فستیوال جذاب و مهیج آتش بازی پاتایا - تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 7 مه 2019
Loading...
لطفاً با لبخند وارد شوید! تعجب نکنید چرا که شما به سرزمین لبخندها سفر کرده‌اید. تایلندی‌‌ها به شاد و پرجنب‌وجوش بودن معروف‌اند و از هر بهانه‌ای برای خندیدن و شاد بودن استفاده می‌کنند. این مردم خندان عاشق برگزاری جشن و فستیوال هستند. در هر ماه از سال به هرکجای تایلند سفر کنید ساکنین آن در حال آماده شده برای جشن و یا برپایی فستیوال هستند. در ادامه با یکی از فستیوال‌های جذاب تایلند (آتش بازی) آشنا می‌شویم.

 

 

تایلند کشوری با طبیعت زیبا و معابد حیرت‌انگیز است که در کنار جاذبه‌های فراوان مردمی شاد و دوست‌داشتنی دارد. تایلندی‌ها فرهنگ و باورهای جالب و متفاوتی برای زندگی دارند و همین باعث شده تا همیشه شاد باشند و شادی‌شان را در غالب جشن‌های مختلف به نمایش بگذارند. جشن‌های زیبایی که هر کدام ریشه در حقایق شگفت‌انگیز تایلند و آداب‌ورسوم جذاب مردم این کشور دارند. فستیوال‌های رنگی تایلند با فضای شاد که اکثر آن‌ها با سازوآواز محلی همراه‌اند بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 

فستیوال پاتایا

تایلندی‌ها مردمی شاد و خندان هستند

 

هر ساله علاقه‌مندان زیادی برای شرکت در این مراسم‌ها به تایلند سفر می‌کنند. جشن آب تایلند که با همکاری فیل‌ها و کمک تفنگ‌های آبپاش برگزار می‌شود، جشنواره فانوس با مناظر رؤیایی، جشن گل، جشن میوه تنها تعدادی از جشن‌های برگزار شده در تایلند هستند؛ اما یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین فستیوال‌های تایلند، فستیوال آتش بازی است. این جشن جذاب هرساله در ۲۴ و ۲۵ می در شهر پاتایا برگزار می‌شود. برای آشنایی بیشتر با فستیوال آتش بازی با ما همراه شوید.

 

فستیوال پاتایا

فستیوال فانوس در تایلند

 

آنچه در این مطلب می‌خوانید

فستیوال آتش بازی پاتایا – تایلند

پاتایا شهر ساحلی همیشه شلوغ در تایلند، اواخر ماه می رنگ و بویی متفاوت‌تر از همیشه به خود می‌گیرد. این ساحل زیبا میزبان فستیوال آتش بازی، یکی از پرهیجان‌ترین فستیوال‌های تایلند است. علاوه بر خود تایلندی‌ها، هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا نیز در این جشن شرکت می‌کنند و مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

این نمایش در قایق‌های مخصوص و در وسط آب اجرا می‌شود. هر گروه‌ ۲۰ دقیقه فرصت دارد تا هنر بازی با آتش خود را به رخ دیگر گروه‌ها بکشد. بینندگان با دیدن حرکات عجیب و خلاقانه حسابی بر سر ذوق می‌آیند و صدای تشویق‌ها شور و هیجانی خاص را به‌وجود می‌آورد. در نهایت هر گروهی که بیشتر مورد تشویق قرار بگیرد برنده خواهد شد. هم‌زمان با اجرای نمایش گروه‌ها، در سایر نقاط ساحل هزاران فشفشه رنگی به هوا پرتاب می‌شوند و منظره‌ای خارق‌العاده را پدید می‌آورند. تماشای بازی فشفشه‌ها از طریق رستوران‌ها و هتل‌های اطراف امکان‌پذیر است. بیشتر بینندگان ترجیح می‌دهند این نمایش زیبا را از طریق برج‌های بلند پاتایا مشاهده کنند.

 

فستیوال پاتایا

فستیوال آتش بازی در پاتایا

 

علاوه بر مراسم آتش‌بازی نوازندگان معروف در ساحل قطعات خود را به اجرا می‌گذارند و گروه‌های محلی نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. نکته جالب ‌توجه اینکه تماشای این فستیوال جذاب رایگان است و تمامی افراد می‌توانند در آن شرکت کرده و شبی خاطره‌انگیز و پر از هیجان را در خاطرات خود به ثبت برسانند.

مسئولیت برگزاری فستیوال آتش بازی پاتایا با شهرداری این شهر ساحلی زیبا است بنابراین شرکت‌کنندگان می‌توانند در امنیت کامل از اجرای برنامه‌های آتش بازی و موسیقی لذت ببرند. مراسم آتش بازی رأس ساعت ۸ و با اجرای موسیقی زنده آغاز می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه پیدا می‌کند.

شما نیز می‌توانید با تور فستیوال آتش بازی پاتایا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه شوید و سفری متفاوت به شهر پاتایا در تایلند را تجربه کنید.

 

فستیوال پاتایا

فستیوال آتش بازی در پاتایا با اجرای موسیقی زنده افتتاح می‌شود

 

فستیوال آتش بازی از جشن‌های بین‌المللی است که قدمتی طولانی دارد و علاوه بر تایلند در کشورهای مختلف دنیا و به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. جشن چهارشنبه‌سوری در ایران و به مناسبت پایان سال، جشن آتش بازی تابستانی در ژاپن، فستیوال نور در هند و جشن آتش بازی سنگاپور از نمونه‌های فستیوال آتش بازی در کشورهای مختلف هستند که بسیار معروف بوده و از آیین سنتی کشورها به حساب می‌آیند.

 

فستیوال پاتایا

فستیوال آتش بازی در ژاپن

 

جهت رزرو تور پاتایا با همکاران فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید