شرایط جدید سفر به مالزی در کرونا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 10 آوریل 2022
Loading...

محدودیت‌های سفر به مالزی برداشته شده و مرزهای این کشور به روی گردشگران باز شد. بدین ترتیب مسافرانی که قصد سفر به مالزی را دارند می‌توانند با رعایت شرایط و قوانین برای رزرو تور اقدام کنند. در اینجا نگاهی کلی به شرایط جدید سفر به مالزی در کرونا داشته و مدارک مورد نیاز برای سفر به این کشور را بررسی می‌کنیم.

مالزی در لیست مقاصد آسیایی قرار می‌گیرد که به دلیل آمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا تا چندی پیش مرزهای خود را به روی گردشگران بسته نگاه داشت اما طبق اعلام دولت این کشور از اپریل ۲۰۲۲ و با واکسیناسیون همگانی، مالزی مجددا میزبان گردشگران می‌باشد. البته به دلیل پیشگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا و حفظ سلامتی مسافران و شهروندان، شرایط جدید سفر به مالزی در کرونا اعلام شده است.

شرایط سفر به مالزی در اوضاع کرونا در یک نگاه

کشور مالزی در منطقه جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و به‌واسطه داشتن جاذبه‌های، طبیعی، تاریخی و تفریحی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است اما متأسفانه این کشور نیز در ۳ سال اخیر تحت تأثیر ویروس کرونا و جهت حفظ سلامتی گردشگران و شهروندان سفر به این کشور را محدود و مرزهای خود را جز در موارد استثنایی بر روی گردشگران بسته نگاه داشت. خوشبختانه از اپریل ۲۰۲۲ و به واسطه واکسیناسیون همگانی بیشتر محدودیت‌ها برداشته شده و مسافران مجدداً می‌توانند برای رزرو تور مالزی اقدام کنند. طبق قوانین جدید اعلام شده افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت و از تزریق آخرین دوز آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد با ارائه کارت واکسیناسیون معتبر اجازه ورود به مالزی را دارند. لازم به یادآوری ست که افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند به جای دو دوز بایستی سه دوز واکسن را تزریق کرده‌ باشند.

همچنین در بدو ورود به کوالالامپور از مسافران تست PCR گرفته می‌شود. جواب تست همان لحظه مشخص شده و نیازی به قرنطینه نیست.

آیا سفر به مالزی قرنطینه دارد؟

اینکه آیا مسافران در بدو ورود به مالزی قرنطینه می‌‍شوند یا خیر سؤال بسیاری از گردشگران است که در ادامه مطلب شرایط جدید سفر به مالزی به آن پاسخ می‌دهیم. تا پیش از اعلام بازگشایی مرزهای گردشگری مالزی تنها افرادی که اقامت دائم یا موقت این کشور را داشته، دانشجویان و یا مسافران دارای گذرنامه دیپلماتیک اجازه ورد به مالزی را داشتند همچنین افراد در بدو ورود به این کشور ۷ تا ۱۰ روز قرنطینه می‌شدند اما با بازگشایی مرزهای گردشگری این قوانین برداشته شده و افراد با ارائه کارت واکسیناسیون معتبر می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه به مالزی سفر کنند. البته رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک در مکان‌های اعلام شده و شستشوی مرتب دست‌ها همچنان از مواردی ست که توجه به آن به حفظ سلامتی گردشگران و شهروندان کمک می‌کند.

مدارک لازم برای ورود به مالزی

مسافران ایرانی برای ورود به مالزی نیازی به دریافت ویزا ندارند. در واقع افراد با پاسپورت ایرانی می‌توانند بدون ویزا تا ۱۴ روز در مالزی اقامت داشته باشند؛ بنابراین مسافران برای رزرو تور مالزی به پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار، رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل نیاز دارند. خوشبختانه سفر به مالزی نیاز به ارائه مدارکی شغلی، مالی و غیره را ندارد. از این رو شما می‌توانید بدون دغدغه گذراندن مراحل ویزا یا ریجکت شدن از دیدن جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی لذت ببرید. البته طبق قوانین جدید سفر به مالزی در کرونا علاوه بر پاسپورت معتبر ارائه کارت واکسیناسیون و انجام تست PCR در بدو ورود برای تمام افراد الزامی است.

آخرین نکات سفر به مالزی در شرایط کرونا

کرونا نه فقط شرایط سفر بلکه شرایط زندگی را نیز دچار تغییر کرده است. بر همین اساس شرایط جدید سفر به مالزی نیز اعلام شده است. طبق این شرایط مسافران حتماً بایستی هر دو دوز واکسن را دریافت و کارت واکسیناسیون دیجیتال خود را در گوشی موبایل، تبلت و غیره همراه داشته باشند. همچنین در طول سفر نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند. تا جای امکان از دست دادن و روبوسی خودداری کنند، در صورت حضور در مکان‌های شلوغ حتماً از ماسک استفاده کنند، الکل همراه داشته باشند، فاصله اجتماعی لازم را با اطرافیان حفظ کرده و در نهایت به تمامی پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند. همچنین فراموش نکنید با وجود اینکه بیشتر کشورها مرزهای گردشگری خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند و واکسیناسیون جهانی انجام شده است اما همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا در سفر وجود دارد.

رزرو تور مالزی در کرونا

ما کارگزار تور مالزی بوده و با توجه به اعلام شرایط جدید سفر به مالزی در کرونا مجدداً اقدام به برگزاری تورهای گردشگری در این مسیر نموده‌ایم. در همین راستا بهترین پکیج‌ها را برنامه‌ریزی کرده و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید یکی از هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره را برای اقامت انتخاب کنید. خدمات تورهای مالزی ما ۷ شب اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، گشت نیم روزی، سیم کارت مالزی، بیمه مسافرتی و تست PCR در بدو ورود را شامل می‌شود. جهت رزرو تور مالزی با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید….

قیمت تور مالزی در ۱۴۰۱

 بهترین فصل سفر به مالزی کدام است ؟

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید