مشهورترین رستوران‌های شانگهای

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 11 ژوئن 2024
Loading...

اگر مسافر چین هستید و نمی‌دانید کدام رستوران‌ها غذاهای بین‌المللی یا غذاهای باب طبعتان را سرو می‌کنند، مطالعه این مطلب را از دست ندهید! ما در اینجا به سراغ رستورانهای شانگهای رفته و خواهیم گفت که در میان غذاهای عجیب و غریب چینی کدام رستوران‌ها شیک‌تر هستند و منویی بین المللی‌تر را ارائه می‌دهند. در این کلان شهر مدرن می‌توانید هر نوع غذایی از غذاهای لذیذ پاریسی گرفته که توسط سرآشپزهای ستاره دار میشلین تهیه می‌شوند تا غذاهای اصیل آسیایی را در رستوران‌های شیک ومجلل یا رستوران‌هایی با حال و هوای سنتی تجربه کنید.

معرفی بهترین رستورانهای شانگهای

نمی‌توان منکر شد که غذاهای چینی کمی عجیب و غریب هستند و ممکن است با طبع گردشگران تور چین سازگار نباشند اما شهر بزرگ شانگهای این مشکل را حل کرده و با داشتن رستوران‌های بین المللی از میهمانان این شهر پذیرایی می‌کند. در اینجا می‌توانید لیستی از مشهورترین رستورانهای شانگهای را داشته باشید:

رن ه گوان (Ren He Guan) از رستوران‌های دهه ۱۹۳۰ شانگهای

رستوران Ren He Guan که یک ستاره میشلن دارد از مشهورترین رستورانهای شانگاهی است که می‌تواند لذت صرف یک وعده غذای لذیذ را در آن تجربه کنید. این رستوران به خاطر نور طلایی محیط و دکوراسیون نوستالژیک خود که به دوران شکوفایی هنر دکو در شانگهای بازمی‌گردد، مشهور شده است. غذاهای لذیذی مانند میگوی آلوی شیرین، گوشت خرچنگ و قلیه روی برنج، مارماهی بدون باله با بامبو آبی و هونگ شائو رو (گوشت خوک سرخ شده) را می‌توان در منوی این رستوران دید.

رن ه گوان با دیوارهای سبز نعنایی، کف‌پوش‌های شطرنجی و چنتیوس‌هایی که لباس‌های چیپائو پوشیده‌اند، نوید یک وعده غذای فراموش‌نشدنی را در محیطی سنتی می‌دهند.

  • آدرس: ۴۰۷ جاده Zhaojiabang، Xuhui، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۲۱:۳۰، شنبه تا یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۲۱:۳۰
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۴۰۳ ۰۷۳۱

رستوران بهشت گمشده (Lost Heaven)؛ خانه غذاهای اصیل یونانی

طراحی داخلی به رنگ قرمز یاقوتی، نورهای فانوس، مبلمان چوب ماهون تیره و نقوش زیبای آسیایی، بهشت ​​گمشده را به یکی از بهترین رستورانهای شانگهای تبدیل کرده است. یک رستوران جذاب با منویی لذیذ که بر غذاهای یونانی تمرکز دارد. پس در اینجا خودتان را برای یک وعده غذای پر ادویه آماده کنید!

رستوران بهشت علاوه بر ارائه غذاهای با کیفیت و خوش طعم، فضای داخلی بسیار زیبایی دارد. میهمانان می‌توانند غذای خود را در تراس پر زرق و برق رستوران با چشم اندازی تماشایی از شهر شانگهای سرو کنند. منو رستوران از سالاد برگ چای برمه و کیک خرچنگ سرخ شده ترد تا چایوت سرخ شده در نارگیل و گوشت خوک سرخ شده با پیاز را دربرمی‌گیرد.

  • آدرس: ۱۷ Yan’An Dong Lu، منطقه Huangpu، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۳:۳۰ و ۱۷:۳۰ تا ۲۲
  • شماره تلفن: ۰۹۶۷ ۲۱ ۶۳۳۰ ۸۶ +

رستوران Yongfoo Elite از رستورانهای شانگهای با فضایی فرانسوی

Yongfoo Elite با یک ستاره میشیلن در منطقه Xuhui در شانگهای قرار گرفته و  تجربه غذاخوری به یاد ماندنی را در فضایی رمانتیک ارائه می‌دهد. همچنین میهمانان می‌توانند غذایشان را  در بالکن متعلق به دهه ۱۹۳۰ که زمانی محل کنسولگری بریتانیا بود، میل کنند. تزیینات این بالکن یادآور روزهای پر هیاهو شانگهای قدیمی با عتیقه‌های چینی و مبلمان آرت دکو است

در منوی آلاکارته این رستوران غذاهای فریبنده ای مانند ماهی دودی، چای با ریشه رازیانه و آب ذرت را می‌توان دید. همچنین ترکیبی از لبوهای ماهی سرخ شده، خیار دریایی، آبلون، باله کوسه و گوش ماهی خشک شده از دیگر غذاهای منو رستوران هستند.

در انتها می‌توانید وعده غذاییتان را با یک شیرینی کلاسیک چینی مانند بستنی Wuliangye، کیک شیرینی عناب یا شیرینی رز وولفبری به پایان رسانید.

  • آدرس: ۲۰۰ Yongfu Road، Xuhui، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: جمعه از ۸٫۳۰ صبح تا ۱۰ شب، شنبه تا پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۵۴۶۶ ۲۷۲۷

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری شانگهای – چین

کمون (Commune Social)؛ یک رستوران اسپانیایی شیک در شانگهای

این تاپاس و کوکتل بار به عنوان یکی از مشهورترین رستورانهای شانگهای در یک ساختمان که قبلا ایستگاه پلیس بوده و قدمت آن به سال ۱۹۱۰ بازمی‌گردد، قرار گرفته است. رستوران کمون با ارائه غذاهای تلفیقی اسپانیایی در فضای داخلی مینیمال میهمانانش را سورپرایز می‌کند.

اگر این رستوران را برای صرف غذا در شانگهای انتخاب کرده‌اید، مراقب باشید خودتان را با غذای اصلی سیر نکنید، چرا که کمون شیرینی‌های لبسیار لذیذی را به عنوان دسر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید کیک موز بانوفی با نبات شیرین، مرنگ لیموی خوش طعم با شربت ریحان و پاناکوتای قهوه با ماسکارپونه یا براونی شکلاتی را به عنوان دسر سفارش دهید.

  • آدرس: ۵۱۱ Jiangning Road، Jingan، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۰۴۷ ۷۶۳۸

M on the Bund از بهترین رستورانهای شانگهای با منظره پاناروما

M on the Bund که در سال ۱۹۹۹ توسط رستوران‌دار استرالیایی میشل گارنات راه‌اندازی شد، با منوی غذاهای اروپایی و خاورمیانه‌ای توانست در میان لیست بهترین رستورانهای شانگهای قرار گرفته و چندین بار هم موفق به دریافت جایزه شد! این رستوران در طبقه هفتم ساختمان نیسین متعلق به دهه ۱۹۲۰ قرار گرفته است. میهمانان می‌توانند هنگام میل کردن غذا از مناظر پاناروما خط افق شانگاهی لذت ببرند.

منو رستوران M on the Bund از سوفله خرچنگ در شیرینی فیلو پوسته‌دار و پای گوسفندی گرفته تا چای مخصوص و حتی ساندویچ های انگشتی را شامل می‌شود.

  • آدرس: خیابان گوانگدونگ ۲۰، وایتان، هوانگپو، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۴:۳۰ و ۱۷:۳۰ الی ۲۲:۳۰
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۳۵۰ ۹۹۸۸

رستوران جسی (Jesse Restaurant) از قدیمی‌ترین رستوران شانگهای

رستوران جسی (یا «جسی پیر») به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رستورانهای شانگهای در تهیه غذاهای وسوسه‌انگیز Haipai تخصص دارد، این غذا ترکیبی از آشپزی چینی و غربی کاملاً منحصر به فرد می‌باشد.

در اینجا می‌توانید بشقاب‌های پر شده با xintailuan (خرماهای قرمز پر شده با برنج چسبناک)، هگزیا (میگوی رودخانه‌ای سرخ شده) و tangcu paigu (گوشت خوک ترش و شیرین) را سفارش داده یا آنتونی بوردین، سر ماهی پخته شده را امتحان کنید.

  • آدرس: خیابان Tianping 41، Xuhui Qu، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه شب
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۲۸۲ ۹۲۶۰

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به شانگهای، چین

رستوران ماورابنفش (Ultraviolet)؛ تجربه‌ای کاملا متفاوت در شانگهای

طرح چیدمان میزها به صورت تکی و تابش اشعه فرابنفش در رستوران زاییده افکار پل پائیرت، سرآشپز فرانسوی است که به خاطر غذاهای آوانگارد خود مشهور شد. Ultraviolet که اولین رستوران چند حسی در جهان بود بسیار مورد استقبال قرار گرفت و اکنون دارای چندین شعبه در سایر نقاط دنیا است. این مکان از حواس بینایی، بو و صدا برای بهبود کیفیت سرو غذا استفاده می کند.

رستوران ماورابنفش سه ستاره میشیگان دارد و هنگام میل کردن غذا به طور ناگهانی میهمانانش را با اشعه فرابنقش غافلگیر می‌کند.  در این رستوران غذاهایی مانند گوش ماهی نرم، Foie Gras ‘En Vessie’، BiBi-Baba French Toast و گریپ فروت با لیچی سرو می‌شود.

  • آدرس: طبقه ۶، ۱۸ Zhongshan Dong Yi Lu، منطقه Huangpu، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: سه شنبه تا شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ (حتما باید از قبل رزرو کنید)
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۳۲۳ ۹۸۹۸

رستوران فو ۱۰۳۹ (Fu 1039)؛ قدیمی اما مجلل

Fu 1039 یک رستوران تک ستاره میشلن است که در عمارت فرانسوی متعلق به دهه ۱۹۲۰ در منطقه مسکونی Changning شانگهای واقع شده است. این رستوران با مبلمان قرن نوزدهمی تزیین شده و فضایی آرام و بسیار مجلل دارد.

منو رستوران از غذاهای خانگی شانگهای مانند قارچ سیاه با فلفل قرمز، جگر غاز سرخ شده با سس زغال اخته و ماهی بخار پز شده با شراب برنج را شامل می‌شود.

  • آدرس: ۱۰۳۹ Yuyuan Road، Changning، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۴ و ۱۷:۳۰ الی ۲۳
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۵۲۳۷ ۱۸۷۸

رستوران خانم و آقای بوند (Mr. & Mrs. Bund)؛ مظهر لطافت

آقای و خانم بوند غذاهای بین‌المللی مجلل را در ساختمان بانک سابق شانگهای که قدمت آن به سال ۱۹۲۲ بازمی‌گردد سرو می‌کند. منو رستوران MMB که توسط سرآشپز آوانگارد فرانسوی پل پائیرت (متفکر پرتوهای فرابنفش با تکنولوژی بالا) برنامه ریزی شده، به غذاهای کلاسیک پایبند است.

فضای  داخلی رستوران به سبک قرن هجدهم تزیین شده و میهمانان می‌توانند از غذاهای دریایی مملو از و ماهی تا بشقاب‌هایی از خرچنگ بوستون، اردک فویا گراس و Entrecôte ribeye Wagyu را سفارش دهند. در این رستوران دسرهای لذیذی مانند توت فرنگی با خامه شانتیلی، تارت لیمو ترش یا موس شکلاتی ارائه می‌شود.

  • آدرس: طبقه ششم، ۱۸ جاده ژونگشان دونگ یی، هوانگپو، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: صبحانه: جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر، شام: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۰:۰۰
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۳۲۳ ۹۸۹۸

جیا جیا تانگ بائو (Jia Jia Tang Bao) از متفاوت‌ترین رستورانهای شانگهای

Jia Jia Tang Bao از بهترین رستورانهای شانگهای در منطقه Huangpu است که به خاطر xiaolongbao (کوفته‌های سوپ بخارپز) معروف است. البته برای خوردن این کوفته‌‎های آماده باشید تا در صف‌های طولانی منتظر بمانید!

رستوران جیا جیا تانگ بائو در عین داشتن فضایی ساده، لذیذترین غذای شانگهای را سرو می‌کند.

  • آدرس: ۱۲۷ Huanghe Rd، Huangpu، میدان مردم، شانگهای، چین
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱:۳۰
  • شماره تلفن: +۸۶ ۲۱ ۶۳۲۷ ۶۸۷۸

سخن پایانی

شانگهای، بزرگترین شهر چین، با وجود داشتن بیش از ۲۴ میلیون جمعیت، فرصت‌های دیدنی و جذاب بسیاری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در این میان رستورانهای شانگهای نیز جای خود را در میان لیست جاذبه‌های گردشگری این شهر باز کرده و با معماری و منو خلاقانه با یکدیگر رقابت می‌کنند. برخی از این رستوران‌ها غذاهای جذاب اروپایی را سرو کرده و برخی دیگر هم به غذاهای سنتی آسیایی پایبند مانده‌اند. با این وصف گردشگران شهر شانگهای با هر سلیقه‌ای مشکلی بابت وعده‌های غذایی نداشته و می‌توانند رستوران مورد علاقه‌شان را به راحتی پیدا کنند.

سوالات متداول

.

مرتفع ترین رستوران شانگهای کدام است؟

رستوران Heavenly Jin که در طبقه ۱۲۰ در برج شانگهای، ۵۵۶ متر از زمین قرار دارد، به عنوان “بلندترین رستوران” شانگهای شناخته می‌شود.

محبوب‌ترین غذاهای شانگهای کدامند؟

کوفته سرخ شده، رشته پیاز سبز، گوشت خوک سرخ شده، خورش اردک و سیخ گوشت کبابی شائوکائو از محبوب‌ترین غذاهای شانگهای هستند.

چند هتل با ستاره میشلن در شانگهای وجود دارد؟

حدود ۴۷ رستوران با ستاره میشیلن در شانگهای وجود دارد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید