معرفی جاذبه‌های خارق‌العاده کوالالامپور

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 10 آگوست 2019
Loading...

لطفاً با تمام انرژی و البته یک چمدان خالی به مالزی سفر کنید! این سرزمین جاذبه‌های متنوعی را برای شما آماده کرده است که شیره جان شما را می‌کشد و همانند بادکنکی خالی‌شده به سمت خانه‌هایتان می‌فرستد. چمدان را هم بناست هم با سوغاتی پر کنید و هم کلی خاطره فراموش‌نشدنی.

آماده سفر به یک شهر آرام و بی‌نظیر باشید که حسابی می‌توانید در آن بگردید، خرید کنید و خوراکی‌های خوشمزه را در یک شکم گردی تناول فرمایید.

شهرهای آسیایی  اخیراً در جذب توریست در حال رکوردشکنی هستند و حتی گردشگران بهترین کشورهای دنیا را هم مجذوب کرده‌اند. البته علاوه بر جذابیت، مهمان‌نوازی مردم این ناحیه هم در این امر بی‌تأثیر نبوده است. مردم مالایی به‌قدری با شما خونگرم و صمیمی هستند که ممکن است هیچ‌وقت خیال برگشت به خانه را نکنید.

در چند وقت اخیر و با شروع پروازهای ایرعربیا به کوالالامپور، هزینه سفر به این منطقه کاهش‌یافته و شما به‌راحتی می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

به ادامه مطلب بیایید تا با این شهر جادویی آشنا شویم.

بوکیت بینتانگ، خیابانی برای خرید و شکم گردی

اگر  از هرکسی بپرسید که برای خرید و خوردن به کدام منطقه بروم، اولین اسمی که از همه خواهید شنید همین خیابان است.

این خیابان شامل مناطق مختلفی می‌شود که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. انواع مراکز خرید معمولی و لوکس، بهترین رستوران و فست فودهای مطرح دنیا که همه در این خیابان جمع شده‌اند.

برای گشت‌وگذار در این خیابان یک روز هم کافی نیست و حداقل باید چند روزی وقت بزارید اگر می‌خواهید به تمام مراکز آن سر بزنید.

ازجمله مراکز خریدی موجود در کوالالامپور که در این خیابان  وجود دارد می‌توان به پاویلیون، استار هیل گالری، سونگای وانگ پلازا و مغازه‌های کوچک و بزرگ در این محله اشاره کرد.

مراکز خرید کوالالامپور البته در خیابان‌های دیگر هم وجود دارد.

 مراکز خوراکی بوکیت بینتانگ  به معنای واقعی کلمه وسوسه کننده هستند. دوست دارید بعد از خرید چه نوع غذایی بخورید؟ فست فودی، چینی، هندی، ترکی، عربی، مالایی، کره‌ای و یا غذای خیابانی؟ تابلوهای رنگی اغذیه‌فروشان و بوی آن‌ها نمایانگر سبک غذایی آن‌ها است.

یک نکته درخور توجه آن است که غذا در مالزی بسیار ارزان است و از بابت نبود وعده شام یا ناهار در هتل نگران نباشید! شاید بعد از بازگشت از مالزی حسابی وزن اضافه کرده باشید و گوشتالو به خانه برگردید.

از بلندترین آسمان‌خراش دنیا بازدید کنید

برج‌های دوقلوی پتروناس  یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا با ۴۵۲ متر است که در این شهر قرار دارد. در هر برج ۸۸ طبقه وجود دارد و ۷۸ آسانسور در آن فعال است.

این برج‌ها که نماد پیشرفت اقتصادی مالزی به شمار می‌رود توسط دو شرکت کره‌ای و ژاپنی ساخته‌شده‌اند.  هرکدام از آن‌ها وظیفه ساخت یکی از برج‌ها را بر عهده گرفتند.

روایتی از ساخت این برج نقل‌شده است که:  این دو شرکت کره‌ای و ژاپنی برای ساخت این برج شدیداً با یکدیگر  به رقابت می‌پردازند تا هر چه سریع‌تر آن را بسازند. شرکت ژاپنی برنده می‌شود که به‌عنوان اولین گروه، برج خود را بنا کند اما بعد از وارسی متوجه می‌شوند که برج ژاپنی‌ها کج ساخته‌شده و برج کره‌ای‌ها طبق ضوابط و استاندارد بالا رفته است. به همین خاطر پلی میان دو برج قرار می‌گیرد تا هم از برج کج محافظ کند و هم راه ارتباطی بین این دو باشد.

در برج، مرکز خرید سوریا  و آکواریم شیشه‌ای وجود دارد که علاقه‌مندان زیادی جهت بازدید راهی برج می‌شوند.

در مرکز خرید سوریا لوکس‌ترین و گران‌ترین برندهای دنیا اجناس خود را می‌فروشند.

برای ورود به ساختمان حتماً باید اقدام به تهیه بلیط کنید.

فقط روزها به محله چینی‌ها بروید

تقریباً هرکجای کره خاکی که قدم بگذاریم، چینی‌ها زودتر از هرکس دیگر به آنجا پا گذاشته‌اند!

به علت تجارت و سرمایه‌گذاری خوب چین در مالزی، تعداد چینی‌ها و رستوران‌هایشان در این کشور زیاد است. محل چینی‌ها هم در نزدیکی دو جاذبه بالا قرار دارد و مملو از اجناس و فرهنگ چینی است.

خیابانی ریسمان کشیده شده با نوارهای قرمزی که به خط چینی بر روی آن نوشته‌شده، مغازه‌های که اجناس بامزه و چینی می‌فروشند و رستوران‌های بی شمار چینی که وسوسه کننده هم است.

یک توصیه؛ در تاریکی هوا یا شب‌ها از خیر رفتن به محله چینی‌ها بگذرید، چون خطرناک است. گردشگرانی بوده‌اند که از سرقت وسایل خود در شب گلایه کرده‌اند.

معبد پر از انرژی باتوکیو

باتوکیو، یکی از معروف‌ترین معابد هندوها ست که خارج از کشور هندوستان ساخته شده است. این معبد در دل غارهای آهکی ۴۰۰ میلیون ساله قرار دارد و برای عبادت از این معبد باید از پله‌های بی‌شماری بالا بروید تا به مکان اصلی برسید.

وارد این منطقه که شوید، هندی‌های ساری پوش زیادی را خواهید دید که برای عبادت به این منطقه آمده‌اند. مجسمه بزرگ و طلایی یکی از خدایان هندوها، نمای تمام فضا را گرفته است. در درون غار هم مجسمه خدایان و پرستشگاه‌هایی وجود دارد که پیروان این آیین، مشغول به دعا و نذر هستند.

اگر قصد بازدید از غار را دارید کفش مناسب پا کنید چون باید بی‌نهایت پله را بالا بروید تا وارد غار شوید. در غار هم اگر دوست داشتید یک خاله هندی وسط پیشانی خود بگذارید و مانند هندوها شوید. البته ماده آن از فضولات گاو تهیه‌شده است.

یک نکته: اسم دیگر این مکان غار میمون‌ها است که همان‌طور که از نام آن برمی‌آید اینجا پر از میمون‌های سفید بازگوش است. این حیوانات به شکل نه خیلی مسالمت‌آمیز در کنار انسان‌ها رفت‌وآمد می‌کند.

این میمون‌ها بسیار بازیگوش و فضول هستند و اگر در دست شما خوراکی یا گوشی موبایل ببینند از دستتان می‌دزدند. گویا پیشرفت تکنولوژی وارد قلعه حیوانات هم شده چون اگر تلفن یا دوربین دیجیتال شما را بگیرند، باید برای همیشه قید آن را بزنید چون پس دادنی در کار نیست.
پس بی‌تفاوت از کنارشان گذر کنید و به آن‌ها هیچ محبتی نکنید تا کاری با شما نداشته باشند.

برای اطلاع از قیمت تور مالزی با همکاران ما در بخش فروش آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید