هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و از معتبرترین ایرلاین‌های دنیا است. دفتر مرکزی این هواپیمایی شهر دبی در امارات متحده عربی می‌باشد. هواپیمایی امارات با دارا بودن شبکه پروازی گسترده و خدمات بسیار عالی توانسته به یکی از غول‌های هواپیمایی تبدیل شود و نقش پررنگی را در جابجایی مسافر به اقصی نقاط دنیا ایفا کند.

هواپیمایی امارات در سال ۱۹۸۵ توسط خانواده سلطنتی دبی تأسیس شد و تنها با دو فروند هواپیما آغاز به کار کرد. اولین پرواز این هواپیمایی از دبی به مقصد کراچی انجام شد و با بعدها با خرید ۱۳۱ هواپیمای ایرباس و ۱۲ هواپیمای بوئینگ پروازهای خود را به سایر نقاط دنیا گسترش داد. این شرکت در حال حاضر با در اختیار داشتن مدرن‌ترین هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در هفته بیش از ۳۶۰۰ پرواز به ۱۴۰ نقطه از دنیا انجام می‌دهد. هواپیمایی امارات توانست رکورددار اولین پرواز بدون توقف از آسیا به امریکای جنوبی را از آن خود کند و تا مدت‌ها یکه‌تاز پروازهای بدون توقف در مسیرهای طولانی مدت باشد.

شعار اولیه هواپیمایی امارات «به اکتشاف ادامه بدهید بود» این شعار بعدها جای خود را به «بازدید از دبی، پرواز امارات» داد و امروزه نیز با شعار «سلام فردا» فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

ناوگان هوایی امارات

شرکت امارات بزرگ‌ترین مشتری‌ شرکت‌های ایرباس و بوئینگ است. این شرکت حدوداً ۱۰۰ هواپیمای ایرباس و ۱۳۰ هواپیمای بوئینگ را در ناوگان هوایی خود داشته و تعدادی هواپیما را نیز در دست سفارش دارد. عمر این هواپیماها با میانگین ۵ سال و نیم تخمین زده شده است. ازاین‌رو امارات را می‌توان از نظر سن ناوگان هوایی شرکتی جوان به شمار آورد.

کلاس‌های پروازی امارات

خرید بلیط هواپیما امارات در سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس امکان‌پذیر است. هر کدام از این ۳ کلاس پروازی امکانات و خدمات خاص خود را ارائه می‌دهند.

کلاس اکونومی: صندلی‌های اکونومی ارزان‌ترین صندلی‌های این ایرلاین هستند؛ اما در این کلاس پروازی خدمات ویژه‌ای برای مسافران در نظر گرفته شده است. صندلی‌های بسیار راحت با فضای باز زیاد، مانیتورهای شخصی با امکان انتخاب بیش از ۳۵۰۰ فیلم و آهنگ در مسیرهای طولانی، دسترسی به اینترنت در کابین و امکان برقراری تماس از طریق رومینگ در پروازهای ایرباس A380 و بوئینگ ۷۷۷، وجود شارژ در صندلی، امکان سفارش غذاهای دلخواه و رژیمی قبل از پرواز از طریق سایت رسمی هواپیمایی امارات بخشی از خدماتی است که در صندلی‌های اکونومی ارائه می‌شود.

کلاس بیزینس: صندلی‌های این کابین به صورت خصوصی طراحی شده، بسیار جادار و راحت هستند و طرحشان از صندلی ماشین‌های اسپرت الهام گرفته شده است. این صندلی‌ها به گونه‌ای هستند که بدن را در حالت استراحت کامل قرار می‌دهند.

خریداران بلیط هواپیما بیزینس کلاس از تمام امکانات ذکر شده در کلاس اکونومی برخوردار هستند بعلاوه اینکه این مسافران می‌توانند از خدمات CIP فرودگاه به طور رایگان استفاده کرده و در طول پرواز نیز غذایشان را از منو ویژه هواپیما سفارش داده و به صورت تازه سرو نمایند. همچنین یک پکیج کامل از لوازم بهداشتی بولگاری از طرف هواپیمایی امارات به مسافران این کابین هدیه داده می‌شود.

فرست کلاس: در این کابین مسافران خدماتی در حد هتل‌های فوق لوکس دریافت می‌کنند. کابین فرست کلاس مانند سوئیت طراحی شده‌اند و به دوش آب گرم، اسپا و صندلی‌های تخت شو کاملاً راحت مجهز هستند. در کابین فرست کلاس مسافران می‌توانند غذا و دسر خود را در هر ساعت از پرواز سفارش دهند و از سرگرمی‌های متنوع مانند اینترنت، کانال‌های تلویزیونی و … استفاده کنند. همچنین لباس راحتی برای استراحت و پکیج بهداشتی از برندهای معروف دنیا را نیز دریافت می‌کنند. ترانسفر این مسافران از طریق ماشین‌های VIP انجام شده و خدمات لوکس CIP فرودگاهی نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد.

سرگرمی و خدمات ویژه

امارات ایرلاین از شرکت‌های هواپیمایی است که از سیستم سرگرمی شخصی در هواپیماهای خود استفاده می‌کند. مسافران این ایرلاین مدرن می‌توانند از امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، مشاهده بیش از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کانال تلویزیونی سراسر دنیا، مشاهده دوربین خارج هواپیما، بازی‌های ویدئویی و ده‌ها امکانات دیگر استفاده کنند. جالب توجه است که بدانید امارات کترینگ غذایی خود را با توجه به مقصد انتخاب می‌کند و مسافران می‌توانند قبل از رسیدن به کشور موردنظرشان با بخشی از فرهنگ آنجا آشنا شوند.

بار مجاز در امارات ایرلاین

قوانین حمل بار در هواپیما امارات در سه کلاس پروازی، اکونومی، بیزینس و فرست کلاس متفاوت است. مسافران اکونومی می‌توانند تا ۳ کیلوگرم بار، بیزینس کلاس ۴۰ کیلوگرم بار و فرست کلاس تا ۵۰ کیلوگرم بار را همراه داشته باشند.

مسیرهای پروازی هواپیمایی امارات از ایران

هواپیمایی امارات به تمامی قاره‌های دنیا پرواز دارد. مرکز پروازهای این هواپیمایی فرودگاه بزرگ دبی است. ایرانیان می‌توانند با هواپیمایی امارات به مقاصد زیر پرواز داشته باشند:

  • پرواز از تهران به کشورهای آسیایی مانند بمبئی، دهلی، پکن، شانگهای، سنگاپور، کوالالامپور، بانکوک، و … .
  • پرواز از تهران به کشورهای اروپایی مانند بارسلون، هامبورگ، وین، پاریس، لندن، مسکو و … .
  • پرواز از تهران به امریکا مانند کالیفرنیا، لس آنجلس، هیوستون و شهر تورنتو کانادا
  • پرواز از تهران به ملبورن و سیدنی

اسپانسرینگ‌های هواپیمایی امارات

امارات ایرلاینز اسپانسر بسیاری از تیم‌های ورزشی بزرگ از سراسر دنیا می‌باشد:
تیم فوتبال پاریسن ژرمن

  • باشگاه فوتبال آ.س میلان
  • باشگاه فوتبال رئال مادرید
  • مسابقات جام جهانی سوارکاری در دبی
  • مسابقات سوارکاری ملبورن استرالیا
  • باشگاه فوتبال آرسنال

افتخارات امارات ایرلاین

هواپیمایی امارات با کسب جوایز بسیار یکی از پرافتخارترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا می‌باشد. این ایرلاین تاکنون توانسته بیش از ۵۰۰ جایزه بین‌المللی را از آن خود کند، بخشی از این جوایز شامل موارد زیر می‌شود.

  • کسب بهترین ایرلاین در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶٫
  • بهترین ایرلاین در زمینه ارائه بهترین سرگرمی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶٫
  • ششمین ایرلاین برتر در زمینه کابین فرست کلاس در سال ۲۰۱۶

برای خرید بلیط هواپیمایی امارات با کارشناسان فروش بلیط در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید