“baggage weightقسمتی مهم در بلیط است که عدم توجه به آن ممکن است تمام معادلات شما را در فرودگاه به هم بریزد! عدد نوشته شده در مقابل این عبارت مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی و خارجی  را برای مسافران تعیین کرده است. دانستن این موضوع کمک می‌کند که از هزینه‌های گزاف اضافه بار در امان بمانیم.

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی مشخص و تعیین شده است، این مقدار به دو قسمت چمدان‌ها (باری که تحویل می‌دهید) و ساک دستی (باری که می‌توانید با خود به داخل کابین هواپیما ببرید) تقسیم می‌شود. چنانچه وزن چمدان‌های شما بیش از مقدار تعیین شده باشد، طبق قوانین هر ایرلاین باید جریمه آن را پرداخت کنید. در ادامه مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی و هزینه اضافه بار را مرور می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی

.

مقدار بار مجاز در هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که زمانی نه چندان دور به عنوان یکی از ایرلاین‌های برتر دنیا شناخته می‌شد. هر چند که این ایرلاین عظمت گذشته خود را ندارد اما همچنان به عنوانی ایرلاینی امن و پرطرفدار پروازهای خود را به صورت روزانه در مسیرهای داخلی و خارجی انجام می‌دهد.

اگر بلیط هواپیما خود را از طریق شرکت ایران ایر خریداری کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم قبل از بستن چمدان، درباره مقدار بار مجاز در این ایرلاین تحقیق کنید.

مقدار بار مجاز ایران ایر در مسیرهای داخلی

مقدار بار مجاز در هواپیمایی ایران ایر با توجه به صندلی و کلاس نرخی هر هواپیما تعیین می‌شود. این مقدار در کلاس اکونومی برای هر مسافر بزرگسال۲۰ کیلو، در کلاس Y، ۲۵ کیلو و در بیزیس کلاس ۳۰ کیلوگرم است.

کودکان می‌توانند تا ۱۰ کیلوگرم بار را همراه خود داشته باشند.

وزن بار دستی مجاز در داخل کابین در هواپیمایی ایران ایر

هر مسافر می‌تواند یک کیف دستی یا ساک، لپ تاپ، گهواره و … را که ابعاد آن کمتر از ۱۱۵ سانتی متر است را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. وزن کیف برای کلاس پروازی اکونومی ۵ و برای بیزینس کلاس ۷ کیلوگرم است.

نحوه محاسبه اضافه بار در هواپیمایی ایران ایر

اگر بار شما از مقدار بار اعلام شده بیشتر باشد بایستی جریمه آن را پرداخت کنید. هر یک کیلوگرم بار اضافه مطابق با یک درصد از هزینه بلیط محاسبه خواهد شد.

مقدار بار مجاز در هواپیمایی ماهان

مقدار بار مجاز در هواپیمایی ماهان نیز مانند ایران ایر به نوع صندلی بستگی دارد. مقدار بار مجاز برای هر مسافر در کلاس اکونومی  20 و در بیزینس کلاس ۲۵ کیلوگرم است. چنانچه وزن بار بیش از موارد گفته شده باشد، ملزم به پرداخت جریمه خواهید شد.

وزن بار دستی مجاز در داخل کابین درهواپیمایی ماهان

هر مسافر می‌تواند بار دستی که ابعاد آن بیشتر از ۱۱۵ سانتی‌متر نباشد را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. وزن بار دستی برای کلاس اکونومی ۵ و برای بیزینس کلاس ۷ کیلوگرم است. بار دستی انواع کیف، دوربین، لپ تاپ، گهواره و … را شامل می‌شود.

نحوه محاسبه اضافه بار در هواپیمایی ماهان

اضافه بار در هواپیمایی ماهان با توجه به مسیر پرواز تعیین می‌شود. بدین صورت که به ازای هر کیلو بار یک درصد به مبلغ بلیط اضافه می‌شود.

مقدار بار مجاز در هواپیمایی آسمان

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی تقریبا قوانینی مشابه به یکدیگر دارند. هواپیمایی آسمان نیز که به عنوان ۵ ایرلاین برتر ایران شناخته شده و در بیشتر مسیرهای پروازی فعال است از این قاعده مستثنی نسیت.

مقدار بار مجاز آسمان در مسیرهای داخلی

بر طبق قوانین حمل بار در هواپیمایی آسمان هر مسافر می‌تواند در کلاس اکونومی تا ۲۰ کیلوگرم و در کلاس بزینس تا ۳۰ کیلوگرم بار را به قسمت مخصوص تحویل دهد. همچنین مسافران مجاز هستند یک ساک دستی ۵ کیلویی برای اکونومی و ۷ کیلویی برای بیزینس را با خود به داخل کابین ببرند.

نحوه محاسبه اضافه بار در هواپیمایی آسمان

اضافه بار در ایرلاین آسمان مانند سایر ایرلاین‌ها برای هر کیلوگرم معادل با یک درصد قیمت بلیط هواپیما می‌باشد. برای در امان ماندن از پرداخت اضافه بار پیشنهاد می‌کنیم چمدانتان را قبل از رفتن به فرودگاه وزن کرده و از حمل وسایل غیرضروری صرف نظر کنید.

مقدار بار مجاز در هواپیمایی آتا، قشم ایر، کاسپین، وارش و دیگر ایرلاین‌های ایرانی برای اکونومی کلاس ۲۰ و در بیزینس کلاس ۳۰ کیلوگرم است و اضافه بار هم برای هر کیلوگرم معدل یک درصد قیمت بلیط محاسبه می‌شود.

اقلام ممنوعه در تمامی پروازها

حمل تمامی مواد منفجره مانند مایعات قابل اشتعال، مواد شیمیایی، کلاهک‌های انفجاری، دینامیت، منور، نارنجک، بنزین، گاز، تینر و باروت در داخل چمدان ممنوع می‌باشد.

میوه، گوشت، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی: اکثر کشورها در حفظ مواد ارگانیک خود مانند محصولات کشاورزی بسیار حساس هستند، به همین دلیل ورود هرگونه مواد غذایی و سبزیجات و هم‌چنین بذر گیاهان به داخل بار ممنوع است و پلیس فرودگاه، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این مورد دارد.

بیشتر بخوانید …

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما

چگونه بلیط هواپیما خود را بخوانیم؟

خرید بلیط هواپیما برای کودکان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید