معرفی جاذبه‌ های گردشگری پکن | چین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 16 دسامبر 2023
Loading...

پکن یکی از کهن‌ترین شهرهای دنیا، با قدمتی ۳ هزارساله و میراث دار یک امپراطوری ۵۰۰ ساله، پایتخت کشور چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان و یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای آن است. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز خرید و تجارت در چین است. پکن با ترکیب ظاهری شهری و مدرن و درون‌مایه‌ای باستانی به یکی از جذاب‌ترین و پربازدیدی‌ترین شهرهای جهان تبدیل‌شده است تا جایی که سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر دنیا است. در اینجا با معروفترین جاذبه های گردشگری پکن آشنا می‌شویم.

استادیوم ملی لانه پرنده

این استادیوم که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پکن شناخته می‌شود، برای برگزاری المپیک تابستانی در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و به شکلی طراحی شده که به لانه پرندگان شباهت دارد. پس از پایان المپیک، این استادیوم بزرگ از مراسم‌های مختلفی مانند نمایش‌ها، کنسرت‌ها و مسابقات فوتبال میزبانی می‌کند. این استادیوم در فصل زمستان به یک مکان ایده‌آل برای تجربه اسکی در پکن تبدیل می‌شود.

مرکز ملی آبزیان در نزدیکی این استادیوم قرار گرفته که دارای یک مکعب بزرگ، شیشه‌ای و پر از آب است. نورپردازی زیبای این سازه عظیم در هنگام شب باعث می‌شود که شبیه یک قالب بزرگ یخ به نظر برسد. جدا از بازدیدی که می‌توانید از این منطقه داشته باشید می‌توانید از خدمات باشگاه‌های ورزشی آبی برای تفریح و سرگرمی استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت تور چین با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

پارک تپه‌ای جینگشان از زیباترین جاذبه های گردشگری پکن

در مقابل دروازه شمالی کاخ امپراطوری در پکن، پارک جینگشان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پکن قرار دارد. اگر داخل این پارک رفته و به مناطق مرتفع آن بروید می‌توانید نمایی دیدنی و تماشایی از شهر پکن را به نظاره بنشینید. نام این پارک به معنای ذغال سنگ است که مربوط به کاربری این فضا در گذشته می‌شود؛ زیرا در دوران امپراطوری مینگ این مکان محلی برای نگهداری زغال سنگ و سوخت مورد نیاز شهر ممنوعه بوده است.

تپه موجود در این پارک در سال‌های ۱۴۱۶ در اثر جمع شدن خاک حاصل از گودبرداری برای ساخت و ساز شهر ممنوعه به وجود آمده است. زمانی که در بین مسیرها، درختان و باغ‌های موجود در این پارک قدم می‌زنید می‌توانید یکی از مسن‌ترین درختان اقاقیا در جهان را مشاهده کنید. این درخت داستان تلخی دارد زیرا گفته می‌شود که آخرین امپراطور مینگ در سال ۱۶۴۴ از شاخه‌های این درخت خود را دار زده و به زندگیی خود پایان داده است.

موزه پایتخت پکن

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن که مورد توجه هنرمندان و علاقمندان به هنر قرار دارد، موزه پایتخت پکن است که با نام موزه هنر نیز شناخته می‌شود. این موزه در سال ۱۹۸۱ افتتاح شده و علاقمندان می‌توانند در آن به آثار با ارزشی از هنر چین در طول تاریخ را تماشا کنند. صنایع و آثار چینی و برنزی، خوشنویسی‌های سنتی و آثار هنری و مجسمه‌هایی از اطراف چین و دنیا در این موزه برای بازدید عموم وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت که بیش از ۲۰۰ هزار مجموعه نفیس و عتیقه از سراسر جهان و چین در این موزه در معرض نمایش قرار داده شده است.

مرکز ملی برای هنرهای نمایشی یکی دیگر از ساختمان‌های مشهور در شهر پکن است که به صورت نمادین به آن تخم مرغ بزرگ گفته می‌شود. این ساختمان یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های هنرهایی نمایشی در آسیا به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۱ ساخته و افتتاح شده است. اگر در سفر به چین به تماشای هنرهای نمایشی علاقه دارید می‌توانید بلیط یکی از نمایش‌های این مجموعه را خریداری کرده و از تماشای نمایش‌های آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری شانگهای – چین

قصر سلطنتی یا شهر ممنوعه از معروفترین جاذبه های گردشگری پکن

بدون شک می‌توان گفت که قصر امپراطوری یا شهر ممنوعه اصلی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری پکن به حساب می‌آید که اولین مقصد و هدف تمامی مسافران و گردشگرانی است که به چین و شهر پکن سفر می‌کنند. ریشه‌های ساخت این قصر و شهر را می‌توان در سلسله یوآن و در قرن سیزدهم جستجو کرد؛ اما این شهر در زمان مینگ و بین سال‌های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ به چنین وسعتی دست پیدا کرد. در این سال‌ها بود که پایتخت چین از نانکینگ به پکن منتقل شده و باعث شده که شهر ممنوعه به حال امروزی درآید. بر اساس گفته‌های تاریخی این شهر محل زندگی ۲۴ امپراطور بوده و به این دلیل شهر ممنوعه نام دارد که افرادی عادی اجازه ورود به آن را نداشته‌اند.

این شهر بزرگ و دیدنی در حدود ۷۲۰ هزار متر مربع وسعت دارد که یک دیوار سراسری با ارتفاع ۱۰ متر آن را احاطه کرده است؛ به همین دلیل پادشاهان و اعضای خاندان سلطنتی می‌توانستند به راحتی در داخل محوطه‌ کاخ قدم بزنند. در داخل شهر ممنوعه دیدنی‌های متنوعی قرار دارد که می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • دروازه مریدیان (The Meridian Gate)
  • ●       5 پل مرمرینی ساخته شده بر روی رودخانه گلدن
  • تالار حفظ هماهنگی یا تالار مهمانی امپراطور
  • قصر بهشت پاک
  • تالار تشریفات نظامی
  • خانه‌های اختصاصی اقامت دائمی شاهزادگان و ملکه‌ها
  • مدرسه سلطنتی ساخته شده توسط کوبلای خان
  • تالار هارمونی عالی (بزرگ‌ترین ساختمان چوبی چین با ۳۵ متر ارتفاع)

باغ وحش پکن

یک ناحیه به وسعت حدود ۲۰۰ هکتار در شمال غرب شهر پکن وجود دارد که از بیش از ۱۰۰۰ گونه جانوری مختلف میزبانی می‌کند. پاندا، ببرهای چینی و میمون‌های طلایی از گونه‌های نادری هستند که در کمتر باغ وحشی در سراسر دنیا می‌توان مشاهده کرد. یکی از ویژگی‌های مهم باغ وحش پکن این است که برای حیوانات در قفس، زیستگاه طبیعی به صورت دقیق شبیه‌سازی شده است. شبیه‌سازی رود، دره،‌ آبشار، درخت و حتی سرزمین‌های قطبی در این باغ وحش باعث شده که حیوانات از شادی و سرزندگی زیادی برخوردار باشند. شیر، زرافه، فیل،‌ جگوار و بسیاری از گونه‌های دیگر از جمله حیواناتی هستند که می‌توان در این باغ وحش از نزدیک مشاهده کرد.

معبد کنفسیوس

کنفسیوس یک فیلسوف و سیاستمدار چینی است که بدون شک نام آن را در زیر و بالای جملات حکیمانه مشاهده کرده‌اید. این فیلسوف که در موضوع زندگی فردی و اجتماعی بیانات متعددی داشته از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و به همین دلیل به پاس احترام و قدردانی در کشورهای آسیای شرقی معابد مختلفی به نام کنفسیوس ساخته شده است. یکی از مهم‌ترین معابد کنفسیوس در پکن بنا شده که قدمت آن مربوط به سال ۱۳۰۲ میلادی است. این معبد از آن زمان تا به امروز میزبان مراسم عرفانی مختلف بوده و مسافران و گردشگران می‌توانند با حضور در آن با معماری باستانی بنا آشنا شده، سیر فعالیت‌های روحانی را مشاهده کرده و آثار به جا مانده از کنفسیوس و مراسم و مسالک غریب چینی را نیز مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید

آسمان خراش‌های چین را بشناسید

پارک بی های از زیباترین جاذبه های گردشگری پکن

بی های یک پارک سلطنتی محسوب می‌شود که تاریخ آن مربوط به دوران قرن ۱۰ میلادی است. این پارک در کنار دریاچه‌ای به همین نام که به نام دریاچه شمالی نیز شناخته می‌شود، بنا شده است و گردشگران و مسافران می‌توانند مناظر بی‌نظیری را در آن مشاهده کنند. گردشگران می‌توانند پس از اتمام بازدید خود از شهر ممنوعه از دروازه شمالی خارج شده و وارد پارک بی‌ های شوند.

جاذبه‌های دیدنی و تماشایی متعددی در این پارک بزرگ وجود دارد که می‌توان به گلدان‌های سفالی تاریخی قرن ۱۲ میلادی و ساختمان‌های مربوط به قرن هفدهم اشاره کرد. در این پارک آرامگاه و بناهای یادبود برخی از هنرمندان و افراد مشهور در تاریخ چین را نیز می‌توان مشاهده کرد. به طور کلی پارک بی های برای یک گردش عصرانه و تجربه غذاهای چینی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

کاخ تابستانی

برای رسیدن از مرکز شهر پکن به کاخ تابستانی باید یک مسیر حدود نیم ساعته را با اتوبوس، تاکسی یا ماشین طی کنید. این کاخ و پارک طبقاتی که در نزدیکی آن قرار دارد جزو پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در پکن هستند که قدمت آن‌ها مربوط به قدرن ۱۲ میلادی می‌شود. این کاخ بیش از ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و زمانی که وارد محوطه آن می‌شوید با یک دریاچه و باغ بزرگ روبرو می‌شوید که ۷۰۰ سال از زمان ساخت آن‌ها گذشته است. جاذبه‌های متعددی در داخل این کاخ و محوطه آن وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کشتی شیفانگ مرمرین به سبک غربی
  • ساختمان لشو تانگ (حال خوب و عمر طولانی)
  • سالن تئاتر بزرگ (بنا شده در قرن نوزدهم)
  • مغازه‌های فروش صنایع دستی چینی
  • قایق‌سواری در قایق‌هایی به شکل اژدها

معبد آسمان

یک آیین سنتی چینی که به منظور به دست آوردن محصول خوب و گناهان مردم اجرا می‌شود دلیل اصلی بنا شدن این معبد توسط یکی از امپراطوران چین بوده است. امروزه معبد آسمان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن به حساب می‌آید؛ از ویژگی‌های این معبد می‌توان به معماری فوق‌العاده، طراحی داخلی زیبا و چشم‌نواز و پر از نقش و نگار و رنگ‌های جذاب و خاص اشاره کرد که باعث تمایز این معبد با دیگر معابد در چین شده است.

میدان تیان آنمن از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری پکن

تیان آنمن یکی از بزرگ‌ترین میادین درون‌شهری دنیا به حساب می‌آید که بزرگ‌ترین میدان چین بوده و یکی از جاذبه‌های گردشگری پکن است. میدان صلح بهشت یکی دیگر از اسامی این میدان است که ظرفیت و گنجایش حضور یک میلیون نفر را دارد. این میدان در سال ۱۹۵۸ ساخته شده که هدف از ساخت آن برگزاری جشن ۱۰ سالگی جمهوری خلق چین بوده است. این میدان در طول سال‌های حیات خود اتفاقات بسیاری را تجربه کرده است.

زمانی که وارد میدان تیان آنمن می‌شوید جدای از جاذبه‌های دیدنی که درون میدان قرار دارید، می‌توانید به دروازه ورودی شهر ممنوعه برسید. به همین دلیل این میدان مقصد اصلی گردشگران و مسافران در سفر به شهر پکن خواهد بود. از جاذبه‌های دیدنی این میدان می‌توان به بنای یادبود قهرمانان مردمی، ابلیسک وسط میدان، دروازه صلح بهشتی و موزه‌ها مختلف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

شهر ممنوعه چین کجاست؟ معرفی جامع

خیابان وانگفوجینگ از خاصترین جاذبه های گردشگری پکن

یکی از معروف‌ترین و توریستی‌ترین خیابان‌های شهر پکن است که در یک منطقه قدیمی در مرکز این شهر واقع شده و گردشگران زیادیی را جذب خود می‌کند. با اتومبیل نمی‌توان از این خیابان جذاب و دیدنی عبور کرد که دلیل آن وجود نشانه‌هایی از تاریخ کهن چین در جای جای این خیابان است. گردشگران می‌توانند در این خیابان قدم زده و از حضور در کافه‌ها، رستوران‌ها، قنادی‌ها و بازی رنگ و نور در هنگام شب لذت ببرند.

پل مارکوپولو

یکی از قدیمی‌ترین و شگفت‌انگیزترین پل‌های جهان به نام مارکوپولو در شهر پکن قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۱۸۹ میلادی باز می‌گردد. این پل در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب شهر پکن واقع شده و نام دیگر آن پل گوانگلی است. دو ساحل رودخانه یونگدینگ توسط این پل به یکدیگر متصل می‌شود و از نمای فوق‌العاده زیبایی در هنگام شب برخوردار است.

هوتونگ

یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت شهر پکن و به طور کلی کشور چین در بین گردشگران و مسافران، کوچه‌ها و محله‌های قدیمی است که در حدود چند قرن قدمت دارند. لمس روح زندگی واقعی و سنتی مردم چین و پکن و آشنایی با خلق و خو و آداب رسوم آن‌ها اصلی‌ترین جذابیت این محله‌ها برای گردشگران است. محله هوتونگ در پکن یکی از مکان‌هایی است که به خوبی می‌توانید چنین حال و هوایی را در آن تجربه کنید. خیابان‌ها و کوچه‌های این محله شبیه به آثار تاریخی هستند و خانه‌های جذاب و بسیار تماشایی در این محله وجود دارد که با دیدن آن چشمانتان خیره می‌شود.

کلام پایانی

کشور چین و پایتخت آن یعنی شهر پکن یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شوند که هر ساله هزاران نفر از این شهر و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن دیدن می‌کنند. کشور چین از تاریخ غنی و کهن برخوردار بوده و به همین دلیل آثار متعدد تاریخی و باستانی از گذشته‌های دور در این کشور وجود دارد که از جذابیت زیادی برای گردشگران و مسافران برخوردار است. شهر پکن یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای افرادی است که قصد دارند با تاریخ و تمدن این کشور آشنا شده و آداب و رسوم، سنت‌ها و زندگی مردمان این کشور را از نزدیک لمس کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور چین
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید