معرفی جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا به همراه عکس + آدرس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 7 آوریل 2024
Loading...

جاهای دیدنی فلورانس به‌دلیل هنر برجسته، معماری و میراث فرهنگی، بسیار پرطرفدار شده است. در واقع این شهر به عنوان زادگاه رنسانس شناخته می‌شود. به این دلیل که بسیاری از نویسندگان و هنرمندان اولیه آن دوره از این جا نشات گرفته‌اند. ساختمان‌ها، موزه‌های زیبا، گالری‌ها و مجسمه‌های بزرگان، برخی از نشانه‌های این شهر هستند. فلورانس زمانی به عنوان اردوگاه ارتش رومی بود که در دوران هنر و معماری رنسانس به یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپایی تبدیل شد. در این مقاله، اطلاعاتی از بهترین جاذبه‌های دیدنی فلورانس ارائه می‌دهیم. اگر به‌دنبال مکانی خوب برای لذت بردن از بهترین مناظر فلورانس هستید با ما همراه باشید.

نگاه کلی به جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا

اگر زمان شما در شهر، محدود است و می‌خواهید سفر چند روزه داشته باشید، در واقع با وجود مکان‌های دیدنی و موزه‌های چشم‌گیر، تصمیم‌گیری در مورد این‌که به کدام یک از جاهای دیدنی فلورانس بروید، کمی دشوار است. زیباترین شهر ایتالیا به‌دلیل هنر، معماری دیدنی و غذاهای روستایی خود، مشهور شده است.

این مکان در سواحل رودخانه آرنو واقع شده است. در هر قدمی از فلورانس، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی رنسانس را خواهید دید. همچنین، شهر مملو از آثاری از ثروت و قدرت تاریخی است. فلورانس دارای یک سوم از بزرگ‌ترین گنجینه‌های هنری جهان است.

شهر فلورانس تاثیر زیادی در موسیقی، معماری، آشپزی، مد، فلسفه و علم داشته است. همچنین صدها میراث هنری تاریخی از جمله خیابان‌های سنگفرش، کاخ‌های دوره رنسانس، پارک‌ها، آکادمی‌ها، صومعه‌ها، موزه‌ها و آتلیه‌ها را در خود جای داده است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا

معرفی پربازدیدترین جاهای دیدنی فلورانس

تصمیم‌گیری در مورد دیدن مکان‌های دیدنی فلورانس آسان نیست و گردشگران را به چالش می‌کشد. مگر این‌که حداقل چند روز در شهر فرصت داشته باشید تا چیزی را از قلم نیندازید. برخی از بهترین مناظر و جاذبه‌های گردشگری را معرفی می‌کنیم که اگر برای اولین بار از این شهر بازدید کنید، بیشترین ارزش دیدن را داشته باشد. پربازدیدترین جاهای دیدنی فلورانس عبارت‌اند از:

میدان میکل آنژ

این میدان، روی تپه‌ای در کرانه جنوبی آرنو واقع شده است که مشهورترین نقطه غروب فلورانس است. همچنین، یک ایوانی شامل رستوران، کافه بار، تعداد زیادی فروشنده، موسیقی زنده و فضای بسیار پرجنب‌وجوش برای بازدید‌کنندگان فراهم می‌کند. در ضمن می‌توانید به سمت میدان، رانندگی یا به‌راحتی از مرکز شهر تا آن جا را پیاده‌روی کنید.

میدان سانتو اسپیرتو از معروفترین جاهای دیدنی فلورانس

این منطقه‌ی شلوغ، جمعیت زیادی از صنعتگران، روشنفکران و دانشجویان محلی را به خود جذب کرده است. اگر به‌دنبال یک رستوران خوب برای شام هستید، گزینه‌های بسیار خوبی در این زمینه خواهید یافت. در این مکان، کلیسایی هم وجود دارد که از نظر طراحی یکی از خاص‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. در این کلیسا مجسمه، نقاشی و تزیینات دیگر خیره‌کننده وجود دارد.

بیشتر بخوانید

معرفی جاهای دیدنی شهر میلان ایتالیا (همراه با عکس + آدرس)

میدان دلاسینیوریا

میدان دلاسینیوریا یکی از جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا محسوب می‌شود. این میدان به عنوان قلب سیاسی شهر شناخته شده است که محل قرارگیری بناهای مهم است. در این خصوص می‌توانیم گالری افیتزی و کاخ وکیو را مثال بزنیم. در میدان دلاسینیوریا یک گالری وجود دارد که مملو از مجسمه‌های مختلف و جذاب است. همچنین، چشمه نپتون را در این میدان می‌توانید مشاهده کنید.

باغ‌های بوبولی از زیباترین جاهای دیدنی فلورانس

این باغ‌ها درست در پشت کاخ پی تی واقع شده است که پر از فواره‌های زیب، مجسمه‌ها و درختان بلوط باستانی است. این باغ توسط خانواده مدیچی طراحی شده است. چیدمان آن به عنوان الگویی برای بسیاری از دادگاه‌های اروپایی به ویژه ورسا، مورد استفاده قرار گرفته است.

باغ و موزه باردینی

از آن‌جایی که خیلی از گردشگران از وجود این مکان مطلع نیستند، نسبت به دیگر جاهای دیدنی فلورانس، خلوت‌تر است. بهترین زمان بازدید از این باغ و موزه، ماه آوریل است؛ زمانی که درختان شکوفه می‌دهند.

کاخ پالازوپیتی از جدابترین جاهای دیدنی فلورانس

یکی از مکان‌های فوق‌العاده زیبا و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی فلورانس است. این کاخ باشکوه در سمت دیگر رودخانه در منطقه اولترا رنو قرار دارد. این مکان، مملو از آثار هنری ایتالیایی است که می‌توانید قطعات و ظروف نقره معاصر را در آن ببینید. همچنین، می‌بینید که چگونه سلیقه‌ها در لباس پوشیدن در کاخ در طول زمان، تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری ونیز – ایتالیا

گالری جذاب اوفیزی

گالری اوفیزی یکی از محبوب‌ترین موزه‌های هنری در جهان است که سالانه یک و نیم میلیون بازدیدکننده دارد. این بنا در میدان دلا سیگنوریا واقع شده است که مجموعه عظیمی از نقاشی‌های رنسانس را در خود جای داده است. همچنین در نمای آن، مجسمه‌های بسیاری از فرمانروایان، هنرمندان و دیگر افراد مشهور متعلق به قرون وسطا را می‌بینید.

پونته و کیو

پونته وکیو یکی از نمادین‌ترین بناهای فلورانس است. این پل سنگی در قرن چهاردهم برای عبور از رودخانه آرنو ساخته شده است. در امتداد پل ۹۵ متری، مغازه‌های جواهرفروشی و سوغاتی فراوانی وجود دارد. در شب می‌توانید از برخی رستوران‌ها و میخانه‌های نزدیک پونته و کیو دیدن کنید یا از منظره رودخانه آن لذت ببرید.

بازار سن لورنزو

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فلورانس برای گردشگران است که این مکان در واقع از ۲ بازار تشکیل شده است. بازار سن لورنزو دارای کافه‌ها و مکان‌های مختلف برای فروش غذا است. اکثر افراد برای خوردن غذاهای محلی از مناطق مختلف ایتالیا به این منطقه زیبا می‌آیند. همچنین بسیار نزدیک به مناظر اصلی توریستی در مرکز فلورانس، واقع شده است. به همین دلیل برنامه‌ریزی برای بازدید از این مکان، ساده است.

مهم‌ترین کلیساهای معروف و دیدنی فلورانس

 کلیساها یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فلورانس هستند که نگاه اجمالی به تاریخ دارند. ضمن این‌که بیانگر آثار مهم معماری گوتیک و رنسانس هستند. شاهکارهای هنری زیبایی را هم در خود پنهان کرده‌اند. برخی از کلیساهای دیدنی فلورانس، شامل موارد زیر است:

  • کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

این کلیسا، یک سازه عظیم است که بر فراز خط افق فلورانس برجستگی دارد. چهارمین کلیسای جامع بزرگ جهان که نمای بیرونی زیبای آن با ترکیبی از سنگ مرمر صورتی، سبز و سفید پوشیده شده است. در داخل بسیاری از نقاشی‌های دیواری زیبا و پیاده‌روهای موزاییک شده، یک ساعت با شکوه قرن پانزدهمی خواهید دید.

  • کلیسای سن مینیاتو آل مونته

این کلیسا که در قرن یازدهم تا سیزدهم تکمیل شده است، نمونه بارزی از معماری توسکانی رومی و از جاهای دیدنی فلورانس است. قسمت‌هایی از این کلیسا با ترکیب مرمر سبز، سفید و سقف‌های چوبی و رنگ شده، نمایان شده است. این مکان کمی از مرکز شهر فاصله دارد و روی یک تپه، بنا شده است. زمانی که به این کلیسا برسید، منظره زیبای شهر را می‌بینید و لذت خواهید برد.

  • کلیسای سانتا کروچه

این کلیسا به‌دلیل این‌که آرامگاه افراد مشهور متعددی است، جزو پربازدیدترین جاهای دیدنی فلورانس به شمار می‌رود. در این کلیسا، بنای یادبود برای دانته هم قرار دارد. همچنین، میکل آنژ و معمار بزرگ وازاری در همین کلیسا، مدفون شده‌اند.

  • کلیسای سانتاماریا نوولا

این کلیسا در کنار ایستگاه اصلی راه آهن فلورانس قرار دارد. دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ است که فضای داخلی پر از نقاشی‌های دیواری دارد. می‌توانید در این مکان بسیاری از آثار هنرمندان مشهور از جمله برونلسکی، بوتیچلی و مدونای تسبیح را ببینید.

آمار گردشگری در فلورانس

آمار به دست آمده از بازدید جاهای دیدنی فلورانس و میزان محبوبیت آن به‌علت تاریخ کهن و میراث فرهنگی و هنری این شهر است. ضمن این‌که گالری اوفیزی، موزه‌های خیره‌کننده و کلیساهای قرن سیزدهمی همه در این شهر قرار دارند. در کنار دیگر جاذبه‌ها، دلایل مختلف دست به دست هم داده‌اند تا آمار گردشگران در این شهر افزایش یابد. جدول زیر افزایش گردشگران در چند سال اخیر را نشان می‌دهد.

آمار گردشگران فلورانس ایتالیا

در سال

۲۷٫۷ میلیون نفر

سال ۲۰۱۸

۹۵ میلیون نفر

سال ۲۰۱۹

۲٫۲ میلیون نفر

۵ ماه اول سال ۲۰۲۲

بنابر آمار یونسکو درصد آثار هنری قابل توجه جهانی، ۶۰ درصد در فلورانس برآورد شده است. همچنین گردشگران بین‌المللی بازدیدکننده از فلورانس در سال، ۷۰ درصد می‌شوند.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه‌ های گردشگری رم – ایتالیا

تجربه شخصی از سفر به فلورانس

اگر بازدید از جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا هنوز در لیست سفرهای شما قرار ندارد به شما توصیه می‌کنم که آن را در صدر اولویت‌های خود قرار دهید. کل شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای در روح من دارد. درحالی که مکان‌های دیدنی شهر، جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند، اما چیزهای بیشتری در فلورانس وجود دارند که به طرز لذت بخشی، باعث تعلق خاطر شما به این شهر می‌شود.

فلورانس شهری است که با چیدمان جمع‌وجور و خیابان‌های زیبای پر از تاریخ و فرهنگ، بهترین شهر برای کاوش، پیاده‌روی و ثبت خاطره است. می‌توانید از کافه‌های عجیب و غریب گرفته تا کارگاه‌های صنایع دستی دیدن نمایید. تجربیات افراد دیگر مثل من، باعث تشویق بیشتر و تعجیل در سفر برای این شهر رویایی می‌شود.

سخن پایانی

جاهای دیدنی فلورانس مردم را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند که یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات شهری در ایتالیا به شمار می‌رود. علی‌رغم بازدید زیاد آن در بین گردشگران و مسافران، فلورانس جذابیت اصیل خود را حفظ کرده است. به عبارتی دیگر در این شهر ایتالیایی هر قدم، سفری در زمان است.

با رزرو برخی از فعالیت‌های منحصر به‌فرد فلورانس، تجربه‌های غذاخوری و تورهای متخصص را برای جاذبه‌های اصلی این شهر برنامه‌ریزی کنید. تور ایتالیا این فرصت را برای گردشگران فراهم کرده است تا هر کس با سلیقه و معیارهایی که دارد به مکان‌های مدنظر خود برود.

سوالات متداول

.

معروف‌ترین کلیساها در فلورانس ایتالیا کدامند؟

از معروف‌ترین کلیساها می‌توان سانتا ماریا دل فیوره، کلیسای سن مینیاتو آل مونته، کلیسای سانتا کروچه و کلیسای سانتاماریا نوولا را نام برد.

پربازدیدترین جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا کدامند؟

میدان‌های میکل آنژ، سانتو اسپیرتو و دلاسینیوریا و باغ‌های بوبولی و باردینی همچنین کاخ پالازوپیتی، گالری اوفیزی و بازار سن لورنزو از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی فلورانس ایتالیا به شمار می‌روند.

دلیل افزایش گردشگران و محبوبیت فلورانس ایتالیا چیست؟

جاهای دیدنی بسیار، حفظ اصالت و جذابیت مکان‌ها، تاریخ کهن و میراث فرهنگی و هنری و به نوعی سفر در زمان از دلایل محبوبیت فلورانس ایتالیا شمرده می‌شوند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید