باغ‌‌های سرسبز و فاخر از جاذبه‌های کم نظیر شهر پاریس هستند. اما این فقط ظاهر ماجراست! چرا که این جاذبه‌های پرطرفدار و زیبا داستان‌های شنیدنی بسیاری را در میان راهروهای پر پیچ و خم خود پنهان کرده و گویی گردشگران را برای کشف این رازها به سوی خود می‌خوانند. باغ تویلری پاریس در همسایگی موزه لوور قرار گرفته و با داشتن فضایی منحصربه‌فرد و تاریخی پر فراز و نشیب توانسته بازدیدکندگان را شیفته خود کند. در اینجا با تویلری و داستانهای جذابش آشنا می‌شویم.

در نزدیکی رود سن و موزه لوور یکی از زیباترین باغ‌های پاریس قرار گرفته که در میان لیست پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری تور فرانسه جای می‌گیرد. این باغ زیبا و سرسبز تویلری نام دارد. محوطه‌ای بسیار آرام که در میان خیابان‌های شلوغ پاریس جای گرفته و بسیاری از افراد برای در گذراندن ساعاتی به دور از شلوغی و سر و صدای خیابان به آن پناه می‌برند. این باغ داستانی پر رمز و راز داشته و هر قسمت آن با طراحی منحصربه‌فرد خود تزیین شده است.

معرفی باغ تویلری

تویلری را می‌توان باغ محبوب پادشاهان فرانسه دانست. محوطه‌ای بزرگ و سرسبز که در هر دوره مجسمه‌ها و تزیینات فاخری به آن اضافه شده است. این باغ به قدر زیبا و مورد توجه بود که برخی از پادشاهان آن را به عنوان محل زندگی خود انتخاب می‌کردند. از این رو باغ روزهای آرام و پر فراز و نشیب را در کنار هم تجربه کرده و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. برگزاری جشن‌های سالانه سلطنتی، محلی برای تصمیم گیری‌های بزرگ سلطنتی و فضایی جهت آرامش و گذراندن تعطیلات آخر هفنه همه و همه از کاربردهای تویلری در زمان اوج آن بودند. این باغ در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس تبدیل شده است. پیشنهاد می‌کنیم در طول اقامتتان در شهر پاریس بعد از قدم زدن در کنار رود سن حتما سری هم به باغ تو‌یلر‌ی بزنید.

تاریخچه باغ تویلری

تویلری در قرن سیزدهم چیزی نبود جز یک قطعه زمین بزرگ که کاربرد خاصی نداشت. این زمین جز املاک تنها کارخانه کاشی پاریس به شمار می‌آمد. در سال ۱۵۶۴ بود که کاترین دومسیس همسر شاه هنری دوم پس از مرگ او تصمیم به ساخت باغی بزرگ در این زمین گرفت. او از طراحان و معماران ایتالیایی برای ساخت باغ کمک گرفت. از این رو یک باغ ایتالیایی در ضلع غربی ساخته شد و از آن زمان به بعد حاکمان فرانسوی متعدد از جمله هانری چهارم، لوئی چهاردهم و ناپلئون بناپارت در این مکان اقامت داشتند.

هنری چهارم ساکن بعدی باغ بود که پس از یک دوره رکود به آن جانی دوباره بخشید. اضافه کردن بخش مخصوص پرورش کرم ابریشم، دریاچه منصوعی با ابعاد ۶۵ متر در ۴۵ متر و یک فواره بسیار زیبا از بخش‌هایی بودند که در زمان هنری چهارم به باغ تویلری پاریس اضافه شدند. در سال ۱۶۱۰ باغ به لوئی سیزدهم رسید. این پادشاه باغ را به محلی برای استراحت و شکار تبدیل کرد. مدرسه اسب سواری و یک اصطبل سرپوشیده در زمان این پادشاه به باغ اضافه شدند.  در سال ۱۷۸۹ و همزمان با انقلاب فرانسه لوئی شانزدهم و خانواده‌اش از کاخ ورسای به تویلری تبعید شدند. در واقع لوئی شانزدهم آخرین پادشاهی بود که در این باغ سکونت داشت.

علت نام گذاری باغ تویلر‌ی

tuile در زبان فرانسوی به معنی کاشی است. باغ سرسبز تویلری نیز در کنار کارخانه کاشی سازی قرون وسطی پاریس ساخته شد و قطعا به همین دلیل است که به این اسم نامگذاری شده است. باغی که پس از انقلاب فرانسه به مکانی عمومی جهت گشت و گذار پاریسی‌ها  گردشگران تبدیل شد. باغ تویلری تا مدت‌ها جزیی از کاخی به همین نام بود که بیشتر پادشاهان فرانسوی سابقه اقامت در آن را داشتند. اما این کاخ با انقلاب فرانسه و به نشانه از بین بردن قدرت پادشاهان توسط مردم انقلابی سوزانده شد. در مقابل محوطه باغ همچنان پا برجا بوده و با گل آرایی بسیار زیبا تزیین شده است. تویلری با فرا رسیدن بهار و شکفتن گل‌ها به اوج زیبایی خود رسیده و مملو از حضور گردشگران می‌شود.

قسمت‌های مختلف باغ تویلر‌ی

تویلری از قسمت‌های مختلف تشکیل شده که هر یک زیبایی‌ها و گل آرایی‌های منحصربه فرد خود را دارند. در ادامه با بخش‌های مختلف باغ و کاخ تویلری فرانسه آشنا می‌شویم:

باغ چرخ و فلک

این قسمت از باغ تا پیش از انقلاب فرانسه برای برگزاری جشن‌ها و مراسم رسمی استفاده می‌شد. در حال حاضر با نام place de carrousell نیز شناخته شده و یک چرخ و فلک زیبا به آن اضافه شده است. طاق پیروزی معروف پاییز نیز در این مان قرار دارد.

تراس تویلری

تراسی بزرگ و بلند که در مقابل باغ چرخ و فلک قرار گرفته و پس از انقلاب فرانسه یک جاده در مقابل آن ساخته شد. دو مجسمه ساخته شده به دست آریستید مایلول، یک بنای یادبود جان ‌باختگان پورت وندرس و بنای یادبود سزان از جاذبه‌های این بخش از تویلری هستند.

خندق چارلز پنجم

راه پله‌ای در تراس باغ وجود دارد که به خندق چارلز پنجم می‌رسد. این خندق کاخ را در برگرفته و برای استحکام بنا ساخته شده بود. در قسمت غربی خندق آثاری از جنگ‌های سلطنتی دیده می‌شود.

بازطراحی و مرمت باغ تویلر‌ی

تویلری زیباترین باغ پاریسی ست که در طول دوران عمر دراز خود بارها و بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. از این رو سبک‌های مختلف معماری در بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. آندره لونوتر را می‌توان از معروف ترین معماران و طراحان باغ دانست. چند نوع گیاه و چند نوع درخت که از منحصربه‌فردترین درختان اروپا هستند در بخش‌های مختلف باغ دیده می‌شوند. در چند دهه اخیر چندین رستوران و کافه نیز در اطراف تویلری ساخته شده‌اند و گردشگران می‌توانند پس از گشت و گذار در باغ از سرو غذاهای فرانسوی در دل شهر پاریس و منظره زیبا از تویلری لذت ببرند.

بازدید از باغ تویلری پاریس

خبر خوب اینکه بازدید از تویلری برای تمام گردشگران رایگان بوده و نیازی نیست برای گشت و گذار و بازدید از نقاط مختلف آن مبغی پرداخت کنید. این جاذبه در کنار بناهای معروفی چون برج ایفل و  صبح تا کلیسای نوتردام قرار گرفته است. شما می‌توانید تمام روزهای هفته از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب از این باغ سرسبز و آرام بازدید کنید. هر ساله گردشگران بسیاری در کنار برج ایفل، موزه لوور و کاخ ورسای از تویلری و جاذبه‌هایش بازدید می‌کنند.

برای سفر به فرانسه و بازدید از این مکان دیدنی نیاز به اخذ ویزای توریستی فرانسه دارید،در این بابت با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید.

مسیر دسترسی به باغ تویلری

در هر کجای پاریس که اقامت داشته باشید چندین راه برای رسیدن به تویلری وجود دارد. اتوبوس، تاکسی و مترو از وسایل نقلیه عمومی هستند که شما را به تویلری می‌رسانند. ایستگاه باغ موزه اورسی، ایستگاه کونکورد و تویلری و ایستگاه هرم لوور همگی در نهایت به باغ زیبای تویلری ختم می‌شوند. شما می‌توانید در طول اقامتتان در پاریس برای رفتن به تویلری از راهنمای فارسی زبان ما کمک بگیرید.

سوالات متداول

معنی تویلری چیست؟

تویلری در زبان فرانسوی به معنای کاشی است.

Tuileries به چه چیزی معروف است؟

باغ تویلری را می‌توان شاهد عینی تاریخ پادشاهان فرانسه دانست. این باغ محل اقامت لوئی شانزدهم آخرین پادشاه فرانسه بود که در نهایت با شورش مردم به همراه خانواده خود از باغ فرار کردند. علاوه بر داستان‌های تاریخی تویلری به داشتن محیطی آرام و گل آرایی زیبا نیز معروف است.

معروف ترین خیابان پاریس کدام است؟

شانزلیزه، با نام رسمی خیابان شانزه لیزه یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان و پاریس است که از طاق پیروزی تا میدان اصلی شهر امتداد دارد.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با قلعه آنژه

همه چیز درباره پارک لوکزامبورگ زیباترین باغ پاریس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید