قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی چیست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 8 مه 2023
Loading...

سفر به هر کشوری قوانین خود را دارد، ‌آفریقای جنوبی نیز از مقاصد فوق‌العاده جذابی است که برای بازدید از آن لازم است از قوانین خاصی پیروی کنید. اگر برای شروع ماجراجویی در آفریقای جنوبی هیجان‌زده هستید؛ اما از قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی اطلاعی ندارید. در ادامه با ما همراه باشید؛ تا با قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی را آشنا شوید و بدانید برای سفر به این مقصد، لازم است چه نکاتی را رعایت کنید تا از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

قوانین ویزای آفریقای جنوبی

قبل از رزرو تور آفریقای جنوبی  و یک سفر توریستی به آنجا مطابق با قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی باید برای ویزای کوتاه‌مدت (حداکثر ۹۰ روز) اقدام کنید. با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی ویزای توریستی صرفاً برای سفرهای تفریحی از جمله تعطیلات، سفرهای دریایی، گشت‌وگذار و سایر فعالیت‌های تفریحی است.

نظر به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی شما باید از طریق سایت سفارت (VFS. GLOBAL) برای دریافت نوبت ویزای خود از ایران اقدام کنید. با توجه به راهنمای گام‌به‌گام درخواست ویزا در مرحله اول نوع ویزای خود را تعیین کنید، سپس فرم درخواست ویزا را پر نمایید.

از قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در خصوص اخذ ویزا این است که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی بوده و همه هزینه‌های سفارت را باید به‌صورت نقدی پرداخت کنید. هزینه ویزا ۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال برای هر درخواست و هزینه خدمات مربوطه ۵۷ یورو بوده و کلیه این هزینه‌ها غیرقابل استرداد است.

لازم به ذکر است مطابق قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی برای اخذ ویزا، همه متقاضیانی که برای اولین بار قصد دارند برای درخواست ویزای آفریقای جنوبی اقدام کنند، باید درخواست خود را «یک ماه» یا نزدیک‌تر به تاریخ سفر موردنظر، به سفارت ارسال کنند.

با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی پروسه اخذ ویزا با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی، ۱۰ روز کاری طول می‌کشد و در طول این مدت اصل گذرنامه به شما بازگردانده نمی‌شود. حتماً به‌موقع برای درخواست ویزا اقدام کنید تا به مشکلی برنخورید.

مدارک مورد نیاز ویزای آفریقای جنوبی

با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی برای اخذ ویزا لازم است مدارکی را به‌جز فرم درخواست ویزای توریستی BI-84)) به سفارت ارائه دهید؛ که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

عکس پرسنلی: ۲ قطعه عکس ۴٫۵*۳٫۵ جدید گرفته‌شده با پس‌زمینه سفید

پاسپورت:‌ مطابق قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی پاسپورت شما باید حداقل سه ماه از زمان پایان سفر، اعتبار داشته باشد. همچنین باید حداقل ۲ صفحه ویزا خالی باشد (یکی برای تائید/مهر ویزا و دیگری برای مهر ورود/خروج).

گواهی اشتغال به کار: نظر به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی، باید در گواهی اشتغال به کار شما، تاریخ سفر، هدف دقیق سفر و رضایت کارفرما ((no objection قیدشده باشد و نباید از زمان صدور آن بیش از یک ماه گذشته باشد.

بلیط: در قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در هنگام درخواست صدور ویزا باید مدارک مربوط به بلیط هواپیمای رفت‌وبرگشت علاوه بر بلیط پروازهای داخلی که قصد انجامشان را در طول سفر دارید، ارائه دهید.

اقامت: درصورتی‌که قصد اقامت در هتل را دارید، با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی باید واچر هتل و تأییدیه رزرواسیون را در هنگام درخواست ویزا به سفارت ارائه دهید.

تمکن مالی: با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی شما باید گردش حساب سه‌ماهه اخیر خود را که بیش از ۱۰ روز از زمان صدور آن‌ها از طرف بانک، نگذشته باشد به زبان انگلیسی به سفارت ارائه کنید.

قوانین مربوط به کودکان زیر ۱۸ سال

کودکان زیر ۱۸ سال که با هر دو والدین خود سفر می‌کنند در قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی برای کودکان زیر سن قانونی درصورتی‌که با هر دو والدین خود سفر می‌کنند کافی است ترجمه رسمی شناسنامه، گذرنامه معتبر و نامه اشتغال به تحصیل فرزندان به سفارت ارائه داده شود

بیشتر بخوانید …

معروفترین شهرهای گردشگری کشور آفریقای جنوبی کدامند؟

قوانین فرودگاهی در سفر به آفریقای جنوبی

میزان بار مجاز در قسمت بار و یا داخل کابین با توجه به ایرلاین تعیین می‌شود و موارد ممنوعه حمل بار نیز از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند؛ اما برخی از مهم‌ترین قوانین فرودگاهی در هنگام سفر به آفریقای جنوبی شامل موارد زیر است:

قوانین مربوط به حمل پول

محدودیت‌هایی برای میزان پولی که می‌توانید وارد آفریقای جنوبی کنید وجود دارد. با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی اتباع خارجی می‌توانند با حداکثر ۲۵۰۰۰ رند (ZAR) یا ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا و یا ارز خارجی معادل ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا وارد این کشور شوند. همچنین بر اساس قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی، ممکن است مجبور شوید هنگام ورود یا خروج مقدار پولی که حمل می‌کنید را اعلام کنید.

قوانین مربوط به محدودیت بار

با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی شما نمی‌توانید بیش از ۲۰۰ نخ سیگار، ۲۰ نخ سیگار برگ یا ۲۵۰ گرم تنباکو به کشور وارد کنید. همچنین مطابق قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی حمل بیش از ۵۰ میلی‌لیتر عطر، ۲۵۰ میلی‌لیتر ادو توالت، بیش از ۲ لیتر شراب یا ۱ لیتر از انواع دیگر مشروبات الکلی مجاز نیست.

قوانین مربوط به حمل دارو

در خصوص داروهای ضروری که باید همراه خود در سفر داشته باشید، در قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی تأکید می‌شود که حتماً یک کپی از نسخه خود یا نامه‌ای از پزشک خود همراه داشته باشید که در آن نوع دارو و دوز مصرفی آن مشخص‌شده باشد. سفر با دارو بدون نسخه مطابق قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی نه‌تنها خطرناک است بلکه داروهای شما در فرودگاه ضبط خواهد شد.

بیشتر بخوانید …

راهنمای خرید بلیط هواپیما به آفریقای جنوبی

قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در دوران کرونا

قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در دوران کرونا از زمان اوج همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ تا شروع واکسیناسیون و پس‌ازآن، دستخوش تغییرات زیادی شد؛ که این قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در خصوص واکسیناسیون و تست‌های کووید باید رعایت می‌شد.

مطابق با به‌روزترین قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در خصوص کرونا، آفریقای جنوبی دیگر محدودیت‌های مربوط به COVID-19 ندارد و مسافرانی که وارد آفریقای جنوبی می‌شوند دیگر نیازی به آزمایش منفی COVID-19 (PCR) یا مدرک واکسیناسیون ندارند.

نکات ضروری سفر به آفریقای جنوبی

بیمه مسافرتی

با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی توصیه اکید می‌شود که حتماً پیش از سفر یک بیمه جامع تهیه کنید؛ که تمام هزینه‌های پزشکی خارج از کشور شما را در تمام مدتی که در آفریقای جنوبی هستید پوشش دهی کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی است اگر بیمه نباشید، ممکن است مجبور شوید هزاران دلار برای مراقبت‌های پزشکی بپردازید.

گواهینامه بین‌المللی

ازآنجاکه بسیاری از مسافران برای سهولت در گردشگری در آفریقای جنوبی، خودرو کرایه می‌کنند. مطابق قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی، حتماً پیش از سفر نسبت به اخذ گواهینامه بین‌المللی خود اقدام کنید و دقت کنید که رانندگی در این کشور در سمت چپ مرسوم است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی

واکسن های ضروری سفر به آفریقای جنوبی

هر چند با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی هیچ واکسن اجباری برای ورود مسافران به این کشور وجود ندارد. بااین‌حال مطابق با توصیه اکید سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) قبل از سفر به این کشور این واکسن‌ها را حتماً تزریق کرده باشید:

«هپاتیت A، هپاتیت B، حصبه، تب زرد، هاری، مننژیت، فلج اطفال، سرخک، اوریون و سرخجه، کزاز، دیفتری و سیاه‌سرفه، آبله‌مرغان، زونا، ذات‌الریه و آنفولانزا»

در قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی پیشنهاد می‌شود نسبت به همه این بیماری‌ها ایمن باشید و بهتر است قبل از سفر به یک کلینیک مسافرتی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تمام واکسن های مورد نیاز خود را به‌موقع دریافت کنید.

اما با توجه به قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی برای اینکه سلامت شما در خطر قرار نگیرد و ایمن سفر کنید. برخی نکات سلامتی از اهمیت ویژه‌ای در سفر به آفریقای جنوبی برخوردارند که آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

کووید ۱۹

کووید-۱۹ همچنان یک بیماری خطرناک در آفریقای جنوبی است. واکسیناسیون کووید-۱۹ برای سفر به تمام مناطق آفریقای جنوبی لازم است. حتماً واکسینه شده باشید و کارت واکسن بین‌المللی خود را نیز در سفر همراه داشته باشید. در صورت لزوم دوز بوستر را نیز قبل از سفر تزریق کنید.

تب زرد

اگر از کشوری سفر می‌کنید که تب زرد در آن شیوع دارد، برای ورود به آفریقای جنوبی به گواهی معتبر واکسیناسیون تب زرد نیاز دارید. این برای کودک زیر ۱ سال صدق نمی‌کند. اگر نتوانید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون نشان دهید، مقامات ممکن است به شما اجازه ورود ندهند و تا ۶ روز قرنطینه شوید. پس از ورود نمی‌توانید واکسن تب زرد را بزنید.

مالاریا

مالاریا در بخش‌هایی از آفریقای جنوبی مانند مناطق دورافتاده در شمال و شرق کشور و پارک ملی کروگر شایع است و مرز ۹۰ کیلومتری آفریقای جنوبی با موزامبیک و زیمبابوه نیز یک منطقه خطرناک مالاریا است. همچنین سایر بیماری‌هایی که توسط حشرات انتقال میابند مانند فیلاریازیس نیز در آفریقای جنوبی شایع است.

برای محافظت از خود در برابر این بیماری، علاوه بر استفاده از کرم، لوسیون یا اسپری دورکننده حشرات، لباس‌های بلند، گشاد و رنگ روشن بپوشید و در صورت سفر به مناطق پرخطر، برای پیشگیری از مالاریا دارو مصرف کنید.

وبا

وبا عمدتاً در مناطق روستایی شیوع دارد و گاهی ممکن است در یک منطقه بسیار رایج باشد. برای محافظت از خود در برابر وبا از خوردن یخ خودداری کنید، از غذاهای خام و نیم‌پز مانند سالاد پرهیز کنید.

اگر به مناطق روستایی سفر می‌کنید، نکات بهداشتی را سخت‌گیرانه رعایت کنید. هرچند آب ‌لوله‌کشی در شهرهای بزرگ به‌طورکلی برای نوشیدن بی‌خطر است؛ اما در این مناطق حتماً آب جوشیده یا آب بطری با درب بسته بنوشید.

سایر خطرات سلامتی

امکان ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه‌آب، غذا و سایر بیماری‌های عفونی مانند سل مقاوم به دارو، هپاتیت، سرخک، هاری، بیلارزیا، حصبه و تب دره ریفت نیز در آفریقای جنوبی وجود دارد که گاهی شیوع پیدا می‌کنند. برای محافظت از خود در برابر این بیماری‌ها فقط شیر پاستوریزه یا هموژنیزه بنوشید. گوشت خام نخورید و در آب شیرین شنا نکنید.

هنگام بازدید از مزارع یا ذخیره‌گاه‌های طبیعی از تماس با بافت‌های حیوانی یا خون خودداری کنید. از تماس با سگ و سایر پستانداران خودداری کنید. اگر توسط حیوانی گاز گرفته یا خراشید شدید، فوراً از پزشک کمک بگیرید. اگر تب یا اسهال دارید به پزشک مراجعه کنید. میزان ابتلا به HIV/AIDS در آفریقای جنوبی بسیار بالاست نکات ایمنی در این زمینه را نیز حتماً رعایت کنید.

خدمات گردشگری آفریقای جنوبی

خدمات گردشگری شامل پرواز، اقامت، حمل‌ونقل، غذاخوری، سرگرمی، راهنمایی و سایر خدمات برای رفع نیاز گردشگران توسط آژانس‌های گردشگری از داخل ایران به شکل تورهای آفریقای جنوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود. همچنین شرکت‌ها و آژانس‌های خدمات گردشگری در کشور آفریقای جنوبی نیز امکانات و تسهیلات متنوعی را به توریست‌ها ارائه می‌دهند.

با استفاده از خدمات گردشگری در آفریقای جنوبی می‌توانید از معروف‌ترین شهرهای دیدنی این کشور مانند کیپ‌تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا، سان سیتی، دوربان و کوازولو ناتال و جاذبه‌های محبوب آن‌ها دیدن کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای برخورداری از بهترین خدمات گردشگری، شرکت در تورهای مسافرتی است که ‌به مقصد آفریقای جنوبی برگزار می‌شوند. به این منظور تورهای آفریقای جنوبی را جستجو کنید و ببیند کدام‌یک خدمات گردشگری متناسب با سلیقه و خواسته‌های شما را ارائه می‌دهند.

با انتخاب شرکت‌های خدمات گردشگری عالی، از بهترین گشت‌ها و سافاری‌ها در سفر بهره ببرید و از اقامت در مکان‌های رؤیایی و رفتن به رستوران‌های فوق‌العاده و بازدید از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری و جاذبه‌های آفریقای جنوبی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید …

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم تمامی قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی را از نحوه اخذ ویزا تا نکات مربوط به سلامتی در سفر را برای شما گردآوری کنیم تا با توجه به نکات مطرح‌شده و رعایت قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی  می توانید سفر  دلچسب و پر از شگفتی را در  تور کیپ تاون و همچنین تور سان سیتی داشته باشید. با آسودگی خیال خاطرات خوشی را برای خود و همسفرانتان بسازید. 

سوالات متداول

قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در دوران کرونا چگونه است؟

با توجه قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۳ سفارت آفریقای جنوبی تمام محدودیت‌های کرونایی سفر را لغو کرده است.

در قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی چه واکسن‌هایی لازم است؟

مطابق با قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی تزریق واکسن کووید-۱۹ الزامی است؛ نیاز به واکسن تب زرد و داروی مالاریا با توجه به محدوده سفر تعیین می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید