مناظر دیدنی و جذاب ژاپن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 28 ژانویه 2024
Loading...

ژاپن یکی از خیره‌کننده‌ترین کشورهای جهان است که طیف وسیعی از جاذبه‌های طبیعت را در خود جای داده است. از سواحل نیمه گرمسیری گرفته تا کوه‌های برفی و از خطوط آسمان آینده‌نگر تا معابد باستانی، مسافران و گردشگران را مجذوب کرده است. مناظر دیدنی و جذاب ژاپن گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا روانه خود کرده است. برای این‌که یک سفر آسیایی فراموش نشدنی داشته باشید، کشور ژاپن انتخاب فوق‌العاده‌ای برای بازدید است. اگر نمی‌دانید برای بهترین تجربه به کدام نقطه از ژاپن بروید با ما همراه باشید.

ژاپن و دیدنی‌های جذابش

ژاپن کشور کوچک آسیایی است که یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه صنعت، تاریخ و فرهنگ است. قدمت این سرزمین به هزاران سال قبل برمی‌گردد. ژاپن دارای ۱۶ ملک میراث جهانی است که از جمله آن زیارتگاه‌های تاریخی، معابد، قلعه‌های شرقی و شگفتی‌های طبیعی را می‌توان نام برد.

سالانه میلیون‌ها گردشگر تور ژاپن را برای بازدید انتخاب می‌کنند. همه دیدنی‌ها در ژاپن بسیار ایمن و با دقت نگهداری می‌شوند. در این کشور رستوران‌ها، غذاهای خیابانی ارزان، سیستم حمل و نقل سریع و زیباترین مکان‌های دیدنی وجود دارد که گردش چند روزه را برای افراد راحت می‌کند.

لیستی از مناظر دیدنی و جذاب ژاپن

کاخ‌های امپراطوری در این شهر همراه با آسمان خراش‌های خود در کنار طبیعت زیبا، مناظر شگفت‌انگیزی را شکل داده است. از مناظر دیدنی و جذاب ژاپن می‌توان به معابد و زیارتگاه‌ها با قدمت بالا اشاره کرد.

مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در این معابد برگزار می‌شوند که سخن از جنبه‌های نمادین ژاپن دارند. ما تعدادی از زیباترین مکان‌های ژاپن را برای شما انتخاب کردیم که ارزش دیدن را دارند؛ این مکان‌ها عبارت‌اند از:

کامیکوچی (ناگانو)

بخشی از پارک ملی چوبو سانگاکو است که می‌توانید از طبیعت دست‌نخورده آن لذت ببرید. جاهای پیشنهادی برای بازدید، برکه تایسو و پل کاپاباشی است که مکان عالی برای دیدن مناظر زیبا است.

تنگه تاکاچیهو

یکی از مناظر دیدنی و جذاب ژاپن در بخش شمال غربی استان میازاکی، تنگه تاکاچیهو است. گدازه‌ها و رسوبات ناشی از فوران‌های کوه آسو در طول زمان این تنگه دیدنی را شکل داده است. تنگه تاکاچیهومکان‌های تاریخی و معنوی مانند معبد تاکاچی هو و معبد آمانو ایواتو را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید

کویاسان ژاپن کجاست ؟ آدرس + تصاویر

تابگاتاکی

یکی از آبشارهای ژاپن است که تنها ۱۰ متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض دارد. در اثر فوران آتشفشانی، حدود ۹۰ هزار سال پیش شکل گرفته است. گفته می‌شود در ایجاد دهانه کوه آسو نیز نقش مهمی داشته است.

پل توگتسو

این پل نمادین در منطقه آراشیاما قرار دارد که در قرن ۹ ساخته شد. بعدها چندین بار به‌دلیل خسارت ناشی از طوفان و سیل بازسازی شد. توگتسو در زبان ژاپنی به معنای عبور از ماه است؛ به این معنی که ماه درحال عبور از پل است.

کوه فوجی

یکی از محبوب‌ترین مناظر دیدنی و جذاب ژاپن کوه فوجی است. معروف‌ترین کوهی که در طول قرن‌ها، مورد علاقه گردشگران بوده است. چندین مسیر پیاده‌روی به سمت قله و همچنین در پایه کوه وجود دارد که این مسیر حتی برای مبتدیان هم لذت‌بخش است. این کوه زیبا به ۵ دریاچه خوش منظره اشاره دارد که طیف وسیعی از فعالیت‌های فضای باز را ارائه می‌دهند.

تراس برنج هوشیتوگه

این مکان دیدنی نمادین حدود ۲۰۰ شالیزار برنج و ۱۵۰ هکتار وسعت دارد. منظره طبیعی زیبایی را به وجود آورده است که بهترین ماه بازدید آن ژوئن و سپتامبر است. در این مکان می‌توانید یک نگاه اجمالی به دریایی از ابرها به‌همراه شالیزارها با منظره‌ای پر از آب داشته باشید.

بیشتر بخوانید

مجسمه بودای ژاپن | تاریخچه + آدرس و جزئیات

برکه آبی شیروگان

این برکه خوش منظره در قلب هوکایدو است که به‌طور تصادفی با ساخت یک سد مصنوعی در کنار رودخانه شیروگان ایجاد شد. ذرات موجود در آب، نور خورشید را منعکس می‌کنند که نتیجه آن رنگ آبی جذابی است که برای ما قابل مشاهده می‌شود.

دره کیوتسو و تونل نور

تنگه کیوتسو در استان نیگاتا یک شگفتی طبیعی با ستون‌های آتشفشانی است که درز ستونی هم نامیده می‌شود. این دره مشرف به منظره چشمگیر رودخانه است. تونلی به طول ۷۵۰ متر دارد که به دره منتهی می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از زیبایی آن دیدن کنند.

دریاچه تووادا

این دریاچه از ۲ استان آئوموری و آکیتا عبور می‌کند که انعکاس خیره‌کننده در سطح دریاچه و طبیعت زیبایی را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. در این دریاچه می‌توانید از برخی فعالیت‌های فضای باز به‌ویژه کایاک سواری لذت ببرید.

پربازدیدترین مناظر دیدنی و جذاب ژاپن

مناظر دیدنی و جذاب ژاپن در شهرهای مدرن و بزرگ این کشور قرار دارد که برای مسافران تاثیرگذار است. بنابر جدیدترین آمار وب سایت معتبر Economist Intelligence unit شهر توکیو و اوساکا در میان ۱۰ شهر زنده و پر جنب‌وجوش قرار گرفته است. از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی ژاپن می‌توان موارد زیر را هم اضافه کرد.

پربازدیدترین مناظرمکان
معبد کینکاکوجیکیوتو
کومانو کودواستان واکایاما
تنگه تاکاچیهومیازاکی
قلعه هیمجیاستان هیوگو
سواحل ایشیگاکیاوکیناوا
یاکوشیماکاگو شیما
قلعه هیمجیهیوگو
قلعه هیکونهاستان شیگا
قلعه هیروساکیاستان آئوموری
قلعه ماتسوموتوتوکیو

۶ جزیره زیبای ژاپن

جزایر از مناظر دیدنی و جذاب ژاپن است که از نوک شرقی روسیه تا سواحل نیمه گرمسیری دریای شرقی چین امتداد دارد. جزایر اصلی در منطقه معتدل قرار دارند که بهترین زمان برای بازدید آن بهار و پاییز است.

بازدید از ژاپن یک ماجراجویی به یاد ماندنی خواهد بود؛ به این دلیل که فهرست بی‌پایانی از جاذبه‌های دیدنی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهد که در هیچ کشور دیگری تجربه نخواهید کرد. این کشور دارای هزاران جزایر جذاب است که نیاز به بازدیدهای مکرر دارد. ما در ادامه به تعدادی از جزیره‌های توریستی ژاپن اشاره کرده‌ایم.

جزیره شودو

این جزیره یکی از مناظر دیدنی و جذاب ژاپن است که در دریای ستو قرار دارد. دارای درختان زیبای زیتون، طبیعت غنی و سواحل آبی شفافی است. نقطه مشخص جزیره جاده فرشته است که در هنگام جذرومد این مسیر ظاهر می‌شود و می‌توانید از آن‌جا عبور کنید.

یا کوشیما

این جزیره‌ دور افتاده‌ای که در جنوب ژاپن واقع شده است از نقطه عالی برای علاقمندان به پیاده‌روی است. به‌خاطر این‌که ۹۰ درصد از این جزیره توسط جنگل‌ها و مناطق کوهستانی پوشیده شده است. از نکات جالب این مسیر، وجود درخت سرو بزرگ باستانی است که قدمت آن حدود ۲۰۰۰ تا ۷۲۰۰ سال تخمین زده می‌شود.

جزیره میاکو

جزیره میاکو یکی از زیباترین مکان‌ها است که از صخره‌های مرجانی ساخته شده است. به‌خاطر شنا، غواصی و سواحل شنی سفید هم معروف است. ساحل شگفت‌انگیز با ماسه‌های ریزی دارد که به‌عنوان یکی از زیباترین سواحل ژاپن از آن یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

جاذبه‌‌های دیدنی اوساکا + تصاویر

جزیره سونوشیما

این جزیره دیدنی در غرب استان یاماگوچی واقع شده است که با پل بزرگی به ژاپن متصل می‌شود. این پل ۱۷۸۰ متری به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در حین لذت بردن از مناظر اقیانوس به جزیره زیبا هم دسترسی داشته باشند.

جزایر اوگاساوارا

یکی از جزایر دورافتاده‌ای است که در ۱۰۰۰ کیلومتری جنوب توکیو واقع شده است و توسط کشتی قابل دسترسی است. اقیانوس سبز زمرد و سواحل شنی سفید این امکان را می‌دهد تا از شلوغی شهرهای بزرگ دور شوید. این مکان در سال ۲۰۱۱ به‌طور رسمی به‌عنوان یک میراث جهانی یونسکو معرفی شد.

جزیره سادو

سواحل صخره‌ای و آب‌های زمردی در امتداد ساحل جزیره سادو مکان جذابی برای کایاک سواری یا غواصی است. همچنین، جنگل‌های سرو شگفت‌انگیزی در این مکان وجود دارد که به همان اندازه چشم‌گیر هستند.

تجربه شخصی از مناظر دیدنی و جذاب ژاپن

زمان مورد علاقه من از بازدید کشور ژاپن در بهار، فصل شکوفه‌های گیلاس است. قدم زدن در باغ‌های زیبا و مسیرهای سنگی با هوا و مناظر مطبوع به من آرامش می‌دهد. در مقایسه با بسیاری از معابد پرزرق‌وبرق این زیارتگاه‌های ژاپنی، درخشش متواضعانه و قابل احترامی را دارتد. توصیف مناظر این کشور قابل گفتن نیست و طبیعتی باورنکردنی دارد.

به هر نقطه از این کشور سفر می‌کردم با مناظر خیره‌کننده‌ای و طبیعت بکر فراوان روبه‌رو می‌شدم. سازه‌های تاریخی و بناهای فرهنگی هم از دیگر جذابیت‌های این سرزمین است. در عین حال، ژاپن واقعا کشور اسرارآمیز، زیبا و سرشار از منابع غنی گردشگری است که تجربه سفر رنگارنگی را برای من می‌سازد. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که در سفر به ژاپن از این مناظر دیدنی غافل شود.

سخن پایانی

تعداد بیشماری از مکان‌های زیبا در سراسر کشور ژاپن وجود دارند که ارزش بازدید را دارد و شما را شگفت‌زده می‌کند. مناظر دیدنی و جذاب ژاپن ترکیب تاریخ غنی با فرهنگ مدرن، غذاهای متنوع دارد. همچنین انواع روش‌های حمل و نقل و جاذبه‌های توریستی این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است.

همان‌طور که می‌دانید مکان‌های زیبای ژاپن برای بازدید کم نیست. بنابراین، برای سفر به این کشور و برای دیدن مناظر جذاب در شهرهای مختلف به ماه‌ها زمان نیاز خواهید داشت.

سوالات متداول

بهترین مناظر دیدنی و جذاب ژاپن را نام ببرید؟

ژاپن از جمله کشورهای پیشرفته و زیبایی است که مناظر دیدنی بسیاری دارد. برخی از این مکان‌های جذاب شامل کوه فوجی، پل توگتسو، تابگاتاکی، تنگه تاکاچیهو، کامیکوچی می‌شوند.

محبوب‌ترین جزایر دیدنی ژاپن کدام است؟

جزیره‌های زیادی در این کشور وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها جزیره شودو، یاکوشیما، جزیره میاکو، جزیره اوگاساوارا و سونوشیما است.

قدیمی‌ترین و مهم‌ترین قلعه‌های ژاپن را نام ببرید؟

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه هیمجی ژاپن است که قلعه اوساکا، هیکونه، هیروساکی و ماتسوموتو از دیگر قلعه‌های مهم این کشور محسوب می‌شوند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید