غذاهای خیابانی ژاپنی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در جمعه 26 ژانویه 2024
Loading...

ژاپن ازجمله کشورهای شلوغی است که گردشگران و مسافران زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند. به همین دلیل غذاهای خیابانی ژاپنی طرفداران زیادی دارد. آشپزی ژاپنی سابقه و قدمت طولانی دارد و از هزاران سال پیش به‌طور دائم در حال توسعه است. طعم‌دارترین و منحصر به‌فردترین غذاهای خیابانی در این کشور وجود دارند. آوازه این غذاها به گوش همه رسیده است که اهمیتی کم‌تر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ندارد. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی این کشور را معرفی کنیم که اگر گذرتان به آن‌جا افتاد، بدانید چه غذایی را سرو کنید.

غذای خیابانی ژاپن چیست؟

درحالی که کشور ژاپن دارای رستوران‌های گران‌قیمت با ستاره‌های میشلن و رستوران‌های معمولی است، نیازی نیست همیشه برای غذا خوردن به آن‌جا بروید و بنشینید. می‌توانید غذاهای خیابانی ژاپنی که در هر کجایی می‌توانید پیدا کنید را بخورید.

بیشتر در کوچه پس‌کوچه‌های معابد یا زیارتگاه‌ها هستند که با این غذاها روبه‌رو می‌شوید. بنابر گزارش بی بی سی: کسانی که وعده‌های غذایی خود را با رعایت دستورالعمل‌های غذای خیابان ژاپنی می‌خورند، خطر مرگ زود هنگام ناشی از سکته مغزی و قلبی را کاهش می‌دهند.

با جشنواره‌هایی که هر ساله در خیابان‌های ژاپن برگزار می‌شود هر منطقه، غذاهای مخصوص به خود را در غرفه‌هایی درست می‌کنند. فرهنگ غذایی خیابانی این کشور با سایر نقاط جهان متفاوت است. در آخر این‌که غذاهای خیابانی ژاپنی، طیف گسترده‌ای دارد. از خوراکی‌های سیخ شده گرفته تا شیرینی‌های سنتی که در میان غرفه‌ها و جشنواره‌ها فروخته می‌شوند. این غذاها از پرطرفدارترین جاذبه های تور ژاپن هستند.

معرفی غذای خیابانی ژاپنی

غذاهای خیابانی ژاپنی به‌دلیل تاکید بر مواد اولیه تازه، باکیفیت و تکنیک‌های دقیق از ایمنی کامل برخوردار است. فروشندگان تمیزی را در اولویت قرار داده‌اند تا تجربه آشپزی لذت‌بخش را برای همه تضمین کنند. تنوع بی‌پایانی از غذاهای خوشمزه ژاپنی وجود دارد. در این خصوص می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

کارااژ

یک غذای رایج خیابانی و میان‌وعده در ژاپن کارااژ است. تکه‌های مرغ به اندازه لقمه را در سس سویا، سیر، زنجبیل به مدت ۳۰ دقیقه گذاشته شده است. سپس آن را سرخ و با تکه‌های لیمو و سس مایونز سرو می‌کنند.

یاکی سوبا

این غذای خیابانی یکی از غذاهای مورد علاقه جشنواره‌ها در ژاپن است. همیشه گوشت خوک روی یک سینی استیل کباب می‌شود. سپس همراه کلم خرد شده، پیاز و رشته فرنگی یا کیسوبا همراه با سس، سرو می‌شود.

ایکایاکی

یکی از اصلی‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن ایکایاکی یا ماهی مرکب کبابی است. این غذای خوشمزه را در همه جا به‌خصوص بازارهای ماهی و بساط دست فروش‌های خیابانی می‌توانید پیدا کنید.

دانگو

دانگو، گلوله‌های کوچک برنج موچی، ارزن یا گندم است که به‌صورت آب‌پز یا کبابی پخته می‌شود. بعد در چیزی شیرین خفه می‌شوند و روی سیخ سرو می‌شوند. غذای مناسبی برای خوردن درحالت ایستاده یا درحین راه رفتن است.

نینگیو یاکی

این غذا با خمیر کرکی و پنکیک مانندی در قالب‌های زیبا ریخته می‌شود. با آنکو (خمیر لوبیا قرمز) پر شده است و تا قهوه‌ای طلایی پخته می‌شوند. در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی هم هستند که طعم جذابی دارند.

بیشتر بخوانید

شیرینی موچی ژاپنی چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ این شیرینی پر طرفدار

دایگاکوایمو

سیب زمینی‌های شیرین را به تکه‌های ضخیم برش می‌دهند، سرخ می‌کنند تا ترد شود. سپس با شکر کاراملی یا عسل لعاب می‌دهند و آن را با دانه‌های کنجد، تقویت می‌کنند. از دور درخشش آن‌ها را درحالی که داغ است، می‌بینید. این غذا را می‌توانید در غرفه‌های غذای خیابانی در آساکوسا پیدا کنید.

یاکی سوبا

از محبوب‌ترین غذاهای ژاپنی است که از رشته‌های فرنگی استفاده می‌کنند. با تکه‌های گوشت خوک و سبزیجاتی مانند کلم، هویج و پیاز سرخ می‌شود.

بنتو

بنتو برنج، تکه‌های ماهی یا گوشت، سبزیجات و قارچ است که در جعبه‌ای گذاشته می‌شود. افراد این جعبه‌ها را از فروشنده‌های کنار خیابان خریداری می‌کنند. این باکس‌ها به‌طور مرتب بسته‌بندی شده است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم یافت می‌شوند.

تجربه شخصی از غذاهای خیابانی ژاپن

هنگامی که به ژاپن سفر کردم با دیدن غذاهای خیابانی ژاپنی شگفت‌زده شده بودم. فضای شلوغ، عطرهای اشتهاآور و غرفه‌های رنگارنگ خیابان‌های ژاپنی من را مجذوب می‌کرد. باتوجه به تحقیقاتی که کردم متوجه شدم که ایمنی در دنیای غذای خیابانی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

فروشندگان مراقبت زیادی می‌کردند تا اطمینان حاصل کنند، غذاهای آن‌ها هم بهداشتی و هم خوشمزه است. بسیاری از غذاهای خیابانی طعم و مزه بی‌نظیری دارد که در سفر به ژاپن حتما آن‌ها را امتحان کنید. در ابتدا فکر می‌کردم که غذاهای ژاپنی فقط به انواع دریایی محدود می‌شود اما با دنیای وسیعی از غذاها روبه‌رو شدم.

اگر از من بپرسید که در زمستان چه نوع غذای خیابانی را سرو کردم. به شما اودن را پیشنهاد می‌دهم که مخلوطی از کیک ماهی، توفو، تخم مرغ و سبزیجات است. در ابتدا پیدا کردن غذاهای خیابانی در ژاپن ممکن است دشوار به نظر آید اما با داشتن اطلاعاتی از مکان‌ها این کار برای شما راحت‌تر می‌شود. جدول زیر اطلاعاتی برای دسترسی آسان شما به این غذاهای خیابانی است.

مناطق غذاهای خیابانی

شهرهای ژاپن

بازار ماهی TSUKIJI

توکیو

تاکایاما سان ماچی

گیفو

منطقه تننوجی

اوزاکا

بازار نیشیکی

کیو تو

ناکاسو

فوکو ئوکا

سخن پایانی

تست کردن غذاهای خیابانی ژاپنی بی‌نظیر و از مهم‌ترین جذابیت‌ها است. این غذاها سلامت و کیفیت منحصر به‌فرد خود را دارند. کشور ژاپن به داشتن آداب‌ و رسوم عجیب غریب در دنیا مشهور است. طرز تهیه غذاهای ژاپنی و نحوه سرو آن‌ها، جایگاه مهمی در این کشور دارد.

غذاهای خیابانی به‌دلیل قیمت ارزان و در دسترس بودن، بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. همچنین از دیگر موارد جذب افراد به این غذاها، اطمینان از کیفیت است. اکثر مواد استفاده شده در غذاهای خیابانی کاملا ارگانیک هستند که باعث می‌شود طعم طبیعی خود را حفظ کنند.

سوالات متداول

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ژاپنی را نام ببرید؟

از معروف‌ترین غذاهای خیابانی می‌توان یا کی‌سوبا، دایگا کوایمو، کارااژ، دانگو، ایکایاکی و نینگیو یاکی را نام برد. این غذاها طعم‌های بی‌نظیر و جذابی دارند.

در چه مناطقی از ژاپن، بیشتر غذاهای خیابانی یافت می‌شود؟

افرادی که به شهرهای مختلف ژاپن سفر می‌کنند برای این‌که به‌راحتی بتوانند به غذاهای خیابانی دسترسی داشته باشند، باید به مناطق خاصی از شهر بروند. این مناطق شامل تنوجی، بازار نیشیکی، ناکاسو و تاکایاما سان ماچی می‌شوند.

آیا غذاهای خیابانی در ژاپن بهداشتی و سالم هستند؟

این غذاها از ویتامین‌ها، مواد اولیه تازه و مواد مغذی تهیه شدند که فروشندگان رعایت اصول بهداشتی را در اولویت قرار می‌دهند. بیشتر مواد اولیه آن هم ارگانیک است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید