پاییز یا بهار؟ بهترین فصل سفر به مالزی کدام است ؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 20 اکتبر 2021
Loading...

وقتی صحبت از سفر و گردشگری می‌شود انتخاب “زمان مناسب” اولین چیزی ست که باید به آن فکر کنید. اینکه در چه فصلی می‌توان از تفریحات آبی استفاده کرد و چه زمانی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی مناسب است؟ همه و همه مشخص‌کننده بهترین فصل سفر به مالزی هستند.

تور مالزی؛  لذت از تفریحات آبی

مالزی کشوری ست با مقاصد گردشگری متنوع. در تور مالزی هم می‌توان از جاذبه‌های تاریخی دیدن کرد و هم با سفر به پنانگ از تفریحات آبی لذت برد؛ اما برای داشتن یک تعطیلات رؤیایی در مالزی چه فصلی باید به این کشور سفر کرد؟

بهترین فصل سفر به مالزی

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و آب و هوایی معتدل در بیشتر فصول سال دارد؛ اما برای استفاده از تمام تفریحات و جاذبه‌های این کشور پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر اطلاعات کلی درباره آب‌وهوای آن در فصول مختلف داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین فصل سفر به مالزی کدام است.

سفر به مالزی در بهار / آب و هوای مالزی در بهار

بهار را می‌توان از بهترین فصل سفر به مالزی دانست به شرط آنکه بارش باران را در بازه زمانی سفر خود چک کرده و لباس خنک نیز همراه داشته باشید.بیشتر نقاط مالزی در فصل بهار وارد آب‌وهوای نسبتاً گرم می‌شود. بارش باران‌های موسمی نیز هوا را رو به شرجی شده می‌برد. با این حال همچنان می‌توان از طبیعت، سواحل پنانگ و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی کوالالامپور لذت برد.

با برداشتن محدودیت‌های کرونایی؛ به تماشای مالزی بنشینید

نکته مثبت دیگر اینکه به دلیل بارش گاه و بی گاه باران از تعداد گردشگران کاسته شده و شما می‌توانید به دور از شلوغی از این کشور بازدید کنید. همچنین قیمت تورهای مالزی در فصل بهار مناسب‌تر از نیمه دوم سال می‌باشد.در صورت برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی برای رزرو تور مالزی در بهار می‌توانید با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

سفر به مالزی در تابستان / آب و هوای مالزی در تابستان

حضور گردشگران در مالزی با فرا رسیدن فصل تابستان کمرنگ می‌شود. به دلیل طولانی‌تر شدن بارش‌های موسمی شاید نتوان این فصل را بهترین فصل سفر به مالزی دانست اما در تابستان نیز می‌توان همچنان از تفریحات و جاذبه‌های کوالالامپور، پنانگ و … لذت برد.در این فصل می‌توانید با کمترین هزینه به مالزی سفر کنید. همچنین بسیاری از فستیوال‌های شاد و مهیج مالزی در فصل تابستان برگزار می‌شوند.

روز استقلال؛ جشن آتش بازی در مالزی به پا می‌شود!

کشور مالزی ۳۱ آگوست را به عنوان روز استقلال خود جشن می‌گیرد. در این روز در تمام کشور به ویژه کوالالامپور جشن آتش بازی و … غیره بر پا می‌باشد و گردشگران نیز اجازه حضور در جشن را خواهند داشت.فستیوال ۳ روزه موسیقی با حضور محبوب‌ترین هنرمندان مالزی از دیگر جشن‌های شاد و جذاب مالزی در فصل تابستان می‌باشد.

سفر به مالزی در پاییز / آب و هوای مالزی در پاییز

فصل پاییز را می‌توان زمان ورود به فصل گردشگری در مالزی دانست. در این فصل بارش باران‌های موسمی متوقف شده، دمای هوا کاهش پیدا کرده و دیگر از آب و هوای شرجی خبری نیست.به همین دلیل حضور گردشگران در مالزی پررنگ‌تر شده و اکثر مکان‌های تفریحی شلوغ و پرهیاهو می‌شوند. در فصل پاییز می‌توان به دور از تابش آفتاب از طبیعت سرسبز مالزی لذت برد، به دیدن جاذبه‌های تاریخی و تفریحات مهیج کوالالامپور رفت و با سفر به پنانگ تعطیلات ساحلی عالی را پشت سر گذاشت. پاییز را می‌توان بهترین فصل سفر به مالزی دانست.

نکته‌ای حائز اهمیت:

دقت داشته باشید که در پاییز با هجوم گردشگران پروازها و هتل‌ها شلوغ‌تر شده و قیمت تور مالزی نیز گرانتر خواهد شد؛ بنابراین بهتر است حداقل سه هفته تا یک ماه قبا از سفر برای رزرو بلیط و هتل خود اقدام کنید.

سفر به مالزی در زمستان / آب و هوای مالزی در زمستان

زمستان‌های مالزی آب و هوایی عالی دارد و از برف و سرما خبری نیست. زمستان را نیز می‌توان در میان لیست بهترین فصل سفر به مالزی قرار داد.در این فصل آفتاب ملایم میزبان بیشتر نقاط مالزی بوده و امکان بازدید از جاذبه‌های تاریخی این کشور فراهم می‌باشد.

مراکز گردشگری معروف در مالزی به شرح زیر می‌باشد:

  • برج‌های دوقلو پتروناس با ۸۸ طبقه
  •  انواع فروشگاه‌های لوکس
  • محله چینی‌ها با حال و هوای رنگی
  • منطقه تاریخی
  • طبیعی باتوکیو
  •  چندین پارک و باغ وحش کوالامپور
  • پنانگ با انواع تفریحات آبی و طبیعتی

کی به مالزی سفر کنیم؟

جواب این سؤال به خود شما بستگی دارد. اینکه چه هدفی برای سفر به مالزی داشته و چقدر بودجه برای سفر در نظر گرفته‌اید.کشور مالزی در نیمه اول سال آب و هوایی شرجی داشته و در برخی روزها نیز بارش باران را خواهد داشت. به همین دلیل قیمت تورهای مالزی در این زمان ارزان‌تر از نیمه دوم سال است. با این حال گردشگران با پوشیدن لباس خنک همچنان می‌توانند از گشت‌وگذار در این کشور لذت ببرند.با ورود به نیمه دوم سال هوا خنک‌تر شده و بارش باران‌های موسمی نیز متوقف می‌شود. از این پاییز و زمستان را می‌توان بهترین فصل سفر به مالزی دانست. از طرفی هم ورود گردشگران قیمت بلیط و هتل را بالاتر خواهد برد.برای داشتن سفری مقرون به صرفه به مالزی و البته در امان ماندن از بارش باران می‌توانید اواخر شهریور و یا اسفند به مالزی سفر کنید.

 

بیشتر بخوانید …

بهترین مقاصد گردشگری مالزی

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی

همه چیز درباره هزینه‌های تور مالزی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید