معرفی رستوران‌های ایروان، ارمنستان

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 18 مه 2019
Loading...

زمانی که پای سفره غذایی کشورهای همسایه ایران بنشینیم، احساس اینکه، درگذشته تمام این کشورها جزئی از قلمرو ایران بوده، بیشتر القا پیدا می‌کند. غذاهایی با یکرنگ و بوی اما با دستور پخت متفاوت، که برخاسته از یک سنت مشترک. در تور ارمنستان، شاید بیشتر با غذاهای مشترک برخورد کنیم.

معرفی رستوران‌های ایروان

ایروان، ارمنستان شهری با رستوران‌های عالی است که هیچ مسافری گرسنه نمی‌مانند. رستوران‌هایی که بافت سنتی و مدرن را در هم تلفیق کرده‌اند و انواع غذاهایی مانند محلی، گرجی، ترکی و بین‌المللی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. در ادامه آژانس هواپیمایی ستاره ونک، بهترین رستوران‌های ایروان را معرفی می‌کند تا یک تجربه لذت‌بخش را در تور ارمنستان کسب کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

رستوران‌های ایروان

.

مر تاقه

یک رستوران ترکی در خیابان‌های ایروان، که مسلماً برای خیلی از ما ایرانی‌ها دلخواه است. این فست فود غذاهای محلی و لذیذ را البته باقیمت مناسب ارائه می‌دهد. لاه ماجون (پیتزای ترکیه‌ای) جز غذاهای محبوب اینجا است. لاه ماجون نوعی پیتزا نازک ست که با گوشت چرخ‌کرده، پیاز، گوجه‌فرنگی و جعفری پخته می‌شود. البته مانتی (نوعی ماکارونی با ماست) هم در منوی رستوران پیدا می‌شود.

پیتزا معروفی آسیایی، لاه ماجون

دولماما

اگر در ارمنستان هوس غذای ایرانی کردید، رستوران دولماما با ارائه غذاهایی ایرانی هوس شمارا برطرف می‌کنند.

منوای از غذاهای رنگی و سنتی که مشتریان خود را حسابی از خوردن راضی می‌کند. همان‌طور که از اسم رستوران برمیاید در اینجا دلمه‌های خوشمزه‌ای سرو می‌شود که البته کمی با دلمه‌های ایرانی‌ها فرق دارد. آن‌ها علاوه بر برگ مو، برنج و گوشت ( که ممکن است در آن گوشت گوسفندی یا خوک قرار گیرد)، چیلی و رزماری هم به دلمه اضافه می‌کنند. یکی دیگر از غذاهای محبوب اینجا خواشما است که اگر بنا بر معادل‌سازی باشد همان خوراک تاس کباب ایرانی می‌باشد. گوشت بره، هویج، پیاز، سیب‌زمینی و سبزیجات دیگر را لایه به لایه در ته قابلمه می‌چینند که در دستور پخت ارمنی، شراب شیرینی هم به آن اضافه می‌کنند.

دلمه غذای اصلی این رستوران است

کافه‌رستوران جاز مالخاس

رستورانی لوکس که هنگام غذا خوردن، صدا موسیقی در فضا شنیده می‌شود.  منوی این رستوران شامل انواع پاستا، استیک، و کتل‌های میوه است. نام این مکان برگرفته از نام موسیقی‌دان مطرح ارمنی است. این کافه چند ستاره، هر شب با اجرای زنده موسیقی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

اجرای زنده جاز، پیانو و گیتار هر شب در این رستوران برقرار است

تاپاستان

یک رستوران عجیب که غذاها را با ترکیبی متفاوت سرو می‌کند. در اینجا غذاهای سنتی ارمنی و اسپانیایی را که تلفیقی از سنت و فرهنگ هر دو سرزمین است، تلفیق می‌کند. تاپاس‌های اینجا ( یک نوع پیش غذایی اسپانیایی) همراه با سبزیجات و یا گوشت طبخ می‌شود که به امتحان کردن آن، می‌ارزد.

رستورانی مقرون‌به‌صرفه

تومانیان خینکالی

رستورانی دنج با فضای صمیمانه که در قلب ایروان قرار دارد. این مکان در سال ۲۰۰۴ باهدف اینکه همشهریان، بتوانند طمع لذیذ خینکالی را بچشند؛ افتتاح شد. در این مدت رستوران  پیشرفت عالی داشته و در منوی آن علاوه بر انواع خینکالی (نوعی پیراشکی آب‌پز سنتی گرجستانی) انواع سوپ‌های گرم، سالادهای گوناگون، اسنک، باقلوا و… دیده می‌شود.

پراشکی‌ای با محتوای گوشت، پیاز، سیب‌زمینی و سبزیجات معطر

رستوران انوشا

رستورانی رمانتیک و خانوادگی، که لذیذترین غذاهای سنتی ارمنی در منوی آن یافت می‌شود. دکوراسیون منحصربه‌فرد، فضای آرامش‌بخش و منوی پربار اینجا شمارا ساعت‌ها مشغول خواهد کرد. سرو یک وعده غذایی همراه با اجرای زنده، لذت خوردن را چند برابر می‌کنند. دلمه مخصوص، مانتی ماست یا نخودچی ازجمله پیشنهادهایی است که باید در اینجا امتحان کرد.

نمای از رستوران انوشا ایروان

کافه کتاب پل هنر

اگر اهل کتاب و یا هنر هستید، این کافه حتماً با روحیات شما سازگار است. قفسه‌های بزرگ کتاب که اطراف کافه قرارگرفته و فضا اینجا را حسابی هنری کرده است. در اینجا صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود که می‌توان هنگام خوردن، یا کتاب خواند و یا از تماشا مجلات، مجسمه‌ها و عکس‌ها فیض برد. منوی این رستوران در حد راضی‌کننده‌ای خوب است و می‌توان آن را امتحان کرد.

بهشت کتابخوان‌ها

رستوران پاندوک

معماری سنتی ارمنی در لابه‌لای دیوارهای این رستوران به زیبایی خودنمایی می‌کند. مکانی آرام و دل‌چسب که بهترین غذاهای سنتی ارمنی باقیمتی مقرون‌به‌صرفه در منوی آن به چشم می‌خورد. سالن اصلی ۳۰ نفر ظرفیت دارد اما اتاق دنج و گروهی آن گنجایش محدودتری دارد و مخصوص گروهای دوستانه، خانوادگی و یا کاری است.

تور ارمنستان
رستورانی با منظره زیبا

برای رزرو تور ارمنستان با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید