غرق شدن در طبیعت، بهترین توصیفی است که در مورد پارک‌های ملی کانادا می‌توان بکار برد. مناظر طبیعی حیرت‌انگیز که مامنی امن برای حیوانات و پرندگان هستند و مکانی روح‌انگیز برای نرمش ذهن انسان‌ها. در این مطلب با معروفترین پارک‌های ملی کانادا و زیبای بی‌انتهایشان آشنا می‌شویم.

ونکوور، تورنتو، اتاوا و … شهرهایی بزرگ و امن با تفریحات فراوان هستند که بیشتر گردشگران تور کانادا را به سمت خود جذب می‌کنند. اما کشور وسیع و زیبای کانادا علاوه بر شهرهایش به طبیعت استثنایی خود می‌بالد. طبیعتی که بکر و دست‌نخورده مانده و داشته‌هایش را با انسان‌ها به اشتراک گذاشته است. ورزش‌های چالش برانگیز مانند غواصی، کوهنوردی، ماهیگیری و نشستن و گوش دادن به آواز پرندگان و نگاه کردن به زندگی حیوانات از تفریحات پارک‌های ملی کانادا هستند. (خرید بلیط تهران تورنتو)

مطالب مرتبط

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کانادا

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معروف‌ترین پارک‌های ملی کانادا

.

پارک ملی بنف

در قلب کوه‌های سخت راکی طبیعی چنان سحرانگیز وجود دارد که این منطقه را به یکی از زیباترین مکان‌‎های دنیا بدل کرده است. نام این مکان خارق‌العاده پارک ملی بنف است. پارکی با ۶۶۴۱ کیومتر مربع وسعت و طبیعی به راستی بی‌نقص که همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. بنف قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا می‌باشد که در غرب کالگری قرار گرفته است.

جنگل‌های مخروطی، درختان سربه فلک کشیده و قله‌های پر از برف بنف را همچون تابلوی نقاشی زیبا به تصویر کشیده‌اند اما بدون تردید نقطه عطف این تابلوی طبیعی وجود دریاچه لوئیز است. دریاچه‌ای با آب‌های کریستالی که تمام زیبایی‌های اطرافش را در خود منعکس می‌کند.

در پارک ملی بنف با رعایت حق کامل طبیعت اقامتگاه‌هایی بسیار لوکس ساخته شده است که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا چند روزی را به دور از هیاهوی دنیا میهمان طبیعت باشند.

پیاده‌روی در دل جنگل، کشف غارهای طبیعی، چشمه‌های آب کرم، تله کابین‌سواری بر فراز راکی، اسکی، قایق‌سواری بر روی رودخانه لوئیز، زمین بازی گلف و تماشای حیات وحش از جاذبه‌ها و تفریحات پارک ملی بنف هستند. ( بلیط تهران کلگری)

پارک ملی جاسپر

طبیعت حیرت‌انگیزی دیگر در قلب کوه‌های راکی آلبرتا، جاسپر از زیباترین پارک‌های ملی کانادا است که بعد از بنف در جایگاه دوم قرار گرفته است. یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های کریستالی، آبشارها و گل‌های رنگارنگ از پارک ملی جاسپر محلی افسانه‌ای ساخته‌اند. این پارک ۱۱۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و با جاذبه‌های خارق‌العاده‌اش هرساله میزبان بیش از ده‌ها میلیون گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد.

اگر اهل کوهنوردی هستید می‌توانید از قله‌های آن بالا بروید. اگر ورزش‌های هیجانی را دوست دارید اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری در دشت‌های وسیع جاسپر را تجربه کنید و اگر به دنبال آرامش هستید تماشای حیواناتی مانند سنجاب، گوزن و گوسفند بزرگ شاخ، آبشارها، گل‌های وحشی و ماهیگیری گزینه‌های مناسبی برای استراحت هستند.

پارک ملی جاسپر علاوه بر روزهای زیبا به داشتن شب‌های رویایی هم معروف است. آسمان جاسپر یکی از بهترین نقاط روی زمین برای دیدن ستاره‌های درخشان در فاصله‌ای نزدیک است و همین باعث شده تا پارک ملی جاسپرعلاوه بر گردشگران میزبان ستاره‌شناس‌هایی باشد که برای رصد ستاره‌ها به این مکان می‌آیند.

مطالب مرتبط

جواب ویزای کانادا چند روز بهد از انگشت‌نگاری آماده می‌شود؟

.

پارک ملی یوهو

پارک ملی یوهو یکی از بکرترین، دست‌نخورده‌ترین و آرام‌ترین پارک‌های ملی کانادا است. این پارک با وسعت ۱۳۱۳ متر مربع در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا قرارگرفته و تا کلگری تنها ۲ ساعت فاصله دارد.

پارک ملی یوهو با ترکیبی بی‌نظیر از آب و یخ مکانی خارق‌العاده برای دوستداران طبیعت است. قله‌های بلند، آبشارها و دریاچه‌های کوچک مجموعه بی‌نظیر یوهو را تشکیل داده‌اند. برای دیدن زیباترین مناطق یوهو پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از آبشار معروف تاکاکا که یکی از بلندترین آبشارهای کانادا است دیدن کنید و سپس به مسیر یخی رفته و از دیدن کوه‌های یخچالی  وحیواناتی مانند گوزن دم سیاه، گرگ تیمبر و خرس گریزلی لذت ببرید.

پارک ملی پسیفیک ریم

پارک ملی پسفیک ریم درغرب شهر ونکوور قرار گرفته و از سه قسمت ساحل، جزیره و مسیرپیاده‌روی تشکیل شده است که هریک از دیگری زیباتر و دلفریب‌تر هستند. بخش ساحلی Long Beach  نام دارد مناسی برای کمپ زدن و موج‌سواری می‌باشد. Broken Group Island بخش دیگر پارک پسیفیک است که شامل مجمع‌الجزایر کوچک و زیبا می‌شود. بخش سوم نیز West cost Trail نام دارد که مخصوص مسیرپیاده‌روی خارق‌العاده دارد. در این مسیر می‌توانید در حالی که منظره مشرف به اقیانوس را پیش‌روی خود دارید. مایل‎‌ها پیاده‌روی کرده و از تنفس هوای تازه لدت ببرید.

طبیعت‌گردی، کایاک‌سواری و ماهیگیری از دیگر فعالیت‌های پارک ملی پپسیفیک ریم هستند. (بلیط تهران ونکوور)

پارک ملی ناهانی

ناهانی از دیگر پارک‌های ملی کانادا است که دسترسی به آن از طریق هواپیما امکان‌پذیر می‌باشد و مخصوص کسانی است که می‌خواهند چند روزی را در جنگل و در کمپ سپری کنند. ناهامی منظره‌ای زیبا و فضایی باز برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی دارد. همچنین وجود رودخانه ناهانی در قسمت جنوبی به گردشگران این امکان را می‌دهد تا بتتوانند با قایق یا کایاک بر روی رودخانه سواری کرده و خود را به آبشار ویرجینیا برسانند.

بازدید از چشمه‌های آب گرم گوگرد و شکاف قاره‌ای کوه‌ها با هواپیما از تفریحات هیجان‌انگیز پارک ملی ناهانی است.

جهت دریافت ویزای کانادا و رزرو تور کانادا با همکاران وحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید