما سفر به این قاره در ایام کریسمس حال و هوایی دیگر دارد. ایامی که سرد و برفی ست اما جنب و جوش برای خریدهای کریسمسی و کادوهای بابانوئل سرما را لذت‌بخش کرده و به خاطره‌انگیزترین روزهای سال تبدیل می‌کنند. در این بین آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی را نباید فراموش کرد! رسومی که از اعتقادات چند صد ساله به جا مانده و تا به امروز هم پرطرفدار باقی مانده‌اند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی

.

ساحره کریسمس در ایتالیا

تمام مدت سال بچه‌ها سعی می‌کنند رفتاری مناسب داشته باشند تا در ایام کریسمس از بابانوئل کادو بگیرند اما این فقط بابانوئل نیست که با فرا رسیدن سال نو سفر خود را آغاز کرده و نتیجه کارهای خوب بچه‌ها را به آن‌ها می‌دهد، در کشور ایتالیا بیفانا یا همان ساحره مسئولیت این کار کار برعهده دارد.

یکی از آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی در این کشور اینست که زن‌ها لباس‌های مخصوص به تن کرده و در شب سال نو با دادن کادو بچه‌ها را خوشحال می‌کنند. وجود بیفانا کریسمس در ایتالیا را نسبت به سایر نقاط دنیا متفاوت‌تر می‌کند. اگر تور ایتالیا را برای گذراندن تعطیلات کریسمس انتخاب کنید بیفانا را همراه با جعبه‌های کادو در بیشتر شهرهای آن خواهید دید.

همچنین می‌توانید از بیفاناها بخواهید که با دادن کادوی کریسمس به کودکتان آن‌ها را خوشحال کرده و سفر را برای آن‌ها خاطره‌انگیزتر کنید.

خیار مسیح در آلمان

درختان تزیین شده نماد بی چون و چرای کریسمس در سراسر دنیا هستند. اما هر کشور نمادهای مخصوص به خود را برای تزیین درخت دارند. برخی معتقدند که نصب زنگوله در قسمت بالایی درخت خوش شانسی می‌آورد و برخی هم وجود فرشته را در تزیینات درخت خود نشانه داشتن سالی پر از عشق و مهربانی می‌دانند.

درختان کریسمس آلمانی‌ها یکی از آن آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی ست که شب سال نو را در این کشور متفاوت می‌کند. مردم این کشور در شب سال دنو خیارهای تزیین شده را در بین شاخ و برگ درخت پنهان می‌کنند و هر کودکی که خیار بیشتر را در فاصله زمانی کمتر پیدا کند می‌تواند از بابانوئل هدیه بهتری را دریافت کند.

این رسم زیبا در بیشتر شهرهای آلمان اجرا شده و باعث شور و هیجان در کودکان برای رسیدن شب سال نو و گرفتن هدیه از بابانوئل می‌شود.

بابانوئل ترسناک در اتریش

کریسمس شب گرفتن کادو از بابانوئل است. ولی در کشور اتریش همه چیز کمی متفاوت و در برخی از خانه‌ها ترسناک می‌شود و تمام این‌ها بسته به رفتار کودک شما در طول سال دارد.

اگر کودکان اتریشی سالی بدون شیطنطت را سپری کرده باشند با هدایای بابانوئل بهترین شب خود را خواهند داشت اما اگر غیر از این باشد کرم پوس (بابانوئل ترسناک) به جای بابانوئل مهربان به خانه آن‌ها خواهد رفت. البته این فقط یک بازی جهت تشویق کودکان به انجام کارهای خوب است و قرار نیست که اتفاق بدی برای آن‌ها بیافتد.

 طبق این رسم عروسک‌های کرم پوس درکنار بابانوئل در سراسر شهر گردش می‌کنند و به بچه‌ها جهت انجام دادن کارهای بد هشدار می‌دهند. بدیت ترتیب بچه‌ها برای مواجه نشدن با کرم پوس به انجام کارهای خوب تشویق شده و هدیه خود را از بابانوئل مهربان دریافت می‌کنند.

تئودنادال در اسپانیا

کریسمس برای کاتالان‌های اسپانیا اهمیت ویژه‌ای دارد و متفاوت‌تر از هر جای دنیا برگزار می‌شود. عروسک‌های چوبی تئودنادال دلیل تفاوت کریسمس در اسپانیا هستند.

عروسک‌هایی که در شب کریسمس در تمام خانه‌های دیده می‌شوند. برخی عروسک‌ها را با دست‌های خودشان می‌سازند و برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند آن‌ها به صورت حاضری خریداری کنند. این عروسک‌های خندان داستان‌های زیبا و جذابی را با خود به همراه دارند.

در برخی از مناطق اسپانیا بچه‌ها آوازخوان به چوب عروسک‌های چوبی ضربه زده و هدایای خود را دریافت می‌کنند. در بعضی از خانواده‌ها نیز عروسک‌های تئودنال هدایا را در درون خود پنهان کرده‌اند و با بیرون رفتن بچه‌ها از خانه، هدایا از درون عروسک‌ها خارج می‌شود.

در واقع اسپانیایی‌ها هدایای خود را به جای بابانوئل از تئودنادال‌ها می‌گیرند. (خرید تور اسپانیا)

یول کت در ایسلند

باز مهم یک آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی اینبار در کشور ایسلند! یول کت یا گربه بزرگ کریسمس در ایسلند را به یک شب ترسناک تبدیل می‌کند البته نه برای همه!

طبق افسانه‌های قدیمی یول کت یا گربه بزرگ در شب کریسمس در خیابان‌ها پرسه زده و به دنبال افرادی است که هیچ لباس جدیدی برای سال نو تهیه نکرده‌اند. بنابراین تمامی ایسلندی‌ها برای در امان ماندن از یول کت یک لباس نو کوچک تهیه می‌کنند. بدین ترتیب می‌توانند با خیالی آسوده کریسمس را جشن گرفته و از بابانوئل کادو بگیرند.

بیشتر بخوانید …

معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا کدامند؟

۵ رستوران لوکس اروپا

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های اروپا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید