غذاهای حلال ژاپنی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 9 آگوست 2023
Loading...

در حالی که درصد بسیار کمی از ساکنان ژاپن مسلمان هستند اما در سال‌های اخیر تعداد گردشگران مسلمان این کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علاقه مسلمانان برای سفر به ژاپن مسئولین این کشور را بر آن داشت تا جهت رفاه حال این گردشگران امکانات رفاهی مناسب از جمله غذاها و رستوران‌های حلال را افزایش دهند. اگر شما هم قصد سفر به ژاپن را دارید مطالعه این مطلب کمک می‌کند تا با داشتن لیستی از رستوران‌ها و غذاهای حلال ژاپنی سفری بی‌دغدغه به این کشور را تجربه کنید.

غذاهای حلال ژاپنی چه مشخصاتی دارند؟

در حال حاضر تعداد کمی از رستوران های ژاپنی غذای حلال را در منو خود دارند اما با توجه به حضور پر رنگ گردشگران مسلمان در این کشور پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی تعداد این رستوران‌ها افزایش یابد. رستوران‌هایی که غذاهای حلال ژاپنی را ارائه می‌دهند تابلوی «حلال» یا «غذای مخصوص مسلمانان» را بر روی شیشه خود دارند. بنابراین با دیدن این برچسب بر روی شیشه رستوران می‌توانید به راحتی آن را تشخیص دهید.

علاوه بر رستوران‌هایی که غذاهای حلال ژاپنی ارائه می‌دهند، رستوران‌های غیر ژاپنی مانند رستوران های بنگلادشی، مصری، هندی، اندونزیایی، ایرانی، مالزیایی، مراکشی، پاکستانی و ترکی نیز در ژاپن حضور داشته و غذاهای ویژه مسلمانان را در منو خود دارند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت Halal Gourmet Japan لیستی از این غذاها را در اختیار داشته باشید.

برای تهیه غذاهای ژاپنی به طور معمول از انواع گوشت‌ها و حتی نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌شود اما امکان تهیه این غذاها برای مسلمانان نیز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان سوشی را بدون افزودن شراب دریت کرد یا برای تهیه رامن گوشت گوسفند یا گاو را جایگزین گوشت خوک کرد. در برخی از رستوران‌ها این امکان برای مسلمانان وجود دارد که قبل از سفارش لیستی از موادی که غذا از آن تهیه شده است را داشته باشند یا از سرآشپز درخواست کنند هنگام تهیه غذا از نوشیدنی‌های الکی یا گوشت خوک استفاده نکند.

چنانچه قصد سفر به ژاپن را دارید در اینجا می‌توانید لیست قیمت تور ژاپن و برنامه سفر به این کشور را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید …

جاهای دیدنی ژاپن

لیست کامل غذاهای حلال ژاپنی

ژاپن کشوری ست که بیشتر غذاهای آن غیرحلال هستند. پس پیدا کردن غذاهای حلال ژاپنی برای مسلمانان چالش برانگیز خواهد بود. در سال‌های اخیر حضور پر رنگ گردشگران مسلمان در این کشور دلیلی شده تا سرآشپزان، غذاهای ژاپنی را با ورژن اسلامی آن تهیه کنند. پس مسلمانان می‌توانند غذاهای ژاپنی را با مواد حلال سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرند. در ادامه لیستی از غذاهایی که با ورژن حلال در رستوران‌های ژاپن ارائه می‌شوند را مرور می‌کنیم:

سوشی از غذاهای محبوب حلال ژاپنی

برنج و ماهی تازه پایه اصلی سوشی‌های معروف ژاپنی هستند. در ورژن ژاپنی این غذا معمولا از انواع شراب برای طعم دار کردن سوشی استفاده می‌کنند اما برای تهیه یک سوشی حلال شراب حذف شده و از ماهی‌های مجاز استفاده می‌شود. مسلمانان می‌توانند هنگان سفارش غذا از سرآشپز بخواهند سوشی را با مواد حلال آماده کند.

رامن با ورژن غذاهای حلال ژاپنی

رامن از غذاهای ملی ژاپن است که در میان مردم این کشور محبوبیت ویژه‌ای دارد. رامن را در لیست منو رستوران‌های ژاپن می‌توان دید. این غذای ویژه با نودل معروف ژاپنی به همراه گوشت تهیه می‌شود. در اغلب موارد نودل با گوشت خوک یا سایر گوشت‌های غیرحلال ترکیب می‌شود اما در ورژن حلال از گوشت گاو، گوسفند، گوساله یا سایر گوشت‌های حلال استفاده می‌شود. پس شما می‌توانید رامن حلال را از رستوران‌های ژاپن سفارش دهید.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با ۱۰ غذای ژاپنی که بسیار محبوب هستند

تپانیاکی از غذاهای معروف ژاپنی به سبک حلال

تپانیاکی جز غذاهای ژاپنی ست که از جنگ جهانی دوم به شناخته و محبوب شد. کلمه تپانیاکی از تپان، بشقاب فلزی که روی آن پخته می‌شود و یاکی به معنای کبابی یا سرخ شده گرفته شده است. پایه اصلی این غذا گوشت و سس سویا به همراه سبزیجات و ادویه‌های مخصوص می‌باشد. در سبک اسلامی تپانیاکی از گوشت ران گوسفند یا گوساله استفاده می‌شود. سرکه بالزامیک، نمک دریایی و زنجبیل تازه از دیگر موادی هستند که برای طعم دار کردن تپانیاکی اسلامی به کار برده می‌شوند.

یاکی توری، جوجه کباب حلال ژاپنی

یاکی توری نوعی جوجه کباب لذید ژاپنی است. که برای تهیه آن گوشت را سیخ کرده و برروی زغال یا آتش کباب می‌کنند. این غذا به دلیل نوع طبخ و موادی که دارد با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است. یاکی توری را با شکر قهوه‌ای، نشاسته ذرت و سرکه سیب طعم دار می‌کنند. برای تهیه یاکی توری به سبک اسلامی از گوشت حلال استفاده و شده و شراب نیز حذف می‌شود.

نکته بسیار مهم اینکه هر چند برای تهیه غذاهای حلال ژاپنی از گوشت‌های مناسب استفاده می‌شود اما به دلیل کمبود مواد حلال در این کشور ممکن است این غذاها همچنان موادی داشته باشند که استفاده از آن برای مسلمانان ممنوع باشد  بنابراین قبل از سرو غذا از حلال بودن آن مطمئن شده و موادی که غذا از آن تهیه شده را در منو مطالعه کنید.

رستورانهای حلال ژاپن

عدم شناخت کافی از مواد غذایی، ابهام در برچسب‌ها و کمبود غذاهای حلال از چالش‌های پیش روی مسلمانان برای سرو غذاهای حلال ژاپنی هستند که اخیرا رستوران‌های این کشور مشکلات را از سر راه برداشته و غذاهای حلال را در منو خود قرار داده‌اند. اداشتن لیستی از رستوران‌هایی که این غذاها را ارائه می‌دهند کار مسلمانان را در سفر به ژاپن راحت‌تر می‌کند. در ادامه راستوران های حلال ژاپن در دو شهر توکیو و اوساکا را معرفی می‌کنیم:

رستوران های حلال توکیو با غذاهای حلال ژاپنی

شهر توکیو به عنوان پایتخت ژاپن و مقصد اصلی گردشگران این کشور چندین رستوران حلال را در خود دارد که در اینجا با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • رستوران حلال Ayam-YA Okachimachi

 رامن‌های رستوران آیام کاملا حلال بوده و مواد استفاده شده در آن برای مسلمانان هیج ممنوعیتی ندارند. کاسه خوشمزه رامن حلال  به همراه سوپ مرغ  دقیقا همان چیزی است که پس از یک روز کامل پیاده روی و گشت و گذار در توکیو ب آن نیاز دارید همچنین رستوران در نزدیکی ایستگاه محبوب Ueno قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است.

متوسط قیمت غذا در رستوران Ayam-YA Okachimachi : هر وعده غذا حدود ۱۰۰۰ ین

ساعات کاری: از ساعت ۱۱:۳۹ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر و ۵ غروب تا ۹ شب

آدرس: : ۴ Chome-10-1 Taito, Tokyo 110-0016, Japan

  • رستوران Ramen Honolu

اگر از خیابان شیبویا در توکیو بازدید می کنید می‌توانید برای صرف غذاهای حلال ژاپنی  به رستوران رامن هونولو در ابیسو بروید و از سرو انواع رامن مرغ لذت ببرید. شما می‌توانید رامن مرغ را با سس تند یا سس سویا به صورت کاملا حلال سرو کنید.

متوسط قیمت غذا در رستوران Ramen Honolu: هر وعده غذا حدود ۱۰۰۰ ین

ساعات کاری: از ساعت ۱۱:۳۹ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر و ۵ غروب تا ۹ شب

آدرس: ۱ Chome-23-1 Shibuya, Ebisuminami, Tokyo 150-0022, Japan

  • رستوران Menya Kaijin

آیا به خوارک‌های دریایی ژاپنی علاقه دارید؟ پس حتما به رستوران Menya Kaijin رفته  و رامن و غذاهای دریایی آن را امتحان کنید! خوراک‌های این رستوران بر پایه ماهی و غذاهای دریایی شفاف و واقعا سبک تهیه می‌شود. بعلاوه رستوران در قلب توکیو یعنی خیابان شینجوکو  قرار گرفته  و دسترسی به آن برای گردشگران بسیار راحت است.

متوسط قیمت غذا در رستوران Menya Kaijin: هر وعده غذا حدود ۱۰۰۰ ین

ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ۱۱صبح تا ۳ بعدازظهر و ۴:۳۰ تا ۱۰ شب، شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: ۲F, 3-35-7, Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo (Shinjuku outlet), 2F, 1-5-9, Kichijojiminamimachi, Musashino-shi, Tokyo (Kichijoji outlet)

  • رستوران Halal Sakura

احتمالاً تنها رستوران حلال که می‌توانید در نزدیکی ایستگاه نیپوری پیدا کنید، حلال ساکورا است.  اینجا اولین رستوران در توکیو است که هم غذاهای ژاپنی و هم غذاهای حلال را ارائه می دهد! رامن‌های رستوران حلال ساکورا مبتنی بر سس سویا سنتی و با گوشت گاو پخته می‌شود. غذاهای ساکورا بسیار وسوسه کننده تزیین می‌شود.

متوسط قیمت غذا در رستوران Halal Sakura: هر وعده غذا بین ۱۰۰۰ تا ۳۳۰۰ ین

ساعات کاری: هر روز به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب

آدرس: ۲-۱۸-۱۱, Negishi, Taito-ku, Tokyo 110-0003

بیشتر بخوانید …

رستوران های پرطرفدار ژاپن

رستوران های حلال اوساکا با غذاهای حلال ژاپنی

شهر اوساکا به عنوان دومین شهر پرطرفدار ژاپن امکان ارائه غذاهای حلال ژاپنی را در رستوران‌های خود برای گردشگران مسلمان فراهم کرده است. بهترین رستوران‌های حلال اوساکا موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • رستوران Matsuri

ماتسوری که در زبان ژاپنی به معنای “جشنواره” است غذاهای محبوب ژاپنی مانند تاکویاکی، اوکونومیاکی و رامن را با قیمت های مناسب سرو می کند! چیزی که این رستوران را متمایز می‌کند استفاده از مواد غذاهای تازه و خوشمزه است. همچنین قسمتی از رستوران ماتسوری به سرو غذاهای حلال ژاپنی اختصاص دارد.

متوسط قیمت غذا در رستوران Matsuri: هر وعده غذا حدود ۹۰۰ ین

ساعات کاری: دوشنبه تا شنبه از ۱۱ صبح تا ۲ ظهر و ۵ عصر تا ۱۱ شب، یکشنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۲ ظهر و ۵ عصر تا ۹ شب.

آدرس: ۳-۲۷-۱۷ Yoshino, Fukushima-ku, Osaka-shi, Osaka 553-0006 (〒۵۵۳-۰۰۰۶ 大阪府大阪市福島区吉野3丁目27−۱۷)

  • رستوران Tsuki no Odori

اگر به غذاهایی که بر پایه مرغ تهیه می‌شوند علاقه دارید رستوران Tsuki no Odori را به شما پیشنهاد می‌دهیم این غذاها همگی برای مسلمانان مناسب بوده و مطابق با مواد غذایی حلال تهیه می‌شوند. سوپ‌های حلال این رستوران بسیار معروف هستند.

متوسط قیمت غذا در رستوران Tsuki no Odori: هر وعده غذا حدود ۳۰۰۰ ین

ساعات کاری: از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۱ شب

آدرس: ۲ Chome-26-13 Kujominami, Nishi Ward, Osaka, 550-0025, Japan (〒۵۵۰-۰۰۲۵ 大阪府大阪市西区九条南2丁目26−۱۳)

  • رستوران Naritaya Osaka

ناریتایا یک رستوران زنجیره‌ای رامن حلال است که در شهرهای توکیو و اوساکا شعبه دارد. در این رستوران‌ غذاهای حلال ژاپنی مانند رامن‌های با کیفیت سرو می‌شود. منوی رستوران علاوه بر رامن شامل غذاهای تلفیقی نیز می شود. شما می‌توانید سوپ کاری یا نودل گوشت گاو را نیز در اینجا تجربه کنید.

متوسط قیمت غذا در رستوران Naritaya Osaka: هر وعده غذا حدود ۱۴۰۰ ین

ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ۱۲ تا ۳ بعدازظهر و ۵ غروب تا ۸ شب، شنبه و یکشنبه از ۵  غروب تا ۸ شب

آدرس: ۱-۷-۲۳, Higashishinsaibashi, Chuo-ku Osaka-shi, Osaka 542-0083 (〒۵۴۲-۰۰۸۳ 大阪府大阪市中央区東心斎橋1丁目7−۲۳)

سخن پایانی

اگر به عنوان مسلمان قصد سفر به ژاپن را دارید اما غذاهای این کشور نگرانتان کرده یک خبر خوب برایتان داریم. اخیرا رستوران‌های این کشور غذاهای حلال ژاپنی را در منو خود قرار داده و خیال گردشگران مسلمان را از این بابت راحت کرده‌اند. در این مطلب رستوران‌ها و غذاهای ژاپنی را معرفی کردیم. هر چند که تعداد این رستوران‌ها زیاد نیست اما حضور آن‌ها در مرکز شهر دسترسی گردشگران به غذاهای حلال را به راحتی امکان پذیر می‌کند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید