لیست کامل تفریحات دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 28 سپتامبر 2023
Loading...

دبی را می‌توان یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای دنیا دانست که با تفریحات متنوع آن می‌توانید دنیای آینده را تجربه کنید. در دبی می‌توان همه‌چیز را در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت آن تجربه کرد. سرمایه‌گذاران و سازندگان در این شهر از طرح‌های ویژه با ایده‌های جذاب و عظیم استقبال می‌کنند. تفریحات دبی که گردشگران و مسافران می‌توانند تجربه کنند بسیار متنوع و با کیفیت بوده و از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند. در دبی می‌توان انواع مختلفی از تفریحات را تجربه کرد که شامل بازی در شهربازی‌ها و پارک‌های آبی، اسب‌سواری، تفریحات دریایی، چتربازی و غیره می‌شود.

تفریح در سواحل دبی

دبی دارای ۶۴ کیلومتر خط ساحلی است که همین امر باعث شده یکی از پرطرفداراترین تفریحات دبی مربوط به تفریحات ساحلی باشد. در این شهر بهترین بهره‌برداری از خط ساحلی صورت گرفته و افراد می‌توانند تفریحات هیجان‌انگیز و جذابی را در سواحل این شهر تجربه کنند.

ساحل لامر  (La Mer)

یکی از سواحل مهم دبی است که در بین مروارید جمیرا و خلیج جمیرا واقع شده است. ساحل لامر دارای ۴ بخش اصلی است که شامل ساحل، مرکز تفریحی، جزیره شمالی و جزیره جنوبی می‌شود. در صورتی که مسافران بخواهند بهترین تفریحات دبی در منطقه ساحلی را بدون دور شدن از شهر تجربه کنند، ساحل لامر بهترین گزینه است. در این ساحل می‌توان در کافه‌های زیبا و آرام آن به استراحت پرداخت یا انواع ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و جت‌اسکی را تجربه کرد.

ساحل کایت  (Kite Beach)

دلیل نام‌گذاری این ساحل، کایت‌ها یا بادبادک‌های رنگارنگی است که در آن جود دارد. این ساحل در منطقه جمیرا ۳ امکان تجربه بهترین تفریحات دبی از نوع ساحلی مانند موج‌سواری، والیبال ساحلی،‌ پارک اسکیت و پارک‌ آبی و غیره را برای گردشگران فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: این تفریحات رایگان را در تور دبی تجربه کنید!

ساحل جمیرا  (Jumeirah Beach)

معروف‌ترین، محبوب‌ترین و در عین حال شلوغ‌ترین ساحل دبی است که بهترین مکان برای جدا شدن از شلوغ و استرس حاکم بر شهر به حساب می‌آید. در این ساحل زیبا می‌توانید انواع تفریحات دبی را به بهترین شکل تجربه کنید. همچنین چندین رستوران و مرکز خرید در این ساحل وجود دارد که فضای مناسبی برای استراحت و خرید محسوب می‌شوند.

ساحل الصفوح  (Sufouh Beach)

با توجه به نزدیکی این ساحل به قصر پادشاهی امیر امارات، به نام ساحل قصر سیاه نیز شناخته می‌شود. مهم‌ترین مزیت این ساحل نسبت به سایر سواحل دبی، خلوت‌ و دنج بودن آن است که می‌توان در آن آرامش مطلق را تجربه کرد. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که تفریحات دبی در ساحل الصفوح نسبت به سواحل دیگر کمتر است و گزینه‌های محدودی برای تفریح در این ساحل در دسترس قرار دارد.

بازی های آبی در پارک های آبی دبی

شرایط آب و هوایی گرم در دبی باعث شده که یکی از بهترین تفریحات دبی، بازی‌ کردن در پارک‌ها آبی باشد. تجربه بازی‌های هیجان‌انگیز در خنکای دلچسب آب می‌تواند روز بیادماندنی را برای گردشگران و مسافران رقم بزند.

پارک آبی آکواونچر  (Aquaventure Waterpark)

یکی از بزرگترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی را می‌توان در این پارک آبی تجره کرد که از امکانات مدرن و بی‌نظیری برخوردار است. رودخانه موج‌دار، انواع سرسره‌های آبی و انواع رستوران و کافی از اصلی‌ترین امکانات موجود در این پارک محسوب می‌شود. در این پارک امکانات آموزشی برای کودکان نیز مهیا شده است تا بتوانند شنا کردن را با امنیت بالا در این پارک آموزش ببینند.

پارک آبی لگولند  (LEGOLAND Water Park)

این پارک آبی یکی از زیرمجموعه‌های شهربازی‌های زنجیره‌ای لگولند است که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن امکان ساخت قایق‌های لگویی واقعی و تست کردن آن در موج‌های واقعی است. انواع سرسره‌های آبی، استخرهای موج‌دار، تونل‌های موجی و قایق‌های خانوادگی از مهم‌ترین امکانات موجود در این پارک آبی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: فستیوال های دبی

پارک آبی وایلد وادی  (Wild Wadi Waterpark)

پارک آبی وایلد وادی به عنوان یکی از بهترین تفریحات دبی بر اساس داستان‌های یک شخصیت به نام جحا (معادل ملانصرالدین در زبان فارسی) ساخته و طراحی شده است. سرسره ۱۵ متری، قلعه باران، سرسره‌های مارپیچی، موج‌سواری با موج مصنوعی، سرسره‌های سرعتی از مهم‌ترین امکانات و تفریحات این پارک آبی به حساب می‌آید.

آکواریوم های آبی

یکی از مواردی که در فهرست تفریحات دبی باید به آن اشاره کرد،‌ بازدید از آکواریوم‌های آبی و آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز زیر آب است.

آکواریوم دبی  (Dubai Aquarium)

هزاران جاندار دریایی که از ۱۴۰ گونه مختلف جمع‌آوری شده‌اند در آکواریوم دبی زندگی می‌کنند. با بازدید از این آکواریوم می‌توانید با بزرگ‌ترین گونه کروکودیل دنیا، سمور و پنگوئن‌ها از نزدیک آشنا شوید. یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی که در این آکواریوم می‌توان تجربه کرد، غواصی همراه با کوسه‌ها یا دیدن آن‌ها در قفس است. همچنین امکان غذا دادن فردا به ماهی‌ها و جانوران مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

آکواریوم لاست چمبرز  (The Lost Chambers Aquarium)

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی، بازدید از بزرگ‌ترین آکواریم خاورمیانه و آفریقا است که شهر گمشده آتلانتیس در اعماق دریا را تداعی می‌کند. در این آکواریم ۶۵ هزار جانور مختلف از گونه‌های متعدد زندگی می‌کنند که می‌توان شنا کردن در کنار آن‌ها و همچنین غذا دادن به آن‌ها را تجربه کرد.

طبیعت گردی در پارک های دبی

اگر تصور می‌کنید که آب و هوای گرم و کویری تفریحات دبی را به تفریحات ساحلی و خرید کردن محدود می‌کند، سخت در اشتباه هستید زیرا یکی از تفریحات جذاب این شهر، طبیعت‌گردی در پاک‌های زیبای آن است.

جنگل بارانی (The Green Planet)

تماشا و قدم زدن در یک جنگل استوایی در دل کویر شگفت‌انگیز و جذاب است. یکی از تفریحات دبی پارک مصنوعی جنگل بارانی است که در زیر یک گنبد شیشه‌ای قرار دارد و در حدود ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری شامل گیاهان استوایی،‌ حشرات،‌ خزندگان و ماهی‌ها در آن زندگی می‌کنند.

پارک صفا  (Safa Park)

یکی از بهترین تفریحات دبی در قلب این شهر واقع شده و این فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کند که بتوانند یک روز کامل را در هوای آزاد گذارنده و از هوای تازه لذت ببرند. پارک صفا محل زندگی حدود ۲۰۰ گونه پرنده مختلف است. انواع بازی‌های کامپیوتری، کیوسک‌های غذا و اتاق‌های متنوع بازی از جمله امکانات تفریحی است که در این پارک در دسترس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت غذا و نوشیدنی در دبی

باغ معجزه  (Dubai Miracle Garden)

اگر شما در دل کویر ۴۵ میلیون شاخه گل تازه و زیبا ببینید نام آن را معجزه نمی‌گذارید؟ وقتی به باغ معجزه در دل شهر کویری دبی وارد می‌شوید انگار که وار بهشت شده‌اید. طرح‌های و شکل‌های مختلفی که به وسیله این گل‌ها خلق شده بدون شک هر بیننده‌ای را جادو خواهد کرد. این پارک که در واقع یک باغ گیاه‌شناسی است دارای یک باغ پروانه نیز هست که ۲۶ گونه مختلف پروانه در آن زندگی می‌کنند. این باغ در یک فضای بسته بوده و دمای آن کنترل شده است.

پارک زعبیل (Zabeel Park)

بزرگ‌ترین تفاوت این پارک با سایر پارک‌ها به عنوان یکی از تفریحات دبی، اندازه وسیع آن است که تقریبا معادل ۴۵ زمین فوتبال وسعت دارد. شهر کودکان، موزه دایناسورها با مجسمه‌هایی به اندازه واقعی، قایق‌سواری روی دریاچه و غیره از امکانات تفریحی و رفاهی این پارک وسیع به حساب می‌آید. در این پارک انواع امکانات ورزشی نیز فراهم شده است و همچنین می‌توان با مراجعه به بازار سنتی پارک سوغاتی‌های رنگارنگ و متنوع آن را خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: لاکچری‌ترین هتل‌ های دبی + معرفی امکانات

پارک مشرف  (Mushrif Park)

این پارک به عنوان یکی از بهترین تفریحات دبی دارای یک دهکده بین‌المللی است که بدون شک باید از آن بازدید کرد. دهکده بین‌المللی در این پارک مجموعه‌ای از خانه‌های سنتی کشورهای مختلف جهان است که به زیبایی طراحی شده و فضای شگفت‌انگیز و جذابی را به وجود آورده است.

مهیج ترین تفریحات دبی

تفریحات دبی بسیار متعدد و متنوع است و هر فردی با هر نوع سلیقه و نیاز می‌تواند تفریحات مورد علاقه خود را در این شهر تجربه کند. اگر به دنبال تفریحات مهیج و ترشح کننده آدرنالین هستید، دبی برای شما مواردی را تدارک دیده است.

چتربازی در دبی  (Skydive Dubai)

یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی به حساب می‌آید که می‌توان تجربه کرد. برای چتربازی در این شهر نیازی نیست که فرد حرفه‌ای باشید؛ زیرا تمام آموزش‌های لازم قبل از پرش به شما داده می‌شود.

سافاری در دبی 

دبی بهترین مکان برای کویرگردی و تجربه سافاری در کویر به عنوان یکی از تفریحات مهیج است. رانندگان سافاری در دبی از مهارت و تجربه بالایی برخوردار هستند و با بالاترین استانداردهای امنیتی این کار را انجام می‌دهند. سافاری را در دبی می‌توان به ماشین و موتور چهارچرخ تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با چرخ و فلک عین در دبی

منطقه هیجان  (Thrill Zone)

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی تجربه بازی‌های سبک تیراندازی با لیزرتگ در یک فضای رقابتی و هیجان‌انگیز است. در منطقه هیجان این بازی در یک زمین بزرگ به مساحت حدود ۱۰۰۰ متر مربع برگزار می‌شود که در آن دو تیم ۱۰ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

خانه تسخیر شده هیستریا  (Hysteria Haunted Attraction)

یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی یک خانه ترسناک و مرموز است که خانه هیستوریا نام دارد. اگر اهل هیجان و ترس هستید این خانه بهترین گزینه به حساب می‌آید که در آن باید از ۱۵ بخش ترسناک عبور کنید.

زیپ‌لاین کوه جیس

اگر می‌خواهید طولانی‌ترین زیپ‌لاین دنیا را تجربه کنید، بدانید که یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات دبی است که در کوه‌های اطراف آن واقع شده است. این زیپ‌لاین ۱۵۰۰ متر طول دارد و با سرعت ۱۵۰ کیلومتری این مسافت را با نهایت هیجان طی خواهید کرد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

شهربازی های دبی برای تفریحات دبی

شهر بازی‌ها همیشه یکی از جذاب‌ترین تفریحات به حساب می‌آیند؛ شهر دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شهر بازی‌های آن جزو محبوب‌ترین تفریحات بین مسافران و گردشگران محسوب می‌شوند.

شهر متل پلی  (Mattel Play! Town)

متل نام یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های اسباب‌بازی آمریکا است که شهر بازی آن یکی از بهترین تفریحات دبی به حساب می‌آید. در این شهر بازی تمام شخصیت‌های اسباب‌بازی و کارتونی مشهور دنیا در انتظار ببچه‌ها هستند تا تجربه زیبایی برای آن رقم بزنند.

کیدزانیا  (KidZania)

یکی دیگر از تفریحات دبی است که برای کودکان طراحی شده است. این مرکز میهمانی‌هایی را برای کودکان برگزار می‌کند که در آن می‌توانند با حدود ۴۰ شغل مختلف دنیا آشنا شده و شرایط کاری آن را تجربه کنند. به عنوان مثال کودکان می‌توانند حرفه جراحی، آتش‌نشانی یا خلبانی را در صورت علاقه در این شهر بازی در فضای واقعی تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی برج العرب دبی

شهربازی لگولند  (Legoland)

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی شهر بازی لگولند است که در آن بیش از ۴۰ اسباب‌بازی ساخته شده با طرح لگو وجود دارد. لگوسیتی و امکان آشنایی با قوانین رانندگی، قلعه‌های قرون وسطایی ساخته شده با لگو و انواع بازی‌های مختلف می‌تواند بچه‌ها را ساعت‌ها سرگرم کند.

شهربازی آی ام جی  (IMG Worlds Of Adventure)

یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های دبی است که شامل قسمت‌های شخصیت‌های مارول، پارک ژوراسیک و شخصیت‌های کارتونی است. هر کدام از این قسمت‌های دنیای جداگانه و جذابی دارند که می‌توانند ساعت‌های باعث سرگرمی افراد و به خصوص بچه‌ها شوند.

نکته مهم
جهت اطلاع از قیمت تور دبی با کارشناسان ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید. همکاران مجرب ما مشاوره‌های لازم را در خصوص نحوه رزرو تور و ویزای توریستی دبی به شما ارائه خواهند داد.

تفریحات لوکس دبی

در دبی این امکان فراهم شده که افراد بتوانند تفریحات لوکس و سطح بالا را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند. از مهم‌ترین تفریحات دبی از نوع لوکس و گران قیمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیاحت با قایق تفریحی شخصی
  • تماشای مسابقه در میدان اسب‌دوانی
  • ماساژ با طلای ۲۴عیار
  • گشت اختصاصی با هلی‌کوپتر بر فراز شهر
  • بالن‌سواری رمانتیک در جاهای تفریحی دبی
  • بازی گلف در یکی از بهترین زمین‌های‌ گلف جهان

تفریحات رایگان دبی

تفریحات دبی به قدری متنوع و متعدد هستند که برخی از این تفریحات را می‌توان به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه تجربه کرد؛ مهم‌ترین تفریحات رایگان دبی شامل موارد زیر است:

  • تماشای فانتین دبی (آبنمای موزیکال)
  • نمایش آبی ایمجین(Imagine) در فستیوال سیتی
  • آبشار دبی کانال
  • قدم زدن در مسیر پیاده روی ساحلی پالم جمیرا
  • گالری‌های هنری خیابان السرکال
  • گالری خودروهای کلاسیک
  • آکواریوم دبی
  • آب‌تنی در ساحل

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع هزینه سفر به دبی

قیمت تفریحات دبی

دبی شهری است که تفریحات متنوع و متعددی را برای استفاده گردشگران و مسافران فراهم کرده است. تنوع بالای تفریحات دبی شرایطی را فراهم کرده که افراد بتوانند با توجه به سلیقه و ذائقه خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارند بهترین گزینه را برای تفریح انتخاب کنند. در دبی با توجه به نوع و سطح، تفریحات رایگان تا تفریحات لوکس و گران‌قیمت برای تجربه کردن وجود دارد تا همه افراد با هر میزان بودجه بتوانند تفریحات مورد علاقه خود را تجربه نمایند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید