ناریتا گیون فستیوال (Narita Gion Festival)

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 8 آوریل 2024
Loading...

جشنواره ناریتا گیون یکی از رویدادهای مهم ناریتا است که هر سال حدود ۴۵۰۰۰۰ بازدیدکننده دارد. این جشنواره با شروع فصل تابستان آغاز می‌شود. یک ماشین که مخصوص جشنواره تزیین شده است، یک غرفه و یک میکوشی رنگ‌شده با مجسمه‌ها و تزئینات فوق‌العاده به مدت سه روز در خیابان Naritasan Omotesando و حومه شهر می‌چرخند و فستیوال ناریتا گیون را به یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های ژاپن تبدیل می‌کنند. در ادامه رویدادهای این فستیوال را مرور می‌کنیم.

معرفی جشنواره ناریتا گیون

در جشنواره تابستانی که “جشنواره ناریتاسان گیون” نام دارد،  دعای “داینچی بودا” توسط اوکونوین بت اصلی معبد ناریتاسان شینشوجی برای درخواست برداشت غنی محصولات مردم منطقه انجام می‌شود. این جشنواره ۳۰۰ ساله به صورت مشترک توسط ساکنان ناریتسان و مناطق اطراف آن برگزار می‌شود.

جشنواره ناریتا گیون به مدت سه روز در آخرین روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه در ۷، ۸ و ۹ جولای در دوره جشنواره ناریتاسان گیون و در شهر ناریتا برگزار می‌شود. این شهر در طول جشنواره رنگ آمیزی شده و حال و هوایی خاص به خود می‌گیرد و جزو بهترین زمان ها برای شرکت در تور ژاپن در نظر گرفته می شود.

در طی برگزاری جشن با یک ماشین مخصوص فستیوال که بسیار باشکوه تزیین شده و به سمت زیارتگاهی در ناریتاسان می‌رود حرکت کرده و گروه‌های موسیقی که در داخل یک غرفه هستند و با صدای ساز شور و هیجان خاصی به فضا می‌دهند ماششین را همراهی می‌کنند.

یکی از ماشین جشنواره در شب روشن می شود و دیگر ماشین جشنواره با حال و هوای متفاوت اجرای برنامه ظهر روز جشن را بر عهده دارد.

برگزاری مراسم دعا در روز جمعه و بریدن کیک برنجی سال نو رویدادهای مهمی هستند که نشان دهنده آغاز جشنواره ناریتا گیون است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن

در ناریتا گیون چه رویدادهایی اتفاق می‌افتد؟

جشنواره‌های گیون در سراسر ژاپن برگزار می‌شود که معروف‌ترین آن جشنواره‌ای است که در ماه جولای در کیوتو برگزار می‌شود. اما گیون در استان چیبا نیز دارای تاریخ طولانی ۳۰۰ ساله است و   3 روز متوالی را به خود اختصاص داده است. ارابه‌های تزئین شده با کنده کاری های پیچیده و رژه میکوشی (عبادتگاه قابل حمل) در اطراف منطقه اطراف ایستگاه ناریتا حرکت می‌کنند. البته غرفه‌ها و تنقلات فراوانی نیز وجود خواهد داشت.

مراقب باشید در خیابان های شیب دار و باریک ناریتا توسط ارابه‌ها زیر گرفته نشوید. بهتر است با شنیدن سرودها و طبل‌ها راه را باز کنید. اگر نیاز به استراحت در فضایی خارج از جشنواره را دارید، می‌توانید به پارک ناریتاسان که فواره‌ها و حوض‌های آرام و خنک دارد بروید.

در طول جشنواره ناریتا گیون غذاهای خیابانی به صورت متنوع و فراوان قابل دسترس هستند. اگر یک وعده غذایی سالم را ترجیح می‌دهید غذاهای محلی را از دست ندهید. مارماهی کبابی که در بسیاری از مغازه‌ها سرو می‌شود همچنین این غذا به بهترین وجه توسط Kawatoyo، یک رستوران محبوب در خیابان اصلی ارائه می‌شود.

برنامه‌های ناریتا گیون در سال ۲۰۲۳

هر شب حدود ساعت ۹ شب در روزهای ۷ و ۸ و ۹  ارابه‌ها روشن می شوند و فضای عارفانه در شهر حاکم می‌شود.

  • ۷ جولای (جمعه): ارابه‌ها و رقصندگان از حدود ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر در نزدیکی سالن اصلی معبد ناریتاسان شینشوجی ظاهر می شوند.
  • ۸ جولای (شنبه): رقص ها از ساعت ۹ صبح در اطراف ایستگاه ناریتا شروع می شود.
  • ۹ جولای (یکشنبه): از ساعت ۱۳:۰۰ ارابه‌ها در خیابان Naritasan Omotesando Nakacho کشیده می‌شوند و در ساعت ۵ بعد از ظهر یک رقص اختصاصی در معبد ناریتاسان شینشوجی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

فوجی راک فستیوال (Fuji Rock Festival)

کارهایی که در جشنواره ناریتا گیون می‌توان انجام داد

درطی فستیوال ناریتا گیون می‌توانید از انجام دادن کارهای زیر لذت ببرید:

ازاجرای رقص جسورانه و قدرتمند  “So-odori”  لذت ببرید!

شما می توانید از اجراهای رقص خوب و در عین حال پرقدرت ” So-odori” که یکی از رویدادهای برجسته جشنواره است، لذت ببرید. در این رویداد ارابه‌ها از مناطق مختلف در حالی که جوانان شروع به رقصیدن می کنند، جمع می شوند. دیدن رقصندگان که با ریتم های فنری آواز جشنواره حرکت می‌کنند واقعاً منظره ای پرنشاط را پیدی می‌آورد. شما می‌توانید این شور و نشاط را به وضوح حس کنید، So-odori هر روز در طول دوره جشنواره ۳ روزه برگزار می‌شود!

از ارابه‌های فانتزی Tekomaiدیدن کنید

در روز آخر جشنواره ناریتا گیون ارابه‌ها در مسیر اصلی معبد ناریتاسان حرکت کرده و نمایش حیرت انگیزی را اجرا می‌کنند. ارابه‌هایی که توسط مردان کشیده می شوند، بدون توجه به اینکه جاده چقدر باریک است در حرکت هستند. دیدن اجرای این مراسم را به هیچ عنوان نباید از دست داد. دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی که لباس‌های محلی شیک پوشیده‌اند، زنگ‌های خود را در حالی که همراه با ارابه‌ها در حرکت هستند، به صدا در می‌آورند. پس در این روز از ارابه‌های زرق و برق دار و زیبای تکومای لذت ببرید!

فضای عرفانی متفاوت جشنواره را تجربه کنید

ارابه‌ها در طول شب روشن می‌شوند و حال و هوای متفاوتی نسبت به روز ایجاد می‌کنند. ارابه‌ها در حالی که در طول روز به صورت تک به تک کشیده می‌شوند، اما در شب همه آنها در نزدیکی پیاده روی اصلی معبد دور هم جمع شده با فانوس‌های روشن تصویری رویایی را خلق می‌کنند. از فضای جشن در نسیم خنک تابستانی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

جشنواره چیچیبو ماتسوری

درباره رقص جشنواره

زیبایی تنها کلمه‌ای ست که می‌توان رقص‌های جشنواره را با آن توصیف کرد. صدای ضرب طبل‌ها با ریتمی از موسیقی جشنواره به گوش می‌رسد. این صدا نشانه‌های ورود رقاصان محلی به خیابان است. این رقص‌ها بیشتر توسط بچه‌های دبستانی اجرا می‌شود.

لباس‌های رقص جشنواره معمولا یک کت کوتاه و بادبزن تاشو هستند. البته رقص جوانان در هر شهر  و رنگ و طرح لباس‌ها متفاوت است.

خط رقص برای شکوفایی بخشیدن به ماشین قدرتمند جشنواره، طراحی شده و حال و هوایی به شهر می‌دهد.

اطلاعات کلی جشنواره ناریتا گیون

  • تاریخ برگزاری جشنواره: ۵ جولای (جمعه) تا ۷ جولای (یکشنبه)، جشنواره هر سال در سه روز نزدیک به هفتم، هشتم و نهم ماه جولای برگزار می‌شود.
  • محل برگزاری جشنواره: منطقه اصلی پیاده‌روی ناریتاسان و معبد ناریتاسان شینشو جی.
  • در قسمت پذیرش و اطلاعات بین المللی جشنواره توضیحات انگلیسی وجود دارد.
  • Wi- رایگان در مسیر اصلی ناریتاسان در دسترس است.
  • سرویس‌های بهداشتی در نزدیک محل برگزاری در دسترس هستند.
  • وب سایت جشنواره: http://www.nrtk.jp/
  • لطفا در مسیر جشنواره آشغال نریزید
  • ارابه‌ها از در مسیر جاده های باریک کشیده می شوند. لطفا از یک منطقه امن بایستید و مراقب باشید که آسیب نبینید.

مسیرهای دسترسی به جشنواره

نزدیکترین ایستگاه: ایستگاه جی آر ناریتا، ایستگاه کیسی ناریتا

مکان جشنواره

آدرس: ناریتا ۱، شهر ناریتا (معبد Shinsho-ji)

۱۰ دقیقه پیاده روی از ایستگاه JR Narita، ایستگاه Keisei Narita

(ایستگاه JR Narita و ایستگاه Keisei Narita) هر دو بسیار نزدیک به هم هستند. ۱۰ دقیقه پیاده روی به معبد Naritasan Shinsho-ji طول می کشد، اما ارابه‌های جشنواره درست از بیرون ایستگاه حضور دارند.

سخن پایانی

در ۳۰۰ سال گذشته، به مدت سه روز در ماه جولای، مردم ناریتا و شهرهای اطراف آن در میدان مقابل معبد شینشوجی در ناریتا گرد هم  می‌آیند تا کاشت تابستانه را جشن بگیرند و از بودا داینیچی نیورای برکت محصوات را بخواهند. این جشنواره بعد از ظهر روز اول با مراسم دعای برکت و تجمع ارابه‌های جشنواره قبل از رژه در شهر آغاز می‌شود. ارابه‌ها بسیار تماشایی هستند و با کارهای چوبی نفیس و پارچه های مجلل تزیین شده‌اند. گروهی از نوازندگان و رقصندگان با لباس های رنگارنگ هر یک از ارابه‌ها را همراهی می کنند. این جشنواره تا عصر ادامه دارد و با غروب آفتاب چراغ‌ها روی فانوس‌ها روشن می‌شوند. هر ساله گردشگران بسیاری در جشنواره ناریتا گیون شرکت می‌کنند.

سوالات متداول

.

جشنواره ناریتا ژاپن چیست؟

جشنواره ناریتا گیون یک جشنواره ۳۰۰ ساله است که شامل ۱۰ ارابه متحرک در حال حرکت است. این جشن به نشانه آغاز تابستان برگزار شده  گردشگران زیادی هر ساله از آن دیدن می کنند.

در جشنواره گیون چه اتفاقاتی می‌افتد؟

این جشنواره شهر را به یک مهمانی بزرگ تبدیل می‌کند، در اواسط جولای که ارابه‌های چند تنی با تزئینات زیبا نمایش داده شده و سپس در خیابان‌ها کشیده می‌شوند. اگر مایلید در این فستیوال پرطرفدار شرکت کنید، حتما از ماه ها قبل محل اقامت خود را رزرو کنید.

برای جشن گیون ماتسوری چه می پوشند؟

بسیاری از خانم‌های جوان و برخی از مردان جوان لباس‌های نخی سبک یوکاتا می‌پوشند که این رویدادها را بسیار زیباتر می‌کند. برخی از قدیمی‌ترین خانواده‌های این منطقه در این مدت درب خانه‌ها یا مغازه‌های سنتی خود را باز می‌کنند تا گنجینه‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

چه غذاهایی در گیون ماتسوری ارائه می‌شود؟

غذا و نوشیدنی جزء لاینفک Gion Matsuri هستند. غرفه‌های شبانه یاکیتوری، کوکی‌های تایاکی به‌شکل ماهی، پنکیک‌های اوکونومیاکی که «پیتزا ژاپنی» نامیده می‌شوند، موچی، شیرینی‌های سنتی از غذاهای اصلی جشنواره ناریتا گیون هستند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید